ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 червня 2010 року Справа № 2а-1164/10/0370
Волинський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого - судді Димар чук Т.М.,
при секретарі судового зас ідання Йовик С.Б.,
з участю представника пози вача Ліщука А.В.,
представників відповідача Соловей Т.П., Кравчук Ю.Ф .,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Лу цьку адміністративну справу за позовом Волинського обла сного відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів до Першої Волинської фінансово -будівельної компанії “Траст -інвест-буд” про стягнення ад міністративно-господарськи х санкцій та пені,
ВСТАНОВИВ:
Волинське обласне від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів звернулося в суд з адміністративним позо вом до Першої Волинської фін ансово-будівельної компанії “Траст-інвест-буд” (надалі ПВ ФБК “Траст-інвест-буд”, компа нія) про стягнення адміністр ативно-господарських санкці й за невиконання нормативу р обочих місць для працевлашту вання інвалідів у розмірі 26978,28 грн., пені у розмірі 2952,85 грн., а в сього - 29931,13 грн.
Позовні вимоги обгрунтова ні тим, що відповідно до части ни 1 статті 19 Закону України “П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні” дл я підприємств, установ, орган ізацій, у тому числі підприєм ств, організацій громадських організацій інвалідів, фізи чних осіб, які використовуют ь найману працю, установлюєт ься норматив робочих місць п рацевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельно сті штатних працівників облі кового складу за рік.
Відповідач у рядку 01 Звіту п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2008 рік, вказ ав, що середньооблікова чисе льність працюючих за 2008 рік ст ановила 152 особи, з них середнь ооблікова кількість штатних працівників, яким відповідн о до чинного законодавства в становлено інвалідність, скл адає 3 особи. Відповідно до вим ог ст. 19 вищевказаного Закону норматив для працевлаштуван ня відповідачем інвалідів ст ановить 6 осіб, який ПВФБК “Тра ст-інвест-буд” не виконаний. У зв' язку з цим, до відповідач а було застосовано адміністр ативно-господарську санкцію та пеню на загальну суму 29931,13 гр н.
Представник позивача Ліщ ук А.В. в судовому засіданні позовні вимоги підтримав по вністю з підстав, викладених у позовній заяві та просив їх задовольнити.
Представники відповідача Соловей Т.П., Кравчук Ю.Ф. , кожен зокрема, в судовому з асіданні позовні вимоги виз нали частково та пояснили, що відповідно до п. 10 Положення п ро організацію робочих місць та працевлаштування інвалід ів, працевлаштування інвалід ів здійснюється державною сл ужбою зайнятості, органами М інсоцзахисту, місцевими Рада ми народних депутатів, грома дськими організаціями інвал ідів. Пунктом 12 даного Положен ня передбачені основні обов' язки державної служби зайнят ості, серед яких сприяння пра цевлаштуванню інвалідів з ур ахуванням рекомендацій МСЕК . Протягом 2008 року центром зайн ятості до ПВФБК “Траст-інвес т-буд” не було направлено жод ного інваліда для працевлашт ування. Відповідно до звіту п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2008 рік ПВФ БК “Траст-інвест-буд” був под аний список працюючих інвалі дів - штатних працівників в загальній кількості 4 особи, п роте позивач в позовній заяв і враховує лише трьох інвалі дів і відповідно нараховує ш трафні санкції. Основною дія льністю компанії є будівницт во об' єктів соціального при значення, що характеризуєтьс я небезпечними умовами праці , а саме виконанням робіт на ви соті з електроінструментами . Також практично всі об' єкт и будівництва знаходяться по за межами м. Луцька, тому праці вники знаходяться у тривалих відрядженнях, що складає пев ні незручності для осіб, яким встановлена інвалідність. П росили врахувати період робо ти одного інваліда, який проп рацював у компанії 2 місяці п ротягом 2008 року і відповідно з меншити розмір адміністрати вно-господарських санкцій та пені.
Заслухавши пояснення осіб , які беруть участь у справі, д ослідивши письмові докази, с уд приходить до висновку, що а дміністративний позов слід задовольнити повністю з нас тупних підстав.
Згідно із ч.1 ст.19 Закону Укра їни “Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні” № 875-ХІІ від 21.03.1991 року з насту пними змінами та доповненням и, для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив для працевл аштування інвалідів у розмір і чотирьох відсотків середнь ооблікової чисельності штат них працівників облікового с кладу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Згідно п.2 «Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними о собами, що використовують на йману працю, звітів про зайня тість і працевлаштування інв алідів та інформації, необхі дної для організації їх прац евлаштування», затвердженог о Постановою КМУ від 31.01.2007 року № 70, звіт про зайнятість і прац евлаштування інвалідів робо тодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щорок у до 1 березня відділенням Фон ду, в яких вони зареєстровані , за формою, затвердженою Мінп раці за погодженням з Держко мстатом.
Інформацію про наявність в ільних робочих місць (вакант них посад) для працевлаштува ння інвалідів роботодавці по дають центру зайнятості за м ісцем реєстрації як платникі в страхових внесків на загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття за формою, затв ердженою Мінпраці за погодже нням з Держкомстатом.
Згідно п. 3.3. Інструкції щодо заповнення форми №10-ПІ "Звіт п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів" (Затверджен о наказом Міністерства праці та соціальної політики Укра їни від 10 лютого 2007 року № 42) у ряд ку 03 звіту відображається кіл ькість інвалідів - штатних працівників, які повинні пра цювати на робочих місцях, ств орених роботодавцем відпові дно до нормативу робочих міс ць для забезпечення працевла штування інвалідів, установл еного статтею 19 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні »
Відповідач у своєму звіті п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2008 рік від 26 .02.2009 року у рядку 03 щодо кількос ті інвалідів-штатних працівн иків, які повинні працювати н а робочих місцях, створених в ідповідно до вимог статті 19 За кону України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні» не вказав, що ним створені робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів. Од нак згідно списку працюючих інвалідів - штатних працівн иків на підприємстві у 2008 році працювало 4 інваліди. З них од ин - ОСОБА_4 працював про тягом двох місяців.
Відповідно до частини перш ої статті 17 Закону України № 875- ХІІ з метою реалізації творч их і виробничих здібностей і нвалідів та з урахуванням ін дивідуальних програм реабіл ітації їм забезпечується пра во працювати на підприємства х, в установах, організаціях, а також займатися підприємниц ькою та іншою трудовою діяль ністю, не забороненою законо м.
Статтею 18 Закону України № 875 -ХІІ встановлено обов'язок пі дприємств, установ, організа цій, фізичних осіб, які викори стовують найману працю виділ яти та створювати робочі міс ця для працевлаштування інва лідів, у тому числі спеціальн і робочі місця, створювати дл я них умови праці з урахуванн ям індивідуальних програм ре абілітації і забезпечувати і нші соціально-економічні гар антії, передбачені чинним за конодавством, надавати держа вній службі зайнятості інфор мацію, необхідну для організ ації працевлаштування інвал ідів, і звітувати Фонду соціа льного захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів у порядку, вста новленому Кабінетом Міністр ів України.
Вказана норма зобов' язує підприємства виділяти та ст ворювати робочі місця для ін валідів, надавати державній службі зайнятості інформаці ю, необхідну для організації працевлаштування інвалідів та подавати Фонду звіт про ст ворення таких місць відповід но до «Порядку подання підпр иємствами, установами, орган ізаціями та фізичними особам и, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інваліді в та інформації, необхідної д ля організації їх працевлашт ування».
З пояснень представників в ідповідача вбачається, що ко мпанією протягом 2008 року не по давалась інформація до держа вної служби зайнятості про н аявність вакантних робочих м ісць для працевлаштування ін валідів.
Суд не приймає до уваги поси лання представників відпові дача на те, що згідно Положенн я про організацію робочих мі сць та працевлаштування інва лідів, затвердженого Постано вою Кабінету Міністрів Украї ни № 314 від 03.05.1995 року працевлашту вання інвалідів здійснюєтьс я державною службою зайнятос ті, органами Мінсоцзахисту, м ісцевими Радами народних деп утатів, громадськими організ аціями інвалідів, оскільки в казана постанова втратила ч инність згідно з постановою Кабінету Міністрів України в ід 31 січня 2007 року №70, а ст. 18 Закон у України “Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні” покладає обов' язо к виділяти та створювати роб очі місця для працевлаштуван ня інвалідів саме на підприє мства.
З матеріалів справи вбачає ться, що у 2008 році у ПВФБК “Трас т-інвест-буд” середньообліко ва кількість штатних працівн иків становила 152 особи. Таким чином, виходячи з вимог ч.1 ст. 1 9 вищевказаного Закону для ві дповідача норматив щодо прац евлаштування інвалідів стан овив 6 осіб. Згідно списку пра цюючих інвалідів в компанії працювало 4 особи, яким встан овлена інвалідність, три інв аліди відпрацювали протягом 2008 року 12 місяців, а один 2 місяц і. Позивачем проведено розра хунок середньооблікової чис ельності інвалідів, згідно я кого ПВФБК “Траст-інвест-буд ” не виконано норматив щодо с творення трьох робочих місць для працевлаштування інвалі дів і відповідно застосовано штрафні санкції.
Відповідно до п. 3.2.5. Інструкц ії зі статистики кількості п рацівників, затвердженої нак азом Державного комітету ста тистики України від 28 вересня 2005 року № 286 середньооблікова к ількість штатних працівникі в за період з початку року (у т ому числі за квартал, піврічч я, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування серед ньооблікової кількості штат них працівників за всі місяц і роботи підприємства, що мин ули за період з початку року д о звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на кі лькість місяців у цьому пері оді, тобто відповідно на 2, 3, 4, ... 12 .
Враховуючи вищевикладене, середньооблікова чисельніс ть інвалідів, які працювали н а ПВФБК “Траст-інвест-буд” у 20 08 році вираховується наступн им чином (12+12+12+2) /12 = 3,16, тобто відпов ідачем у 2008 році було працевла штовано 3 інваліди при нормат иві 6.
Відповідно до ст.20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні», підприємства, установ и, організації, у тому числі п ідприємства, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичні особи, які викори стовують найману працю, де се редньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, н іж установлено нормативом, п ередбаченим статтею 19 Закону , щороку сплачують відповідн им відділенням фонду соціаль ного захисту інвалідів адмін істративно-господарські сан кції, сума яких визначається у розмірі середньої річної з аробітної плати на відповідн ому підприємстві за кожне ро боче місце, призначене для пр ацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом.
Розмір середньорічної зар обітної плати у господарстві відповідача у 2008 році станови в 8992,76 грн.
Відповідно до частини 2 стат ті 20 Закону України № 875-ХІІ пор ушення термінів сплати адмін істративно-господарських са нкцій тягне за собою нарахув ання пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річни х облікової ставки Національ ного банку України, що діяла н а момент сплати, нарахованої на повну суму за весь їх строк . За порушення термінів сплат и адміністративно-господарс ьких санкцій відповідачу нар аховано пеню в сумі 2952,85 грн.
Відповідно до пункту 2 “Поря дку сплати підприємствами, у становами, організаціями та фізичними особами, що викори стовують найману працю, сум а дміністративно-господарськ их санкцій та пені за невикон ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів”, затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів № 70 від 31 січня 2007 року роботодавці сам остійно обчислюють та сплачу ють суму адміністративно-гос подарських санкцій до 15 квітн я року, що наступає за роком, в якому відбулося порушення н ормативу робочих місць.
Враховуючи те, що відповіда ч не мав у своєму штаті шести і нвалідів, не створив трьох ро бочих місць для працевлаштув ання осіб, яким встановлена і нвалідність, не інформував д ержавну службу зайнятості п ро наявні вакантні робочі мі сця для інвалідів, суд приход ить до висновку, що відповіда ч не вжив всіх вищезгаданих з аходів щодо обов' язку забез печення працевлаштування ін валідів, а тому позовні вимог и щодо стягнення з відповіда ча адміністративно-господар ських санкцій та пені в розмі рі 29931,13 грн., є законні, обґрунто вані та підлягають до повног о задоволення.
Керуючись ст.ст. 11, 17, 158, 160 ч.3, 162, 163 Кодексу адміністративного с удочинства України, на підс таві Закону України “Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні”, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов задовольнити повністю.
Стягнути з Першої Волинськ ої фінансово-будівельної ком панії “Траст-інвест-буд” на к ористь Держави в особі Волин ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів в дохід Державного бюджету (Держбюджет міста Лу цька 50070000, номер рахунку 31213230700002, ід ентифікаційний код 21741605 банк Г УДКУ у Волинській області МФ О 803014) адміністративно-господа рські санкції в сумі 26978,28 грн., п еню в сумі 2952,85грн., а всього 29931,13 г рн. (двадцять дев' ять тисяч д ев' ятсот тридцять одну грив ню тринадцять копійок).
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о ст. 186 КАС України, якщо таку з аяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна с карга не була подана у строк, в становлений ст. 186 КАС України , постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляц ійної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку п овністю або частково шляхом подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної с карги до Львівського апеляці йного адміністративного суд у через Волинський окружний адміністративний суд. Заява про апеляційне оскарження по станови подається протягом десяти днів з дня її складенн я в повному обсязі, тобто з 19 ч ервня 2010 року. Якщо постанову б уло проголошено у відсутност і особи, яка бере участь у спра ві, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчис люється з дня отримання нею к опії постанови. Апеляційна с карга на постанову подається протягом двадцяти днів післ я подання заяви про апеляцій не оскарження. Апеляційна ск арга може бути подана без поп ереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, вст ановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. К опія апеляційної скарги одно часно надсилається особою, я ка її подає, до Львівського ап еляційного адміністративно го суду.
Суддя Т.М.Димарчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2010 |
Оприлюднено | 16.07.2010 |
Номер документу | 10033816 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні