Постанова
від 18.06.2010 по справі 2а-3630/10/0670
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 2а-3630/10/0670

категорія 6.6.2

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2010 р. м.Житомир

Житомирський окружний адміністративний суд у скла ді:

головуючого - судді Мацьки й Є.М.,

при секретарі - Вітковсь кий Т.С.

з участю представника пози вача Корчинської Н.М.,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні у м. Жито мирі адміністративну справу

за позовом Корост ишівської міжрайонної держа вної податкової інспекції < Текст >

до Будівельно-монтажн ого поїзда "Одеський-2" < Текст >

про припинення юридичн ої особи,-

встановив:

Коростишівська міжрайон на державна податкова інспек ція звернулась до суду з позо вом, в якому зазначає, що буді вельно-монтажний поїзд " Одес ький-2" більше року не подає по даткової звітності. Посилаюч ись на ст. 38 Закону України „Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців” позивач просить пр ипинити юридичну особу відпо відача.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримала, просила його з адовольнити.

Відповідач свого представ ника та відзив на позовну зая ву до суду не направив, про дат у, час і місце судового розгля ду належним чином повідомлен ий.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши представника позивача, суд встановив, що в ідповідно до довідки Корости шівської МДПІ (позивача у спр аві) будівельно-монтажний по їзд " Одеський-2" взято на облік як платник податків 3.07.1995 року.

Відповідно до пунктів 1, 2 ст. 9 Закону України "Про систему о податкування", платники пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів) зобов'язані вести бух галтерський облік, складати звітність про фінансово-госп одарську діяльність і забезп ечувати її зберігання у терм іни, встановлені законами, а т акож подавати до державних п одаткових органів та інших д ержавних органів відповідно до законів декларації, бухга лтерську звітність та інші д окументи і відомості, пов'яза ні з обчисленням і сплатою по датків і зборів (обов'язкових платежів).

В порушення зазначеної нор ми Закону будівельно-монтажн ий поїзд " Одеський-2" не звітує до Коростишівської МДПІ з 12.05 .2009 р., що підтверджується актом позивача від 17.05.2010 р.

Відповідно до підпункту 8.6 п ункту 8 Інструкції про порядо к обліку платників податків, затвердженої наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19.02.98 р. N 80 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 16.03.98 р. за N 172/2612, якщо пл атник податків не має заборг ованості перед бюджетом, та в разі неподання протягом одн ого року в органи державної п одаткової служби податкових декларацій, документів бухг алтерської звітності, керівн ик державної податкової служ би приймає рішення про зверн ення до господарського суду із позовною заявою про скасу вання державної реєстрації с уб'єкта підприємницької діял ьності.

Заборгованість за платежа ми до бюджету у відповідача в ідсутня.

Відповідно до Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні" органи держав ної податкової служби у випа дках, в межах компетенції та у порядку, встановлених закон ами України, мають право звер татися у передбачених законо м випадках до судових органі в із заявою (позовною заявою) п ро скасування державної реєс трації суб'єкта підприємниць кої діяльності.

Згідно з частиною першою ст . 216 Господарського кодексу Ук раїни від 16.01.2003 р. N 436-IV (далі - ГК Укр аїни) учасники господарських відносин несуть господарськ о-правову відповідальність з а правопорушення у сфері гос подарювання шляхом застосув ання до правопорушників госп одарських санкцій на підстав ах і в порядку, передбачених ц им Кодексом, іншими законами та договором.

Відповідно до ст. 218 ГК Україн и підставою господарсько-пра вової відповідальності учас ника господарських відносин є вчинене ним правопорушенн я у сфері господарювання. Уча сник господарських відносин відповідає за невиконання а бо неналежне виконання госпо дарського зобов'язання чи по рушення правил здійснення го сподарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх з алежних від нього заходів дл я недопущення господарськог о правопорушення.

Частиною першою ст. 238 ГК Укра їни передбачено, що за поруше ння встановлених законодавч ими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання мо жуть бути застосовані уповно важеними органами державної влади або органами місцевог о самоврядування адміністра тивно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-п равового або майнового харак теру, спрямовані на припинен ня правопорушення суб'єкта г осподарювання та ліквідацію його наслідків.

А згідно з частиною першою с т. 247 ГК України у разі здійснен ня суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить за кону чи установчим документа м, до нього може бути застосов ано адміністративно-господа рську санкцію у вигляді скас ування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквід ації.

Відповідно до частини п'ятн адцятої ст. 58 ГК України скасу вання (припинення) державної реєстрації суб'єкта господа рювання здійснюється за його особистою заявою, а також на п ідставі рішення суду у випад ках визнання недійсними або такими, що суперечать законо давству, установчих документ ів, або здійснення діяльност і, що суперечить закону чи уст ановчим документам, або в інш их випадках, передбачених за коном.

Відповідно до частини друг ої ст. 38 Закону України "Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців" від 15.05.2003 р. N 755-IV (далі - Закон) п ідставою для постановляння с удового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов 'язано з банкрутством юридич ної особи, зокрема є неподанн я протягом року органам держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в фінансової звітності відпо відно до закону.

Отже, враховуючи те, що відп овідач не звітується у встан овленому законодавством пор ядку більш ніж на протязі рок у, суд задовольняє позовні ви моги повністю та скасовує (пр ипиняє) державну реєстрацію будівельно-монтажного поїзд у " Одеський-2" .

Відповідно до частини перш ої ст. 105 Цивільного кодексу Ук раїни від 16.01.2003 р. N 435-IV (далі - ЦК Укр аїни) учасники юридичної осо би, суд або орган, що прийняв р ішення про припинення юридич ної особи, зобов'язані негайн о письмово повідомити про це орган, що здійснює державну р еєстрацію, який вносить до Єд иного державного реєстру від омості про те, що юридична осо ба перебуває у процесі припи нення. А абзацом другим части ни другої цієї статті передб ачено, що виконання функцій к омісії з припинення юридично ї особи (ліквідаційну комісі ю, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган управлін ня юридичної особи.

Відповідно до частини п'ято ї ст. 38 Закону суд призначає в р ішенні щодо припинення юриди чної особи у зв'язку з її лікві дацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та вст ановлює строк її роботи. Держ авний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру з апис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступно го робочого дня з дати надход ження відповідного рішення.

А частиною сьомою цієї стат ті передбачено, що державний реєстратор не пізніше насту пного робочого дня з дати вне сення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керів ник органу управління або за сновник (учасник) юридичної о соби вказаний як голова комі сії з припинення (ліквідацій ної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати тако му керівнику органу управлін ня або засновнику (учаснику) ю ридичної особи, а також суду, я кий постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відп овідне повідомлення.

Відповідно до частини четв ертої ст. 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особ и поміщає в друкованих засоб ах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичн ої особи, що припиняється, пов ідомлення про припинення юри дичної особи.

Згідно з частиною першою ст . 36 Закону для проведення держ авної реєстрації припинення юридичної особи в результат і її ліквідації голова лікві даційної комісії або уповнов ажена ним особа після закінч ення процедури ліквідації, я ка передбачена законом, але н е раніше двох місяців з дати п ублікації повідомлення у спе ціалізованому друкованому з асобі масової інформації, по винен подати (надіслати реко мендованим листом з описом в кладення) державному реєстра тору документи, передбачені цією частиною та частиною др угою цієї статті.

Відповідно до частини вось мої ст. 38 Закону за відсутност і підстав для залишення доку ментів, які подані для провед ення державної реєстрації пр ипинення юридичної особи в р езультаті її ліквідації, без розгляду державний реєстрат ор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис пр о проведення державної реєст рації припинення юридичної о соби.

Згідно з частиною дев'ятою с т. 36 Закону строк державної ре єстрації припинення юридичн ої особи в результаті її лікв ідації не повинен перевищува ти три робочих дні з дати надх одження документів для прове дення державної реєстрації п рипинення юридичної особи.

В зв'язку з наведеним вище с уд покладає функції ліквідат ора підприємства на його кер івника (як його виконавчий ор ган), зобов'язує державного ре єстратора не пізніше наступн ого робочого дня з дати надхо дження даного рішення внести до Єдиного державного реєст ру запис про призначення лік відатора та не пізніше насту пного робочого дня з дати вне сення до Єдиного державного реєстру запису про призначен ня ліквідатора будівельно-мо нтажного поїзду " Одеський-2" н адіслати його керівнику, зоб ов'язує ліквідатора не пізні ше 10 днів з моменту набрання д аним рішенням законної сили помістити в друкованих засоб ах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичн ої особи, що припиняється, пов ідомлення про припинення буд івельно-монтажного поїзду " О деський-2" та не пізніше двох м ісяців з дати публікації заз наченого повідомлення подат и (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) де ржавному реєстратору докуме нти, передбачені частинами п ершою та другою ст. 36 Закону; вс тановлює строк роботи ліквід атора 70 днів з дня набрання да ним рішенням законної сили.

Крім того, суд зобов'язує де ржавного реєстратора за відс утності підстав для залишенн я документів, які подані для п роведення державної реєстра ції припинення будівельно-мо нтажного поїзду " Одеський-2" в результаті його ліквідації без розгляду, в триденний тер мін внести до Єдиного держав ного реєстру запис про прове дення державної реєстрації б удівельно-монтажного поїзду " Одеський-2" .

Згідно з частиною сьомою ст . 59 ГК України скасування держ авної реєстрації позбавляє с уб'єкта господарювання стату су юридичної особи і є підста вою для вилучення його з держ авного реєстру. Суб'єкт госпо дарювання вважається ліквід ованим з дня внесення до держ авного реєстру запису про пр ипинення його діяльності.

Відповідно до частини четв ертої ст. 94 КАС України у справ ах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відпо відачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсн ені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного та керуючись частиною п'ятнадц ятою ст. 58, частиною сьомою ст. 5 9, частиною першою ст. 216, ст. 218, час тиною першою ст. 238, частиною пе ршою ст. 247 Господарського код ексу України від 16.01.2003 р. N 436-IV; част иною другою ст. 97, частинами пе ршою та четвертою ст. 105 Цивіль ного кодексу України від 16.01.2003 р . N 435-IV; частиною дев'ятою ст. 36, час тинами другою та п'ятою ст. 38 За кону України "Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців" ві д 15.05.2003 р. N 755-IV; п. п. 1, 2 ст. 9 Закону Укра їни "Про систему оподаткуван ня" від 25.06.91 р. N 1251-XII суд,-

постановив:

1. Позов задовольнити повн істю.

2. Скасувати (припинити) держ авну реєстрацію будівельно-м онтажного поїзду " Одеський-2" ідентифікаційний код 13568191.

3. Покласти на керівника буд івельно-монтажного поїзду " О деський-2" виконання функцій л іквідатора юридичної особи.

4. Після набрання даною пост ановою законної сили повідом ити орган, що здійснює держав ну реєстрацію, про те, що буді вельно-монтажний поїзд " Одес ький-2" перебуває у процесі при пинення.

5. Зобов'язати державного ре єстратора не пізніше наступн ого робочого дня з дати надхо дження даного рішення внести до Єдиного державного реєст ру запис про призначення лік відатора будівельно-монтаж ного поїзду " Одеський-2".

6. Зобов'язати державного ре єстратора не пізніше наступн ого робочого дня з дати внесе ння до Єдиного державного ре єстру запису про призначення ліквідатора будівельно-мон тажного поїзду " Одеський-2" на діслати його керівнику відпо відні повідомлення про прийн яття судом рішення щодо прип инення будівельно-монтажно го поїзду " Одеський-2" у зв'язку з його ліквідацією.

7. Зобов'язати ліквідатора б удівельно-монтажного поїзду " Одеський-2" не пізніше 10 днів з дня набрання даним рішенням законної сили помістити в др укованих засобах масової інф ормації, в яких публікуються відомості про державну реєс трацію юридичної особи, що пр ипиняється, повідомлення про припинення будівельно-монт ажного поїзду " Одеський-2" та н е пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного пові домлення подати (надіслати р екомендованим листом з описо м вкладення) державному реєс тратору документи, передбаче ні частинами першою та друго ю ст. 36 Закону України "Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців" від 15.05.2003 р. N 755-IV.

8. Встановити строк роботи л іквідатора будівельно-монт ажного поїзду " Одеський-2" 70 дні в з дня набрання даним рішенн ям законної сили.

9. Зобов'язати державного ре єстратора за відсутності під став для залишення документі в, які подані для проведення д ержавної реєстрації припине ння будівельно-монтажного п оїзду " Одеський-2" в результат і його ліквідації без розгля ду, в триденний термін внести до Єдиного державного реєст ру запис про проведення держ авної реєстрації припинення будівельно-монтажного поїз ду " Одеський-2".

10. Копію даної постанови нап равити відповідачу та держав ному реєстратору.

Постанова Житомирсь кого окружного адміністрати вного суду набирає законної сили після закінчення строкі в подання заяви про апеляцій не оскарження та апеляційної скарги. Заява про апеляційне оскарження подається через Житомирський окружний адмін істративний суд до Київськог о апеляційного адміністрати вного суду протягом 10 днів з д ня її проголошення. Апеляцій на скарга подається у тому ж п орядку протягом 20 днів після п одання заяви про апеляційне оскарження.

Головуючий суддя: Є.М. Мацький

Повний текст постанови в иготовлено: < Дата >

присуджено до стягнення < сума > грн.

матеріальну шкоду < сума > гр н.

моральну шкоду < сума > грн.

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2010
Оприлюднено14.07.2010
Номер документу9998255
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3630/10/0670

Постанова від 18.06.2010

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Мацький Євген Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні