Справа №132/2969/21
Провадження №2/132/791/21
Ухвала
"20" вересня 2021 р. м. Калинівка
Суддя Калинівського районного суду Вінницької області Ставнійчук С.В.,
вирішуючи питання про відкриття провадження за матеріалами позовної заяви Комунальної установи Територіальний центр надання соціальних послуг Калинівської міської ради до Калинівської міської об`єднаної територіальної громади, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Калинівська державна нотаріальна контора Вінницької області,
встановила:
До Калинівського районного суду Вінницької області надійшли матеріали позовної заяви Комунальної установи Територіальний центр надання соціальних послуг Калинівської міської ради до Калинівської міської об`єднаної територіальної громади, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Калинівська державна нотаріальна контора Вінницької області, яка не відповідає вимогам ст. ст. 175,177 ЦПК України.
Комунальна установа Територіальний центр надання соціальних послуг Калинівської міської ради до Калинівської міської об`єднаної територіальної громади, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Калинівська державна нотаріальна контора Вінницької області про визнання права власності на спадкове майно , що належало ОСОБА_1 на підставі Державного акта на право власності на земельну ділянку серії ВН №160012 від 24.09.2004 року, а саме на земельну ділянку площею 1,5513 га, цільове призначення земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер 0521684800:04:000:0113 в порядку спадкування за заповітом за КУ Територіальний центр надання соціальних послуг Калинівської міської ради.
Вимоги до форми та змісту позовної заяви встановлені ст.ст. 175, 177 ЦПК України, зокрема в позовна заява повинна містити повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості позивачу відомі), відомі номери засобів зв`язку, офіційної електронної адреси та адреси електронної пошти.
Позивач визначив відповідачем Калинівську міську об`єднану територіальну громаду.
Як встановлено ч.4 ст. 58 ЦПК України Держава, Автономна Республіка Крим, територіальна громада беруть участь у справі через відповідний орган державної влади, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування відповідно до його компетенції, від імені якого діє його керівник, інша уповноважена особа відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування), або через представника.
За змістом ст. 1, 10 Закону України Про місцеве самоврядування територіальна громада - жителі, об`єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями, або добровільне об`єднання жителів кількох сіл, селищ, міст, що мають єдиний адміністративний центр; сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Таким чином позивачеві слід конкретизувати відомості щодо відповідача у справі, а саме вказати конкретний орган місцевого самоврядування, який представляє інтереси відповідної територіальної громади.
Згідно з ч.4 ст. 177 ЦПК України до позовної заяви додаються документи, що підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі, або документи, що підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі (ч.1 ст. 4 Закону України Про судовий збір від 08 липня 2011 року№ 3674-VI).
Відповідно до п. 1.1 ч.2 ст. 4 Закону № 3674-VI за подання позовної заяви майнового характеру, яка подана юридичною особою ставка судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2021 рік прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2021 року - становить 2270 гривень.
У позовній заяві позивачем заявлено клопотання про відстрочення сплати судового збору до ухвалення судового рішення.
Клопотання мотивовано тим, що згідно з абз. 2 ст. 1 Постанови КМУ №1417 територіальний центр утворюється для надання соціальних послуг громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, за місцем проживання, в умовах стаціонарного, тимчасового або денного перебування. А тому відповідно до п. 3 ч.1 ст. 8 Закону України Про судовий збір просять відстрочити сплату судового збору.
Дослідивши клопотання, суд доходить висновку про відсутність підстав для відстрочення сплати судового збору з таких підстав.
Питання відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати врегульоване статтею 8 Закону України Про судовий збір , норма якої є спеціальною.
Положеннями статті 8 Закону України Про судовий збір встановлено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:
1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або
2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або
3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Аналізуючи застосування до спірних правовідносин приписів статті 8 Закону України Про судовий збір , суд відповідно до частини 4 статті 263 Цивільного процесуального кодексу України враховує висновки, викладені у постанові Великої Палати Верховного Суду від 14.01.2021 у справі № 0940/2276/18.
У вищевказаній постанові Велика Палата Верховного Суду зазначила, що з аналізу статті 8 Закону України Про судовий збір чітко вбачається, що законодавець, застосувавши конструкцію суд, враховуючи майновий стан сторони, може… , тим самим визначив, що питання звільнення, зменшення розміру, відстрочення чи розстрочення сплати судового збору осіб, які не зазначені в статті 5, або у справах із предметом спору, не охопленим статтею 5, є правом, а не обов`язком суду навіть за наявності однієї з умов для такого звільнення, зменшення розміру, відстрочення чи розстрочення.
Що ж до самих умов, визначених статтею 8, то вони диференційовані за суб`єктним та предметним застосуванням.
Так, умови, визначені у пунктах 1 та 2 частини першої статті 8, можуть застосовуватися лише до фізичних осіб, котрі перебувають у такому фінансовому стані, що розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру їх річного доходу, та до фізичних осіб, що мають певний соціальний статус, підтверджений державою, - є військовослужбовцями, батьками, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; одинокими матерями (батьками), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; особами, які діють в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена.
Щодо третьої умови, визначеної у пункті 3 частини першої статті 8, то законодавець, застосувавши слово або , не визначив можливість її застосування за суб`єктом застосування, в той же час визначив коло предметів спору, коли така умова може застосовуватись, - лише у разі, коли предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю, тобто особистих майнових та особистих немайнових прав фізичних осіб.
Окремо слід зазначити, що встановлений статтею 8 Закону України Про судовий збір перелік умов, за яких особа може бути звільнена від сплати судового збору, також є вичерпним.
За таких обставин, Велика Палата Верховного Суду зазначила, що із системного аналізу змісту норм зазначеної статті убачається, що положення пунктів 1 та 2 частини першої статті 8 Закону України Про судовий збір не поширюються на юридичних осіб, незалежно від наявності майнового критерію (майнового стану учасника справи - юридичної особи), а положення пункту 3 частини першої статті 8 Закону України Про судовий збір можуть бути застосовані до юридичної особи за наявності майнового критерію , але тільки у справах, визначених цим пунктом, тобто предметом позову у яких є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Предмет даного спору не пов`язаний із захистом соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю, а також позивачем не наведено обґрунтованих доводів і не надано належних доказів на підтвердження майнового критерію, що перешкоджає сплати ним судового збору у встановленому законом порядку розмірі. Доводи, викладені в клопотанні та докази, надані на підтвердження зазначених обставин, не надають достатніх підстав для відстрочення позивачу сплати судового збору.
Таким чином, розмір судового збору, який підлягає сплаті, становить 2270 грн.
Відповідно до ч.1 ст. 185 ЦПК України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 175 і 177 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Згідно з ч. 2 ст. 185 ЦПК України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
За таких обставин, позовну заяву необхідно залишити без руху та надати строк для усунення недоліків, а саме:
-конкретизувати відомості щодо відповідача у справі, а саме вказати конкретний орган місцевого самоврядування, який представляє інтереси відповідної територіальної громади.
-сплатити судовий збір за подання позовної заяви про стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу в сумі 2270,00 грн про що надати суду оригінал платіжного документа.
Реквізити для сплати судового збору: Отримувач ГУК у Вінницькій області /м.Калинівка/ 22030101, код отримувача: (ЄДРПОУ) 37979858, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), номер рахунку (IBAN) UA118999980313151206000002776, код класифікації доходів бюджету:22030101.
Керуючись ст. ст. 356, 357 ЦПК України,
ухвалила:
Відмовити Комунальній установі Територіальний центр надання соціальних послуг Калинівської міської ради у задоволенні клопотання про відстрочення сплати судового збору.
Позовну заяву Комунальної установи Територіальний центр надання соціальних послуг Калинівської міської ради до Калинівської міської об`єднаної територіальної громади, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Калинівська державна нотаріальна контора Вінницької області залишити без руху, про що повідомити позивача і надати строк для усунення недоліків протягом 10 (десяти) днів з дня отримання копії цієї ухвали.
В разі невиконання вимог ухвали суду в установлений судом строк, позовна заява буде вважатися неподаною і повернута особі, яка її подала.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя С.В. Ставнійчук
Суд | Калинівський районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2021 |
Оприлюднено | 14.10.2021 |
Номер документу | 100326982 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Калинівський районний суд Вінницької області
Ставнійчук С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні