Ухвала
від 30.09.2021 по справі 300/3103/20
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

11 год. 00 хв.

"30" вересня 2021 р. Справа № 300/3103/20

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кафарського В.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву про виправлення помилки у виконавчому листі в адміністративній справі за позовом Яремчанської міської організації політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" до Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Івано-Франківська обласна організація політична партія "Всеукраїнське об`єднання "Платформа Громад", Яремчанська міська організація політичної партії "Сила людей", про визнання протиправними дій, скасування рішень та зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Івано-Франківського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом Яремчанської міської організації політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" до Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Івано-Франківська обласна організація політична партія "Всеукраїнське об`єднання "Платформа Громад", Яремчанська міська організація політичної партії "Сила людей", про визнання протиправними дій, скасування рішень та зобов`язання вчинити дії.

24.09.2021 представник Яремчанської міської організації політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" подав суду заяву від 31.08.2021 про виправлення описки у виконавчому листі, згідно якої вказує, що виконавчий лист, виданий 18.11.2020 Івано-Франківським окружним адміністративним судом, не відповідає постанові Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.11.2020 з урахуванням ухвали Восьмого апеляційного адміністративного суду від 04.12.2020 про виправлення помилки і його слід привести у відповідність до вимог ухвали Восьмого апеляційного адміністративного суду від 04.12.2020 про виправлення помилки (т. 2 а.с. 203-205).

Розгляд справи було призначено на 10 год. 00 хв. 30.09.2021 з урахуванням положень пункту 3 статті 374 КАС України, однак представники стягувача та боржника не з`явились, хоча про дату та час і місце розгляду даної заяви повідомлялися судом.

Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Згідно частини 1 статті 374 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає заяву в десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника і постановляє ухвалу. Неявка стягувача і боржника не є перешкодою для розгляду заяви. До розгляду заяви суд має право своєю ухвалою зупинити виконання за виконавчим документом або заборонити приймати виконавчий документ до виконання.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на викладене, суд вважає за можливе розглянути заяву про виправлення помилки у виконавчому листі в адміністративній справі за позовом Яремчанської міської організації політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" до Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Івано-Франківська обласна організація політична партія "Всеукраїнське об`єднання "Платформа Громад", Яремчанська міська організація політичної партії "Сила людей", про визнання протиправними дій, скасування рішень та зобов`язання вчинити дії в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.11.2020 відмовлено в задоволенні позову Яремчанської міської організації політичної партії "Українська стратегія Гройсмана до Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області про визнання протиправними дій, скасування рішень та зобов`язання вчинити дії.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.11.2020 апеляційну скаргу Яремчанської міської організації Політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" задоволено частково. Рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.11.2020 - скасовано та прийнято нову постанову, якою адміністративний позов Яремчанської міської організації Політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" задоволено частково.

Визнано протиправними дії Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області щодо врахування проведеного 31.10.2020 повторного перерахунку голосів виборців на виборчій дільниці №261029 при встановленні остаточних результатів.

Визнано протиправною та скасовано постанову Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області від 01.11.2020 про встановлення результатів виборів в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради.

Зобов`язано Яремчанську міську територіальну виборчу комісію Надвірнянського району Івано-Франківської області повторно встановити результати виборів в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради, відповідно до вимог статті 255 Виборчого кодексу України, з врахуванням протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №261029 з виборів депутатів Яремчанської міської ради від 25.10.2020. В решті вимог відмовлено.

На виконання даної постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.11.2020 Івано-Франківським окружним адміністративним судом 18.11.2020 видано виконавчий лист, яким зобов`язано Яремчанську міську територіальну виборчу комісію Надвірнянського району Івано-Франківської області повторно встановити результати виборів в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради, відповідно до вимог статті 255 Виборчого кодексу України, з врахуванням протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №261029 з виборів депутатів Яремчанської міської ради від 25.10.2020.

Таким чином, станом на дату набрання чинності рішення по справі №300/3103/20, видано виконавчий лист, який відповідав резолютивній частині постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.11.2020.

Надалі 26.11.2020 до Восьмого апеляційного адміністративного суду надійшла заява Яремчанської міської організації Політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" про роз`яснення постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.11.2020 у справі №300/3103/20, в якій заявник просив роз`яснити в частині, які викликають непорозуміння в Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області згідно постанови Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області № 62 про неможливість виконання рішення суду від 13.11.2020.

Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 04.12.2020 відмовлено у задоволенні заяви Яремчанської міської організації Політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" про роз`яснення постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.11.2020 у справі №300/3103/20.

Також Яремчанська міська організація Політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" звернулась до Восьмого апеляційного адміністративного суду із заявою про виправлення описки в резолютивній частині постанови, а саме зазначивши "Єдиний багатомандатний виборчий округ", замість "Багатомандатний виборчий округ".

Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 04.12.2020 задоволено заяву Яремчанської міської організації Політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" про виправлення описки у постанові Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.11.2020 у справі № 300/3103/20. Виправлено описку у резолютивній частині постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.11.2020 у справі №300/3103/20 , а саме замість "Багатомандатний виборчий округ" вказано "Єдиний багатомандатний виборчий округ".

Судом зазначається, що судове рішення - це акт судової влади, що здійснює захист прав,свобод та інтересів фізичних осіб,прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Одними з властивостей судового рішення, що вступило в законну силу, є: обов`язковість, яка полягає в тому, що судове рішення, що вступило в законну силу, стає обов`язковим для всіх органів, підприємств, установ, організацій, посадових осіб і громадян і підлягають виконанню на всій території України.

Судове рішення, по суті, є документом органу влади й містить у собі державно-владне, індивідуально-конкретне розпорядження щодо застосування норм права за встановленими у судовому засіданні фактами і правовідносинами. Європейською практикою стабільність судового рішення сприймається як один зі складників принципу правової певності (визначеності). Саме в рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Брумареску проти Румунії" зазначено, що принцип правової визначеності вимагає, щоб судове рішення, в якому певне питання одержало остаточне вирішення, не ставилося під сумнів. Крім того, принцип правової визначеності передбачає стабільність правового регулювання, зокрема, учасники правовідносин повинні мати можливість у розумних межах передбачити наслідки своєї поведінки та бути впевненими у незмінності свого статусу, кола прав та обов`язків. До того ж у своїй практиці Суд неодноразово підкреслював потребу в забезпеченні державою умов для реалізації остаточного судового рішення. Право на виконання судового рішення розглядається як складова права на судовий захист.

Відповідно ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини та основоположних свобод Європейського суду з прав людини як джерела права.

У Законі України "Про виконавче провадження" поняття "виконавче провадження" розуміється як завершальна стадія судового провадження (стаття 1).

Наведене узгоджується з практикою ЄСПЛ щодо застосування статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка гарантує право на справедливий суд. Так, у рішенні від 19 березня 1997 року у справі "Горнсбі проти Греції" (Case of Hornsby v. Greece) ЄСПЛ зазначив, що для цілей статті 6 Конвенції виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як складова частина "судового розгляду".

Право на справедливий суд було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави допускала невиконання остаточного та обов`язкового судового рішення на шкоду одній зі сторін. Обов`язковість виконання судових рішень, разом із іншими складовими права на справедливий суд, зокрема, такими як суб`єктивна неупередженість суду, принцип правової визначеності, заборона втручання законодавця у відправлення правосуддя розглядаються Судом в якості елементів верховенства права (Golder v. The United Kingdom, аpp. no. 4451/70).

Так, за правилами пункту 5 ч. 1 ст.4 Закону України "Про виконавче провадження" № 1404-VIII від 02.06.2016 визначено, що у виконавчому документі зазначаються зокрема резолютивна частина рішення, що передбачає заходи примусового виконання рішень.

Відповідно до вимог ст. 374 КАС України передбачено, що у разі допущення помилки при оформленні виконавчого документа, суд за заявою стягувача або боржника виправляє таку помилку.

На підставі вищевикладеного, дослідивши виконавчий лист від 18.11.2020 №300/3103/20 у співставленні з рішенням суду, на підставі якого вказаний лист виданий, суд зазначає про підстави для задоволення заяви.

Суд зазначає, що зміст виконавчого листа від 18.11.2020 №300/3103/20 не відповідає резолютивній частині ухвали Восьмого апеляційного адміністративного суду про виправлення описки від 04.12.2020, яка у свою чергу, прийнята після видачі виконавчого листа.

На підставі постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.11.2020 та ухвали Восьмого апеляційного адміністративного суду від 04.12.2020, яка підлягає до обов`язкового виконання, а виконавче провадження є завершальною стадією, якою закінчується саме виконанням рішення суду, а також доступу до правосуддя, суд вважає заяву представника Яремчанської міської організації політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" від 31.08.2021 про виправлення помилки у виконавчому листі, виданому судом по справі №300/3103/20 за позовом Яремчанської міської організації політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" до Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Івано-Франківська обласна організація політична партія "Всеукраїнське об`єднання "Платформа Громад", Яремчанська міська організація політичної партії "Сила людей", про визнання протиправними дій, скасування рішень та зобов`язання вчинити дії, такою,що підлягає до задоволення а допущену помилку у виконавчому листі від 18.11.2020 №300/3103/20, виданому Івано-Франківським окружним адміністративним судом, такою, що підлягає виправленню.

Враховуючи наведене, керуючись ст. 229, 241, 248, 374 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

заяву представника Яремчанської міської організації політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" від 31.08.2021 про виправлення помилки у виконавчому листі, виданому 18.11.2020 Івано-Франківським окружним адміністративним судом - задовольнити.

Виправити помилку у виконавчому листі від 18.11.2020 №300/3103/20, виданому Івано-Франківським окружним адміністративним судом, зазначивши у всіх значеннях і відмінках "Єдиний багатомандатний виборчий округ", замість помилкового "Багатомандатний виборчий округ".

Ухвала може бути оскарженою в апеляційному порядку. Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, встановлені статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Кафарський В.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2021
Оприлюднено04.10.2021
Номер документу100002652
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/3103/20

Постанова від 02.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 19.11.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 08.11.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 30.09.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 15.02.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні