Ухвала
від 05.10.2021 по справі 420/2379/20
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

про відкриття касаційного провадження

05 жовтня 2021 року

м. Київ

справа № 420/2379/20

адміністративне провадження № К/9901/35342/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Кравчука В.М., суддів Єзерова А.А., Стародуба О.П.,

перевірив касаційну скаргу Громадської організації Всеукраїнське об`єднання Автомайдан

на постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 28 липня 2021 року (колегія у складі суддів Самойлюк Г.П., Катаєва Е.В., Корой С.М.)

у справі № 420/2379/20

за позовом Громадської організації Всеукраїнське об`єднання Автомайдан

до Одеської міської ради, Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради, Комісії з питань громадського бюджету м. Одеси;

треті особи: Комунальне підприємство Муніципальний центр екологічної безпеки Одеської міської ради, Громадська організація Веска , ОСОБА_1 ,

про визнання протиправними дій та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.

УСТАНОВИВ:

У березні 2020 року Громадська організація Всеукраїнське об`єднання Автомайдан (далі - ГО Всеукраїнське об`єднання Автомайдан ; позивач) звернулася до суду з позовом до Одеської міської ради, Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради, Комісії з питань громадського бюджету м. Одеси, в якому просила:

- визнати протиправним та скасувати звіт Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради від 21.11.2017 про аналіз відповідності проєкту № 2018-1907 - 1-й міський центр спортивного дресирування собак Догтаун законодавству та можливості його реалізації;

- визнати протиправним та скасувати висновок Комісії з питань громадського бюджету міста Одеси від 28.11.2017 щодо прийняття проєкту 1-й міський центр спортивного дресирування собак Догтаун (2018-1907) до голосування для реалізації у 2018 році;

- визнати протиправними дії Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради щодо затвердження завдання на проєктування об`єкту Будівництво 1-го міського центру спортивного дресирування собак Догтаун , розташованого за адресою: м. Одеса, район Меморіалу героїв оборони Одеси 411-та батарея берегової оборони (вул. Миколи Троїцького), що складено ОСОБА_2 ;

- визнати протиправними дії Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради щодо реалізації громадського проєкту 1-й міський центр спортивного дресирування собак Догтаун (2018-1907);

- зобов`язати Департамент екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради привести земельну ділянку, на якій розташовано 1-й міський центр спортивного дресирування собак Догтаун , до попереднього стану шляхом демонтування за власний рахунок усіх будівель, споруд та обладнання, елементів благоустрою та огорож центру Догтаун .

Одеський окружний адміністративний суд (колегія у складі суддів Самойлюк Г.П., Катаєвої Е.В., Корой С.М.) рішенням від 09.03.2021 задовольнив частково позов:

- визнав протиправним та скасував звіт Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради від 21.11.2017 про аналіз відповідності проєкту № 2018-1907 - 1-й міський центр спортивного дресирування собак Догтаун законодавству та можливості його реалізації;

- визнав протиправним та скасував висновок комісії з питань громадського бюджету міста Одеси від 28.11.2017 щодо прийняття проєкту 1-й міський центр спортивного дресирування собак Догтаун (2018-1907) до голосування для реалізації у 2018 році;

- зобов`язав Департамент екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради вирішити питання та вжити належних заходів щодо приведення земельної ділянки, на якій розташовано 1-й міський центр спортивного дресирування собак Догтаун , до попереднього стану;

- стягнув з Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради за рахунок бюджетних асигнувань на користь ГО Всеукраїнське об`єднання Автомайдан відшкодування судового збору у розмірі 2 102,00 грн;

- стягнув з Одеської міської ради за рахунок бюджетних асигнувань на користь ГО Всеукраїнське об`єднання Автомайдан відшкодування судового збору у розмірі 2 102,00 грн;

- відмовив у задоволенні іншої частини позовних вимог.

Відповідачі оскаржили це судове рішення в апеляційному порядку.

П`ятий апеляційний адміністративний суд (колегія у складі суддів Єщенка О.В., Димерлія О.О., Шляхтицького О.І.) постановою від 28.07.2021 скасував рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09.03.2021, ухвалив нове рішення про відмову у задоволення позову.

22.09.2021 ГО Всеукраїнське об`єднання Автомайдан подало касаційну скаргу, що 23.09.2021 надійшла до Верховного Суду, в якій, із посиланням на неправильне застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просила скасувати постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 28.07.2021 та залишити в силі рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09.03.2021.

Як на підставу касаційного оскарження покликається на те, що суд апеляційної інстанції вирішив спір без врахування висновків щодо застосування ст. 376 Цивільного кодексу України, сформульованого у постановах від 29.01.2020 у справі № 822/2149/18, від 15.04.2020 у справі № 127/16473/15-а, від 27.05.2021 у справі № 140/2026/18; протокольною ухвалою від 15.07.2021 без жодних обґрунтувань витребував у відповідачів додаткові докази на підтвердження законності оскаржуваних рішень. Постанова суду апеляційної інстанції не містить підстав відхилення відповідних висновків суду першої інстанції щодо незаконності оскаржуваних звіту Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради й висновку комісії з питань громадського бюджету міста Одеси. У матеріалах справи відсутнє рішення суб`єкта владних повноважень, яким проєкт громадського бюджету Догтаун було б визнано переможцем; позивач заявляв у суді першої інстанції клопотання про витребування доказів на підтвердження таких обставин, проте у клопотанні було відмовлено з підстав наявності у відповідачів обов`язку доказувати правомірність свої дій та рішень. Заплановані проєктом громадського бюджету Догтаунт та проєктною документацією на будівництво 1-го міського центру спортивного дресирування собак Догтаунт не були повністю реалізованими.

Скаржник пропустив строк на касаційне оскарження, передбачений ч. 1 ст. 329 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), оскільки оскаржувана постанова П`ятого апеляційного адміністративного суду ухвалена 28.07.2021, складена 05.08.2021, строк на подання касаційної скарги закінчився 05.09.2021.

ГО Всеукраїнське об`єднання Автомайдан клопоче поновити строк на касаційне оскарження, покликаючись на те, що отримав копію оскаржуваної постанови суду апеляційної інстанції лише 26.08.2021, на підтвердження чого надає конверт П`ятого апеляційного адміністративного суду з ідентифікатором 6504519343649.

Зважаючи на документальне підтвердження дати отримання копії судового рішення, Суд вважає, що ГО Всеукраїнське об`єднання Автомайдан слід поновити строк на касаційне оскарження.

Перевіряючи наявність підстав для відкриття касаційного провадження, Суд виходить з такого.

Відповідно до ч. 1 ст. 328 КАС України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.

Суди попередніх інстанцій здійснили розгляд цієї справи за правилами загального позовного провадження, тому постанова П`ятого апеляційного адміністративного суду від 28.07.2021 підлягає касаційному оскарженню.

Згідно з ч. 3 ст. 334 КАС України в ухвалі про відкриття касаційного провадження зазначаються, з-поміж іншого, підстава (підстави) відкриття касаційного провадження.

Підставою для відкриття касаційного провадження у цій справі є доводи ГО Всеукраїнське об`єднання Автомайдан щодо неправильного застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права й наявність обставин, наведених у п. 1 ч. 4 ст. 328 КАС України. На стадії вирішення питання відкриття касаційного провадження Суд не здійснює ретельної перевірки доводів касаційної скарги

Скарга відповідає вимогам ст. 330 КАС України, підстав для залишення касаційної скарги без руху, її повернення чи відмови у відкриті касаційного провадження немає.

Керуючись ст. 328-335, 338, 359 КАС України, Суд,-

УХВАЛИВ:

1. Клопотання про поновлення строку касаційного оскарження задовольнити. Поновити строк на касаційне оскарження.

2. Відкрити касаційне провадження за касаційною скаргою Громадської організації Всеукраїнське об`єднання Автомайдан на постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 28 липня 2021 року.

3. Витребувати з Одеського окружного адміністративного суду справу № 420/2379/20.

4. Направити особам, які беруть участь у справі, копії ухвали про відкриття касаційного провадження разом з копією касаційної скарги.

5. Установити десятиденний строк з моменту отримання учасниками справи цієї ухвали для подачі відзиву на касаційну скаргу. Роз`яснити, що до відзиву додаються докази надсилання (надання) його копій та доданих до нього документів іншим учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями, є остаточною та не може бути оскаржена.

Суддя В.М. Кравчук

Суддя А.А. Єзеров

Суддя О.П. Стародуб

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення05.10.2021
Оприлюднено08.10.2021
Номер документу100189599
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/2379/20

Ухвала від 28.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 28.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 27.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 27.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 05.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Окрема думка від 05.08.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Постанова від 28.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Постанова від 28.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні