Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
17 червня 2010 р. № 2-а- 4744/10/2070
Харківський окружний ад міністративний суд у складі
головуючого судді Чалий І.С.
при секретарі судового зас ідання Елоян Ж.Г.,
за участю представників ст орін:
представника відповідача Пузиної Г.А.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду справу за адмпіністр ативним позовом Харківськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до приватної фірми "Прок" про стягнення адміністрати вно - господарських санкцій т а пені,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Харківське о бласне відділення Фонду соці ального захисту інвалідів , з вернувся до Харківського окр ужного адміністративного су ду з адміністративним позово м до приватної фірми "Прок", в я кому просив суд стягнути з Пр иватної фірми "Прок" на корист ь Харківського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів адміністрат ивно - господарські санкції з а не зайнятості робочі місця , призначені для працевлашту вання інвалідів, у сумі 4645,00 грн . та пеню за порушення терміні в сплати адміністративно - го сподарських санкцій у розмір і 11,12 грн., загальну суму 4656,12 грн.
В обґрунтування своїх позо вних вимог позивач зазначив, що відповідно до статті 20 Зак ону України ( в редакції від 06.10 .2005 року Закон № 2960-IV) «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні»(на далі - За кон) підприємства, установи, о рганізації, у тому числі підп риємства, організації громад ських організацій інвалідів , фізичні особи, які використо вують найману працю, де серед ньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, пере дбаченим статтею 19 цього Зако ну, щороку сплачують відпові дним відділенням Фонду соціа льного захисту інвалідів адм іністративно-господарські с анкції, сума яких визначаєть ся в розмірі середньої річно ї заробітної плати на відпов ідному підприємстві, установ і, організації, у тому числі пі дприємстві, організації гром адських організацій інвалід ів, фізичної особи, яка викори стовує найману працю, за кожн е робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Згід но форми 10-ПІ «Звіту про зайня тість та працевлаштування ін валідів» № 3832 від 16.02.2010 року за 2009 р ік. Приватна фірма "Прок" за 1 р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайнятого інвалідом до 16.02.2010 р оку повинен був сплатити адм іністративно господарські с анкції у розмірі 4645,00 грн. За нес воєчасну сплату належних вне сків була нарахована пеня в р озмірі 11,12 грн. Таким чином, утв орилась заборгованість у роз мірі 4656,12 грн.
Представник позивача в суд ове засідання не з'явився, над ав до суду заяву з проханням р озглядати справу за його від сутності, вимоги адміністрат ивного позову підтримав у по вному обсязі.
Представник відповідача - п риватної фірми "Прок" - в судов ому засіданні проти позову з аперечувала та просила відмо вити в його задоволенні у пов ному обсязі.
Вислухавши пояснення пред ставника відповідача, дослід ивши докази у справі, суд, вста новив наступне:
Згідно ст. 18 Закону України “ Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні” забезпечення прав інваліді в на працевлаштування та опл ачувану роботу, а в тому числі з умовою про виконання робот и вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього зверненн я до підприємств, установ, орг анізацій чи до державної слу жби зайнятості. Стаття 18-1 Зако ну вказує, що державна служба зайнятості здійснює пошук п ідходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявни х у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його поб ажань, що не було зроблено, та не заперечується позивачем.
Згідно ст. 18-1 Закону України “Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні” державна служба зайнятості з дійснює пошук підходящої роб оти відповідно до рекомендац ій МСЕК, наявних у інваліда к валіфікації та знань, з ураху ванням його побажань.
Статтею 19 Закону України “П ро основи соціальної захище ності інвалідів в Україні” встановлений норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньо облік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 чо ловік - у кількості одного ро бочого місця.
За змістом частини другої, т ретьої зазначеної статті роб отодавці самостійно розрахо вують кількість робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів відповідно до нормативу і забезпечують працевлаштув ання інвалідів.
Відповідно до форми 10-ПІ “Зв іту про зайнятість та працев лаштування інвалідів” за 2009 р ік середньооблікова чисельн ість штатних працівників обл ікового складу ПФ "Прок" у 2009 ро ці становила 10 осіб, тобто, нор матив для працевлаштування і нвалідів складав 1 робоче міс це.
Враховуючи вимоги глави 2 За кону України "Про місцеве сам оврядування в Україні", відпо відно до якої до компетенції виконавчих органів сільськи х, селищних, міських рад належ ать власні (самоврядні) та дел еговані повноваження, пункту 12 статті 34 цього Закону, згідно з яким до делегованих повнов ажень належить бронювання в порядку, встановленому закон ом, на підприємствах, в устано вах та організаціях незалежн о від форм власності робочих місць, призначених для праце влаштування осіб, які відпов ідно до законодавства потреб ують соціального захисту і н е спроможні конкурувати на р инку праці, визначення норма тивів таких робочих місць.
Пунктом 5 “Положення про роб оче місце інваліда, про поряд ок працевлаштування інвалід ів” затвердженого постаново ю КМ України від 03.05.1995р. № 314 підпр иємства розробляють заходи щодо створення робочих місц ь для інвалідів, включають їх до колективного договору, ін формують центр зайнятості, м ісцеві органи соціального за хисту населення та відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів про створення ( при стосування) робочих місць дл я працевлаштування інваліді в.
Як видно з листа Харківсько го районного центру зайнятос ті № 210 від 20.04.2010 р. протягом 2009 рок у приватна фірма «Прок» не ін формувало центр зайнятості п ро наявність вільних робочих місць для інвалідів.
Таким чином, всупереч викл аденим вимогам, відповідач не виконав обов' язок щодо с воєчасного інформування дер жавної служби зайнятості про готовність прийняти інвалід а на певну посаду, про що свідч ить звіт по формі № 10- ПІ, відпо відно до якого у 2009 році інвал іди на підприємстві не були п рацевлаштовані, а отже, відпо відачем не виконано нормати в 1 робочого місця по працевл аштуванню інвалідів.
Суд вважає, що саме з вини в ідповідача, який своєчасно н е повідомив Харківське облас не відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів про на явність вакансій для інвалі дів, інваліди не були направл ені для працевлаштування до приватної фірми "Прок"" у 2009 роц і.
Статтею 20 Закону України “П ро основи соціальної захище ності інвалідів в Україні” в становлено обов' язок підпр иємств, установ, організацій у тому числі підприємства, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичні ос оби, які використовують найм ану працю, де середньообліко ва чисельність працюючих інв алідів менша, ніж установлен о нормативом, передбаченим с т. 19 цього Закону, щороку сплач увати відповідним відділенн ям Фонду соціального захист у інвалідів адміністративно - господарської санкції, су ма яких визначається в розмі рі середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, установі організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, фізичн ої особи, яка використовує на йману працю, за кожне робоче м ісце, призначене для працевл аштування інваліда і не зайн яте інвалідом. Для підприємс тв, установ, організацій, у том у числі підприємств, організ ацій громадських організаці й інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, роз мір адміністративно - господ арських санкцій за робоче мі сце, призначене для працевла штування інваліда і не зайня те інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, в установі, організації громад ських організацій інвалідів , у фізичної особи, яка викорис товує найману працю.
Порушення термінів сплати адміністративно- господар ських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчис люється виходячи з 120 відсоткі в річних облікової ставки На ціонального банку України, щ о діяла на момент сплати нара хованої на повну суму недоїм ки за весь період її строк.
Враховуючи те, що кожна особ а повинна довести ті обстави ни, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і зап еречень, суд вважає, що відпов ідач не надав до суду доказів , які спростовують вимоги адм іністративного позову.
За таких обставин суд знахо дить позов щодо стягнення з в ідповідача адміністративно - господарської санкції за не зайняте робоче місце, призна чене для працевлаштування ін валідів у 2010 році в сумі 4645 грн. 00 коп. та пені в сумі 11 грн. 12 коп. о бґрунтованим, доведеним і та ким, що підлягає задоволенню .
На підставі вищевикладено го та керуючись ст.ст. 6-14, 71, 159-163, 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний п озов Харківського обласног о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів до при ватної фірми "Прок" про стягн ення адміністративно- господ арських санкцій та пені - за довольнити в повному обсязі.
Стягнути з Приватної фірм и "Прок" (вул. Куйбишева,б.1, с. Цир куни, Харківський район, Харк івська область, 62441, код ЄДРПОУ 22670103) на користь Харківського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів (м.Свободи, 5, 1 під., 1 пов., м.Харків , 61022) адміністративно - господа рські санкції за не зайняті р обочі місця, призначені для п рацевлаштування інвалідів, у сумі 4645,0 грн. та пеню за порушен ня термінів сплати адміністр ативно-господарських санкці й у розмірі 11,12 грн., а всього стя гнути 4656,12 грн. (чотири тисячі ші стсот п'ятдесят шість грн. 12 ко п. .
Постанова може бути оскарж ена в Харківський апеляційни й адміністративний суд через Харківський окружний адміні стративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарж ення постанови суду в десяти денний строк з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Повний текст постанови виг отовлено 18.06.2010 року.
Суддя п ідпис< Текст > І.С.Чалий
Постанова не набрала чинно сті. Оригінал знаходиться у с праві. Копія. Вірно< Текст >
Суддя Секретар< Тек ст >
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2010 |
Оприлюднено | 19.07.2010 |
Номер документу | 9998893 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Чалий І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні