Ухвала
від 07.10.2021 по справі 120/12922/21-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відкриття провадження у адміністративній справі

м. Вінниця

07 жовтня 2021 р. Справа № 120/12922/21-а

Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Заброцька Людмила Олександрівна, розглянувши матеріали:

за позовом: Вінницької обласної організації Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" (вул. Соборна, 72, кімната 219, м. Вінниця, 21050)

до: Хмільницької районної територіальної виборчої комісії Вінницької області (просп. Свободи, 14, м. Хмільник, Вінницька область, 22000)

про: визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Вінницької обласної організації Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" до Хмільницької районної територіальної виборчої комісії Вінницької області про визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити дії.

Позовні вимоги мотивовані протиправною бездіяльністю Хмільницької районної територіальної виборчої комісії щодо не розгляду подання позивача від 29.09.2021 року про припинення повноваження голови Уланівської сільської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області ОСОБА_1 , яка була включена до складу комісії за поданням Вінницької обласної організації Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина", та заміну її на іншу кандидатуру, зазначену у поданні.

Відповідно до частини першої статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.

Суд вирішує адміністративні справи, визначені статтею 273 КАС України, у строк, встановлений частиною одинадцятою цієї статті.

В даному випадку, позовна заява відповідає вимогам, установленим статтями 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України, і її належить розглядати в порядку адміністративного судочинства з урахуванням вимог статті 273 КАС України. Підстав для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі судом не встановлено.

Відтак, подану позовну заяву належить прийняти до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі.

Визначаючись щодо форми адміністративного судочинства для розгляду цієї справи, суд враховує положення частин 1, 2, 3 статті 12 КАС України, відповідно до яких адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Згідно з частиною 3 статті 257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

В силу вимог пункту 4 частини 9 статті 171 КАС України питання про те, за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа, вирішується в ухвалі про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в адміністративній справі.

З огляду на викладене, враховуючи характер спірних правовідносин, категорію справи, предмет доказування, склад учасників справи, а також те, що з метою забезпечення правильного і безперешкодного розгляду справи по суті є необхідним проведення підготовчого провадження, суд дійшов висновку про необхідність розгляду цієї адміністративної справи в порядку загального позовного провадження.

Відповідно до положень частин 1-3 статті 173 КАС України підготовку справи до судового розгляду здійснює суддя адміністративного суду, який відкрив провадження в адміністративній справі. Завданням підготовчого провадження є остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; з`ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; вирішення відводів; визначення порядку розгляду справи; вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.

Підготовче провадження починається відкриттям провадження у справі і закінчується закриттям підготовчого засідання.

Згідно з нормами статті 179 КАС України для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, яка розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання. Дата і час підготовчого засідання призначається судом з урахуванням обставин справи і необхідності вчинення відповідних процесуальних дій.

Положеннями частини 1 статті 180 КАС України передбачено, що підготовче засідання проводиться судом з повідомленням учасників справи.

Таким чином, суд приходить до висновку про призначення в справі підготовчого судового засідання.

Статтею 268 КАС України визначено, що у справах, визначених статтями 273-277, 280-283, 285-289 цього Кодексу, щодо подання позовної заяви та про дату, час і місце розгляду справи суд негайно повідомляє відповідача та інших учасників справи шляхом направлення тексту повістки на офіційну електронну адресу, а за її відсутності - кур`єром або за відомими суду номером телефону, факсу, електронною поштою чи іншим технічним засобом зв`язку.

Учасник справи вважається повідомленим належним чином про дату, час та місце розгляду справи, визначеної частиною першою цієї статті, з моменту направлення такого повідомлення працівником суду, про що останній робить відмітку у матеріалах справи, та (або) з моменту оприлюднення судом на веб-порталі судової влади України відповідної ухвали про відкриття провадження у справі, дату, час та місце судового розгляду.

Неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

Відповідно до статті 269 КАС України у справах, визначених статтями 273-277, 280-283, 285-289 цього Кодексу, заявами по суті справи є позовна заява та відзив на позовну заяву (відзив). Копії позовної заяви та доданих до неї документів направляються відповідачу й іншим учасникам справи на офіційну електронну адресу, а за її відсутності - електронною поштою, якщо така відома суду, або надаються для ознайомлення в судовому засіданні.

Крім того, відповідно до частини 1 статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з частинами 1, 3 статті 80 КАС України учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом.

Про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.

Відповідно до частини 6 статті 80 КАС України будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.

Враховуючи підстави та предмет заявленого позову, що обумовлюють межі з`ясування обставин в цій справі, суд приходить до висновку, про необхідність витребування:

у Вінницької обласної організації Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина":

1) подання Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина щодо кандидатури ОСОБА_1 про включення її до складу Уланівської сільської територіальної виборчої комісії;

2) подання Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина від 29.09.2021 про заміну члена виборчої комісії (припинення повноважень голови Уланівської сільської територіальної виборчої комісії Мельник Алли Василівни та подання на заміну для призначення головою комісії іншої кандидатури - ОСОБА_2 ) та всіх долучених до подання документів;

у Хмільницької районної територіальної виборчої комісії Вінницької області:

1) рішення Хмільницької районної територіальної виборчої комісії про формування складу Уланівської сільської територіальної виборчої комісії та призначення голови комісії;

2) рішення Хмільницької районної територіальної виборчої комісії про призначення головою Уланівської сільської територіальної виборчої комісії Мельник Аллу Василівну;

3) подання Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина щодо кандидатури ОСОБА_1 про включення її до складу Уланівської сільської територіальної виборчої комісії;

4) подання Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина від 29.09.2021 про заміну члена виборчої комісії (припинення повноважень голови Уланівської сільської територіальної виборчої комісії Мельник Алли Василівни та подання на заміну для призначення головою комісії іншої кандидатури - Гаврилець Олексій Богданович) та всіх долучених до подання документів;

5) відомості щодо отримання та реєстрації подання Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина від 29.09.2021 про заміну члена виборчої комісії, з наданням підтверджуючих документів (належним чином завірену копію сторінки журналу реєстрації документів, з відповідним записом);

6) відомості щодо розгляду подання Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина від 29.09.2021 про заміну члена виборчої комісії (припинення повноважень голови Уланівської сільської територіальної виборчої комісії Мельник Алли Василівни та подання на заміну для призначення головою комісії іншої кандидатури - Гаврилець Олексій Богданович) та прийняття відповідного рішення, з наданням підтверджуючих документів (відповідний протокол засідання комісії, постанова комісії).

Керуючись ст.ст. 9, 12, 32, 33, 72, 80, 171, 268-273, 276 КАС України, -

УХВАЛИВ:

Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом Вінницької обласної організації Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" до Хмільницької районної територіальної виборчої комісії Вінницької області про визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити дії.

Розгляд справи здійснюватиметься суддею одноособово за правилами загального позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених статтями 268 - 272, 273 КАС України.

Призначити підготовче засідання в справі на 08 жовтня 2021 р. о 13:00 год. в залі судового засідання № 6 Вінницького окружного адміністративного суду, що знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Брацлавська, 14.

Витребувати у Вінницької обласної організації Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина":

1) подання Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина щодо кандидатури ОСОБА_1 про включення її до складу Уланівської сільської територіальної виборчої комісії;

2) подання Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина від 29.09.2021 про заміну члена виборчої комісії (припинення повноважень голови Уланівської сільської територіальної виборчої комісії Мельник Алли Василівни та подання на заміну для призначення головою комісії іншої кандидатури - Гаврилець Олексій Богданович ) та всіх долучених до подання документів.

Витребувати у Хмільницької районної територіальної виборчої комісії Вінницької області:

1) рішення Хмільницької районної територіальної виборчої комісії про формування складу Уланівської сільської територіальної виборчої комісії та призначення голови комісії;

2) рішення Хмільницької районної територіальної виборчої комісії про призначення головою Уланівської сільської територіальної виборчої комісії Мельник Аллу Василівну;

3) подання Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина щодо кандидатури ОСОБА_1 про включення її до складу Уланівської сільської територіальної виборчої комісії;

4) подання Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина від 29.09.2021 про заміну члена виборчої комісії (припинення повноважень голови Уланівської сільської територіальної виборчої комісії Мельник Алли Василівни та подання на заміну для призначення головою комісії іншої кандидатури - Гаврилець Олексій Богданович) та всіх долучених до подання документів;

5) відомості щодо отримання та реєстрації подання Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина від 29.09.2021 про заміну члена виборчої комісії, з наданням підтверджуючих документів (належним чином завірену копію сторінки журналу реєстрації документів, з відповідним записом);

6) відомості щодо розгляду подання Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина від 29.09.2021 про заміну члена виборчої комісії (припинення повноважень голови Уланівської сільської територіальної виборчої комісії Мельник Алли Василівни та подання на заміну для призначення головою комісії іншої кандидатури - Гаврилець Олексій Богданович) та прийняття відповідного рішення, з наданням підтверджуючих документів (відповідний протокол засідання комісії, постанова комісії).

Зобов`язати сторони надати суду витребуванні документи до 12:30 год. 08 жовтня 2021 року, в тому числі та не виключно шляхом направлення їх на електронну адресу суду (inbox@adm.vn.court.gov.ua).

Встановити відповідачу строк для подання відзиву на позов із поясненнями по суті заявлених вимог та доданням підтверджуючих документів до 12:30 год. 08 жовтня 2021 року .

Роз`яснити відповідачу, що відповідно до частини 4 статті 159 КАС України, неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Звернути увагу учасників справи, що заяви по суті справи повинні відповідати вимогам, передбаченим статтями 159, 162 КАС України.

Сторонам забезпечити явку в судове засідання представників відповідно до частини 1 статті 57 КАС України ( представником у суді може бути адвокат або законний представник ) , із визначеними статтею 59 КАС України доказами про повноваження, та з документами, що посвідчують їх особу.

Копію ухвали негайно надіслати учасникам справи та виборчій комісії вищого рівня.

Учасники справи можуть отримати інформацію по даній справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: « http://court.gov.ua/fair/» .

Ухвала суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

Суддя Заброцька Людмила Олександрівна

Дата ухвалення рішення07.10.2021
Оприлюднено10.10.2021
Номер документу100218508
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/12922/21-а

Рішення від 09.10.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 08.10.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 07.10.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні