Рішення
від 11.10.2021 по справі 560/9822/21
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/9822/21

РІШЕННЯ

іменем України

11 жовтня 2021 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Шевчука О.П. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Миролюбненської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Миролюбненської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Миролюбненської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області від 30.06.2021 року № 5/7/VІІІ.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 30.06.2021 Миролюбненською сільською радою прийнято рішення від 30.06.2021 № 5/7/VІІІ яким вирішено: Реорганізувати Сковородківський навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів дошкільний навчальний заклад" Миролюбненської сільської ради Хмельницької області (ЄДРПОУ 22775724, місцезнаходження: вул. Водопровідна, будинок 3, село Сковородки, Старокостянтинівський район, Хмельницька область) шляхом приєднання до Миролюбненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Миролюбненської сільської ради Хмельницької області (ЄДРПОУ 21334805, місцезнаходження: вул. імені Володимира Яневича, будинок 13, село Миролюбне, Старокостянтинівський район, Хмельницька область). Визнати Миролюбненську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів Миролюбненської сільської ради Хмельницької області правонаступником прав та обов`язків Сковородківського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів дошкільний навчальний заклад" Миролюбненської сільської ради Хмельницької області. Одночасно з цим Миролюбненською сільською радою прийнято рішення від 30.06.2021 року № 10/7/VIII "Про перейменування та зміну типу Миролюбненської загальноосвітньої школи І- III ступенів Миролюбненської сільської ради Хмельницької області на комунальний заклад "Миролюбненський ліцей" Миролюбненської сільської ради Хмельницької області" яким виршено: Перейменувати Миролюбненську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів Миролюбненської сільської ради Хмельницької області (ЄДРПОУ 21334805, місцезнаходження: вул. імені Володимира Яневича, будинок 13, село Миролюбне, Старокостянтинівський район, Хмельницька область) у комунальний заклад "Миролюбненський ліцей" Миролюбненської сільської ради Хмельницької області, скорочена назва: Миролюбненський ліцей (ЄДРПОУ 21334805).

Створити у складі комунального закладу "Миролюбненський ліцей" Миролюбненської сільської ради Хмельницької області такі структурні підрозділи: 2.1.філію "Сковородківська початкова школа", що забезпечує початкову освіту та має у своїй структурі підрозділ, який забезпечує здобуття дошкільної освіти для дітей віком від трьох до шести (семи) років без статусу юридичної особи; 2.2. філію "Верхняцька початкова школа", що забезпечує початкову освіту без статусу юридичної особи. 3. Затвердити Статут комунального закладу "Миролюбненський ліцей" Миролюбненської сільської ради Хмельницької області (додаток 1). 4. Затвердити Положення про філію "Сковородківська початкова школа" комунального закладу "Миролюбненський ліцей" Миролюбненської сільської ради Хмельницької області.

Позивач зазначив, що оскаржене рішення було прийнято протиправно та незаконно, за численних порушень норм чинного законодавства України, без дотримання встановленої процедури, більш того, оспорюваним рішенням порушено права та інтереси як Позивача, так і всього педколективу, а також учнів закладу на освіту і вибір професії, що є прямим порушенням ст.53 Конституції України та ст.3 Закону України "Про освіту".

Ухвалою суду від 26.08.2021 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Від відповідача на адресу суду надійшов відзив в якому останній просить відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі, оскільки вважає рішення законним та обґрунтованим та прийнятим відповідно до чинного законодавства. Інформація про проведення громадського обговорення (слухань) щодо реорганізації закладів освіти Миролюбненської сільської ради була розміщена на сайті Миролюбненської сільської ради 27.05.2021 та надано строк для подачі пропозицій та зауважень до 12 год. 00 хв. 22 червня 2021 року у письмовій формі із зазначенням особи та контактної інформації заявника. Жодної скарги або пропозиції по даному питанню на адресу сільської ради не надходило. Відповідач вказує, що згідно Закону України № 3834 "Про оцінку впливу на довкілля" щодо запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) передбачають їхнє проведення виключно у формі надання письмових зауважень і пропозицій, в т.ч. в електронному вигляді. Запроваджені зміни стосуються проведення громадських обговорень та передбачають їхнє проведення виключно у формі надання письмових зауважень і пропозицій, в т.ч. в електронному вигляді.

Відповідач зазначає, що не одноразово Голова Миролюбненської сільської ради проводив бесіди, обговорення з вчителями та директором Сковородківської НВК. В травні місяці Голова Миролюбненської сільської ради був присутній на батьківських зборах Сковородківської НВК де підіймались питання з батьками про малу наповненістю класів комунальних закладів освіти та загроза втратити права громади на отримання освітньої субвенції з державного бюджету на оплату праці педагогічним працівникам закладів. Ніяких скарг та зауважень зі сторони батьків не надходило.

Від позивача надійшла відповідь на відзив в якій останній просить задовольнити позовні вимоги та скасувати оскаржуване рішення.

Представник відповідача надіслав на адресу суду заперечення на відповідь на відзив в яких вказав, що рішення про реорганізацію Сковородківської НВК прийнято з метою забезпечення належного фінансування закладів в наступному році та оптимізаціїї наповнення класів учнями, оскільки наповнення класів учнями. Згідно з фактичної мережі закладів загальної середньої освіти на 2020/2021 навчального року. Сковородківська НВК "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів до 1 класу не подано ні жодної заяви на навчання. В загальному в школі навчається 42 учня а має бути 99 учнів, що становить 46.7% він загальних норм наповнюваності класів. Згідно аналізів витрат по Сковородківський НВК за 8 місяців 2021 року складає: Заробітна плата та відпустки вчителям 1млн 69 тис. 611 грн. 40коп. Електроенергія становить 11902 тис грн. Газ 82770 грн Послуги 200 грн, Загальна вартість витрат 2064283 грн 40 коп.

Субвенція яка надана державою становить 983000 тис грн. та 1081283 тис 40 коп. було виплачено за рахунок місцевого бюджету.

Рішення сесії Миролюбненської сільської ради від 30.06.2021 року № 5/7/VІІІ не суперечить п.5 ст.15 Закону України "Про освіту", п. 6 ст.11 Закону України "Про загальну середню освіту", п.п. 115,116 Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженому постановою КМУ № 778 від 27.08.2010 року та наказам Міністерства освіти і науки України від 24.07.2001 року №553 та від 16.08.2004 року № 658.

Дослідивши позовну заяву, відзив, відповідь на відзив, заперечення на відповідь на відзив, а також оцінивши наявні в матеріалах справи належні та допустимі докази у їх взаємозв`язку та сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Суд встановив, що 30.06.2021 Миролюбненською сільською радою прийнято рішення від 30.06.2021 №5/7/VІІІ яким вирішено: Реорганізувати Сковородківський навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів дошкільний навчальний заклад" Миролюбненської сільської ради Хмельницької області (ЄДРПОУ 22775724, місцезнаходження: вул. Водопровідна, будинок 3, село Сковородки, Старокостянтинивський район, Хмельницька область) шляхом приєднання до Миролюбненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Миролюбненської сільської ради Хмельницької області (ЄДРПОУ 21334805, місцезнаходження: вул. імені Володимира Яневича, будинок 13, село Миролюбне, Старокостянтинівський район, Хмельницька область). Визнати Миролюбненську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів Миролюбненської сільської ради Хмельницької області правонаступником прав та обов`язків Сковородківського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів дошкільний навчальний заклад" Миролюбненської сільської ради Хмельницької області. Одночасно з цим Миролюбненською сільською радою прийнято рішення від 30.06.2021 року № 10/7/VIII "Про перейменування та зміну типу Миролюбненської загальноосвітньої школи І- III ступенів Миролюбненської сільської ради Хмельницької області на комунальний заклад "Миролюбненський ліцей" Миролюбненської сільської ради Хмельницької області" яким виршено: Перейменувати Миролюбненську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів Миролюбненської сільської ради Хмельницької області (ЄДРПОУ 21334805, місцезнаходження: вул. імені Володимира Яневича, будинок 13, село Миролюбне, Старокостянтинівський район, Хмельницька область) у комунальний заклад "Миролюбненський ліцей" Миролюбненської сільської ради Хмельницької області, скорочена назва: Миролюбненський ліцей (ЄДРПОУ 21334805).

Створити у складі комунального закладу "Миролюбненський ліцей" Миролюбненської сільської ради Хмельницької області такі структурні підрозділи: 2.1.філію "Сковородківська початкова школа", що забезпечує початкову освіту та має у своїй структурі підрозділ, який забезпечує здобуття дошкільної освіти для дітей віком від трьох до шести (семи) років без статусу юридичної особи; 2.2. філію "Верхняцька початкова школа", що забезпечує початкову освіту без статусу юридичної особи. 3. Затвердити Статут комунального закладу "Миролюбненський ліцей" Миролюбненської сільської ради Хмельницької області (додаток 1). 4. Затвердити Положення про філію "Сковородківська початкова школа" комунального закладу "Миролюбненський ліцей" Миролюбненської сільської ради Хмельницької області.

ОСОБА_1 працює на посаді вчителя у реорганізованій школі, а також в Сковородківській НВК "ЗОШ І-ІІ ступенів ДНЗ" навчається син позивача.

Згідно офіційного веб-сайту відповідача встановлено, на сайті міститься повідомлення про початок громадського обговорення від 27.05.2021 року щодо реорганізації закладів освіти Миролюбненської сільської ради.

Відповідно до п.4 повідомлення, формат проведення громадського обговорення: 4.1. пропозиції та зауваження приймаються до 12 год. 00 хв. 22 червня 2021 року у письмовій формі із зазначенням особи та контактної інформації заявника за адресою: вул. імені Володимира Яновича, 18 с. Миролюбне, e-mail: mir-s-rada@ukr.net.

Позивач вважає, що повідомлення про початок громадських обговорень в селі Сковородки щодо ліквідації навчального закладу не проводилось. На веб-сайті відповідача в розділі "Новини" відсутні відомості про початок, кінець громадських слухань, консультацій.

Не погоджуючись з оскаржуваним рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною третьою статті 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - Закон №280/97-ВР) органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради України і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Звернувшись до суду з даною позовною заявою, позивач зазначав що оскаржуваним рішенням було порушено право дітей на освіту, гарантоване Конституцією України та Законом України "Про освіту". Діти - це учні Сковородківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, мають право на реалізацію свого права на освіту.

Суд встановив, що позивач є не тільки працівником вказаного навчального закладу, але й батьком дитини, яка там навчається школи, а тому звернення до суду з даним позовом викликане також і порушенням права його дитини на належну освіту.

Статтею 3 Конвенції "Про права дитини", схваленої резолюцією 44 сесії Генеральної Асамблей ООН від 20 листопада 1989 року №44/25, ратифікованої постановою Верховної Ради України від 27 лютого 1991 року №789-ХІІ, визначено, що в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини. Держави-учасниці зобов`язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов`язки її батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї за законом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів. Держави-учасниці забезпечують, щоб установи, служби і органи, відповідальні за піклування про дітей або їх захист, відповідали нормам, встановленим компетентними органами, зокрема, в галузі безпеки й охорони здоров`я та з точки зору численності і придатності їх персоналу, а також компетентного нагляду.

Згідно Закону України "Про освіту" від 05.09.2017 №2145-VIII (далі - Закон №2145) визначено, що освіта є основою інтелектуального, духовного, фізичного і культурного розвитку особистості, її успішної соціалізації, економічного добробуту, запорукою розвитку суспільства, об`єднаного спільними цінностями і культурою, та держави.

Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.

Цей Закон регулює суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов`язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти.

Згідно ст. 13 Закону №280/97-ВР, територіальна громада має право проводити громадські слухання - зустрічатися з депутатами відповідної ради та посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких члени територіальної громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування. Громадські слухання проводяться не рідше одного разу на рік. Пропозиції, які вносяться за результатами громадських слухань, підлягають обов`язковому розгляду органами місцевого самоврядування. Порядок організації громадських слухань визначається статутом територіальної громади.

Постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 року № 996 затверджено Порядок проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, який визначає основні вимоги до організації і проведення органами виконавчої влади консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики (далі - консультації з громадськістю).

Згідно п.2 Порядку №996, консультації з громадськістю проводяться з метою залучення громадян до участі в управлінні державними справами, надання можливості для їх вільного доступу до інформації про діяльність органів виконавчої влади, а також забезпечення гласності, відкритості та прозорості діяльності зазначених органів.

Проведення консультацій з громадськістю має сприяти налагодженню системного діалогу органів виконавчої влади з громадськістю, підвищенню якості підготовки рішень з важливих питань державного і суспільного життя з урахуванням громадської думки, створенню умов для участі громадян у розробленні проектів таких рішень.

Пунктами 3, 4 Порядку №996 визначено, що консультації з громадськістю проводяться з питань, що стосуються суспільно-економічного розвитку держави, реалізації та захисту прав і свобод громадян, задоволення їх політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів. Результати проведення консультацій з громадськістю враховуються органом виконавчої влади під час прийняття остаточного рішення або в подальшій його роботі.

Відповідно до п.12 Порядку №996, в обов`язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які: стосуються конституційних прав, свобод та обов`язків громадян; стосуються життєвих інтересів громадян, у тому числі впливають на стан навколишнього природного середовища; передбачають провадження регуляторної діяльності у певній сфері; визначають стратегічні цілі, пріоритети і завдання у відповідній сфері державного управління (у тому числі проекти державних і регіональних програм економічного, соціального і культурного розвитку, рішення стосовно їх виконання); стосуються інтересів територіальних громад, здійснення повноважень місцевого самоврядування, делегованих органам виконавчої влади відповідними радами; визначають порядок надання адміністративних послуг; стосуються правового статусу громадських об`єднань, їх фінансування та діяльності; передбачають надання пільг чи встановлення обмежень для суб`єктів господарювання та інститутів громадянського суспільства; стосуються присвоєння юридичним особам та об`єктам права власності, які за ними закріплені, об`єктам права власності, які належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій; стосуються витрачання бюджетних коштів (звіти головних розпорядників бюджетних коштів за минулий рік).

Строк проведення таких консультацій з громадськістю визначається органом виконавчої влади і повинен становити не менш як 15 календарних днів.

Проекти регуляторних актів виносяться на громадське обговорення з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Отже, враховуючи наведені вище норми, суд вважає, що консультації з громадськістю проводяться в обов`язковому порядку, зокрема, з приводу розроблення та реалізації програм економічного, соціального і культурного розвитку.

Суд зазначає, що врахування значного суспільного інтересу при вирішенні конкретної справи, у зв`язку з чим вирішення такого суспільно важливого та соціально значущого питання як реорганізація загальноосвітньої школи, потребує з боку суб`єкта владних повноважень не тільки необхідності обов`язкового дотримання всіх передбачених вимог чинного законодавства України, а і найретельнішого дослідження такого питання з урахуванням думки суспільства.

Відповідно до абзацу 2 пункту 30 частини першої статті 26 Закону №280/97-ВР реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави дійти до висновку про те, що рішення про ліквідацію та реорганізацію навчального закладу комунальної форми власності приймає місцева (сільська, селищна, міська) рада, у віданні якої перебуває відповідний навчальний заклад. Окрім винятків встановлених спеціальним законодавством.

Суд звертає увагу, що у оскаржуваному рішенні відповідач посилається на закон який втратив свою силу з прийняттям Закону України "Про повну загальну середню освіту" 16 січня 2020 року № 463-IX.

Частиною першою статті 46 Закону №280/97-ВР передбачено, що сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Отже, оскаржуване рішення впливає на таке важливе конституційне право як право на освіту, зокрема як учнів, які вже проходили навчання у школі, так і дітей, батьки яких подали до обраної ними школи заяви про зарахування до першого класу нового навчального року, що є безумовною підставою для врахування думки територіальної громади при прийнятті рішення про реорганізацію школи.м

Аналогічного висновку дійшов також Верховний Суд у постанові від 24.09.2020 по справі №560/6930/19.

Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.13 Закону України "Про доступ до публічної інформації" від 13.01.2011 №2939-VI розпорядниками інформації для цілей цього Закону є зокрема, органи місцевого самоврядування.

Згідно ч.1 ст.14 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати інформацію, передбачену цим та іншими законами.

Відповідно до ч.3 ст.15 цього Закону, проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Суд встановив, що Проекти рішень сьомої чергової сесії восьмого скликання Миролюбненської сільської ради та розпорядження на веб-сайті https://myrolubne-rada.gov.ua/news/1625343108/ опубліковані 14.06.2021 о 11:18, при цьому жодного іншого опублікування проектів у ЗМІ на офіційному веб-сайті Миролюбненської сільської ради не було.

Отже, суд встановив, що проект оскаржуваного рішення був опублікований 14.06.2021, при цьому як зазначено у пп.4.1 п.4 інформаційного повідомлення про проведення громадських обговорень щодо реорганізації закладів освіти Миролюбинецької сільської ради вказано, що пропозиції та зауваження приймаються до 12 год. 00 хв. 22 червня 2021 року у письмовій формі із зазначенням особи та контактної інформації заявника за адресою: вул. імені Володимира Яновича, 18 с. Миролюбне, e-mail: mir-s-rada@ukr.net.

А тому, різниці між 14.06.2021 та 22.06.2021 становить 8 календарних днів, що прямо суперечить п.12 Порядку №996, яким визначено, що строк проведення таких консультацій з громадськістю визначається органом виконавчої влади і повинен становити не менш як 15 календарних днів.

Згідно статті 53 Конституції України, повна загальна середня освіта є обов`язковою. Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.

Суд вважає, що скорочення мережі загальноосвітніх закладів належить до питань соціально-економічного розвитку, а також реалізації прав і свобод громадян, щодо забезпечення належного доступу до загальної середньої освіти, яка згідно норм Конституції України є обов`язковою, а тому, держава та органи місцевого самоврядування не можуть створювати перешкоди у реалізації цих прав.

Суд також звертає увагу відповідача, що приймаючи оскаржуване рішення, Миролюбинецькою сільською радою не враховано інтереси місцевої громади села Сковородки, щодо належного забезпечення прав та інтересів дітей, які навчалися в Сковородківській ЗОШ І-ІІ ступенів, а також їх батьків, шляхом проведення слухань з громадськістю з урахуванням визначеного строку таких слухань, що є порушенням вказаного вище Порядку №966.

Враховуючи вище наведене, суд дійшов висновку, що відповідачем вчинено протиправні дії щодо прийняття оскаржуваного рішення, при цьому останній діяв з порушенням норм права та не у спосіб, встановлений законодавством.

Відповідно до частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Відповідно до положень статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Враховуючи наведене вище, суд вважає, що в процесі судового розгляду спору відповідач не довів правомірності прийнятого рішення, а тому вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Миролюбненської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення сьомої сесії VIIІ скликання Миролюбненської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області №5/7/VIII від 30.06.2021 "Про реорганізацію Сковородківського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів дошкільний навчальний заклад" Миролюбненської сільської ради Хмельницької області".

Стягнути на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 908 (дев`ятсот вісім) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Миролюбненської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Миролюбненська сільська рада Хмельницького району Хмельницької області (вул. імені Володимира Яневича, 18,Миролюбне,Старокостянтинівський район, Хмельницька область,31160 , ідентифікаційний код - 04405366)

Головуючий суддя О.П. Шевчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2021
Оприлюднено12.10.2021
Номер документу100245243
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/9822/21

Постанова від 26.07.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 11.11.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Рішення від 11.10.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 14.09.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 31.08.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 26.08.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 11.08.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні