ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№1.380.2019.000892
У Х В А Л А
з питань заміни сторони виконавчого провадження
24 вересня 2021 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Карп`як О.О.,
секретар судового засідання Винник В.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові подання про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Ожидівської сільської ради Буського району Львівської області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії,-
в с т а н о в и в:
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 11 квітня 2019 року у справі № 1.380.2019.000892 позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Ожидівської сільської ради Буського району Львівської області (80530, Львівська область, Буський район, с. Ожидів, вул. Головна,1, код ЄДРПОУ 04372939) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії - задоволено частково. Визнано протиправними дії Ожидівської сільської ради Буського району Львівської області щодо нездійснення позапланових заходів перевірки фактів викладених у скарзі ОСОБА_1 від 10.02.2019 року та неналежного реагування на звернення. Зобов`язано Ожидівську сільську раду Буського району Львівської області повторно розглянути звернення ОСОБА_1 від 10.02.2019 року у відповідності до Закону України «Про звернення громадян» . У решті позовних вимог - відмовити.
18.08.2021 року до суду надійшло подання від начальника Буського відділу Державної виконавчої служби у Золочівському районі Львівської області про заміну сторони виконавчого провадження АСВП № 61460915, у якому просить замінити боржника у виконавчому провадженні АСВП № 61460915 з Ожидівська сільська рада Буського району Львівської області ЄДРПОУ 04372939, с. Ожидів, вул. Головна, 1 на Буська міська рада Золочівського району Львівської області, ЄДРПОУ 26307575, м. Буськ, площа 900-річчя Буська, 1, Золочівського району Львівської області.
Сторони в судове засідання не з`явились, причин неявки не повідомили.
Згідно ч. 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
За результатами розгляду заяви, суд дійшов наступних висновків.
22.07.2019 Львівським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист у справі №1.380.2019.000892.
Постановою начальника Буського районного відділу державної виконавчої служби Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (М.Львів) Боруцькою Іриною Володимирівною відкрито виконавче провадження ВП №61460915 з виконання виконавчого листа №1.380.2019.000892, виданого 22.07.2019 Львівським окружним адміністративним судом про зобов`язання Ожидівську сільську раду Буського району Львівської області повторно розглянути звернення ОСОБА_1 від 10.02.2019 року у відповідності до Закону України «Про звернення громадян» .
Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи, суд який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Ухвалу суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом.
Частиною 5 ст. 15 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив. У разі якщо сторона виконавчого провадження змінила найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім`я чи по батькові (для фізичної особи), виконавець, за наявності підтверджуючих документів, змінює своєю постановою назву сторони виконавчого провадження.
Отже, необхідною умовою для заміни сторони у виконавчому провадженні є її заміна саме правонаступником.
Як вбачається з матеріалів справи, що першою сесією восьмого скликання 1 пленарного засідання Буської міської ради Золочівського району Львівської області прийнято рішення №6 від 10.12.2020 Про початок процедури реорганізації юридичних осіб-сільських та селищної рад, розміщених поза адміністративним центром Буської міської територіальної громади. На підставі вказаного рішення розпочато процедуру реорганізації шляхом приєднання до Буської міської ради, зокрема, згідно п.1.9 Ожидівської сільської ради (Львівська область, Буський район, с. Ожидів, вул. Головна, 1а, код ЄДРПОУ 04372939). Згідно п.3 вказаного рішення Буська міська рада є правонаступником прав та обов`язків, зокрема, Ожидівської сільської ради з дня набрання нею повноважень.
Згідно інформації із ЄДРПОУ внесено запис 15.06.2021 про припинення юридичної особи - Ожидівської сільської ради. Підстава припинення-рішення щодо реорганізації.
Отже, до Буської міської ради перейшли повноваження Ожидівської сільської ради.
Підставою для вибуття сторони виконавчого провадження є припинення (ліквідація чи реорганізація) юридичної особи. Перехід окремого суб`єктивного права та обов`язку від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, згідно цивільного законодавства також є правонаступництвом.
При цьому відсутність в Реєстрі запису про припинення відповідача внаслідок реорганізації не є достатньою підставою для висновку про ненастання правонаступництва щодо прав і обов`язків відповідача в спірних у справі правовідносинах.
Суд зазначає, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.
Така позиція суду узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 30.12.2020 у справі №805/4361/17-а (№К/9901/23524/20), які є обов`язковими для врахування судом в силу вимог ч. 5 ст. 242 КАС України.
З огляду на вище викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення подання начальника Буського відділу державної виконавчої служби у Золочівському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) про заміну сторони виконавчого провадження АСВП №61460915 , а саме замінити Ожидівську сільську раду Буського району Львівської області її правонаступником - Буською міською радою Золочівського району Львівської області.
Керуючись ст.ст. 256, 295, 379, КАС України суд, -
ухвалив:
подання начальника Буського відділу державної виконавчої служби у Золочівському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) про заміну сторони виконавчого провадження АСВП №61460915 задовольнити.
Замінити боржника у виконавчому провадженні АСВП №61460915, а саме Ожидівську сільську раду Буського району Львівської області (код ЄДРПОУ 04372939, місцезнаходження:80530, Львівська область, Буський район, с. Ожидів вул. Головна,1) її правонаступником - Буською міською радою Золочівського району Львівської області (код ЄДРПОУ 26307575; місцезнаходження:80500, Львівська область, Золочівський район, м. Буськ, площа 900-річчя Буська, 1).
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її проголошення.
Ухвала суду може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повної ухвали суду.
Повний текст ухвали суду складено 29.09.2021.
Суддя Карп`як Оксана Орестівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2021 |
Оприлюднено | 01.10.2021 |
Номер документу | 100003253 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні