Справа № 420/13515/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 жовтня 2021 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю УММК-СТРОЙ (вул.Польова, 1, м.Теплодар, Одеська область, 65490) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул.Семінарська,5, м.Одеса, 65044) про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю УММК-СТРОЙ до Головного управління ДПС в Одеській області за результатом якого позивач просить:
визнати протиправним тa скасувати податкове повідомлення-рішення за №16898/15-32-07-02 від 16.07.2021р.
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення за №16901/15-32-07-02 вiд 16.07.2021p.
стягнути з Головного управління Державної податкової служби в Одеській області (ЄДРПОУ 43142370, 65044, м. Одеса, вул. Семінарська,5) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю УММК-СТРОЙ , Код ЄДРПОУ 36612823, вул. Польова,1 м. Теплодар, Одеська обл., 65490 сплачений судовий збір у розмірі 6 540,51 гривня.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що на підставі наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 20.05.2021 року № 3231-п про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ УММК - СТРОЙ , код 36612823, на підставі п. п. 78.1.8. п.78.1. ст.78 ПК України та наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 01.06.2021 року № 3590-П про продовження терміну проведення про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ УММК - СТРОЙ , була проведена документальна позапланова виїзна перевірка щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за березень 2021 рік від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тисяч гривень з урахуванням відємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах, за результатом якої складено акт перевірки від 10.06.2021р. №11284/15-32-07-02/36612823 про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ УММК СТРОЙ , КОД ЄДРПОУ 36612823, - щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за березень 2021 рік від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тисяч гривень з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах.
В подальшому, на підставі встановлених порушень, 16.07.2020р. податковим органом прийнято податкові повідомлення-рішення:
- за № 16898/15-32-07-02, яким ТОВ УММК СТРОЙ , порушено: п. 44.1, ст. 44, п.п. а п. 198.1 ст. 198, абз. 1-3 п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 201.1.та п.201.10 ст.201 ПК України від 02.12.2010 року № 2755-VI, (із змінами і доповненнями), ст. 1, п. 2 ст.9 ЗУ Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , п. 2.1. п. 2.4, п. 2.7. ст. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом МФ України від 24.05.1995 № 88, зареєстрованого в МЮ України 05.06.95 р. за № 168/704 ( зі змінами та доповненнями), чого за у листопаді 2020 року завищена сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного на суму 27 718 грн.;
- за №16901/15-32-07-02, яким ТОВ УММК СТРОЙ порушено : п. 44.1, ст. 44, п.п. а п. 198.1 ст. 198, абз. 1-3 п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 201.1.та п.201.10 ст.201 ПК України від 02.12.2010 року № 2755-VI, (із змінами і доповненнями), ст. 1, п. 2 ст.9 ЗУ Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , п. 2.1. п. 2.4, п. 2.7. ст. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом МФ України від 24.05.1995 № 88, зареєстрованого в МЮ України 05.06.95 р. за № 168/704 (зі змінами та доповненнями), збільшено суму грошового зобов`язання за платежами Податок на додану вартість, код платежу 14060100, у сумі 227 761 грн., та штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 56 940 грн., а всього 284 701 грн.
ТОВ УММК-СТРОЙ вважає податкові повідомлення-рішення незаконними, прийнятими безпідставно, оскільки висновки контролюючого органу про порушення товариством вимог податкового законодавства є не обґрунтованими та базуються виключно на припущеннях, натомість у ТОВ УММК-СТРОЙ наявні всі первинні документи, які підтверджують здійснення господарських операцій з контрагентами та свідчать про відсутність порушень податкового законодавства з боку ТОВ УММК СТРОЙ
Ухвалою суду від 28.08.2020 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (ст. 262 КАС України).
13.09.2020 року до суду від відповідача - надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній позовні вимоги не визнає та просить відмовити в їх задоволенні, зазначивши, що платник податків ТОВ УММК-СТРОЙ та його посадові особи на момент вчинення порушення податкового законодавства в частині правильності визначення розміру суми податку на додану вартість за перевірений період, зокрема в частині відображення у податковій звітності достовірних показників у визначених періодах, однак не вжили достатніх заходів для їх дотримання через те, що діяли нерозумно, недобросовісно та без належної обачності, та є винними у вчиненні податкового правопорушення. Отже, з огляду на вищенаведені фактичні обставини та положення законодавства. ГУ ДПС В Одеській області повністю правомірно було винесено податкове повідомлення рішення, а доводи позивача суперечать фактичним обставинам справи.
13.09.2021р. до суду від позивача надійшла відповідь на відзив у якій позивач наводить доводи проти заперечень відповідача, викладених у відзиві, та просить задовольнити позов повністю.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, відзиву на позовну заяву, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 КАС України, судом встановлено наступні факти та обставини.
Судом встановлено, що з 01.06.2016р. ТОВ УММК-СТРОЙ є зареєстрованим платником податку на додану вартість - індивідуальний податковий номер 366128215349.
ТОВ УММК-СТРОЙ у період що перевірявся здійснювало наступний вид діяльності: організація будівництва будівель, виробництво будівельних виробів із пластмас, інші будівельно-монтажні роботи.
на підставі наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 20.05.2021 року № 3231-п про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ УММК - СТРОЙ , код 36612823, на підставі п. п. 78.1.8. п.78.1. ст.78 ПК України та наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 01.06.2021 року № 3590-П про продовження терміну проведення про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ УММК - СТРОЙ , була проведена документальна позапланова виїзна перевірка щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за березень 2021 рік від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тисяч гривень з урахуванням відємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах, за результатом якої складено акт перевірки від 10.06.2021р. №11284/15-32-07-02/36612823 про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ УММК СТРОЙ , КОД ЄДРПОУ 36612823, - щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за березень 2021 рік від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тисяч гривень з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах.
Перевірка проводилась за період з 01.05.2018 року по 31.03.2021 рік.
Відповідно до висновку Акту від 10.06.2021р. зазначено, що проведеною перевіркою щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за березень 2021 рік від`ємного значення податку на додану вартість, яке становить більше 100 тисяч гривень з урахуванням від ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах ( з травня 2018 року), встановлено порушення: п. 44.1, ст. 44, пп. а п. 198.1 ст. 198, абз. 1-3 п. 198.2, абз. 1,2 п. 198.3, абз. 3 п. 198.6 ст. 198, абз. 2-3 п.201.10 пк України від 02.12.2010 року № 2755-VI, (iз змінами і доповненнями), ст. 1, п. 2 ст.9 ЗУ Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , п. 2.1. п. 2.4, п. 2.7. ст. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом МФ України від 24.05.1995 № 88, зареєстрованого в МЮ України 05.06.95 р. за № 168/704 (зі змінами та доповненнями), занижено показник у рядку 10.1. ( колонка Б), Декларацій на загальну суму 255 478 гривень, в тому числі по періодам вересень 2018 рік - 152 017 грн., жовтень 2018 рік - 57 621 грн., травень 2019 рік - 45 841 грн, у результаті чого завищено показники рядка 21 Декларацій у податкових періодах: листопад 2020 року - 27 718 грн. та занижено подато на додану вартість всього на 227 761 грн. по рядку 18 Декларацій: червень 2019 рiк - 55 794 грн., березень 2020 рiк - 31 745 грн., вересень 2020 рiк - 38888 грн., жовтень 2020 рік - 20878 грн., листопад 2020 - 80 456 грн..
25.06.2021 року ТОВ УММК - СТРОЙ до Головного управління ДПС в Одеській області було подано заперечення Акт від 10.06.2021р., зареєстрований за вхідним номером 48178/6.
За результатами розгляду заперечень на Акт від 10.06.2021р., ГУ ДПС в Одеській області прийшла до висновку №6828/КПР/15-32-07-02-10 вiд 09.07.21р., що акт перевірки залишено без змін, а заперечення без задоволення.
Позивач вважає зазначені вище податкові повідомлення - рішення протиправними та звернувся до суду.
Згідно з вимогами п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право, зокрема, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Відповідно до п. 75.1 ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи. Види документальних перевірок, порядок планування, проведення та оформлення їх результатів, що проводяться контролюючим органом, визначеним підпунктом 41.1.2 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, встановлюються Митним кодексом України.
Згідно п.п.75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Відповідно до пп.78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема, виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
Згідно п.78.4, 78.5, 78.6, 78.7, 78.8 ст. 78 ПК України право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки. Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу. Строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу. Перелік матеріалів, які можуть бути підставою для висновків під час проведення документальної позапланової перевірки, та порядок надання платниками податків документів для такої перевірки встановлено статтями 83, 85 цього Кодексу. Порядок оформлення результатів документальної позапланової перевірки встановлено статтею 86 цього Кодексу.
Відповідно до п. 86.1 ст. 86 ПК України результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Відповідно до висновку Акту від 10.06.2021р. зазначено, що проведеною перевіркою щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за березень 2021 рік від`ємного значення податку на додану вартість, яке становить більше 100 тисяч гривень з урахуванням від ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах ( з травня 2018 року), встановлено порушення: п. 44.1, ст. 44, пп. а п. 198.1 ст. 198, абз. 1-3 п. 198.2, абз. 1,2 п. 198.3, абз. 3 п. 198.6 ст. 198, абз. 2-3 п.201.10 пк України від 02.12.2010 року № 2755-VI, (iз змінами і доповненнями), ст. 1, п. 2 ст.9 ЗУ Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , п. 2.1. п. 2.4, п. 2.7. ст. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом МФ України від 24.05.1995 № 88, зареєстрованого в МЮ України 05.06.95 р. за № 168/704 (зі змінами та доповненнями), занижено показник у рядку 10.1. ( колонка Б), Декларацій на загальну суму 255 478 гривень, в тому числі по періодам вересень 2018 рік - 152 017 грн., жовтень 2018 рік - 57 621 грн., травень 2019 рік - 45 841 грн, у результаті чого завищено показники рядка 21 Декларацій у податкових періодах: листопад 2020 року - 27 718 грн. та занижено подато на додану вартість всього на 227 761 грн. по рядку 18 Декларацій: червень 2019 рiк - 55 794 грн., березень 2020 рiк - 31 745 грн., вересень 2020 рiк - 38888 грн., жовтень 2020 рік - 20878 грн., листопад 2020 - 80 456 грн..
Відповідно до пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Згідно ст.1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.
Відповідно до ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
Порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності підприємствами, їх об`єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності (надалі - підприємства), установ та організацій, основна діяльність яких фінансується за рахунок коштів бюджету (надалі - установи) врегульовано Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 червня 1995 року за № 168/704 (далі Положення).
Відповідно до пп.2.1., 2.2 п.2 Положення первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів. Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи (далі первинні документи).
Згідно пп.2.4,2.5,2.13,2.14 п.2 Положення первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.Залежно від характеру операції та технології обробки даних до первинних документів можуть бути включені додаткові реквізити:ідентифікаційний код підприємства, установи з Державного реєстру, номер документа, підстава для здійснення операцій, дані про документ, що засвідчує особу-одержувача тощо. Документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою. Електронний підпис накладається відповідно до законодавства про електронні документи та електронний документообіг. Використання при оформленні первинних документів факсимільного відтворення підпису допускається у порядку, встановленому законом, іншими актами цивільного законодавства. Керівник підприємства, установи забезпечує фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій, що були проведені, у первинних документах та виконання всіма підрозділами, службами і працівниками правомірних вимог головного бухгалтера щодо порядку оформлення та подання для обліку відомостей і документів. Керівником підприємства, установи затверджується перелік осіб, які мають право давати дозвіл (підписувати первинні документи) на здійснення господарської операції, пов`язаної з відпуском (витрачанням) грошових коштів і документів, товарно-матеріальних цінностей, нематеріальних активів та іншого майна. Кількість осіб, які мають право підписувати документи на здійснення операцій з видачі особливо дефіцитних товарів і цінностей, бланків суворої звітності, повинно бути обмежено. Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці первинні документи.
Згідно п.198.1 ст.198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Пунктом 198.2 ст. 198 ПК України визначено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг. Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов`язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Датою збільшення податкового кредиту орендаря (лізингоотримувача) для операцій фінансової оренди (лізингу) є дата фактичного отримання об`єкта фінансового лізингу таким орендарем. Датою віднесення сум до податкового кредиту замовника з договорів (контрактів), визначених довгостроковими відповідно до пункту 187.9 статті 187 цього Кодексу, є дата фактичного отримання замовником результатів робіт (оформлених актами виконаних робіт) за такими договорами (контрактами). Для товарів/послуг, постачання (придбання) яких контролюється приладами обліку, факт постачання (придбання) таких товарів/послуг засвідчується даними обліку.
Відповідно до п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Згідно п.198.6 ст.198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
З аналізу вищевикладеного вбачається, що умовами реалізації права платника на податковий кредит є фактичне придбання товарів (робіт, послуг) та наявність первинних документів (зокрема, податкових накладних), оформлених у відповідності з вимогами чинного законодавства. При цьому, наслідки в податковому обліку платника створюють лише реально вчинені господарські операції, тобто такі, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають змісту, відображеному в укладених платником податку договорах. Необґрунтована ж податкова вигода характеризується відсутністю фактичного виконання господарських операцій, здійсненням операцій без ділової мети та обліком операцій безвідносно до їх реального економічного змісту, узгодженістю дій покупця та постачальника для штучного створення умов для бюджетного відшкодування.
З матеріалів справи вбачається, що
20.08.2018р. між ТОВ І ЛЄНЬ ЄДРПОУ 32509349 (продавець) та ТОВ УММК-СТРОЙ ЄДРПОУ 36612823 (покупець) укладено договір купівлі продажу №1/21 вiд 20.08.2018 р.
Вiдповiдно до п.п.1.1, 2.1, 3.1, 3.2, 4.1, 6.9 Договору купівлі-продажу Продавець постачає, а покупець приймає матерiали згідно видаткових накладних та рахунку фактури за адресою: м. Одеса, п-к Мукачевський,4-А. Продавець зобов`язаний здійснити поставку за адресою: м. Одеса, п-к Мукачевський,4-А. Покупець забезпечує прийом матеріалів та своєчасно здійснює розрахунок з продавцем за поставлені матеріали. Ціна за одиницю товару та загальна вартість кожної партії Товару узгоджується сторонами та зазначається в додатку або рахунку фактурі, як Покупець сплачує Продавцю за загальний об`єм наданих матеріалів. Термін дії договору з 20.08.2018 року по 31.12.2018 рік.
На виконання договору купівлі - продажу ТОВ І ЛЄНЬ Передало, а ТОВ УММК-СТРОЙ отримало товар (Балки залізобетонні та Ригелi залізобетонні) згідно видаткової накладної №33 від 03.09.2018р. на суму 573 886,00 грн. (в т.ч. ПДВ 95 647,67 грн.), що є підтвердженням отриманих матеріалів.
ТОВ І ЛЄНЬ виписало рахунок на оплату № 000021 вiд 20.08.2018 року. за зазначенi товари у видатковій накладній №33 від 03.09.2018 р. на суму 573886,00 грн. (з т.ч. ПДВ 95647,67 грн.)
ТОВ І ЛЄНЬ Податкову накладну на суму 573 886,00 грн. подало на реєстрацію п/н № 1 від 03.09.2018 р. (номер реєстрації ЄРПН 9211341482), але реєстрація податкової накладної була зупинена, про що ТОВ УММК-СТРОЙ отримало квитанцією від 30.09.2018 р.
11.10.2018 року було прийнято рішення № 980877/32509349, яким ТОВ І ЛЄНЬ відмовлено у реєстрації податкової накладної складеної 03.09.2018 року № 1 на суму 573886,00 грн. (в т.ч. ПДВ 95 647,67 грн.) . Підставою відмови було ненадання платником податку первинних документів щодо постачання придбання товарів/послуг, зберігання транспортування, розрахункових документів, банківських виписок з особистих рахунків.
Податкову накладну складену ТОВ І ЛЕНЬ 03.09.2018 року за № 8 на суму 573886,00 грн., було зареєстровано 19.10.2018р. в ЄДРПН за № 9229256764.
14.09.2018 р. ТОВ УММК-СТРОЙ розрахувалось з ТОВ І ЛЄНЬ за отриманий товар у сумі 573886,00 грн., що підтверджується випискою з Приватбанку від 14.09.2018р. за платіжним дорученням № 609.
ТОВ І ЛЄНЬ ЄДРПОУ 32509349 в повному обсязі виконало свої зобов`язання обов`язки відносно ТОВ УММК-СТРОЙ ЄДРПОУ 36612823 за договором купівлі продажу №1/21 вiд 20.08.2018 р..
25.08.2018 р. між ТОВ І ЛЄНЬ ЄДРПОУ 32509349 (продавець) та ТОВ УММК-СТРОЙ ЄДРПОУ 36612823 (покупець) укладено договір про закупівлю робіт №1/25 вiд 25.08.2018 р..
Відповідно до п.п.1.1, 1.2, 3.1 Договору про закупівлю робіт ТОВ І ЛЄНЬ зобов`язується у 2018 році виконати ТОВ УММК-СТРОЙ роботи, зазначені у п.1.2, а ТОВ УММК-СТРОЙ прийняти і оплатити такі роботи. Найменування робіт: підсилення i колон монолітними залізобетонними обоймами. Договірна ціна робіт визначається кошторисною документацією і становить 338 213,00 гривень, в т.ч. 56 368, 83 грн.. Відповідно до розділу 4 Договору Розрахунки за виконані роботи здійснюються на підставі актів виконаних робіт за формами КБ-2 та КБ-3 на умовах відстрочки платежу до 5 банківських днів. Моментом оплати за надані послуги є дата списання коштів з відповідного рахунку Замовника.
ТОВ I ЛЄНЬ виконало роботи відповідно до умов договору про закупівлю робіт на суму 338213,00 гривень, що підтверджується довідкою форми КБЗ про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за вересень 2018 рік від 03.09.18 року загальною вартістю 338213,00 гривень, в тому числі ПДВ 56368,33 грн. та актом форми КБ2 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2018 року від 03.09.2018 р. загальною вартістю робіт на суму 338213, 00 гривень, в тому числі ПДВ 56 368, 33грн.
ТОВ І ЛЄНЬ виконало роботи відповідно до умов Договору про закупівлю робіт на суму 345726 гривень, в тому числі ПДВ 57621 грн., що підтверджується довідкою форми КБЗ про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за жовтень 2018 року загальною вартістю на суму 345726 гривень, в тому числі ПДВ 57621 грн., та актом форми КБ2 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2018 року від 19.10.2018р. загальною вартістю робіт на суму загальною вартістю на суму 345726 гривень, в тому числі ПДВ 57621 грн.
ТОВ І ЛЕНЬ Податкову накладну №2 вiд 03.09.2018р. на суму 338 213, 00 гривень, в тому числі ПДВ 56 368, 33 грн. подали на реєстрацію (номер реєстрації ЄРПН 9209644945), але реєстрація податкової накладної була зупинена, про що ТОВ УММК СТРОЙ отримало квитанцію від 27.09.2018р.
11.10.2018 року було прийнято рішення № 950880/32509349, яким ТОВ I ЛЄНЬ відмовлено у реєстрації податкової накладної складеної 03.09.2018 року № 2 на суму на суму 338 213, 00 гривень, в тому числі ПДВ 56 368, 33 грн., в тому числі ПДВ 57 621 грн.. Підставою відмови було ненадання платником податку первинних документів щодо постачання придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, розрахункових документів, банківських виписок з особистих рахунків.
Податкову накладну складену ТОВ І ЛЄНЬ 03.09.2018 року за №7 на суму 338 213, 00 грн., було зареєстровано 19.10.2018р. в ЄДРПН за № 9228453932. Податкову накладну складену ТОВ І ЛЄНЬ 19.10.2018 року за №7 на суму 213 498 грн., було зареєстровано 19.10.2018р. В ЄДРПН за № 9244857672.
Податкову накладну складену ТОВ І ЛЄНЬ 19.10.2018 року за №8 на суму 132 228,00 грн., було зареєстровано 19.10.2018р. В ЄДРПН № 9251574965.
14.09.2018 р. TOB УММК-СТРОЙ розрахувалось з ТОВ І ЛЄНЬ за виконані роботи у сумі 338213,00 грн., що підтверджується випискою з Приватбанку від 14.09.2018р. за платіжним дорученням № 610.
31.10.2018p. TOB УММК-СТРОЙ розрахувалось з ТОВ І ЛЕНЬ за виконані роботи у сумі 21349,00 грн., що підтверджується випискою з Приватбанку від 31.10.2018р. за платіжним дорученням .№ 637.
31.10.2018 p. TOB УММК-СТРОЙ розрахувалось з ТОВ I ЛЕНЬ за виконані роботи у сумі 132228,00 грн., що підтверджується випискою з Приватбанку від 31.10.2018р. за платіжним дорученням № 638.
ТОВ I ЛЄНЬ ЄДРПОУ 32509349 в повному обсязі виконало свої зобов`язання обов`язки відносно ТОВ УММК-СТРОЙ ЄДРПОУ 36612823 за договором про закупівлю робіт №1/25 вiд 25.08.2018р., укладений між ТОВ УММК-СТРОЙ та ТОВ I ЛЄНЬ .
Крім того, судом встановлено, що ТОВ ЕКОДВУТАВР 24.05.19 року виписав рахунок фактуру № 24052019 на товар (мінеральна вата 100мм та профіль цокольний) на суму 195049,22 грн., в т.ч. ПДВ - 32508,20 грн., одержувач за яким був ТОВ УММК-СТРОЙ .
27.05.2019 p. TOB УММК-СТРОЙ в особі директора Баскакова О.Б. прийняло будівельні матеріали (мінеральна вата 100мм та профіль цокольний), на загальну суму 195049, 22 грн., в т.ч. ПДВ - 32508,20 грн., що підтверджується видатковою накладною №27052019 вiд 27.05.19 р.
ТОВ ЕКОДВУТАВР 28.05.19 року виписало рахунок фактуру № 28052019 на товар (мінеральна вата 100 мм та профіль цокольний) на суму 79994,65грн. в т.ч. ПДВ - 13332,44 грн., одержувач за якою був ТОВ УММК-СТРОЙ .
29.05.2019 P. TOВ УММК-СТРОЙ в особі директора Баскакова О.Б. прийняло будівельні матеріали (мінеральна вата 100мм та профіль цокольний), на загальну суму 79994,65 грн., в т.ч. ПДВ - 13332,44грн., що підтверджується видатковою накладною №29052019 вiд 29.05.2019 р.
Податкову накладну складену ТОВ ЕКОДВУТАВР 27.05.2019 р. № 1 на суму 195049,22 грн., в т.ч. ПДВ -32508,20грн., було зареєстровано 09.07.2019р. в ЄДРПН за реєстраційним № 9147926977.
Податкову накладну складену ТОВ ЕКОДВУТАВР 28.05.2019 p. № 2 на суму 79994,65 грн., в т.ч. ПДВ - 13332,44 грн., було зареєстровано 09.07.2019р. в ЄДРПН за реєстраційним № 9147931336.
28.09.2019 р. TOB УММК-СТРОЙ розрахувалось з ТОВ ЕКОДВУТАВР за придбані будівельні матеріали у сумі 195049,22 грн. (в т.ч. ПДВ -32508,20грн.) та у сумі 79994, 65 грн., в т.ч. ПДВ -13 332,44 грн., що підтверджується випискою з Приватбанку за період з 28.05.2019 року.
Доказів того, що зазначені документи не відповідають вимогам Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 червня 1995 року за № 168/704 відповідачем до суду не надано.
Податкова інформацію, що наявна в інформаційно-аналітичних базах відносно контрагентів позивача по ланцюгах постачання, носить виключно інформативний характер та не є належним доказом в розумінні КАС України. Крім того, така інформація сама по собі не доводить наявності податкових правопорушень на які посилається контролюючий орган.
Верховний Суд в постанові від 04 червня 2020 року по справі № 340/422/19 (№ К/9901/33095/19) зазначив, що будь-яка податкова інформація, що наявна в інформаційно-аналітичних базах відносно контрагентів суб`єкта господарювання по ланцюгах постачання, а також податкова інформація надана іншими контролюючими органами, в тому числі і складена з причин неможливості проведення документальних перевірок, носить виключно інформативний характер та не є належним доказом в розумінні процесуального Закону.
Аналогічна правова позиція викладено в постанові Верховного Суду від 02 квітня 2020 року по справі № 160/93/19 (№ К/9901/25783/19).
Таким чином, вищевказані обставини та надані до суду належним чином оформлені первинні документи підтверджують реальність укладення між TOB УММК-СТРОЙ з контрагентами ТОВ I ЛЄНЬ , та ТОВ ЕКОДВУТАВР господарських операцій.
При цьому, суд зазначає, що з огляду на принцип персональної відповідальності платника податку право на податковий кредит не може ставитись у пряму залежність від додержання податкової дисципліни третіми особами.
Окрім цього відповідно до ст.61 Конституції України, юридична відповідальність особи має індивідуальний характер, тому позивач не може нести відповідальність за можливі протиправні дії інших юридичних осіб, а факти вчинення злочину, в тому числі у вигляді фіктивного підприємництва чи ухилення від сплати податків можуть встановлюватись виключно відповідним рішенням суду.
Докази проведення перевірок зазначених контрагентів позивача, які б свідчили про нереальність вказаних господарських операцій з позивачем відповідачем до суду не надано. При цьому, податкова інформація не є актом перевірки з встановленими обставинами.
Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно;розсудливо;з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У зв`язку з викладеним, суд вважає, що податкові повідомлення-рішення №16898/15-32-07-02 від 16.07.2021р.та №16901/15-32-07-02 вiд 16.07.2021p. прийняті Головним управлінням ДПС в Одеській області, є протиправними та підлягають скасуванню.
Частиною 1 ст.139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 7, 9, 241-246, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю УММК-СТРОЙ (вул.Польова, 1, м.Теплодар, Одеська область, 65490) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул.Семінарська,5, м.Одеса, 65044) про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.
Визнати протиправним тa скасувати податкове повідомлення-рішення за №16898/15-32-07-02 від 16.07.2021р.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення за №16901/15-32-07-02 вiд 16.07.2021 p.
Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, вул. Семінарська, 5 м. Одеса) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю УММК-СТРОЙ (вул.Польова, 1, м.Теплодар, Одеська область, 65490, код ЄДРПОУ 36612823) сплачений судовий збір у сумі 6540,51 грн.
Рішення суду може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в місячний строк з дня отримання повного тексту судового рішення, в порядку п.15.5 Перехідних положень КАС України.
Суддя К.С. Єфіменко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2021 |
Оприлюднено | 05.10.2021 |
Номер документу | 100071796 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Єфіменко К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні