Рішення
від 28.04.2010 по справі 54/461
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста К ИЄВА

01030, м. Київ, вул. Б. Хмельницьк ого, 44-Б тел. 284-18-98

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

Справа № 54/461 28.04.10

За позовом Комунального підприємства "Керуюча дирекція" Шевченків ської

районної у міст і Києві ради

до Кому нального підприємства викон авчого органу Київради

(Київської місь кої державної адміністрації ) "Київреклама"

про с тягнення 502 042,03 грн.

Суддя Демченко Т.С.

Представники:

від позивача Мо сенцова А.Ю., довіреність № 4/ вих. від 12.01.2010 р.

від відповідача н е з' явився

У судовому засіданні 28.04.2010 р. з а згодою представника позива ча відповідно до ст. 85 ГПК Укра їни оголошено вступну та рез олютивну частини рішення.

СУТЬ СПОРУ:

Комунальне підприємство "Керуюча дирекція" Шевченків ської районної у м. Києві ради звернулося до Господарськог о суду м. Києва з позовом до Ко мунального підприємства "Киї вреклама" про стягнення 377 380,50 гр н. основного боргу, 4 919,98 грн. інф ляційних втрат та 6 894,70 грн. проц ентів річних.

Позовні вимоги мотивовані неналежним виконанням відпо відачем зобов' язань по спла ті коштів за право тимчасово го користування місцями для розміщення реклами за догово ром № 34 від 30.05.2008 р.

Ухвалою суду від 03.11.2009 р. поруш ено провадження у справі № 54/461, розгляд справи призначено н а 16.12.2009 р.

У судовому засіданні 16.12.2009 р. п редставником позивача подан о клопотання про вирішення с пору у більш тривалий строк, н іж передбачено ч. 1 ст. 69 ГПК Укр аїни. Клопотання судом задов олено, строк вирішення спору продовжено.

Представник відповідача у судове засідання 16.12.2009 р. не з' явився, витребуваних докумен тів суду не надав, через відді л діловодства суду подав кло потання про відкладення розг ляду справи. Клопотання судо м задоволено, розгляд справи відкладено на 27.01.2010 р.

У зв' язку із перебуванням судді Демченко Т.С. на лікарня ному, судове засідання, призн ачене на 27.01.2010 р., не відбулося. Ух валою суду від 08.02.2010 р. розгляд с прави призначено на 17.02.2010 р.

У поданому відзиві на позов відповідач заперечив проти нарахування йому інфляційни х втрат та процентів річних, п осилаючись на відсутність фа кту прострочення виконання н им зобов' язань за договором та зазначив, що визначена в ак ті звірки взаєморозрахунків заборгованість перед позива чем буде сплачена протягом 2010 р.

У судовому засіданні 17.02.2010 р. в ідповідно до ст. 77 ГПК України оголошувалась перерва до 12.03.20 10 р.

У зв' язку з перебуванням с удді Демченко Т.С. на лікарнян ому, судове засідання, призна чене на 12.03.2010 р., не відбулося. Ухв алою суду від 12.04.2010 р. розгляд сп рави призначено на 28.04.2010 р.

16.04.2010 р. через відділ діловодс тва суду позивачем подано за яву про збільшення позовних вимог, відповідно до якої поз ивач просить стягнути з відп овідача 477 388,57 грн. основного бор гу, 45 536,80 грн. інфляційних втрат та 19 116,66 грн. процентів річних. Н ова ціна позову згідно з розр ахунком позивача становить 5 02042,03 грн. У судовому засіданні 28 .04.2010 р. заява прийнята судом до р озгляду.

У судове засідання 28.04.2010 р. пре дставник відповідача не з' я вився, через відділ діловодс тва суду подав клопотання пр о відкладення розгляду справ и у зв' язку із перебуванням представника відповідача на лікарняному. У задоволенні з азначеного клопотання відмо влено.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши наявні у матеріалах справи д окази, оглянувши у судовому з асіданні оригінали документ ів, копії яких знаходяться у м атеріалах справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Шевченківської районної у м. Києві ради № 187 ві д 19.02.2007 р. "Про вдосконалення сис теми управління житлово-кому нальним господарством Шевче нківського району м. Києва" бу ло утворене Комунальне підпр иємство "Керуюча дирекція" Ше вченківської районної у м. Ки єві ради, якому відповідно до п. 1.8. зазначеного рішення було передано на баланс та закріп лено на праві господарського відання майно територіально ї громади Шевченківського ра йону м. Києва, без права переда чі під заставу та в оренду об' єктів жилого та нежилого фон ду.

Згідно з п. 2.1. Статуту Комуна льного підприємства "Керуюча дирекція" підприємство ство рене з метою забезпечення пр офесійного управління комун альним житловим фондом, ефек тивної експлуатації жилих і нежилих приміщень, будинків, споруд, об' єктів благоустр ою, іншого майна комунальної власності територіальної гр омади Шевченківського район у м. Києва, забезпечення задов олення потреб споживачів щод о надання їм житлово-комунал ьних послуг.

30.05.2008 р. між Комунальним підпр иємством "Керуюча дирекція" Ш евченківської районної у м. К иєві ради та Комунальним під приємством "Київреклама" бул о укладено договір № 34, за умов ами якого та з метою виконанн я розпорядження Київської мі ської державної адміністрац ії № 1100 від 23.08.2007 р. "Про порядок ро зміщення зовнішньої реклами у м. Києві", відповідач зобов' язується перераховувати поз ивачу кошти у порядку та на ум овах, встановлених договором та Порядком, а позивач зобов' язується приймати кошти та с прямовувати їх на відшкодува ння витрат з утримання місць розміщення рекламних засобі в, що знаходять на закріплені й за позивачем території (п. 1.1. договору).

Додатком № 1 від 30.05.2008 р. до дого вору (адресна програма розмі щення рекламних засобів) сто рони визначили замовника, ви д РЗ, місце його розташування , розмір базової плати.

Згідно з п. 16.6. Порядку розміщ ення зовнішньої реклами в м. К иєві, затвердженого розпоряд женням Київської міської дер жавної адміністрації № 1100 від 23.08.2007 р., плата за право тимчасов ого користування місцем (для розміщення РЗ), яке перебуває у комунальній власності тер иторіальної громади м. Києва незалежно від відомчої нале жності такого місця, щомісяч но нараховується КП "Київрек лама" та перераховується роз повсюджувачем зовнішньої ре клами згідно умов договору н а право тимчасового користув ання місцем (для розміщення Р З), яке перебуває у комунальні й власності м. Києва виключно на відповідний поточний рах унок КП "Київреклама" і розпод іляється КП "Київреклама" нас тупним чином:

- 10% - підприємствам, установ ам, організаціям комунальної власності територіальної гр омади м. Києва чи його районів або іншим користувачам (бала нсоутримувачам) цих місць ро зміщення рекламних засобів н а підставі укладених з КП "Киї вреклама" договорів, що спрям овуються на відшкодування ви трат з утримання місць розмі щення рекламних засобів;

- 90% - КП "Київреклама" з насту пним перерахуванням з них: 90% к оштів до цільового фонду спе ціального фонду міського бюд жету, а 10% залишаються у розпор ядженні КП "Київреклама" на св оє утримання.

Пунктом 2.1. договору на відпо відача покладений обов' язо к на підставі договору та Пор ядку перераховувати позивач у 10% отриманих коштів, що надхо дять як плата за право тимчас ового користування місцем дл я розміщення РЗ на території або об' єкті нерухомості, що знаходиться на балансі пози вача.

Згідно з п. 2.2. договору викон ання відповідачем умов догов ору, викладених у п. 2.1. договору , здійснюється шляхом перера хування грошових коштів у ро змірі 10% від грошових коштів, щ о фактично надійшли на поточ ний рахунок відповідача від розповсюджувачів зовнішньо ї реклами за кожним окремим д оговором на право тимчасовог о користування місцями, на ра хунок позивача протягом пото чного місяця за попередній м ісяць.

Частиною 3 ст. 631 ЦК України пе редбачено право сторін догов ору встановити, що умови дого вору застосовуються до відно син між ними, які виникли до йо го укладення. Відповідно до п . 4.1. договору сторони домовили ся, що цей договір набирає чин ності з моменту його підписа ння та умови його дії застосо вуються до відносин, що виник ли з 29.08.2007 р.

Згідно з підписаним сторон ами Актом звірки взаємор озрахунків від 04.01.2010 р. заборгов аність КП "Київреклама" перед КП "Керуюча дирекція" станови ть 549 360,72 грн.

Як вбачається зі змісту над аного акту, зазначена сума за боргованості виникла за пері од з 2006 р. по 2009 р. Однак при цьому, згідно з умовами укладеного між сторонами договору, зобо в' язання по перерахуванню к оштів виникли у відповідача перед позивачем лише з верес ня 2007 р. Виходячи із зазначеног о та з врахуванням того, що поз ивач просить стягнути основн у заборгованість станом на с ічень 2010 р., з відповідача на ко ристь позивача підлягає стяг ненню сума заборгованості за період з вересня 2007 р. по січен ь 2010 р. включно.

Як пояснили представники с торін, відповідач частково с платив заборгованість за дог овором, перерахувавши позива чеві 75 000,00 грн.

З урахуванням часткової сп лати боргу відповідачем, згі дно з розрахунком суду, за пер іод з вересня 2007 р. по грудень 2009 р. сума основного боргу відпо відача становить 472 306,13 грн. При цьому відповідно до наданих позивачем даних за січень 2010 р . нараховано до сплати 3027,85 грн.

Таким чином, сума боргу відп овідача з вересня 2007 р. по січен ь 2010 р. становить 475333,98 грн. (472 306,13 грн . + 3 027,85 грн. = 475 333,98 грн.)

Відповідно до ст.ст. 525, 526 ЦК Ук раїни зобов' язання має вико нуватися належним чином відп овідно до умов договору та ви мог цього Кодексу, інших акті в цивільного законодавства. Одностороння відмова від зоб ов' язання або одностороння зміна його умов не допускаєт ься, якщо інше не встановлено договором або законом.

Як встановлено судом, відпо відачем не виконані зобов' я зання з перерахування відпов ідачу частини коштів, що надх одять від розповсюджувачів з а право тимчасового користув ання місцями для розміщення рекламних засобів.

Таким чином, вимоги позивач а про стягнення з відповідач а основного боргу є обґрунто ваними та такими, що підлягаю ть частковому задоволенню в сумі 475 333,98 грн. із розрахунку за період з вересня 2007 р. по січен ь 2010 р. включно.

Відповідно до ч. 1 ст. 193 ГК Укра їни суб' єкти господарюванн я та інші учасники господарс ьких відносин повинні викону вати господарські зобов' яз ання належним чином відповід но до закону, інших правових а ктів, договору, а за відсутнос ті конкретних вимог щодо вик онання зобов' язання - відп овідно до вимог, що у певних ум овах звичайно ставляться.

Статтею 611 ЦК України передб ачено, що у разі порушення зоб ов' язання настають правові наслідки, встановлені догов ором або законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 625 ЦК Ук раїни боржник, який простроч ив виконання грошового зобов ' язання, на вимогу кредитор а зобов' язаний сплатити сум у боргу з урахуванням встано вленого індексу інфляції за весь час прострочення, а тако ж три проценти річних від про строченої суми.

Посилаючись на вищезазна чені положення законодавств а позивач просить стягнути з відповідача 19 116,66 грн. проценті в річних та 45 536,80 грн. інфляційни х втрат станом на 30.03.2010 р.

Суд не приймає розрахунок п роцентів річних (у сумі 7 905,07 грн .) та інфляційних втрат (у сумі 1 725,17 грн.), проведений позивачем за травень 2007 р., оскільки пози вач помилково розраховує заз начені суми, виходячи із суми боргу у 143 764,43 грн., до якої позива чем включені суми боргу за 2006 р . та за січень-серпень 2007 р., прав о вимагати сплати яких у пози вача відсутнє.

Натомість, заборгованість станом на травень 2008 р. складає 141 709,84 грн. (216 709,84 грн. - 75 000,00 грн.)

Відповідно до п. 2.2. договору перерахування грошових кошт ів здійснюється відповідаче м протягом поточного місяця за попередній місяць. Згідно з правилами обчислення стро ків, передбаченими ст. 254 ЦК Укр аїни, строк, що визначений міс яцями, спливає у відповідне ч исло останнього місяця строк у.

Таким чином, кошти за травен ь 2008 р. відповідач повинен був с платити до 30.06.2008 р.

Між тим, з наданого позиваче м розрахунку вбачається, що п озивач розраховує інфляційн і втрати та проценти річних з а прострочення перерахуванн я коштів, починаючи з початку наступного місяця, що йде за т им, у якому здійснюється нара хування коштів. При цьому, поз ивачем також не вказано, за як ий період нараховані інфляці йні втрати, не надано розраху нків сукупного індексу інфля ції за такі періоди, у зв' язк у з чим суд вважає наданий поз ивачем розрахунок інфляційн их втрат необґрунтованим, а т ому відмовляє у позові в цій ч астині.

Згідно з розрахунком суду р озмір процентів річних стано вить 17 781,21 грн.

Сума боргу (грн.) Період прострочення Кількість днів прострочен ня Розмір процентів річних Загальна сума процентів

141709.84 01.07.2008 - 30.03.2010 638 3 % 7431.03

33547.73 01.08.2008 - 30.03.2010 607 3 % 1673.71

2583.28 01.09.2008 - 30.03.2010 576 3 % 122.30

7362.27 01.10.2008 - 30.03.2010 546 3 % 330.39

20820.72 01.11.2008 - 30.03.2010 515 3 % 881.32

19306.72 01.12.2008 - 30.03.2010 485 3 % 769.62

22678.01 01.01.2009 - 30.03.2010 454 3 % 846.23

41889.27 01.02.2009 - 30.03.2010 423 3 % 1456.37

26413.66 01.03.2009 - 30.03.2010 395 3 % 857.54

23849.39 01.04.2009 - 30.03.2010 364 3 % 713.52

8739.23 01.05.2009 - 30.03.2010 334 3 % 239.91

41356.78 01.06.2009 - 30.03.2010 303 3 % 1029.95

21238.15 01.07.2009 - 30.03.2010 273 3 % 476.55

16220.29 01.08.2009 - 30.03.2010 242 3 % 322.63

15435.69 01.09.2009 - 30.03.2010 211 3 % 267.69

16829.65 01.10.2009 - 30.03.2010 181 3 % 250.37

2000.63 01.11.2009 - 30.03.2010 150 3 % 24.67

5243.78 01.12.2009 - 30.03.2010 120 3 % 51.72

1572.78 01.01.2010 - 30.03.2010 89 3 % 11.50

3508.26 01.02.2010 - 30.03.2010 58 3 % 16.72

3027.85 01.03.2010 - 30.03.2010 30 3 % 7.47

17 781,21

Виходячи з наведеного, по зовні вимоги про стягнення п роцентів річних підлягають ч астковому задоволенню у сумі 17 781,21 грн. за розрахунком суду.

З урахуванням викладених в ище обставин, наявних у матер іалах справи письмових доказ ів, наданих представниками с торін пояснень, суд дійшов ви сновку, що позовні вимоги під лягають частковому задоволе нню у загальній сумі 493 115,19 грн.

З огляду на часткове задово лення позову, витрати по опла ті державного мита та інформ аційно-технічного забезпече ння судового процесу згідно зі ст. 49 ГПК України покладают ься на позивача та відповіда ча пропорційно розміру задов олених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 33, 44, 49, 82-85 ГПК Ук раїни, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольн ити частково.

2. Стягнути з Комунальн ого підприємства виконавчог о органу Київради (Київської міської державної адміністр ації) "Київреклама" (01030, м. Київ, в ул. М. Коцюбинського, 12-а, іденти фікаційний код 26199714) на користь Комунального підприємства " Керуюча дирекція" Шевченківс ької районної у м. Києві ради ( 04050, м. Київ, вул. Білоруська, буд. 1, ідентифікаційний код 34966254) 475 333 (чотириста сімдесят п' ять т исяч триста тридцять три) гри вні 98 коп. основного боргу, 17 781 (с імнадцять тисяч сімсот вісім десят одну) гривню 21 коп. проце нтів річних, 4 931 (чотири тисячі дев' ятсот тридцять одну) гр ивню 15 коп. державного мита та 231 (двісті тридцять одну) гривн ю 80 коп. витрат на інформаційн о-технічне забезпечення судо вого процесу.

3. В іншій частині у поз ові відмовити.

4. Після набрання рішенням законної сили видат и наказ.

Рішення набирає законно ї сили після закінчення деся тиденного строку з дня підпи сання повного тексту рішення , оформленого відповідно до с т. 84 ГПК України.

Суддя Т.С. Демченко

Датою підписання п овного тексту рішення є 08.06.2010 р.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.04.2010
Оприлюднено13.10.2010
Номер документу10018367
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —54/461

Рішення від 17.01.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

Ухвала від 03.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

Рішення від 28.04.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Демченко Т.С.

Ухвала від 12.04.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Демченко Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні