Рішення
від 08.10.2021 по справі 120/8679/21-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

08 жовтня 2021 р. Справа № 120/8679/21-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитришеної Р.М., розглянувши письмово в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом: ОСОБА_1 до: Головного управління ДПС у Вінницькій області як відокремленого підрозділу ДПС про: визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшли матеріали позовної заяви ОСОБА_1 (далі - позивач) до Головного управління ДПС у Вінницькій області як відокремленого підрозділу ДПС (далі - відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що 15.04.2021 Головним управлінням ДПС у Вінницькій області винесено наступні податкові повідомлення-рішення за платежем орендна плата з фізичних осіб від 15.04.2021 : №93389-2409-0228 на суму 16 129,07 грн; №93390-2409-0228 на суму 16 357,12 грн; №93391-2409-0228 на суму 9808,27 грн; №93392-2409-0228 на суму 11 695,08 грн; №93393-2409-0228 на суму 21 088,60 грн; №93394-2409-0228 на суму 14 419,00 грн, які позивач вважає протиправними, тому з метою їх скасування звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою від 03.08.2021 відкрито провадження у справі та відповідно до ст. 262 КАС України вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи. Цією ж ухвалою встановлено строки для подання заяв по суті.

20.08.2021 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Обґрунтовуючи відзив відповідач зазначає, що податкові повідомлення-рішення про визначення податкового зобов`язання за платежем орендна плата з фізичних осіб, були прийняті на підставі укладених договорів оренди земельних ділянок де орендарем та платником орендної плати зазначено ОСОБА_1 .

Відповідач з посиланням на постанову Верховного Суду у складі колегії суддів судової палати з розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов`язкових платежів Касаційного адміністративного суду від 18.06.2021 у справі № 400/1730/19 зазначив, що у правовідносинах з орендної плати за землі державної та комунальної власності, які були надані фізичній особі для створення фермерського господарства: податковий обов`язок щодо сплати орендної плати у таких правовідносинах лежить на орендарі земельної ділянки, який визначений в договорі оренди земельної ділянки і право користування земельною ділянкою якого зареєстровано в державному реєстрі речових прав. Податковий обов`язок щодо сплати орендної плати за землі державної та комунальної власності виникає у фермерського господарства, для створення якого фізичній особі була надана земельна ділянка, після переходу до нього прав орендаря в установленому законом порядку.

Оскільки, відповідно до п. 288.2 ст. 288 Податкового кодексу України, платником орендної плати є орендар земельної ділянки, то ОСОБА_1 , (засновник фермерського господарства), на думку відповідача, повинен сплачувати спірні загальнообов`язкові платежі.

13.09.2021 на адресу суду від позивача надійшли додаткові пояснення.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

17.10.2014 між Головним управлінням Держземагенства у Вінницькій області (далі -орендодавець) та ОСОБА_1 (далі - орендар) укладено договір оренди землі № 786 (далі - Договір).

Пунктом 1 Договору визначено, що орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку із земель резервного фонду Жорницької сільської ради (за межами населеного пункту) Іллінецького району Вінницької області.

В оренду передається земельна ділянка площею 14,1351 га, кадастровий номер 0521282400:03:000:0629 (п. 2 Договору).

Договір укладено на 25 років з моменту укладання.

Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 4% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить 9620,36 грн за 1 рік.

Відповідно до акта передавання-приймання орендованої земельної ділянки від 17.10.2014, орендодавець передає земельну ділянку за кадастровим номером 0521282400:03:000:0629, площею 14,1351 га, розташовану на території Жорницької сільської ради Іллінецького району, а орендар приймає вищевказану земельну ділянку.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового майна від 28.10.2014 № 28698191 за орендарем ( ОСОБА_1 ) зареєстровано земельну ділянку за кадастровим номером 0521282400:03:000:0629, площею 14,1351 га, розташовану на території Жорницької сільської ради Іллінецького району для ведення фермерського господарства.

Відповідно до акта передавання-приймання орендованої земельної ділянки від 25.11.2014 ОСОБА_1 передає земельну ділянку за кадастровим номером 0521282400:03:000:0629 площею 14,1351 га розташовану на території Жорницької сільської ради (за межами населеного пункту) Іллінецького району Вінницької області, а ФГ "КАІР" приймає вищевказану земельну ділянку.

17.10.2014 між Головним управлінням Держземагентства у Вінницькій області (далі - орендодавець) та ОСОБА_1 (далі - орендар) укладено договір оренди землі № 787 (далі - Договір).

Пунктом 1 Договору визначено, що орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку із земель резервного фонду Жорницької сільської ради (за межами населеного пункту) Іллінецького району Вінницької області.

В оренду передається земельна ділянка площею 12,7480 га, кадастровий номер 0521282400:03:000:0626 (п. 2 Договору).

Договір укладено на 25 років з моменту укладання.

Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 4% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить 10761,32 грн. за 1 рік.

Відповідно до акта передавання-приймання орендованої земельної ділянки від 17.10.2014, орендодавець передає земельну ділянку за кадастровим номером 0521282400:03:000:0626, площею 12,7480 га розташовану на території Жорницької сільської ради Іллінецького району, а орендар приймає вищевказану земельну ділянку.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового майна від 28.10.2014 № 28688145 за орендарем ( ОСОБА_1 ) зареєстровано земельну ділянку за кадастровим номером 0521282400:03:000:0626, площею 12,7480 га, розташовану на території Жорницької сільської ради Іллінецького району для ведення фермерського господарства.

Відповідно до акта передавання-приймання орендованої земельної ділянки від 25.11.2014 ОСОБА_1 передає земельну ділянку за кадастровим номером 0521282400:03:000:0626 площею 12,7480 га розташовану на території Жорницької сільської ради (за межами населеного пункту) Іллінецького району Вінницької області, а ФГ "КАІР" приймає вищевказану земельну ділянку.

17.10.2014 між Головним управлінням Держземагентства у Вінницькій області (далі - орендодавець) та ОСОБА_1 (далі - орендар) укладено договір оренди землі № 788 (далі - Договір).

Пунктом 1 Договору визначено, що орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку із земель резервного фонду Жорницької сільської ради (за межами населеного пункту) Іллінецького району Вінницької області.

В оренду передається земельна ділянка площею 9,0343 га, за кадастровим номером 0521282400:03:000:0643 (п. 2 Договору).

Договір укладено на 25 років з моменту укладання.

Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 4% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить 6544,08 грн. за 1 рік.

Відповідно до акта передавання-приймання орендованої земельної ділянки від 17.10.2014, орендодавець передає земельну ділянку за кадастровим номером 0521282400:03:000:0643, площею 9,0343 га розташовану на території Жорницької сільської ради Іллінецького району, а орендар приймає вищевказану земельну ділянку (а.с. 49).

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового майна від 28.10.2014 № 28677963 за орендарем ( ОСОБА_1 ) зареєстровано земельну ділянку за кадастровим номером 0521282400:03:000:0643, площею 9,0343 га, розташовану на території Жорницької сільської ради Іллінецького району для ведення фермерського господарства.

Відповідно до акта передавання-приймання орендованої земельної ділянки від 25.11.2014 ОСОБА_1 передає земельну ділянку за кадастровим номером 0521282400:03:000:0643 площею 9,0343 га розташовану на території Жорницької сільської ради (за межами населеного пункту) Іллінецького району Вінницької області, а ФГ "КАІР" приймає вищевказану земельну ділянку.

17.10.2014 між Головним управлінням Держземагентства у Вінницькій області (далі - орендодавець) та ОСОБА_1 (далі - орендар) укладено договір оренди землі № 789 (далі - Договір).

Пунктом 1 Договору визначено, що Орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку із земель резервного фонду Жорницької сільської ради (за межами населеного пункту) Іллінецького району Вінницької області.

В оренду передається земельна ділянка площею 21,6310 га, кадастровий номер 0521282400:03:000:0633 (п. 2 Договору).

Договір укладено на 25 років з моменту укладання.

Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 4% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить 14070,32 грн. за 1 рік.

Відповідно до акта передавання-приймання орендованої земельної ділянки від 17.10.2014, орендодавець передає земельну ділянку за кадастровим номером 0521282400:03:000:0633, площею 21,6310 га розташовану на території Жорницької сільської ради Іллінецького району, а орендар приймає вищевказану земельну ділянку.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового майна від 28.10.2014 № 28701034 за орендарем ( ОСОБА_1 ) зареєстровано земельну ділянку за кадастровим номером 0521282400:03:000:0633, площею 21,6310 га, розташовану на території Жорницької сільської ради Іллінецького району для ведення фермерського господарства.

Відповідно до акта передавання-приймання орендованої земельної ділянки від 25.11.2014 ОСОБА_1 передає земельну ділянку за кадастровим номером 0521282400:03:000:0633 площею 21,6310 га розташовану на території Жорницької сільської ради (за межами населеного пункту) Іллінецького району Вінницької області, а ФГ "КАІР" приймає вищевказану земельну ділянку.

17.10.2014 між Головним управлінням Держземагентства у Вінницькій області (далі -орендодавець) та ОСОБА_1 ( далі - орендар) укладено договір оренди землі № 790 (далі - Договір).

Пунктом 1 Договору визначено, що орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку із земель резервного фонду Жорницької сільської ради (за межами населеного пункту) Іллінецького району Вінницької області.

В оренду передається земельна ділянка площею 10,6784 га, кадастровий номер 0521282400:03:000:0642 (п. 2 Договору).

Договір укладено на 25 років з моменту укладання.

Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 4% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить 7802,96 грн. за 1 рік.

Відповідно до акта передавання-приймання орендованої земельної ділянки від 17.10.2014, орендодавець передає земельну ділянку за кадастровим номером 0521282400:03:000:0642, площею 10,6784 га розташовану на території Жорницької сільської ради Іллінецького району, а орендар приймає вищевказану земельну ділянку.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового майна від 28.10.2014 № 28683340 за орендарем ( ОСОБА_1 ) зареєстровано земельну ділянку за кадастровим номером 0521282400:03:000:0642, площею 10,6784 га, розташовану на території Жорницької сільської ради Іллінецького району для ведення фермерського господарства.

Відповідно до акта передавання-приймання орендованої земельної ділянки від 25.11.2014 ОСОБА_1 передає земельну ділянку за кадастровим номером 0521282400:03:000:0642 площею 10,6784 га розташовану на території Жорницької сільської ради (за межами населеного пункту) Іллінецького району Вінницької області, а ФГ "КАІР" приймає вищевказану земельну ділянку.

17.10.2014 між Головним управлінням Держземагентства у Вінницькій області (далі - орендодавець) та ОСОБА_1 (далі - орендар) укладено договір оренди землі № 791 (далі - Договір).

Пунктом 1 Договору визначено, що орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку із земель резервного фонду Жорницької сільської ради (за межами населеного пункту) Іллінецького району Вінницької області.

В оренду передається земельна ділянка площею 14,3475 га, кадастровий номер 0521282400:03:000:0628 (п. 2 Договору).

Договір укладено на 25 років з моменту укладання.

Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 4% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить 10913,48 грн. за 1 рік.

Відповідно до акта передавання-приймання орендованої земельної ділянки від 17.10.2014, орендодавець передає земельну ділянку за кадастровим номером 0521282400:03:000:0628, площею 14,3475 га розташовану на території Жорницької сільської ради Іллінецького району, а орендар приймає вищевказану земельну ділянку.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового майна від 28.10.2014 № 28692676 за орендарем ( ОСОБА_1 ) зареєстровано земельну ділянку кадастровий номер 0521282400:03:000:0628, площею 14,3475 га, розташовану на території Жорницької сільської ради Іллінецького району для ведення фермерського господарства.

Відповідно до акта передавання-приймання орендованої земельної ділянки від 25.11.2014 ОСОБА_1 передає земельну ділянку за кадастровим номером 0521282400:03:000:0628 площею 14,3475 га розташовану на території Жорницької сільської ради (за межами населеного пункту) Іллінецького району Вінницької області, а ФГ "КАІР" приймає вищевказану земельну ділянку.

25.11.2014 створено та зареєстровано ФГ "КАІР" (код ЄДРПОУ 39510544) за адресою вул. Кірова, 116, м. Іллінці, Іллінецький район, Вінницька область.

Засновником ФГ "КАІР" є ОСОБА_1 , який є головою господарства та власником статутного капіталу 2 000 000,00 грн.

Відповідно до ст. 6 Розділу ІІ Статуту ФГ "КАІР", землі фермерського господарства складаються із:

- земельної ділянки, що належить на праві власності або на праві постійного користування господарству як юридичній особі;

- земельних ділянок, що належать громадянам - членам фермерського господарства на праві приватної власності;

- земельної ділянки, що використовується фермерським господарством на умовах оренди;

- земельних ділянок наданих членам фермерського господарства для ведення фермерського господарства.

Права володіння та користування земельними ділянками, які знаходяться у власності членів фермерського господарства, здійснює фермерське господарство.

15.04.2021 відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення №93389-2409-0228 на суму 16 129,07 грн; №93390-2409-0228 на суму 16 357,12 грн; №93391-2409-0228 на суму 9808,27 грн; №93392-2409-0228 на суму 11 695,08 грн; №93393-2409-0228 на суму 21 088,60 грн; №93394-2409-0228 на суму 14 419,00 грн, якими ОСОБА_1 визначено суму податкового зобов`язання за платежем орендна плата з фізичних осіб.

Позивач не погоджується із зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями, вважаючи, що він не є платником спірних податкових зобов`язань, адже орендовані ним земельні ділянки після реєстрації фермерського господарства перейшли у користування юридичної особи - Фермерського господарства "КАІР". Тому, орендну плату за орендовані земельні ділянки сплачувало саме Фермерське господарство "КАІР".

Відтак на думку позивача, оскаржувані податкові повідомлення-рішення є протиправними та такими що підлягають скасуванню.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходить із наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядку їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовано Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI).

Відповідно до п. 7.3 ст. 7 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI будь-які питання щодо оподаткування регулюються цим Кодексом і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно положення щодо внесення змін до цього Кодексу та/або положення, які встановлюють відповідальність за порушення норм податкового законодавства.

Згідно із п. п. 270.1.1 п. 270.1 ст. 270 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Відповідно до п. 288.1 ст. 288 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Згідно п. 288.2 ст. 288 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Пунктом 288.3 статті 288 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI встановлено, що об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (п. 288.4 ст. 288 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI).

Згідно ст. 1 Закону України "Про оренду землі" від 6 жовтня 1998 року № 161-XIV (далі - Закон від 06.10.98 № 161-XIV), оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону (ч. 2 ст. 16 Закону від 06.10.98 № 161-XIV).

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України) (ч. 1, 2 ст. 21 Закону від 06.10.98 № 161-XIV).

Отже, орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності сплачується орендарем з дня виникнення права користування земельною ділянкою, тобто з дня державної реєстрації права оренди відповідно до договору оренди земельної ділянки. Сплата орендної плати є обов`язком орендаря, яке кореспондується з його правом користування земельною ділянкою.

Правові, економічні та соціальні засади створення та діяльності фермерських господарств як прогресивної форми підприємницької діяльності громадян у галузі сільського господарства України визначає Закон України "Про фермерське господарство" від 19.06.2003 № 973-IV (далі - Закон від 19.06.2003 № 973-IV).

Згідно із ч. 1 ст. 5 Закону від 19.06.2003 № 973-IV право на створення фермерського господарства має кожний дієздатний громадянин України, який досяг 18-річного віку та виявив бажання створити фермерське господарство.

Надання земельних ділянок державної та комунальної власності у власність або користування для ведення фермерського господарства здійснюється в порядку, передбаченому Земельним кодексом України (ч. 1 ст. 7 Закону від 19.06.2003 № 973-IV).

Відповідно до ст. 8 Закону від 19.06.2003 № 973-IV фермерське господарство підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, за умови набуття громадянином України або кількома громадянами України, які виявили бажання створити фермерське господарство, права власності або користування земельною ділянкою.

Отже, можливість реалізації громадянином права на створення фермерського господарства безпосередньо пов`язана з наданням (передачею) такій фізичній особі земельних ділянок для ведення фермерського господарства, що є обов`язковою умовою для державної реєстрації фермерського господарства.

Статтею 12 Закону від 19.06.2003 № 973-IV передбачено, що землі фермерського господарства можуть складатися із:

а) земельної ділянки, що належить на праві власності фермерському господарству як юридичній особі;

б) земельних ділянок, що належать громадянам - членам фермерського господарства на праві приватної власності;

в) земельної ділянки, що використовується фермерським господарством на умовах оренди.

Права володіння та користування земельними ділянками, які знаходяться у власності членів фермерського господарства, здійснює фермерське господарство.

Встановлюючи, що землі фермерського господарства можуть складатися із земельної ділянки, що використовується фермерським господарством на умовах оренди, Закон від 19.06.2003 № 973-IV при цьому не встановлює будь-яких виключень щодо правового регулювання оренди земельної ділянки. Не встановлює цей Закон і такі наслідки, як набуття фермерським господарством права оренди земельної ділянки, яка була надана громадянину для створення фермерського господарства, в силу факту державної реєстрації фермерського господарства.

Відповідно до правової позиції Верховного Суду у складі колегії суддів судової палати з розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов`язкових платежів Касаційного адміністративного суду, викладеної в постанові від 18.06.2021 по справі № 400/1730/19 у правовідносинах з орендної плати за землі державної та комунальної власності, які були надані фізичній особі для створення фермерського господарства: податковий обов`язок щодо сплати орендної плати у таких правовідносинах лежить на орендарі земельної ділянки, який визначений в договорі оренди земельної ділянки і право користування земельною ділянкою якого зареєстровано в державному реєстрі речових прав. Податковий обов`язок щодо сплати орендної плати за землі державної та комунальної власності виникає у фермерського господарства, для створення якого фізичній особі була надана земельна ділянка, після переходу до нього прав орендаря в установленому законом порядку.

Суд зазначає, що, хоча земельні ділянки станом на 2021 рік перебували у фактичному користуванні фермерського господарства "КАІР", позивач не оформив належним чином передачу земельних ділянок цьому фермерському господарству як землекористувачу.

Таким чином, оскільки орендарем земельної ділянки є фізична особа ОСОБА_1 , суд дійшов висновку, що саме на позивача відповідно до пункту 288.2 статті 288 ПК України покладено обов`язок щодо сплати орендної плати згідно з договором оренди землі.

Той факт, що використання земельних ділянок відбувається через створене позивачем фермерське господарство "КАІР" не змінює статусу позивача як орендаря земельних ділянок та не звільняє його від визначеного чинним законодавством обов`язку сплачувати орендну плату. Не звільняє його від цього обов`язку і фактична сплата фермерським господарством "КАІР" орендної плати за землю. Платник податку, як це встановлено підпунктом 7.1.1 пункту 7.1 статті 7 ПК України, є обов`язковим елементом податку, який визначається виключно нормами ПК України. Статтею 2 ПК України встановлено, що зміна положень цього Кодексу може здійснюватися виключно шляхом внесення змін до цього Кодексу.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постановах від 28.08.2018 у справі № 808/3798/16, від 13.09.2019 у справі № 120/4362/18-а, від 10.07.2020 у справі № 0240/2978/18-а, від 08.07.2021 № 120/3966/19-а, Верховний Суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов`язкових платежів Касаційного адміністративного суду у постанові від 18.06.2021 по справі № 400/1730/19.

Суд вважає необґрунтованими посилання позивача на висновки Великої Палати Верховного Суду, що викладені у постановах від 13.03.2018 у справі № 348/992/16-ц, від 22.08.2018 у справі № 606/2032/16-ц, від 31.10.2018 у справі № 677/1865/16-ц, від 27.03.2019 у справі № 574/381/17-ц, від 26.06.2019 у справі № 628/778/18, від 02.10.2019 у справі № 922/538/19, відповідно до якого "після укладення договору оренди земельної ділянки фермерське господарство має бути зареєстроване у встановленому законом порядку і з дати реєстрації набуває статусу юридичної особи. З цього часу обов`язки землекористувача здійснює фермерське господарство, а не громадянин, якому вона надавалася", оскільки ці висновки зроблені у цивільних справах та стосуються припинення права користування земельними ділянками для ведення фермерських господарств, тобто за відмінних обставин та їх правового регулювання.

При цьому висновки зроблені Великою Палатою Верховного Суду в зазначених постановах та на які посилається позивач, були викладені в контексті вирішення питання щодо предметної юрисдикції цих спорів.

Також, суд не бере до уваги правові позиції Верховного Суду, що викладені у постанові від 30.06.2020 по справі № 927/79/19 на яку посилається позивач, оскільки правовідносини, що розглядалися у вказаній справі не є подібними у цій справі.

Щодо посилань позивача на практику Вінницького окружного адміністративного суду у подібних спорах, то суд не бере їх до уваги, оскільки норми процесуального закону зобов`язують суди при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин враховувати висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду (ч. 5 ст. 242 КАС України). Це обумовлено завданням саме Верховного Суду забезпечувати єдність судової практики, як елемента принципу правової визначеності.

До того ж, аналіз наступних у часі рішень Верховного Суду свідчить про те, що Верховним Судом висловлено правову позицію щодо статусу позивача як орендаря земельних ділянок, який не звільняє його від визначеного чинним законодавством обов`язку сплачувати орендну плату.

Враховуючи наявність можливості зміни окремих правових позицій та роль висновків Верховного Суду у забезпеченні єдності судової практики, суд при вирішенні спірного питання враховує останні актуальні висновки Верховного Суду щодо застосування норм права.

При цьому, Вінницьким окружним адміністративним судом розглядались питання правомірності спірних рішень за попередні періоди. Натомість, у цьому спорі податковим періодом з питань орендної плати з фізичних осіб є 2021 рік, що виключає тотожність спірних првовідносин та спростовує доводи позивача про обов`язковість рішень у адміністративних справах №№120/59/19-а, 120/2925/19-а, 120/6485/20-а.

За сукупністю викладених обставин, суд приходить до переконання, що податкові повідомлення-рішення від 15.04.2021: №93389-2409-0228 на суму 16 129,07 грн; №93390-2409-0228 на суму 16 357,12 грн; №93391-2409-0228 на суму 9808,27 грн; №93392-2409-0228 на суму 11 695,08 грн; №93393-2409-0228 на суму 21 088,60 грн; №93394-2409-0228 на суму 14 419,00 грн винесені правомірно, а відтак не підлягають скасуванню.

Відповідно до частин першої та другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з частиною першою статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності свого рішення та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зазначає, що у зв`язку із відмовою у задоволенні позовних вимог, сплачена позивачем при зверненні до суду сума судового збору відшкодуванню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 - відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Реквізити: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , іден. номер - НОМЕР_1 ); Головне управління ДПС у Вінницькій області, як відокремлений підрозділ ДПС (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21100, код ЄДРПОУ - 44069150).

Суддя Дмитришена Руслана Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2021
Оприлюднено12.10.2021
Номер документу100238634
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/8679/21-а

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 12.01.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 30.11.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 30.11.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Рішення від 08.10.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 03.08.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні