ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 вересня 2021 року
справа №380/9708/21
провадження № П/380/9848/21
зал судових засідань № 12
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Кузана Р.І.,
секретар судового засідання Красневич Ю.Б.,
за участю:
представника позивача Дрогомирецької О.Р.,
представника відповідача Болотіна М.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Імпері Моторз до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення, -
в с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою відповідальністю Імпері Моторз (місцезнаходження: 79032, м.Львів, вул.Дж.Вашингтона, 8, код ЄДРПОУ 40933551) (далі - позивач, ТзОВ Імпері Моторз ) звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43005393) (далі - відповідач, ГУ ДПС у Львівській області) в якому просить визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення №1260/1808 від 28.05.2021 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю Імпері Моторз штрафу у розмірі 847,21 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що згідно з висновками камеральної перевірки ТзОВ Імпері Моторз відповідно до ст. 192, ст.120 1 , п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України порушено граничні терміни реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних № 68 віл 31.12.2018 та № 69 від 31.12.2018. Тому, згідно з ст.120 1 Податкового кодексу України до ТзОВ Імпері Моторз має бути застосовано штраф у розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних, а саме 12 434,53 грн. Позивач зазначає, що наведені порушення описані акті № 2141/13-01-04-13/40933551 від 10.12.2020. Непогодившись із висновком відповідача, викладеним в акті, ТзОВ ІМПЕРІ МОТОРЗ було подано заперечення № 1201/21/1 від 12.01.2021. Проте, згідно з відповіддю від 27.01.2021 № 1000/6/13-01-18-08, наданою відповідачем, заперечення позивача було залишено без задоволення. На підставі вказаного акту відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 17.03.2021 № 4786/1808.
Представник позивача зазначає, що розрахунки коригування до податкових накладних № 68 від 31.12.2018 та № 69 від 31.12.2018 були складені на операції з постачання товарів, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість відповідно до п. 64 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України. У зв`язку з цим позивачем подано позовну заяву до Львівського окружного адміністративного суду про скасування вказаного вище податкового повідомлення-рішення.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 09.08.2021 провадження у адміністративній справі № 380/5538/21 за позовом ТзОВ Імпері Моторз до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 17.03.2021 № 4786/1808 закрито зв`язку з тим, що ГУ ДПС у Львівській області відповідно до п. 73 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України було здійснено перерахунок сум штрафних санкцій та, відповідно, винесено нове податкове повідомлення-рішення № 12360/1808 від 28.05.2021 про застосування штрафу у розмірі 847,12 гри.
З огляду на наведене, позивач вважає податкове повідомлення-рішення № 12360/1808 від 28.05.2021 про застосування штрафу у розмірі 847,12 гри протиправним та таким, що суперечить чинному законодавству.
Ухвалою від 22.06.2021 суддя прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Відповідач 07.07.2020 подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити в задоволенні позову. Відзив обґрунтований тим, що за результатами проведення камеральної перевірки ТзОВ Імпері Моторз відповідач дійшов обґрунтованого висновку про порушення позивачем вимог пункту 201.10 статті 201 ПК України, що полягає в несвоєчасній реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідно до вимог п. 73 підрозділу 2 розділу XX ПК України, на підставі даного акту перевірки, Головним управлінням ДПС у Львівській області було здійснено перерахунок сум штрафних санкцій та винесено податкове повідомлення-рішення № 12360/1808 від 28.05.2021 про застосування штрафу у розмірі 847,12грн., застосованих відповідно до cm. 120 1 ПК України за затримку реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних №68 від 31.12.2018, №69 від 31.12.2018, кількість днів затримки склали 2 дні, на що і контролюючим органом до ТзОВ Імпері Моторз було застосовано штраф у розмірі 10% суми податку на додану вартість. Тому відповідач вважає, що правомірно застосував до позивача штрафні санкції у розмірі 847,12 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав, викладених в позовній заяві. Просила суд позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив з підстав, наведених у відзиві на позовну заяву. Просив суд в задоволенні позову відмовити повністю.
Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
Головним управлінням ДПС у Львівській області проведено камеральну перевірку ТзОВ Імпері Моторз з питань дотримання вимог п. 192.1 cт. 192, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України.
За наслідками перевірки складено Акт від 10.12.2020 № 2141/13-01-04-13/40933551, яким встановлено порушення вимог, передбачених п.201.10 ст.201 та/або п. 192.1 cт. 192 Податкового кодексу України щодо граничних термінів реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних № 68 від 31.12.2018 та № 69 від 31.12.2018.
Позивач звертався із запереченнями до акта перевірки від 12.01.2021 № 1201/21/1 в яких просив переглянути висновки проведеної перевірки.
Головним управлінням ДПС у Львівській області листом від 27.01.2021 № 1000/6/13-01-18-08 у відповідь на подане заперечення повідомило про відсутність підстав для задоволення заперечень.
На підставі акта Головним управління ДПС у Львівській області від 10.12.2020 № 2141/13-01-04-13/40933551 прийнято податкове повідомлення-рішення від 17.03.2021 № 4786/1808, згідно з яким до ТзОВ Імпері Моторз , код ЄДРПОУ 40933551 на підставі статті 120-1 Податкового кодексу України застосовано штраф у розмірі 12434,53 грн.
Поряд з цим, Головним управлінням ДПС у Львівській області 28.05.2021 здійснено перерахунок сум штрафних санкцій та, відповідно, винесено нове податкове повідомлення-рішення № 12360/1808 про застосування штрафу у розмірі 847,12 грн., застосованих відповідно до cт. 120 1 ПК України за затримку реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних №68 від 31.12.2018, №69 від 31.12.2018. Кількість днів затримки склали 2 дні, на що і контролюючим органом до ТзОВ Імпері Моторз було застосовано штраф у розмірі 10% суми податку на додану вартість з урахуванням вимог п. 73 підрозділу 2 розділу XX ПК України.
Не погоджуючись із прийнятим податковим повідомленням-рішенням Головного управління ДПС у Львівській області від 28.05.2021 № 12360/1808 позивач звернувся до суду з цим позовом.
При вирішенні спору суд керувався таким.
Згідно з ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює ПК України, який, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України платник податку на додану вартість зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Вимоги до граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування передбачені пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Так, реєстрація платниками податку податкових накладних в ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Відповідно до абзацу першого пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку-продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Згідно з абзацами третім та четвертим пункту 201.10 статті 201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Податкові накладні, які відображені в акті перевірки не підлягали наданню отримувачу (покупцю), оскільки ці податкові накладні складені на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість.
Пунктом 120-1.1. ст. 120-1 ПК України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 вказаного Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 вказаного Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Пунктом 120.1-2 ст.120-1 ПК України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 вказаного Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), що зазначена у податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено.
Отже, стаття 120-1 ПК України встановлює штрафні санкції для платників податків за порушення строків реєстрації податкових накладних (розрахунків коригування до податкових накладних). При цьому норми містять виключення для певних податкових накладних.
Вказані винятки для застосування штрафів, визначених статтею 120-1 ПК України, передбачають два варіанти граматичного тлумачення: на думку позивача штраф не застосовується в трьох окремих випадках: а) якщо податкові накладні не надаються покупцю; б) якщо податкові накладні складаються на операції, звільнені від оподаткування; в) якщо податкові накладні складаються на операції, які оподатковуються за нульовою ставкою; на думку відповідача штраф не застосовується в таких випадках (за дотримання двох умов одночасно): а) податкові накладні не надаються покупцю та складаються на операції, звільнені від оподаткування; б) податкові накладні не надаються покупцю та складаються на операції, які оподатковуються за нульовою ставкою.
Відповідно до пункту 8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 N 1307: 8. При складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10 - 15 вказаного Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини робиться помітка X та зазначається тип причини:
01 - Складена на суму збільшення компенсації вартості поставлених товарів/послуг (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 13 вказаного Порядку);
02 - Складена на постачання неплатнику податку;
03 - Складена на постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах із платником податку;
04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання;
05 - Складена у зв`язку з ліквідацією основних засобів за самостійним рішенням платника податку;
06 - Складена у зв`язку з переведенням виробничих основних засобів до складу невиробничих;
07 - Складена на операції з вивезення товарів за межі митної території України;
08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість;
09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість;
10 - Складена з метою визначення при анулюванні реєстрації платника податку податкових зобов`язань за товарами/послугами, необоротними активами, суми податку за якими були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності;
11 - Складена за щоденними підсумками операцій;
12 - Складена на постачання неплатнику, в якій зазначається назва покупця (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 10 вказаного Порядку);
13 - Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності;
14 - Складена отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента;
15 - Складена на суму перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до статей 188 і 189 Податкового кодексу України, над фактичною ціною постачання.
В інших випадках у верхній лівій частині податкової накладної тип причини не зазначається (нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються) .
Згідно з нормами ПК України (статтями 195, 211, пунктом 8 підрозділу 2 Перехідних положень) до операцій, що підлягають оподаткуванню ПДВ за нульовою ставкою, відносяться операції з: - вивезення товарів за межі митної території України: а) у митному режимі експорту; б) у митному режимі реекспорту, якщо товари поміщені у такий режим відповідно до пунктів 3 (щодо товарів у вигляді продуктів їх переробки) та 5 частини першої статті 86 Митного кодексу України; в) у митному режимі безмитної торгівлі; г) у митному режимі вільної митної зони; - постачання товарів: для заправки (дозаправки) або забезпечення морських та повітряних суден, космічних кораблів, космічних ракетних носіїв або супутників Землі, наземного військового транспорту чи іншого спеціального контингенту Збройних Сил України, що бере участь у миротворчих акціях за кордоном України, або в інших випадках, передбачених законодавством (у визначених ПК України випадках), магазинами безмитної торгівлі, відповідно до порядку, встановленого Кабінетом Міністрів України; - постачання таких послуг: міжнародні перевезення пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом, послуги, що передбачають роботи з рухомим майном, попередньо ввезеним на митну територію України для виконання таких робіт та вивезеним за межі митної території України платником, що виконував такі роботи, або отримувачем-нерезидентом, послуги з обслуговування повітряних суден, що виконують міжнародні рейси; - У разі якщо операції з постачання товарів звільнено від оподаткування на митній території України відповідно до положення вказаного розділу, до операцій з експорту таких товарів застосовується нульова ставка; - На період виконання робіт з підготовки до зняття і зняття енергоблоків Чорнобильської АЕС з експлуатації та перетворення об`єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему, які виконуються за рахунок коштів міжнародної технічної допомоги, що надається на безоплатній та безповоротній основі, або за рахунок коштів, які передбачаються в Державному бюджеті України …: оподатковуються за нульовою ставкою операції з постачання товарів (сировини, матеріалів, устаткування та обладнання), виконання робіт та постачання послуг на митній території України, що здійснюються в рамках міжнародної технічної допомоги; - На період до 1 січня 2020 року за нульовою ставкою оподатковується податком на додану вартість постачання товарів (крім підакцизних товарів) та послуг (крім послуг, що надаються під час проведення лотерей і розважальних ігор та послуг з постачання товарів, отриманих у межах договорів комісії (консигнації), поруки, доручення, довірчого управління, інших цивільно-правових договорів, що уповноважують такого платника податку (далі - комісіонера) здійснювати постачання товарів від імені та за дорученням іншої особи (далі - комітента) без передання права власності на такі товари), що безпосередньо виготовляються підприємствами та організаціями громадських організацій інвалідів, які засновані громадськими організаціями інвалідів і є їх власністю.
Таким чином, всі податкові накладні, які звільнені від оподаткування ПДВ, не видаються покупцю.
Отже, для звільнення від відповідальності, передбаченої п.120-1.1ст.120-ПК України необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).
Судом встановлено та підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, що розрахунки коригування до податкових накладних № 68 від 31.12.2018 та № 69 від 31.12.2018 були складені на операції з постачання товарів, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість. Крім того податкові накладні № 68 від 31.12.2018 та № 69 від 31.12.2018 складені з типом причини 09, відповідно до якої податкові накладні складені на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість
Суд також враховує, що Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві , який набрав чинності 23.05.2020 підрозділ 2 Розділу ХХ ПК України доповнено, зокрема пунктом 73 наступного змісту:
73. Штрафи за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, передбаченого статтею 201 вказаного Кодексу, за операціями, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість, операціями, що оподатковуються податком на додану вартість за нульовою ставкою, операціями, що не передбачають надання податкової накладної отримувачу (покупцю), а також податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 вказаного Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" пункту 198.5 статті 198 вказаного Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 вказаного Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 вказаного Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, нараховані платникам податків протягом періоду з 01.01.2017 до дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві", строк сплати грошових зобов`язань за якими не настав або грошові зобов`язання за якими неузгоджені (відповідні податкові повідомлення-рішення знаходяться в процедурі адміністративного або судового оскарження та грошові зобов`язання за ними не сплачено) станом на дату набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві", застосовуються в розмірі 1 відсотка обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 510 гривень.
Штрафи, застосовані через відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 вказаного Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних за операціями, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість, операціями, що оподатковуються податком на додану вартість за нульовою ставкою, операціями, що не передбачають надання податкової накладної отримувачу (покупцю), а також податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 вказаного Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" пункту 198.5 статті 198 вказаного Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 вказаного Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 вказаного Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, нараховані платникам податків протягом періоду з 01.01.2017 до дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві", строк сплати грошових зобов`язань за якими не настав або грошові зобов`язання за якими неузгоджені (відповідні податкові повідомлення-рішення знаходяться в процедурі адміністративного або судового оскарження та грошові зобов`язання за ними не сплачено) станом на дату набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві", застосовуються в розмірі 2,5 відсотка обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 1700 гривень.
Контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку здійснює перерахунок суми штрафу і надсилає (вручає) такому платнику нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Суд встановив, що контролюючий орган оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням № 12360/1808 від 28.05.2021 форми Н застосував до позивача штраф за порушення граничних термінів реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних, що визначені статтею 201 ПК України з посиланням на пункт 120-1 статті 120-1 ПК України (в редакції чинній на дату виникнення спірних правовідносин) у розмірі 847,12 грн.
Згідно з абзацами третім та четвертим пункту 201.10 статті 201 ПК України, податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Податкові накладні, які відображені в акті Головного управління ДПС у Львівській області від 10.12.2020 № 2141/13-01-04-13 не підлягали наданню отримувачу (покупцю), оскільки вказані податкові накладні складені на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість. Тому, реєстрація таких розрахунків коригування з порушенням встановленого ПК України строку не тягне за собою накладення штрафу.
Вказана позиція суду узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною в постановах від 11.11.2020 у справі №160/1553/19 та від 05.08.2020 у справі №580/1424/19.
Згідно з ч.1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч.2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачем не подано належних доказів правомірності прийняття податкового повідомлення-рішення №1260/1808 від 28.05.2021.
Відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Враховуючи наведене та даючи оцінку оскаржуваному податкову повідомленню-рішення №1260/1808 від 28.05.2021, суд дійшов переконання, що таке не відповідає критеріям, встановленим ч.2 ст.2 КАС України та прийняте з порушенням положень Податкового кодексу України, а тому його слід визнати протиправним і скасувати, задовольнивши позовні вимоги повністю.
Згідно з ст. 139 КАС України на користь позивача з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань необхідно стягнути судовий збір у розмірі 2270,00 грн, сплаченого згідно з платіжного доручення № 10 від 10.06.2021.
Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10,13, 14, 72-77, 139, 241-247, 250, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в:
позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області №12360/1808 від 28.05.2021 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю Імпері Моторз штрафу у розмірі 847,21 грн.
Стягнути з Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43005393) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Імпері Моторз (місцезнаходження: 79032, м.Львів, вул.Дж.Вашингтона, 8, код ЄДРПОУ 40933551) судовий збір в сумі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) грн. 00 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне рішення суду сладено та підписано 04.10.2021.
Суддя Кузан Р.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2021 |
Оприлюднено | 08.10.2021 |
Номер документу | 100144149 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні