ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/7790/20
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без розгляду
05 жовтня 2021 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Грень Н.М.,
за участю:
секретаря судового засідання Кушика Й.-Д.М.,
позивач не прибув,
представники відповідачів не прибули,
розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Львові питання про залишення без розгляду позову ОСОБА_1 до Жовківської районної ради Львівської області, Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, Львівської районної ради Львівської області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в:
до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Жовківської районної ради Львівської області, Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, в якій позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Жовківської районної ради Львівської області №1 від 26.12.2019 "Про порядок денний позачергової 38-ої сесії Жовківської районної ради VII демократичного скликання" в частині пункту 9 стосовно включення до порядку денного позачергової 38-ої сесії Жовківської районної ради VII демократичного скликання питання "Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни меж села Ситихів Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області";
- визнати протиправним та скасувати рішення Жовківської районної ради Львівської області №9 від 26.12.2019 "Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни меж села Ситихів Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області";
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Львівській області скасувати запис про державну реєстрацію встановлення (зміни) меж села Ситихів Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області (площа земель в межах території адміністративно-територіальної одиниці: 644,15 га; інформація про акти, на підставі яких встановлені та змінені межі території адміністративно-територіальної одиниці: Жовківська районна рада Львівської області від 26.12.2019 №9).
Ухвалою судді від 29.09.2020 позовну заяву залишено без руху.
Ухвалою судді від 10.11.2020 відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку загального позовного провадження.
Судом у підготовчому засіданні 11.05.2021 залучено співвідповідачем у справі Львівську районну раду Львівської області.
29.06.2021 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 07.09.2021.
У судове засідання 07.09.2021 позивач не прибув, про причини неприбуття суд не повідомив, заяви про розгляд справи за його відсутності не подав.
Судове засідання відкладено на 05.10.2021 у зв`язку з неявкою сторін.
У судове засідання 05.10.2021 позивач не прибув, про причини неприбуття суд не повідомив, заяви про розгляд справи за його відсутності не подав.
Відповідно до ч. 3 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) кожна особа, яка звернулася за судовим захистом, розпоряджається своїми вимогами на свій розсуд, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з ч. 2 ст. 44 КАС України, учасники справи зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 240 КАС України, суд своєю ухвалою залишає позовну заяву без розгляду, якщо позивач не прибув (повторно не прибув, якщо він не є суб`єктом владних повноважень) у підготовче засідання чи у судове засідання без поважних причин або не повідомив про причини неявки, якщо від нього не надійшло заяви про розгляд справи за його відсутності
Особа, позов якої залишено без розгляду, після усунення підстав, з яких позов було залишено без розгляду, має право звернутися до адміністративного суду в загальному порядку.
Суд також враховує висновки Великої Палати Верховного Суду, викладені у п. 29 постанови від 27.05.2020 у справі № 9901/11/19, що законодавче формулювання частини п`ятої статті 205 КАС України … якщо неявка перешкоджає розгляду справи означає, що суд може розглянути позов по суті, однак не зобов`язаний цього робити. Це законодавче формулювання змістовно викладено у вигляді умови, яка в кожному конкретному випадку (правовій ситуації, казусові) повинна оцінюватися окремо в межах відповідних спірних правовідносин, які диктують її застосування.
Застосовуючи до позивача процесуальні наслідки його повторної неявки у судове засідання суд бере до уваги положення пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (РИМ, 4.XI.1950) (далі - Конвенція), згідно з якими кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом.
Європейський Суд з прав людини у справі Bellet v. Frаnсе зазначив, що рівень доступу, наданий національним законодавством, має бути достатнім для забезпечення права особи на суд з огляду на принцип верховенства права в демократичному суспільстві. Разом з тим таке право не є абсолютним, оскільки забезпечивши право особи на звернення до суду, держава покладає на таку особу певні обов`язки, які пов`язані із реалізацією такого права. Однією з складовою гарантованого Конвенцією права на доступ до суду є розумний строк розгляду справи, який пов`язаний не лише із правовою та фактичною складністю справи, але й поведінкою заявника. Оцінюючи поведінку заявника з позиції Європейського Суду слід брати до уваги в тому числі і факти невиконання ним процесуальних обов`язків, наприклад, неодноразові неявки в судове засідання без поважних причин.
Тобто, право особи на доступ до суду перебуває у безпосередньому взаємозв`язку із виконанням тих обов`язків, які покладаються на заявника при реалізації ним своїх прав.
Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку про залишення позовної заяви без розгляду у зв`язку з повторним неприбуттям позивача у судове засідання.
Керуючись ст. ст. 9, 44, 240, 248, 256, 294, 295 КАС України, суд -
у х в а л и в :
Позов ОСОБА_1 до Жовківської районної ради Львівської області, Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, Львівської районної ради Львівської області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії залишити без розгляду.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статями 294, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення цього Кодексу.
Повний текст ухвали виготовлений 11.10.2021.
Суддя Грень Н.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2021 |
Оприлюднено | 14.10.2021 |
Номер документу | 100308460 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні