Постанова
від 08.06.2010 по справі 4179/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

08.06.2010 р. № 2-а- 4179/10/2070

Харківський окружни й адміністративний суд у скл аді:

Головуючого судді - Супрун Ю .О.,

при секретарі судового зас ідання - М"ясниковій Т.С.,

за участю:

представника позивача - Д іанової С.Ю.,

представника відповідача - Литвиненко В.В.,

розглянувши у відкри тому судовому засіданні адм іністративну справу за позов ом Державної податкової інсп екції у Комінтернівському ра йоні м. Харкова до Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Енергетична індустрія" про надання дозволу на проведен ня позапланової перевірки,

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова ін спекція у Комінтернівському районі м. Харкова звернулася до Харківського окружного а дміністративного суду з позо вом до Товариства з обмежено ю відповідальністю "Енергети чна індустрія", в якому просит ь: постановити рішення, в яком у зобов'язати відповідача вч инити дії: а саме допустити фа хівців Державної податкової інспекції до перевірки та на дати Державні податковій інс пекції у Комінтернівському р айоні м. Харкова документи не обхідні для проведення позап ланової виїзної перевірки То вариства з обмеженою відпові дальністю "Енергетична індус трія".

Представником позивача в с удовому засіданні 21.05.2010 р. були уточнені позовні вимоги, згі дно з якими Державна податко ва інспекція у Комінтернівсь кому районі м. Харкова просит ь: постановити рішення, в яком у зобов'язати Товариство з об меженою відповідальністю "Ен ергетична індустрія" вчинити певні дії, а саме: допустити ф ахівця Державної податкової інспекції у Комінтернівсько му районі м. Харкова до переві рки - завідувача сектору пере вірок ризикових операцій упр авління податкового контрол ю юридичних осіб ОСОБА_3 д о проведення позапланової ви їзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергетична індустрія", код Є ДРПОУ 35618393 з питань взаємовідн осин з МПП "Атос", код 22622601 за пері од травень, серпень 2009 року.

В обґрунтування своїх позо вних вимог представником поз ивача зазначено, що Державна податкова інспекція у Комін тернівському районі м. Харко ва у зв'язку з необхідністю пр оведення перевірки підприєм ства з питань дотримання вза ємовідносин з МПП "Атос" фахів цями Державної податкової ін спекції у Комінтернівському районі м. Харкова було здійсн ено вихід на позапланову пер евірку ТОВ „Енергетична інду стрія" з питань взаємовіднос ин з МПП "Атос".

При здійсненні виходу за мі сцезнаходженням підприємст ва ТОВ „Енергетична індустрі я" за юридичною адресою: м. Хар ків, вул. Молодої Гвардії, 15/17 по садовим особам підприємства , вручено для ознайомлення та отримано під розписку перши й примірник направлення на п еревірку від 11.03.2010 р. № 132 та копію наказу від 10.03.2010 р. № 167 про провед ення позапланової перевірки .

На запит позивача від 17.02.2010 р. щ одо надання пояснень та їх до кументального підтвердженн я з питань взаємовідносин ві дповідача з МПП „Атос", отрима но відповідь від 01.03.2010 р., якою ві дмовлено у допуску на переві рку у зв'язку з тим, що директо ру підприємства не надано рі шення суду щодо проведення п еревірки.

Фахівцями позивача складе но акт відмови від допуску до перевірки ТОВ „Енергетична індустрія" від 11.03.2010 р. та акт про ненадання документів для пе ревірки ТОВ „Енергетична інд устрія" від 11.03.2010 р..

Таким чином, на думку предст авника позивача платником по датків порушено вимоги ст. 9 За кону України від 25.06.1991 р. „Про си стему оподаткування" згідно з якими платники податків і з борів (обов'язкових платежів ) зобов'язані допускати посад ових осіб державних податков их органів до обстеження при міщень, що використовуються для одержання доходів чи пов 'язані з утриманням об'єктів о податкування, а також для пер евірок з питань обчислення і слати податків і зборів (обов 'язкових) платежів.

Згідно зі ст. 11-1 Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні", позаплановою виїзною перевіркою вважаєть ся перевірка, яка не передбач ена в планах роботи органу де ржавної податкової служби і проводиться, крім іншого, у ра зі проведення реорганізації (ліквідації) підприємства.

Відповідно до статті 11-2 Зако ну України "Про державну пода ткову службу в Україні", до умо в допуску посадових осіб орг анів державної податкової сл ужби до проведення планових та позапланових перевірок ві дносяться наступні обставин и:

посадові особи органу держ авної податкової служби впра ві приступити до проведення планової або позапланової ви їзної перевірки за наявності підстав для їх проведення, ви значених цим та іншими закон ами України, та за умови надан ня платнику податків під роз писку:

1) направлення на перевірку, в якому зазначаються дата йо го видачі, назва органу держа вної податкової служби, мета , вид (планова або позапланова ), підстави, дата початку та да та закінчення перевірки, пос ади, звання та прізвища посад ових осіб органу державної п одаткової служби, які провод итимуть перевірку. Направлен ня на перевірку є дійсним за у мови наявності підпису керів ника органу державної податк ової служби, скріпленого печ аткою органу державної подат кової служби;

2) копії наказу керівника по даткового органу про проведе ння позапланової виїзної пер евірки, в якому зазначаються підстави проведення позапла нової виїзної перевірки, дат а її початку та дата закінчен ня.

З урахуванням викладеного позивач вважає, що позовні ви моги є обґрунтованими та під лягають задоволенню.

Представником відповідача в ході судового розгляду спр ави було подано заперечення проти позову, у яких він проси в відмовити у задоволенні по зову, виходячи з наступного.

Відповідно до п. 1 ч. 6 ст. 11-1 Зако ну України "Про державну пода ткову службу в Україні" одніє ю з обставин проведення поза планової перевірки є виявлен ня, за наслідками перевірок і нших платників податків, фак тів, які свідчать про порушен ня платником податків законі в України про оподаткування, валютного законодавства, як що платник податків не надас ть пояснення та їх документа льні підтвердження на обов'я зків письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих дні в з дня отримання запиту.

Настанню зазначеної обста вини повинно передувати:

1. наявність проведеної пере вірки іншого платника податк ів і як наслідок - наявність ві дповідного акту.

2. виявлення в акті перевірк и іншого платника податків ф актів, які свідчать про поруш ення законів України про опо даткування, валютного законо давства.

3. ненадання відповідачем пр отягом 10-ти днів пояснень та ї х документальних підтвердже нь щодо виявлених в акті пере вірки іншого платника податк ів фактів порушення відповід ачем законів України про опо даткування, валютного законо давства.

З наданих до адміністратив ного позову документів не вб ачається існування зазначен их передумов.

Тому представник відповід ача вважає, що на даний час від сутні підстави для прийняття судового рішення про провед ення Державною податковою ін спекцією у Комінтернівськом у районі м. Харкова позаплан ової виїзної перевірки з пит ань взаємовідносин з МПП "Ато с" за період травень, серпень 2 009 року.

Суд, вислухавши пояснення п редставників позивача та від повідача, дослідивши матеріа ли справи, встановив наступн е.

Державною податковою інсп екцією у Московському районі м. Харкова 28.01.2010 р. направлено за пит про проведення перевірки підтвердження отриманих від платника податків (іншої осо би) відомостей стосовно відн осин з контрагентами та дотр имання податкового законода вства.

Згідно з запитом повідомля ється, що проведена документ альна планова перевірка МПП "Атос" з питань достовірності нарахування бюджетного відш кодування ПДВ. Державна пода ткова інспекція у Московсько му районі м. Харкова на підста ві пунктів 1 та 4 статті 11 Закону України "Про державну податк ову службу в Україні" просила в запиті провести перевірку відповідача, що перебував у ф інансово-господарських відн осинах з МПП "Атос".

Державною податковою інсп екцією у Комінтернівському р айоні м. Харкова 17.02.2010 р. направл ено лист № 2018/10/23-410 про надання по яснень та їх документального підтвердження.

В листі зазначено, що на під ставі п. 5 ст. 11-1 Закону України "П ро державну податкову службу " позивач просить надати пояс нення та їх документальне пі дтвердження з питань взаємов ідносин з МПП "Атос", відповідн о до податкових накладних № 76 від 29.05.2009 р. та № 67 від 21.05.2009 р.

Листом від 01.03.2010 р. Товариство м з обмеженою відповідальніс тю "Енергетична індустрія" на дана відповідь та копії перв инних документів податковог о обліку:

- копії податкових накладни х з податкового зобов'язання продавця товарів відповідач а за травень 2009 року задекларо вані у червні 2009 року - покупець МПП "Атос" № 67 від 21.05.2009 р. загальна сума поставки за договором Е І/16-03 - 276000 грн., № 76 від 29.05.2009 р. загальн ою сумою поставки за цим же до говором - 480528,60 грн.

- щодо податкової накладної за № 35 від 26.08.2009 р. відповідачем п овідомлено про відсутність ї ї існування та ненадання її к онтрагенту МПП "Атос"в даному звітному періоді та у 2009 році.

За наслідками розгляду від повіді відповідача начальни ком Державної податкової інс пекції у Комінтернівському р айоні м. Харкова 10.03.2010 р. виданий наказ № 167 про проведення поза планової перевірки відпові дача, оскільки Товариство з о бмеженою відповідальністю "Е нергетична індустрія" на дум ку позивача відмовило у нада нні документів для перевірки .

Начальником Державної под аткової інспекції у Комінтер нівському районі м. Харкова 11. 03.2010 р. видано направлення № 132 на позапланову перевірку з пит ань взаємовідносин з МПП "Ато с", у складі перевіряючої ОС ОБА_3

При здійсненні виходу за мі сцезнаходженням відповідач а за юридичною адресою: м. Харк ів, вул. Молодої Гвардії, 15/17 дир ектору ОСОБА_4 вручено для ознайомлення та отримано пі д розписку перший примірник направлення на перевірку від 11.03.2010 р. № 132 на бланку № 063735 та копію наказу від 10.03.2010 р. № 167 про провед ення позапланової перевірки .

Директором відповідача ві дмовлено від допуску до пере вірки про що працівниками Де ржавної податкової інспекці ї у Комінтернівському районі м. Харкова складено акт від 11.03 .2010 р. відмови від допуску до пе ревірки Товариства з обмежен ою відповідальністю „Енерг етична індустрія" та акт від 11.03.2010 р. про ненадання документі в для перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю „Енергетична індустрія".

Наведені акти складені за д опомогою друкарської технік и та засвідчені підписами: за відувача сектору перевірок р изикових операцій - ОСОБА_3 , головним державним податко вим ревізором - інспектором - Б абанською І.М., головним держа вним податковим ревізором - і нспектором - Шумаковою Л.Ф..

Суд зазначає, що згідно з на правленням виданого начальн иком Державної податкової ін спекції у Комінтернівському районі м. Харкова 11.03.2010 р. № 132 на п озапланову перевірку з питан ь взаємовідносин з МПП "Атос", направлений перевіряючий ОСОБА_3, проте акти підписан і, ще головним державним пода тковим ревізором - інспектор ом - Бабанською І.М., головним д ержавним податковим ревізор ом - інспектором - Шумаковою Л. Ф..

Надані пояснення представ ником позивача, що відповідн о до вимог податкового закон одавства акти засвідчуються не менше як трьома особами, су д не приймає до уваги, оскільк и повноважень у наведених пр ацівників установи позивача на підписання актів були від сутні, та як і на присутність п ід час проведення перевірки.

Стаття 19 Конституції Україн и зобов'язує органи державно ї влади, їх посадові особи ді яти лише на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» від 04.12.1 990 р. №509-ХП завданням органів де ржавної податкової служби, з окрема, є здійснення контрол ю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєч асністю сплати до бюджетів, д ержавних цільових фондів под атків і зборів (обов' язкови х платежів), а також неподатко вих доходів, встановлених за конодавством.

Відповідно до приписів Зак ону України «Про державну по даткову службу в Україні» пр аво податкової інспекції на проведення перевірок підляг ає законодавчим обмеженням т а реалізується виключно з до триманням порядку, встановле ного законом.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 11 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» орг ани державної податкової слу жби у випадках, в межах компет енції та у порядку, встановле них законами України, мають п раво здійснювати документал ьні невиїзні перевірки (на пі дставі поданих податкових де кларацій, звітів та інших док ументів, пов'язаних з нарахув анням і сплатою податків та з борів (обов'язкових платежів ) незалежно від способу їх под ачі), а також планові та позапл анові виїзні перевірки своєч асності, достовірності, повн оти нарахування і сплати под атків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютн ого законодавства юридичним и особами, їх філіями, відділе ннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають ста тусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємни цької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідн о із законами України поклад ено обов'язок утримувати та/а бо сплачувати податки і збор и (обов'язкові платежі), крім Н аціонального банку України т а його установ (далі - платники податків).

Зокрема, статтями 11-1, 11-2 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні» вста новлені підстави, порядок та умови проведення позаплано вих виїзних перевірок своєча сності, достовірності, повно ти нарахування і сплати пода тків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валю тного законодавства юридич ними особами, їх філіями, відд іленнями, іншими відокремле ними підрозділами, що не мают ь статусу юридичної особи, а т акож фізичними особами, які м ають статус суб'єктів підпри ємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яки х згідно із законами України покладено обов'язок утримув ати та/або сплачувати податк и і збори (обов'язкові плате жі).

Підстави та порядок провед ення органами державної пода ткової служби планових і поз апланових виїзних перевірок визначені частиною 6 статті 11 -1 Закону України «Про державн у податкову службу в Україні », якою також встановлені обс тавини, за наявності яких є мо жливим проведення позаплано вої виїзної перевірки за ріш енням керівника податкового органу, яке оформлюється нак азом відповідно до вимог ч. 8 з азначеної статті Закону.

Так, відповідно до п. 1 ч. 6 стат ті 11-1 Закону України «Про держ авну податкову службу в Укра їні», за наслідками перевіро к інших платників податків в иявлено факти, які свідчать п ро порушення платником подат ків законів України про опод аткування, валютного законод авства, якщо платник податкі в не надасть пояснення та їх д окументальні підтвердження на обов'язковий письмовий за пит органу державної податко вої служби протягом десяти р обочих днів з дня отримання з апиту.

Згідно ст. 11-2 Закону України «Про державну податкову служ бу в Україні» посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення планової або поз апланової виїзної перевірки за наявності підстав для їх п роведення, визначених цим та іншими законами України, та з а умови надання платнику под атків під розписку:

- направлення на перевірку, в якому зазначаються дата йо го видачі, назва органу держа вної податкової служби, мета , вид (планова або позапланова ), підстави, дата початку та да та закінчення перевірки, пос ади, звання та прізвища посад ових осіб органу державної п одаткової служби, які провод итимуть перевірку. Направлен ня на перевірку є дійсним за у мови наявності підпису керів ника органу державної податк ової служби, скріпленого печ аткою органу державної подат кової служби;

- копії наказу керівника по даткового органу про проведе ння позапланової виїзної пер евірки, в якому зазначаються підстави проведення позапла нової виїзної перевірки, дат а її початку та дата закінчен ня.

Позивач обґрунтовує свої п озовні вимоги саме нормою п. 1 ч. 6 ст. 11-1 Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні», проте як вбачається з матеріалів адміністративно ї справи передумовою виникне ння позову є надсилання запи ту Державною податковою інсп екцією у Московському районі м. Харкова про проведення пер евірки відповідача, який за с воїм змістом не може бути під ставою для початку перевірки , оскільки в ньому не зазначен о наслідків перевірок інших платників податків виявлени х факти, які свідчать про пору шення платником податків зак онів України про оподаткуван ня, валютного законодавства.

За таких обставин, суд прихо дить до висновку, що представ ником позивача в судовому за сіданні не наведено фактів я кі свідчать про порушення пл атником податків законів Укр аїни про оподаткування, валю тного законодавства як з бок у Товариства з обмеженою від повідальністю "Енергетична і ндустрія" та і з боку МПП "Атос ", що встановлені при проведен ні перевірки МПП "Атос", тобто відсутні підстави для провед ення Державною податковою ін спекцією у Комінтернівськом у районі м. Харкова позаплано вої виїзної перевірки Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Енергетична індустрія " відповідно до п. 3 ч. 6 статті 11-1 З акону України «Про державну податкову службу в Україні».

Таким чином, із врахуванням вищевикладених обставин, су д вважає, що у задоволенні адм іністративного позову Держа вній податковій інспекції у Комінтернівському районі м. Харкова слід відмовити.

На підставі вищевикладено го, керуючись ст. ст. 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 167, 186 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністр ативного позову Державної по даткової інспекції у Комінте рнівському районі м. Харкова до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Енергетична індустрія" про надання дозво лу на проведення позапланово ї перевірки - відмовити в повн ому обсязі.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, пос танова набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом пода чі в 10-ти денний строк з дня скл адення постанови в повному о бсязі відповідно до ст. 160 КАС У країни, заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляці йної скарги, з подачею її копі ї до апеляційної інстанції а бо в порядку ч. 5 ст. 186 КАС Україн и.

Повний текст постанови скл адено 11.06.2010 року.

Суддя Супрун Ю.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.06.2010
Оприлюднено19.07.2010
Номер документу9998872
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4179/10/2070

Ухвала від 15.04.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Постанова від 08.06.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні