ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 червня 2010 р. м. Полтава Справа № 2а-1993/10/1670
Полтавський окружний а дміністративний суд у складі :
головуючого судді - Н.Ю. А лєксєєва,
при секретарі - Я.Г. Кусайл о ,
за участю представника поз ивача: Фищука В.В. ,
< ВІДПОВІДАЧ > < ІНШІ СТОРОН И >
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Полтав і справу за позовом Полтав ського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з о бмеженою відповідальністю "І нтер-агро транс" про стягненн я економічних санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
11 травня 2010 р. позивач Полтавське обласне відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів звернувся до Полтавського окружного ад міністративного суду з адмін істративним позовом до Това риства з обмеженою відповіда льністю "Інтер-агро транс" пр о стягнення економічних санк цій.
В обґрунтування своїх вимо г позивач зазначив, що відпов ідачем було порушено вимоги статті 19 Закону України “Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні”, а саме підприємство не виконало но рмативу робочих місць, призн ачених для працевлаштування інвалідів, у кількості 6 робоч их місць, що має наслідком, від повідно до положень статті 20 З акону України “Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні”, накладення ад міністративно-господарськи х санкцій в розмірі 46 054,08 грн., та пені в сумі 359,32 грн. у зв' язку з порушенням терміну сплати а дміністративно-господарськ их санкцій.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав та просив його задовольн ити, посилаючись на обставин и, викладені в позовній заяві .
Відповідач в судове засіда ння не з'явився, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином , про що маються докази в матер іалах справи. Двічі надсилав суду клопотання про відклад ення розгляду справи, обгрун товане неможливістю прибутт я представника відповідача в судове засідання у зв'язку із зайнятістю його в інших судо вих засіданнях. Суд наголошу є на тому, що такі судові засід ання були призначеня також Полтавським окружним адмі ністративним судом на ті ж да ти але на інший час і, вілдпові дно, таке обгрунтування немо жливості прибуття представн ика відповідача до судового засідання не може бути прийн яте судом як поважне.
Відповідачем до матеріалі в справи надані письмові поя снення, в яких він посилався н а відсутність правових підст ав для задоволення позову.
За таких обставин, враховую чи наявність письмово виклад еної позииції відповідача, с уд вважає за можливе провест и розгляд справи за письмови ми матеріалами, наявними в сп раві за даною явкою сторін.
Частиною 1 статті 19 Закону Ук раїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні”передбачено, що для під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій, громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують най ману працю, установлюється н орматив робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у р озмірі чотирьох відсотків се редньооблікової чисельност і штатних працівників обліко вого складу за рік, а якщо прац ює від 8 до 25 осіб, у кількості о дного робочого місця.
Згідно частин 2, 3 цієї статті підприємства, установи, орга нізації, у тому числі підприє мства, установи, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, с амостійно розраховують кіль кість робочих місць для прац евлаштування інвалідів відп овідно до нормативу, встанов леного частиною першою цієї статті, і забезпечують праце влаштування інвалідів. Підпр иємства, установи, організац ії, у тому числі підприємства , організації громадських ор ганізацій інвалідів, фізичні особи, які використовують на йману працю, самостійно здій снюють працевлаштування інв алідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вим ог статті 18 цього Закону.
Статтею 18 Закону України “П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні”вст ановлено, що забезпечення пр ав інвалідів на працевлаштув ання та оплачувану роботу, в т ому числі з умовою про викона ння роботи вдома, здійснюєть ся шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, ус танов, організацій чи до держ авної служби зайнятості.
Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.
Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Відповідно до статті 18-1 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні”інвалід, який не до сяг пенсійного віку, не працю є, але бажає працювати, має пра во бути зареєстрованим у дер жавній службі зайнятості як безробітний.
Рішення про визнання інвал іда безробітним і взяття йог о на облік для працевлаштува ння приймається центром зайн ятості за місцем проживання інваліда на підставі поданих ним рекомендацій МСЕК та інш их передбачених законодавст вом документів.
Державна служба зайнятост і здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомен дацій МСЕК, наявних у інвалід а кваліфікації та знань, з ура хуванням його побажань.
Державна служба зайнятост і може за рахунок Фонду соціа льного захисту інвалідів над авати дотацію роботодавцям н а створення спеціальних робо чих місць для інвалідів, заре єстрованих у державній служб і зайнятості, а також проводи ти професійну підготовку, пі двищення кваліфікації і пере підготовку цієї категорії і нвалідів у порядку, встановл еному Кабінетом Міністрів Ук раїни.
Згідно з пунктом 2 статті 19 За кону України “Про зайнятість населення”державна служба з айнятості має право одержува ти від підприємств, установ і організацій, незалежно від ф орм власності, адміністратив ні дані про наявність вакант них робочих місць, у тому числ і призначених для працевлашт ування інвалідів, характер і умови праці на них, про всіх в ивільнюваних, прийнятих і зв ільнених працівників та інфо рмацію про передбачувані змі ни в організації виробництва і праці, інші заходи, що можут ь призвести до вивільнення п рацівників та направляти для працевлаштування на підприє мства, в установи і організац ії всіх форм власності при на явності там вільних робочих місць (вакантних посад) грома дян, які звертаються до служб и зайнятості, відповідно до р івня їх освіти і професійної підготовки, а інвалідів, крім того, - відповідно до рекоменд ацій МСЕК, наявних у них квалі фікації і знань та з урахуван ням їх побажань.
Підприємства, установи і ор ганізації незалежно від форм и власності реєструються у м ісцевих центрах зайнятості з а їх місцезнаходженням як пл атники збору до Фонду загаль нообов'язкового державного с оціального страхування Укра їни на випадок безробіття, що місяця подають цим центрам а дміністративні дані у повном у обсязі про наявність вільн их робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для п рацевлаштування інвалідів, т а про працівників, які працюю ть неповний робочий день (тиж день), якщо це не передбачено т рудовим договором, або не пра цюють у зв'язку з простоєм вир обництва з незалежних від ни х причин, і в десятиденний стр ок - про всіх прийнятих праців ників у порядку, встановлено му законодавством.
Згідно з Інструкцією щодо з аповнення форми звітності № 3-ПН “Звіт про наявність вакан сій”форма використовується для інформування населення про наявність вакансій, спри яння працевлаштуванню грома дян, зареєстрованих у центра х зайнятості як такі, що шукаю ть роботу, для підбору персон алу на замовлення роботодавц ів, для оцінки поточної потре би в кадрах та організації пр офесійної підготовки населе ння відповідно до потреб рин ку праці. У разі необхідності підбору працівників за спри яння центрів зайнятості фізи чні особи, у тому числі підпри ємці, також можуть інформува ти центри зайнятості про ная вність вакансій за цією форм ою.
У графі 15 Звіту наводяться д ані про можливість працевлаш тування на вільне робоче міс це (вакантну посаду) особи, що належить до окремої категорі ї громадян, які потребують со ціального захисту і не здатн і на рівних умовах конкурува ти на ринку праці, у рахунок рі чної броні, установленої міс цевими державними адміністр аціями, виконавчими органами відповідних рад за поданням центрів зайнятості, відпові дно до статті 5 Закону України "Про зайнятість населення", із змінами та доповненнями, а та кож інвалідів, пенсіонерів, с тудентів та інших.
Відповідно до наявної в мат еріалах справи копії звіту п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2009 рік (форм а № 10-ПІ), наданого відповідаче м Полтавському обласном у відділенню Фонду соціально го захисту інвалідів, середн ьооблікова кількість штатни х працівників облікового скл аду на підприємстві за цей пе ріод становила 148 осіб.
На виконання вимог статей 18 , 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні” відповідаче м обраховано норматив робочи х місць для працевлаштування інвалідів - 6 осіб. Разом з ти м, згідно цього ж Звіту на підп риємстві в 2009 році не працював жоден працівник, якому відпо відно до чинного законодавст ва була встановлена інвалідн ість. Тобто підприємством не виконано нормативу робочих місць для працевлаштування і нвалідів у кількості 6 робочи х місць і тому самостійно обр аховано суму адміністративн о-господарських санкцій за н евиконання даного нормативу в розмірі 46 054,08 грн.
Згідно листа Управління пр аці та соціального захисту н аселення Виконкому Октябрсь кої районної ради № 03-2583 від 12.05.2010 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтер-агро транс" в 2009 році звіти за формо ю № 3-ПН про наявність вільних робочих місць, призначених д ля працевлаштування інвалід ів не надавали.
Відповідачем не надано суд у доказів щодо створення роб очих місць для інвалідів та п овідомлення органів працевл аштування інвалідів про потр ебу в працевлаштуванні інвал ідів на виконання нормативу, встановленого Законом Украї ни “Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і”.
Відповідно до статті 20 вказ аного Закону підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , де середньооблікова чисель ність працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, передбаченим статтею 19 ць ого Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації за кож не робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалі да і не зайняте інвалідом. У ві дповідності до частини 2 стат ті 20 зазначеного Закону поруш ення термінів сплати адмініс тративно-господарських санк цій тягне за собою нарахуван ня пені. Пеня обчислюється ви ходячи з 120 відсотків річних о блікової ставки Національно го банку України, що діяла на м омент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь ї ї строк.
Зі звіту про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів з а 2009 рік, наданого відповідаче м до Полтавського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів, вбач ається, що на підприємстві ві дповідача в 2009 році працювало 148 працівників, фонд оплати пр аці у вказаному році складав 113 600, 00 грн., середньорічна зароб ітна плата одного штатного п рацівника складає, відповідн о, 113 600, 00 грн. : 148 = 7 675,68грн.
Враховуючи зазначене, за 6 р обочих місць, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайнятих інвалідами, від повідач до 16.04.2010 року (термін сп лати встановлено частиною 4 с татті 20 Закону України “Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні”- до 15 кв ітня року, наступним за роком , у якому відбулося порушення нормативу) повинен був самос тійно сплатити адміністрати вно-господарські санкції у р озмірі 7 675,68 х 6 = 46 054,08 грн.
У зв'язку з несплатою адміні стративно-господарських сан кцій до встановленого термін у, позивачем відповідно до ча стини 2 статті 20 цього ж Закону було нараховано пеню у розмі рі (46 054,08 х 0,03%) х 26 днів = 359,32 грн.
Оскільки вказані суми не бу ли сплачені відповідачем, то згідно частини 5 статті 20 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні”ці суми можуть бут и стягнуті в примусовому пор ядку за відповідним рішенням суду.
Відповідно до вимог ч астини 1 статті 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, кожна сторона повинн а довести ті обставини, на яки х ґрунтується її вимоги та за перечення.
З урахуванням викладеного , виходячи із загальних норм п рава стосовно відповідально сті за встановлення в діях аб о бездіяльності особи складу правопорушення, елементами якого є вина та наявність при чинного зв' язку між самим п орушенням та його наслідками , суд приходить до висновку, що відповідачем не дотримано н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів, а отже позивачем правомірно б уло нараховано відповідачу а дміністративно-господарськ і санкції та пеню за несплату цих санкцій відповідно до ст атті 20 Закону України “Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні”, а позовн і вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задово ленню.
На підставі викладеного, ке руючись Законом України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні», стат тями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Полтавського обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів до Тов ариства з обмеженою відповід альністю "Інтер-агро транс" пр о стягнення адміністративно -господарських санкцій та пе ні задовольнити.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "Інт ер-агро транс" (код ЄДРПОУ 35868659, М ФО 331605, р/р 26000100176219, Полтавська о бласна дирекція ВАТ "Райфай зен Банк Аваль") на користь Полтавського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів (р/р 31218230700002 в ГУ ДК України в Полтавській обл асті, МФО 831019, отримувач - УДК у м . Полтаві, код ЄДРПОУ 34698804) адмін істративно-господарські сан кції в сумі 46054,08 грн. та пеню в су мі 359,32 грн.
Постанова, відповідно до ст атті 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подан о. Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, встановлений Коде ксом адміністративного судо чинства України, постанова н абирає законної сили після з акінчення цього строку. У раз і подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окруж ний адміністративний суд шля хом подачі заяви про апеляці йне оскарження в 10-денний терм ін з дня складання постанови в повному обсязі та подачі ап еляційної скарги у 20-денний те рмін після подачі заяви про а пеляційне оскарження в поряд ку, визначеному статтею 186 Код ексу адміністративного суд очинства України.
Повний текст постанови виг отовлено 22 червня 2010 року.
Суддя Н.Ю. Алєксєєва
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2010 |
Оприлюднено | 15.07.2010 |
Номер документу | 9998781 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.Ю. Алєксєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні