ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/7790/20
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
29 вересня 2020 року
Суддя Львівського окружного адміністративного суду Грень Н.М., перевіривши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Жовківської районної ради Львівської області, Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-
встановив:
ОСОБА_1 звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить :
- визнати протиправним та скасувати рішення Жовківської районної ради Львівської області №1 від 26.12.2019 "Про порядок денний позачергової 38-ої сесії Жовківської районної ради VII демократичного скликання" в частині пункту 9 стосовно включення до порядку денного позачергової 38-ої сесії Жовківської районної ради VII демократичного скликання питання "Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни меж села Ситихів Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області";
- визнати протиправним та скасувати рішення Жовківської районної ради Львівської області №9 від 26.12.2019 "Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни меж села Ситихів Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області";
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Львівській області скасувати запис про державну реєстрацію встановлення (зміни) меж села Ситихів Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області (площа земель в межах території адміністративно-територіальної одиниці: 644,15 га; інформація про акти, на підставі яких встановлені та змінені межі території адміністративно-територіальної одиниці: Жовківська районна рада Львівської області від 26.12.2019 №9).
Відповідно до п. 3 ч.1 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Згідно з п.3 ч.1 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Перевіривши відповідність позовної заяви ст.160,161 КАС України суддя встановив наступне.
Відповідно до ч.1 ст.161 КАС України, до позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, крім випадків, визначених ч.2 цієї статті.
В порушення вищевказаної норми позивачем не долучено до матеріалів справи копії ухвали Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18.12.2019 по справі №1.380.2019.001927 про залишення апеляційної скарги без руху на 2 арк суду та відповідачам.
Даний факт підтверджується актом Львівського окружного адміністративного суду про відсутність вкладень від 24.09.2020 року.
Відповідно до ч. 3 ст. 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно з ч.1 ст. 3 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VI, судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі (ч.1 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VI).
Згідно з абз.4 ст.7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" від 14.11.2019 № 294-IX з 01.01.2020 встановлено прожитковий мінімум на одну працездатну особу у розмірі 2102,00 грн.
За змістом приписів ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VI ставка судового збору за подання до адміністративного суду фізичною особою адміністративного позову немайнового характеру складає 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Зі змісту позовних вимог слідує, що позивачем заявлено три вимоги немайнового характеру, дві з яких між собою взаємопов`язані.
Отже, позивачу належало сплатити судовий збір у загальному розмірі 1681,60 грн.
Всупереч викладеному, позивачем не додано до позовної заяви документа про сплату судового збору.
Проте, у позовній заяві позивач, як на підставу звільнення його від сплати судового збору, посилається на ст.5 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI (далі Закон № 3674-VI), додавши копію посвідчення учасника бойових дій.
Суд зазначає, що позивач безпідставно стверджує про наявність у нього такої пільги у даній справі, оскільки спір в ній не пов`язаний із захистом прав позивача, що безпосередньо пов`язані із реалізацією ним статусу учасника бойових дій, виходячи з наступного.
Відповідно до п.13 ч.1 ст.5 Закону №3674-VI від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються учасники бойових дій, постраждалі учасники Революції Гідності, Герої України - у справах, пов`язаних з порушенням їхніх прав.
Конструкція п.13 ч.1 ст.5 Закону №3674-VI, в якому йдеться про "справи, пов`язані з порушенням їхніх прав", вказує на категорію справ, в яких учасники бойових дій звільняються від сплати судового збору. Якби лише наявність в особи такого статусу надавала у цій частині пільгу, то відпадала б необхідність у формулюванні другої частини зазначеної норми закону про уточнення характеру порушених прав.
При цьому п.13 ч.1 ст.5 Закону №3674-VI кореспондується із положеннями ст. 22 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", якою передбачено, що ветерани війни, до яких належать учасники бойових дій, отримують безоплатну правову допомогу щодо питань, пов`язаних з їх соціальним захистом, а також звільняються від усіх судових витрат, пов`язаних з розглядом цих питань.
Враховуючи викладене, суд дійшов до висновку, що хоча вказана норма не містить вичерпного переліку порушених прав, однак порушені права нерозривно пов`язані саме із статусом учасника бойових дій, який, як і права такої особи, визначається спеціальним законом, а не усіх прав людини і громадянина, які в свою чергу встановлені Конституцією України та іншими законами.
Таким чином, за змістом п.13 ч.1 ст.5 Закону №3674-VI, наявність в особи статусу учасника бойових дій надає пільгу тільки у справах, предметом позову яких є захист прав позивача, що безпосередньо пов`язані із реалізацією ним статусу учасника бойових дій.
Враховуючи те, що у позовній заяві позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Жовківської районної ради Львівської області №1 від 26.12.2019 "Про порядок денний позачергової 38-ої сесії Жовківської районної ради VII демократичного скликання" в частині пункту 9 стосовно включення до порядку денного позачергової 38-ої сесії Жовківської районної ради VII демократичного скликання питання "Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни меж села Ситихів Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області"; визнати протиправним та скасувати рішення Жовківської районної ради Львівської області №9 від 26.12.2019 "Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни меж села Ситихів Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області"; зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Львівській області скасувати запис про державну реєстрацію встановлення (зміни) меж села Ситихів Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області (площа земель в межах території адміністративно-територіальної одиниці: 644,15 га; інформація про акти, на підставі яких встановлені та змінені межі території адміністративно-територіальної одиниці: Жовківська районна рада Львівської області від 26.12.2019 №9), суд зазначає, що заявлені позовні вимоги не стосуються захисту прав позивача, що безпосередньо пов`язані із реалізацією ним статусу учасника бойових дій, а отже відсутні підстави для звільнення позивача від сплати судового збору на підставі п.13 ч.1 ст.5 Закону №3674-VI.
Зазначене відповідає правовій позиції Верховного Суду викладеній в ухвалах від 26.03.2018 по справі № 805/3967/17-а, від 03.04.2018 по справі № 814/2000/17, від 07.08.2018 по справі № 826/14550/17, а також в ухвалі Великої Палати Верховного Суду від 23.08.2018 по справі № 800/416/17.
Таким чином, враховуючи предмет спору у цій справі, судовий збір за подання адміністративного позову підлягає сплаті на загальних підставах.
Інформацію про платіжні реквізити для перерахування судового збору за подання адміністративного позову до Львівського окружного адміністративного суду можна довідатися, зокрема, на офіційному сайті суду (https://adm.lv.court.gov.ua) в розділі "Судовий збір". Такими реквізитами є: отримувач коштів: УДКСУ у Залізничному районі м. Львова; код отримувача: 38007594; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); номер рахунку (ІВАN): UA978999980313101206084013003, код класифікації доходів бюджету: 22030101; найменування коду класифікації доходів бюджету: Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050); наявність відомчої ознаки: "84" Окружні адміністративні суди. На згаданому вище сайті є також можливість автоматично розрахувати та сформувати квитанцію для сплати судового збору.
Належним документом про сплату судового збору є оригінал квитанції установи банку або відділення зв`язку, які прийняли платіж або платіжне доручення, підписане уповноваженою посадовою особою банку і скріплене печаткою установи банку з відміткою про дату виконання платіжного доручення та зарахування до спеціального фонду Державного бюджету України.
Відповідно до частини 6 статті 161 КАС України, у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
Згідно частини 1 статті 123 КАС України, у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Згідно з частиною 2 вказаної статті, якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.
Відповідно до частини 2 статті 122 КАС України, для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
У позовній заяві позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення Жовківської районної ради Львівської області №1 від 26.12.2019 "Про порядок денний позачергової 38-ої сесії Жовківської районної ради VII демократичного скликання" в частині пункту 9 стосовно включення до порядку денного позачергової 38-ої сесії Жовківської районної ради VII демократичного скликання питання "Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни меж села Ситихів Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області" та визнати протиправним та скасувати рішення Жовківської районної ради Львівської області №9 від 26.12.2019 "Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни меж села Ситихів Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області".
Відповідно до пунктів 1, 3 статті 59 закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.
Позивач зазначає, що про оскаржувані рішення дізнався у серпні 2020 року із веб-сайту Жовківської районної ради Львівської області, відтак строк звернення до суду не пропущений.
Однак суд вважає, що строк звернення до суду пропущений, оскільки позивачем не надано доказів існування об`єктивно непереборних обставин, які перешкоджали йому ознайомитись з рішеннями 38-ої сесії Жовківської районної ради №1 від 26.12.2019 та №9 від 26.12.2019, яке розміщене на офіційному веб-сайті Жовківської районної ради Львівської області у мережі інтернет та є у відкритому доступі, в межах строку на їх оскарження.
Дотримання строків звернення до адміністративного суду є однією з умов дисциплінування учасників публічно-правових відносин, якщо ці відносини стали спірними.
Інститут строків у адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах та стимулює суд і учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків. Строки звернення до адміністративного суду з позовом обмежують час, протягом якого такі правовідносини вважаються спірними. Після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.
Аналогічна правова позиція була висловлена Верховним Судом в ухвалах від 17 квітня 2018 року у справі № 9901/473/18, від 11 березня 2019 року у справі № 9901/95/19 та від 08 квітня 2019 року у справі № 9901/138/19.
Таким чином, суддя вважає, що позивач звернувся із пропущеним строком звернення до адміністративного суду та не додав до позову заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду і доказів поважності причин його пропуску.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
За таких обставин позовну заяву слід залишити без руху.
Позивачу недоліки позовної заяви слід усунути у спосіб, який передбачає подання до суду заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду із зазначенням поважних причин пропуску строку звернення до суду з даним позовом та докази поважності причин його пропуску; документа про сплату судового збору у розмірі 1681,60 грн. або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону; копію ухвали Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18.12.2019 по справі №1.380.2019.001927 про залишення апеляційної скарги без руху.
Керуючись ст.ст.160, 161, 169, 248, 256, 293, 294 КАС судочинства України, суддя, -
постановив:
позовну заяву ОСОБА_1 до Жовківської районної ради Львівської області, Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - залишити без руху для усунення зазначених в мотивувальній частині ухвали недоліків шляхом подання в канцелярію Львівського окружного адміністративного суду (вул.Чоловського, 2, м.Львів, 79018) в десятиденний строк з дня вручення цієї ухвали: заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду із зазначенням поважних причин пропуску строку звернення до суду з даним позовом та докази поважності причин його пропуску; документа про сплату судового збору у розмірі 1681,60 грн. або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону; копію ухвали Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18.12.2019 по справі №1.380.2019.001927 про залишення апеляційної скарги без руху.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Грень Н.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2020 |
Оприлюднено | 30.09.2020 |
Номер документу | 91843804 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні