Рішення
від 08.10.2021 по справі 560/9494/21
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/9494/21

РІШЕННЯ

іменем України

08 жовтня 2021 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Староостропільської сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 02.08.2021 звернувся до суду з адміністративним позовом від 28.07.2021 в якому вказує, що рішенням Коржівської сільської ради №2 від 13.11.2020 йому надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність у межах категорії земель за основним цільовим призначенням - землі сільськогосподарського призначення комунальної власності (землі запасу) зі зміною виду використання за основним цільовим призначенням. Ним розроблено технічну документацію щодо земельної ділянки, якій було присвоєно кадастровий номер 6824284700:03:015:0014. У квітні 2021 він звернувся до Староостропільської сільради - правонаступника Коржівської сільради, яку просив затвердити проект землеустрою, однак рішенням сільради №8 від 27.05.2021 йому відмовлено у затвердженні проекту землеустрою. Вважає, що рішення Староостропільської сільради №8 від 27.05.2021 є незаконним, так як порушує його права та вимоги Конституції України, Земельного кодексу України, Закону України "Про землеустрій", тому звернувся до суду з позовом.

Просить: 1) визнати протиправним та скасувати рішення Староостропільської сільської ради №8 від 27.05.2021 в частині відмови у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,9297 га із кадастровим номером 6824284700:03:015:0014 для ведення особистого селянського господарства, що розташована за межами населених пунктів Коржівської сільської ради, Старокостянтинівського району Хмельницької області та надання її безоплатно у приватну власність; 2) зобов`язати Староостропільську сільську раду Старокостянтинівського району Хмельницької області затвердити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,9297 га із кадастровим номером 6824284700:03:015:0014 для ведення особистого селянського господарства, що розташована за межами населених пунктів Коржівської сільської ради, Старокостянтинівського району Хмельницької області та надати її безоплатно у приватну власність (арк. спр. 2-5).

Відповідно до Протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи від 02.08.2021 та ухвали від 05.08.2021, суд відкрив провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи та витребував докази (арк. спр. 21-24).

Відповідач 09.09.2021 надав Відзив на позов від 07.09.2021 в якому просить відмовити у задоволенні позову. Вказує, що земельна ділянка входить у склад у склад земель колективної власності колективного сільськогосподарського підприємства "Дружба" с. Коржівка Стаорокостянтинівського району Хмельницької області, і призначалася для випасання худоби мешканців села. Право розпорядження землями колективної власності належить членам КСП. Організацією розподілу колективних земель займається сільська, селищна, міська рада, на території якої вона розташована. Староостропільська сільрада не проводила відповідних дій щодо подальшого розпаювання (передачі у власність) не розпайованих земель сільськогосподарського товарного виробництва колективної власності КСП "Дружба" до часу проведення інвентаризації земель сільських рад, що увійшли до територіальної громади (арк. спр. 29-30).

Встановивши обставини (факти), якими сторони обгрунтовують свої вимоги та заперечення, оцінивши наявні докази, враховуючи норми права, які регулюють спірні правовідносини, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.

Відповідно до рішення позачергової 37-ї сесії Коржівської сільської ради №2 від 13.11.2020 ОСОБА_1 надали дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо земельної ділянки у власність в межах категорії земель за основним цільовим призначенням - землі сільськогосподарського призначення комунальної власності (землі запасу) зі зміною виду використання за основним цільовим призначенням (арк. спр. 9).

Згідно з Висновку про розгляд документації із землеустрою №6419/82-21 від 26.03.2021 погоджено Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність зі зміною виду використання в межах категорії земель сільськогосподарського призначення (із виду - землі запасу (16.00), у вид - для ведення особистого селянського господарства (01.03), зокрема, гр. ОСОБА_1 , який є замовником документації із землеустрою, що розташовані за межами населених пунктів Коржівської сільської ради, Старокостянтинівського району, Хмельницької області, розробник документації - ТОВ "Геолабс" (арк. спр. 13).

Рішенням 6-ї сесії Староостропільської сільської ради №8 від 27.05.2021, зокрема, відмовлено у затвердження проекту землеустрою ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,9297 га, кадастровий номер 6824284700:03:015:0014 у зв`язку із перебуванням цієї земельної ділянки в оренді (арк. спр. 16).

Відповідно до ч. 7 ст. 118 Земельного Кодексу України, в редакції на час спірних правовідносин (далі - ЗК України), відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Згідно з ч. 8 ст. 118 ЗК України, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186 - 1 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 9 ст. 118 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Частиною 10 ст. 118 ЗК України визначено, що відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Згідно з ч. 11 ст. 118 ЗК України, у разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку.

Частиною 1 ст. 186-1 ЗК України визначено, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно з ч. 5 ст. 186-1 ЗК України, органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

Частиною 6 ст. 186-1 ЗК України визначено, що підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Отже, позивач замовив проект землеустрою у ТОВ "Геолабс", який погодив відповідно до ст.186-1 ЗК України, який відповідач відмовився затверджувати у зв`язку із перебуванням земельної ділянки з кадастровим №6824284700:03:015:0014 в оренді з підстави не передбаченою ч.6 ст.186-1 ЗК України, що протиправно, тому рішення 6-ї сесії Староостропільської сільської ради №8 від 27.05.2021 щодо ОСОБА_1 підлягає скасуванню.

Щодо другої позовної вимоги, суд вважає, що вона не підлягає задоволенню, адже суд не повинен підміняти суб`єкта владних повноважень, який може відмовити у затвердженні проекту землеустрою тільки з підстав передбачених ч. 6 ст. 186 ЗК України.

Також, потрібно враховувати, що відповідач доказів перебування в оренді земельної ділянки з кадастровим №6824284700:03:015:0014 суду не надав, як і щодо нових обставин вказаних у Відзиві, зокрема, про належність цієї землі до земель колективної власності колективного сільськогосподарського підприємства "Дружба" с. Коржівка Стаорокостянтинівського району Хмельницької області, яка призначена для випасання худоби мешканців села.

При цьому, ці обставини не спростовує позивач, тому, суд вважає, що належним захистом порушеного права буде повторний розгляд поданого ОСОБА_1 проекту землеустрою щодо земельної ділянки з кадастровим №6824284700:03:015:0014 з урахуванням встановлених обставин у цій справі. Тобто, відповідач повинен встановити право власності чи користування інших осіб на підставі належних доказів цього (правочини, реєстрація, інше), а у випадку відсутності цього та наявності інших підстав визначених ч. 6 ст. 186-1 ЗК України, якими не є намір проведення розподілу землі, інвентаризації землі, бездоказовий висновок про перевищення повноважень Коржівською сільською радою (ніким це не встановлено) та інше вказане у Відзиві, затвердити проект землеустрою.

Частиною 1 ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Таким чином, з урахуванням встановлених обставин, суд приходить до висновку, що позивач частково довів позовні вимоги, а суб`єкт владних повноважень не довів законність рішення 6-ї сесії Староостропільської сільської ради №8 від 27.05.2021 щодо ОСОБА_1 , що підтверджено доказами, які перевірено судом, тому позов задовольняється частково.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем сплачено 908,00 грн судового збору за подання позовної заяви, тому такі витрати слід присудити на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 від 28.07.2021 задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення 6-ї сесії Староостропільської сільської ради №8 від 27.05.2021 щодо ОСОБА_1 .

Зобов`язати Староостропільську сільську раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,9297 га, кадастровий номер 6824284700:03:015:0014 з урахуваннями встановлених обставин та висновків суду у цій адміністративній справі.

В решті вимог позову відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 судові витрати в розмірі 908,00 (дев`ятсот вісім) гривень за рахунок бюджетних асигнувань Староостропільської сільської ради.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 08 жовтня 2021 року

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Староостропільська сільська рада (вул. Центральна, 2/14, с. Старий Остропіль, Старокостянтинівський район, Хмельницька область, 31146 , код ЄДРПОУ - 04405461) Головуючий суддя А.І. Петричкович

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2021
Оприлюднено10.10.2021
Номер документу100221594
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/9494/21

Постанова від 15.05.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 05.04.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 05.04.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 16.03.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Рішення від 08.10.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 05.08.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні