Ухвала
від 11.10.2021 по справі 5/182-б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


У Х В А Л А

"11" жовтня 2021 р.Справа № 5/182-Б

Господарський суд Хмельницької області у складі головуючого судді Грамчука І.В. при секретарі судового засідання Мазій І.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за заявою Відкритого акціонерного товариства "Банк народний капітал" м. Київ

про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" с. Підлісний Мукарів Дунаєвецького району Хмельницької області

За участю представників сторін:

кредиторів : Овчарук К.С. - за довіреністю

боржника : не з`явились

За участю арбітражного керуючого-ліквідатора Левкович О.К. - не з`явилась

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини ухвали, тоді як виготовлення повного тексту ухвали завершено 18.10.2021р.

Ухвалою господарського суду від 12 вересня 2008р. порушено провадження у справі № 5/182-Б про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" с. Підлісний Мукарів Дунаєвецького району Хмельницької області відповідно до ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Постановою суду від 15 жовтня 2008 р. боржника визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру з призначенням ліквідатором арбітражного керуючого Герасименко Ірину Іванівну, АДРЕСА_1 , ліцензія серії АВ № 081076 від 14.06.06р., яку зобов`язано провести ліквідаційну процедуру, скласти ліквідаційний баланс та подати його разом із звітом господарському суду для затвердження.

В послідуючому через зміну ліквідаторів боржника термін ліквідаційної процедури у справі неодноразово продовжувався.

Наразі 14.08.2019р. судом здійснено повторний запит на автоматичне визначення кандидатури арбітражного керуючого.

Автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України визначено Левкович Олену Кононівну ( АДРЕСА_2 ), яку зобов`язано протягом трьох днів з дня отримання відповідної ухвали в справі про банкрутство, до дати проведення наступного судового засідання, надати заяву про участь у справі з повідомленням про те, що вона не належить до жодної з категорії осіб, зазначених у частині другій статті 114 Закону, на паперовому носії та/або в електронній формі на адресу електронної пошти, з якої вона отримала відповідну ухвалу.

Левкович О.К. подала заяву (вх. № 05-06/409/19 від 16.08.2019р.) про згоду на призначення арбітражним керуючим (ліквідатором) ТОВ "Батьківщина", проте зважаючи на закінчення терміну дії договору страхування відповідальності арбітражного керуючого, розгляд справи і відповідної заяви Левкович О.К. відкладався із зобов`язанням останньої надати суду чинний договір страхування відповідальності арбітражного керуючого.

Окрім того судом враховується, що 21.10.2019р. введено в дію Кодекс України з процедур банкрутства, у відповідності до п. 4 Прикінцевих та перехідних положень якого установлено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.

17 лютого 2021р. судом отримано клопотання ліквідатора - арбітражного керуючого Левкович О.К. про закриття провадження у справі (вх. № 05-22/1586/21 від 17.02.2021р.), що призначено до розгляду із пропозицією арбітражному керуючому надати суду оригінали доказів на підтвердження викладених у клопотанні аргументів.

В судове засідання 11.10.2021р. усі представники кредиторів та ліквідатор не прибули, письмові позиції щодо клопотання арбітражного керуючого про закриття провадження у справі не подали, проте на переконання повноважного представника ГУ УПФУ в Хмельницькій області викладені обставини не перешкоджають розгляду клопотання ліквідатора - арбітражного керуючого Левкович О.К. про закриття провадження у справі по суті вимог.

Вислухавши міркування прибулого до суду повноважного представника ГУ УПФУ в Хмельницькій області, дослідивши наявні в матеріалах справи докази з врахуванням фактичних обставин справи господарським судом враховується наступне :

Згідно клопотання ліквідатора - арбітражного керуючого Левкович О.К. про закриття провадження у справі (вх. № 05-22/1586/21 від 17.02.2021р.) постановою господарського суду Хмельницької області від 15.10.2008р. було визнано банкрутом Товариство з обмеженою відповідальність Батьківщина (код ЄДРПОУ 03786463). Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 24.10.2019 року по справі № 5/182-Б призначено ліквідатором боржника арбітражного керуючого Левкович О.К. Провадження у справі було порушено за заявою Відкритого акціонерного товариства "Банк народний капітал"(код ЄДРПОУ 20026749) м. Київ ухвалою господарського суду від 12 вересня 2008р. відповідно до ст. 52 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

В жовтні 2019 року вступив в дії Кодекс України з процедур банкрутства. Відповідно до прикінцевих положень даного Кодексу встановлено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про, банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації.

Справа про банкрутство ТОВ Батьківщина порушена в 2008 році відповідно до ст. 52 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (Особливості банкрутства відсутнього боржника). Розділом 7 Книги Кодексу України з процедур банкрутства не передбачено особливості банкрутства відсутнього боржника. Таким чином, на думку ліквідатора, провадження у справі проводиться у відповідності до загального порядку, який передбачає проведення зборів та комітетів кредиторів, які мають право приймати рішення про списання відсутнього майна (автомобілів), затвердження ліквідаційного балансу …

Після ознайомлення з матеріалами справи Левкович О.К. стало відомо, що в матеріалах справи відсутні заяви про визнання кредиторських вимог та ухвали про визнання вимог кредиторів, отже, на думку ліквідатора, окрім ВАТ Банк народний капітал (код ЄДРПОУ 20026740) інші кредитори відсутні (не являються кредиторами по справі та не включено до реєстру кредиторів). Без ухвали суду про визнання кредиторських вимог немає підстав включення їх до комітету кредиторів.

З інформації з ЄДРПОУ вбачається, що ПАТ Банк народний - капітал (код ЄДРПОУ 20026740) 21.12.2020 припинено, що підтверджується доданою відповідною інформацію з реєстру.

Таким чином ліквідатор дійшла висновку, що станом на сьогоднішній день єдиний/ ініціюючий кредитор у справі банкрутство припинив свою діяльність.

Відповідно до ст. 231 ПІК України господарський суд закриває провадження у справі якщо припинено юридичну особу, які були однією із сторін у справі, якщо спірні правовідносини не допускають правонаступництва

У зв`язку із наведеним вище, на підставі ст. 231 ГПК України, арбітражний керуючий Левкович О.К. просила закрити провадження у справі № 5/182-Б.

В подальшому заявником надіслано клопотання (вх. № 05-22/1863/21 від 26.02.2021р.) про залучення до матеріалів справи, так як ухвалою суду від 19.02.2021 призначено судове засідання на 25.03.2021 та запропоновано арбітражному керуючому надати оригінали доказів на їх підтвердження.

Згідно цього клопотання провадження у справі було порушено за заявою Відкритого акціонерного товариства "Банк народний капітал" (код ЄДРПОУ 20026740) м. Київ.

На сайті Фонду гарантування вкладів фізичних осіб опубліковано оголошення :

Відповідно до статті 53 Закону України Про систему гарантування вкладів фізичних осіб (далі - Закон) 21 грудня 2020 року внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 1000731110032013795 про державну реєстрацію припинення ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА БАНК НАРОДНИЙ КАПІТАЛ (далі - АТ НК БАНК ) як юридичної особи, а отже ліквідаційна процедура банку вважається завершеною, а банк ліквідованим . Копію оголошення додано ліквідатором.

Окрім того з інформації з ЄДРПОУ вбачається, що ПАТ Банк народний капітал "(код ЄДРПОУ 20026740) 21.12.2020 припинено. Витяг з ЄДРПОУ ліквідатором додано.

Отже, станом на сьогоднішній день єдиний/ ініціюючий кредитор у справі про банкрутство припинив свою діяльність.

Відповідно до ст. 231 ГПК України господарський суд закриває провадження у справі, якщо припинено юридичну особу, які були однією із сторін у справі, якщо спірні правовідносини не допускають правонаступництва.

У зв`язку із наведеним вище, ліквідатор просила залучити до матеріалів справи копію оголошення та витягу з ЄДРПОУ. За відсутності заперечень суд дане клопотання задовольнив.

В послідуючому арбітражним керуючим Левкович О.К. через хворобу та погіршення санітарно-епідеміологічної ситуації у м.Київ було заявлено ряд клопотань проведення судових засідань за її відсутності, натомість повноважним представником ГУ УПФУ в Хмельницькій області висловлено заперечення проти закриття провадження в справі (вх. № 05-22/5676/21 від 01.07.2021р.). Зокрема в поясненні до суду представником спростовано аргумент ліквідатора, яка ознайомившись з матеріалами справи з`ясувала, що в справі відсутні заяви про визнання кредиторський вимог та ухвали суду про визнання вимог кредиторів, тому окрім ВАТ Банк народний капітал в справі про банкрутство ТОВ Батьківщина кредиторів не має.

Представником акцентовано увагу на тому, що справа № 5/182-Б про банкрутство ТОВ Батьківщина порушена 12.09.2008р. відповідно до положень ст. 52 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

19.11.2008р. управлінням на адресу арбітражного керуючого Герасименко І.І. направлено заяву про визнання кредиторських вимог в справі про банкрутство.

16.12.2008р. протоколом зборів кредиторів ТОВ Батьківщина присутніми представниками кредиторів заслухано звіт ліквідатора за період з 15 жовтня по 15 грудня 2008, в якому крім загальної інформації арбітражним керуючим Герасименко І.І. зазначено, що кредиторів повідомлено про розгляд та визнання їх вимог до боржника. Таким чином ліквідатором 16.12.2008р. кредитором у справі про банкрутство № 5/182-Б визнано управління Пенсійного фонду в Дунаєвецькому районі (правонаступником якого є головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області) та відповідні вимоги до боржника.

Окрім того, 18.05.2018р. ухвалою господарського суду Хмельницької області задоволено заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області про заміну кредитора у справі, ухвала суду набрала законної сили.

Таким чином представник дійшла висновку, що у справі № 5/182-Б про банкрутство ТОВ Батьківщина залишився як мінімум один кредитор, а тому підстав для закриття справи не має.

В отриманих судом (вх. № 05-22/6329/21 від 26.07.2021р.) Запереченнях на позицію ГУ ПФУ в Хмельницькій області (№ 05-22/5676/21 від 01.07.2021) Левкович О.К. звернула увагу суду на те, що ліквідатором подано клопотання про закриття провадження у справі про банкрутство ТОВ Батьківщина через припинення 21.12.2020р. ініціюючого кредитора ПАТ Банк народний капітал "( код ЄДРПОУ 20026740).

Головне управління ПФУ в Хмельницькій області подано заперечення на клопотання ліквідатора, в якому представник посилається на протокол зборів від 16.12.2008р., в якому крім загальної інформації арбітражний керуючий Герасименко І.І. зазначено, що кредиторів повідомлено про розгляд та визнання їх вимог до боржника. Отже ліквідатором ПФ визнано кредитором. ГУ ПФУ в Хмельницькій області також посилається на ухвалу Господарського суду Хмельницької області від 18.05.2018, якою замінено кредитора у справі.

Дійсно, у відповідності до Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом існувала спрощена процедура банкрутства відсутнього боржника, але закон втратив чинність.

В жовтні 2019 року вступив в дії Кодекс України з процедур банкрутства. Відповідно до прикінцевих положень даного Кодексу встановлено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації. З дня введення в дію цього Кодексу визнати такими, що втратив чинність: Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 31, ст. 440 із наступними змінами).

Справа про банкрутство ТОВ Батьківщина порушена в 2008 році відповідно до ст. 52 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (Особливості банкрутства відсутнього боржника).

Кодексом України з процедур банкрутства не передбачено особливості банкрутства відсутнього боржника, а тому ліквідатор дійшла висновку, що провадження у справі проводиться у відповідності до загального порядку, який передбачає проведення зборів та комітетів кредиторів, які мають право приймати рішення про списання відсутнього майна (автомобілів), затвердження ліквідаційного балансу...

Після ознайомлення з матеріалами справи Левкович О.К. стало відомо, що в матеріалах справи відсутні заяви про визнання кредиторських вимог та ухвали про визнання вимог кредиторів, отже, на її думку, окрім ВАТ Банк народний капітал (код ЄДРПОУ 20026740) інші кредитори відсутні (не являються кредиторами по справі, вимоги яких не включено до реєстру вимог кредиторів). Без ухвали суду про визнання кредиторських вимог немає підстав для включення їх до складу комітету кредиторів.

Згідно ч. 1 ст. 45 КУзПБ конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до ч. 6 ст. 45 КУзПБ заяви з вимогами конкурсних кредиторів або забезпечених кредиторів, подані в межах строку, визначеного частиною першою цієї статті, розглядаються господарським судом у попередньому засіданні суду. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд постановляє ухвалу про визнання чи відхилення (повністю або частково) вимог таких кредиторів.

Ухвала господарського суду є підставою для внесення відомостей про таких кредиторів до реєстру вимог кредиторів.

Відповідно до ч. 2 ст. 47 КУзПБ у попередньому засіданні господарський суд розглядає всі вимоги кредиторів, що надійшли протягом строку, передбаченого частиною першою статті 45 цього Кодексу, у тому числі щодо яких були заперечення боржника або розпорядника майна.

За результатами попереднього засідання господарський суд постановляє ухвалу, в якій зазначаються: розмір та перелік усіх визнаних судом вимог кредиторів, що вносяться розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів.

Розпорядник майна за результатами попереднього засідання вносить до реєстру вимог кредиторів відомості про кожного кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов`язаннями, наявність права вирішального голосу в представницьких органах кредиторів, черговість задоволення кожної вимоги. Ухвала попереднього засідання є підставою для визначення кількості голосів, які належать кожному конкурсному кредитору під час прийняття рішення на зборах (комітеті) кредиторів. Для визначення кількості голосів для участі у представницьких органах кредиторів зі складу вимог конкурсних кредиторів виключається неустойка (штраф, пеня).

У зв`язку із відсутністю ухвали суду про визнання вимог ГУ ПФУ в Хмельницькій області із зазначенням їх розміру, на підставі ст.ст. 45, 47 КУзПБ, арбітражний керуючий Левкович О.К. просила задовольнити клопотання ліквідатора про закриття провадження у справі.

Додатково ліквідатором надіслано клопотання (вх. № 05-22/6824/21 від 16.08.2021р.) про залучення до матеріалів справи, за яким постановою господарського суду Хмельницької області від 15.10.2008 року було визнано банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю Батьківщина ( код ЄДРПОУ 03786403).

Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 24.10.2019 року по справі № 5/182-Б призначено ліквідатором боржника арбітражного керуючого Левкович О.К. Судом розглядається клопотання ліквідатора про закриття провадження у справі.

Фонд гарантування вкладів фізичних осіб листом № 49-10699/21 від 04.08.2021р. повідомив, що 21.12.2020р. внесено запис № 1000731110032013795 до ЄДРПОУ про державну реєстрацію припинення ПАТ Банк Народний капітал як юридичної особи, а також, ліквідаційна процедура вважається завершеною, а банк ліквідованим.

Наразі за відсутності заперечень суд дане клопотання ліквідатора (вх. № 05-22/6824/21 від 16.08.2021р.) про залучення до матеріалів справи, задовольнив.

При розгляді клопотання арбітражного керуючого Левкович О.К (вх. № 05-22/1586/21 від 17.02.2021р.) про закриття провадження у справі № 5/182-Б про банкрутство ТОВ "Батьківщина" с. Підлісний Мукарів Дунаєвецького району Хмельницької області судом враховується наступне :

Ухвалою господарського суду від 12.09.2008р. за заявою Відкритого акціонерного товариства "Банк народний капітал" м. Київ порушено провадження у справі № 5/182-Б про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" с. Підлісний Мукарів Дунаєвецького району Хмельницької області розгляд якої розпочато відповідно до ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та ГПК України в чинній на той час редакції.

Зокрема стаття 52 цього Закону передбачала особливості банкрутства відсутнього боржника та містила положення відповідно до яких у разі, якщо громадянин-підприємець - боржник або керівні органи боржника - юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов`язань.

Господарський суд у двотижневий строк з дня винесення ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника виносить постанову про визнання відсутнього боржника банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру і призначає ліквідатором ініціюючого кредитора за згодою останнього.

У разі виявлення майна відсутнього боржника ліквідатора має бути замінено за клопотанням кредитора арбітражним керуючим, про що господарський суд виносить ухвалу.

У разі виявлення ліквідатором майна відсутнього боржника, визнаного банкрутом, сума виручки від продажу такого майна направляється на покриття витрат, пов`язаних з провадженням у справі про банкрутство.

У разі, якщо кредитор не подав до господарського суду клопотання щодо кандидатури арбітражного керуючого (ліквідатора), ухвала господарського суду надсилається державному органу з питань банкрутства, якою зобов`язується протягом семи днів від дати винесення ухвали забезпечити участь у справі ліквідатора з числа працівників державного органу з питань банкрутства.

Ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута.

За клопотанням ліквідатора у разі виявлення ним майна відсутнього боржника, визнаного банкрутом, господарський суд може винести ухвалу про припинення процедури ліквідації, передбаченої цією статтею, і переходу до загальних судових процедур у справі про банкрутство, передбачених цим Законом.

Задоволення вимог кредиторів здійснюється в порядку черговості, передбаченому статтею 31 цього Закону. Кредитори можуть оскаржити результати розгляду їх вимог ліквідатором до господарського суду до затвердження господарським судом ліквідаційного балансу. ( Стаття 52 в редакції Закону N 3088-III ( 3088-14 ) від 07.03.2002 ).

Із матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Батьківщина" с. Підлісний Мукарів Дунаєвецького району не подає податкові декларації до Дунаєвецької державної податкової інспекції Хмельницької області з 21.06.2007р. Окрім того заявник вказує на те, що згідно довідки Підлісномукарівської сільської ради Дунаєвецького району Хмельницької області № 32 від 29.07.08р. ТОВ "Батьківщина" с. Підлісний Мукарів Дунаєвецького району на території сільської ради не функціонує, виробничою діяльністю не займається. Майно на яке може бути звернено стягнення заборгованості в боржника відсутнє, що підтверджується актом про неможливість стягнення від 13.02.08р. державного виконавця державної виконавчої служби Дунаєвецького управління юстиції, та довідкою Підлісномукарівської сільської ради Дунаєвецького району Хмельницької області № 32 від 29.07.08р.

Станом на 05.09.08р. за боржником рахується борг перед Відкритим акціонерним товариством "Банк народний капітал" м. Київ в розмірі 44 901,53 грн., який підтверджений рішенням господарського суду Хмельницької області від 22.03.07р. у справі № 11/1044. Зазначене свідчить, що боржник з наведених вище обставин неспроможний фінансово ліквідувати заборгованість перед кредитором.

Постановою в справі від 15 жовтня 2008р. керуючись ст.ст. 22-25, 52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та ст. 86 ГПК України, суд визнав Товариство з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" с. Підлісний Мукарів Дунаєвецького району Хмельницької області, код ЄДРПОУ 03786403, банкрутом, відкривши процедуру ліквідації строком до 15.01.2008 року з призначенням ліквідатором боржника арбітражного керуючого Герасименко Ірину Іванівну, АДРЕСА_1 , ліцензія серії АВ № 081076 від 14.06.06р. Додатково суд зобов`язав ліквідатора провести ліквідаційну процедуру відповідно до вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", скласти ліквідаційний баланс та подати його господарському суду разом із звітом про свою діяльність.

При цьому у відповідності до наявного в матеріалах справи Звіту ліквідатора (т.1 а.с.48-50) арбітражним керуючим Герасименко І.І. отримано заяви кредиторів з майновими вимогами до боржника :

- Від відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Дунаєвецькому районі загалом в сумі 109 710,05 грн., з яких по несплачених платежах до фонду - 256,89 грн., а також 109 453,16 грн. по платежах, які підлягають капіталізації ;

- Від ТОВ Цукровий комбінат Слов`янський в розмірі 11 549,85 грн.

Наразі згаданих кредиторів повідомлено про розгляд та визнання їх вимог до боржника.

В наступному отриманому судом (вх. № 01-24/17139 від 16.12.2008. Звіті ліквідатора за період з 15 жовтня по 15 грудня 2008р. (т.1 а.с.76-79) арбітражний керуючий Герасименко І.І. додатково вказала про розгляд та визнання грошових вимог Дунаєвецького районного центру зайнятості по несплачених внесках на суму 23 455,10 грн., а також управління ПФУ в Дунаєвецькому районі на суму 21 049,94 грн.

Повноважні представники усіх згаданих кредиторів в справі за протоколом № 1 приймали участь в зборах кредиторів у справі № 5/182-Б про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" с. Підлісний Мукарів Дунаєвецького району, які відбулись 16 грудня 2008р. (т.1 а.с. 81-82).

Ухвалою в справі від 5 лютого 2009р. (т.1 а.с.90) суд відмовив арбітражному керуючому Герасименко І.І. у затвердженні звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу Товариства з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" с. Підлісний Мукарів Дунаєвецького району станом на 01.01.2009р. (вх. № 01-24/274).

При прийнятті вказаного рішення судом відзначено, що відповідно до пункту 5 статті 52 Закону ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута.

Як вбачається із матеріалів справи, ліквідатор товариства з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" с. Підлісний Мукарів Дунаєвецького району Герасименко І.І. до Державної виконавчої служби у Дунаєвецькому районі Хмельницької області щодо надання інформації про наявність на виконанні виконавчих документів про стягнення коштів з боржника не зверталась, і як наслідок відповіді Державної виконавчої служби у Дунаєвецькому районі матеріали справи не містять.

Разом з тим, матеріалами справи підтверджується наявність інших кредиторів , що вбачається із акту державного виконавця Мазуркевич К.М. відділу ДВС Дунаєвецького управління юстиції від 13.02.08.(а.с. 14) про відсутність боржника за адресою місцезнаходження, прийнятого у зведеному виконавчому провадженні декількох кредиторів боржника, серед яких зазначено й органи Державної податкової служби та інш. Отже, у ліквідатора була можливість встановити зазначених кредиторів боржника ознайомившись з матеріалами справи. Але доказів повідомлення цих кредиторів, включаючи ДПІ у Дунаєвецькому районі матеріалами справи не підтверджується. Відтак, ліквідатором в порушення приписів ч.5 статті 52 Закону ( 2343-12 ) не вжито належних заходів по виявленню кредиторів боржника.

Згідно абзацу 7 частини 1 статті 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ( 2343-12 ) господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Як вбачається із матеріалів справи, ухвалою господарського суду Хмельницької області від 27.01.2009 про призначення до розгляду затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу товариства явку повноважних представників сторін визнано обов`язковою із додатковим витребуванням у ліквідатора відповідного переліку документів (а.с. 84), проте на час проведення судового засідання господарський суд їх не отримав.

Ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи (вчинення належних дій по виявленню активів та пасивів боржника, встановленню правового статусу боржника, як юридичної особи, встановленню відсутності керівних органів боржника за адресою їх місцезнаходження у випадку ведення спрощеної процедури банкрутства, доведення неможливості відновлення платоспроможності боржника внаслідок вжитих ліквідатором заходів та необхідність його ліквідації), висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні (Постанова Пленуму Верховного Суду України від 29.12.1976 N 11).

Зважаючи на викладене, суд позбавлений можливості у відповідності із вимог закону прийняти обґрунтоване судове рішення, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи, висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні.

Окрім того судом прийнято до уваги, що відповідно до вимог ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", який набув чинності з 01.07.2004 року в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.

Відповідно до вимог ч.ч.1, 3 ст. 18 названого Закону, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені , вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою.

Названий Закон також визначає порядок внесення до Єдиного державного реєстру записів про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, які здійснюються державним реєстратором (п.7 ст. 19 Закону).

Виходячи з вимог ч.2 ст. 34 ГПК України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

При наступному поданні суду ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора за наслідками завершення ліквідаційної процедури арбітражному керуючому-ліквідатору слід врахувати приписи статей 17-18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", частини 2 статті 34 ГПК України і з врахуванням наведених норм права зробити висновки про можливість здійснення провадження у справі про банкрутство в ході ліквідаційної процедури в порядку статті 52 Закону чи доцільність застосування загальних правил ведення ліквідаційної процедури згідно приписів статей 22-34 Закону.

Зважаючи на вищенаведене, в наслідок розгляду отриманого звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу товариства господарський суд дійшов висновку, що про відсутність будь-якої належної інформації щодо показників виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), інформації по виявленню всіх можливих кредиторів та дебіторів боржника, суду в повному обсязі не надано докази відсутності в банкрута належного йому майна, автотранспорту, земельних ділянок, відсутності в державній виконавчій службі виконавчих проваджень щодо боржника, а також проведеного ліквідатором аналізу складу та підстав виникнення кредиторської заборгованості банкрута. Окрім того ліквідатором також не вчинено дій по аналізу та виявленню майна банкрута, яким він можливо наділив інші підприємства в якості учасника під час їх створення.

Зазначене свідчить, що ліквідатором не вжито всіх можливих дій в межах повноважень передбачених ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а тому в затверджені звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу Товариства з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" с. Підлісний Мукарів Дунаєвецького району суд відмовив.

В послідуючому ліквідатора ТОВ"Батьківщина" с. Підлісний Мукарів Дунаєвецького району суд замінив на арбітражного керуючого Івахова Р.В., продовживши термін ліквідаційної процедури востаннє - до 1 травня 2015р.

Окрім того в ході проведення ліквідаційної процедури судом задоволено клопотання (вх. № 05-06/469/17 від 21.04.2017р.) Кам`янець-Подільського об`єднаного управління пенсійного фонду України про заміну кредитора по справі № 5/182-Б з управління Пенсійного фонду України в Дунаєвецькому районі Хмельницької області на Кам`янець-Подільське об`єднане управління пенсійного фонду України Хмельницької області (32300, м.Кам`янець-Подільський, вул.Огієнка,10, код ЄДРПОУ 37863929) у справі № 5/182-Б про банкрутство ТОВ"Батьківщина" с.Підлісний Мукарів Дунаєвецького району Хмельницької області. Ухвалою від 11.05.2017р. суд замінив кредитора у справі № 5/182-Б - управління Пенсійного фонду України в Дунаєвецькому районі Хмельницької області на його правонаступника - Кам`янець-Подільське об`єднане управління пенсійного фонду України Хмельницької області.

В послідуючому Ухвалою від 15 січня 2018р. суд задовольнив заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області (вх. № 05-06/14/18 від 12.01.18р.) та замінив кредитора у справі № 5/182-Б Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Дунаєвецькому районі (код 25939764 ) правонаступником - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області (код 41316723) з грошовими вимогами на суму 109 710,05 грн.

Окремою ухвалою від 18 травня 2018р. суд задовольнив Заяву (вх. № 05-06/335/18 від 17 травня 2018 року) Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області по справі № 5/182-Б, замінивши кредитора у справі № 5/182-Б Камянець-Подільське об`єднане управління Пенсійного фонду України Хмельницької області (код 37863929) на Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області (код 21318350).

Наразі судом враховується, що 21.10.2019р. введено в дію Кодекс України з процедур банкрутства, у відповідності до п. 4 Прикінцевих та перехідних положень якого установлено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.

Разом з тим, оскільки ліквідаційна процедура у справі № 5/182-Б про банкрутство ТОВ"Батьківщина" с.Підлісний Мукарів Дунаєвецького району Хмельницької області не завершена, в разі можливого закриття провадження у справі підлягає застосуванню спеціальна норма - стаття 90 Кодекс України з процедур банкрутства .

Зокрема Господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо:

1) боржник - юридична особа не внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

2) юридичну особу, яка є боржником, припинено в установленому законодавством порядку, про що є відповідний запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

3) у провадженні господарського суду є справа про банкрутство того самого боржника;

4) відновлено платоспроможність боржника або погашені всі вимоги кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів;

5) затверджено звіт керуючого санацією або ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом;

6) до боржника після офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про його банкрутство не висунуто вимог;

7) справа не підлягає розгляду в господарських судах України;

8) господарським судом не встановлені ознаки неплатоспроможності боржника;

9) в інших випадках, передбачених законом.

2. Провадження у справі про банкрутство може бути закрито у випадках, передбачених пунктами 1, 2, 5 і 7 частини першої цієї статті, на всіх стадіях провадження у справі про банкрутство (до та після визнання боржника банкрутом), у випадках, передбачених пунктами 3, 4, 8 і 9 частини першої цієї статті, - лише до визнання боржника банкрутом, а у випадку, передбаченому пунктом 6 частини першої цієї статті, - лише після визнання боржника банкрутом.

3. Про закриття провадження у справі про банкрутство постановляється ухвала.

4. У випадках, передбачених пунктами 4-6 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Підсумовуючи викладене, зважаючи на те, що ліквідатором у справі № 5/182-Б про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" с. Підлісний Мукарів арбітражним керуючим Левкович О.К у встановленому законом порядку не доведено існування обставин для можливого закриття провадження у справі, наявність окрім ініціюючого кредитора (Відкритого акціонерного товариства "Банк народний капітал" м. Київ) інших кредиторів, вимоги яких визнано з дотриманням вимог ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", в задоволенні клопотання арбітражного керуючого Левкович О.К (вх. № 05-22/1586/21 від 17.02.2021р.) про закриття провадження у справі № 5/182-Б належить відмовити.

З огляду на відзначене, керуючись ст.ст. 28, 60, 65, 90 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 202, 216, 234 ГПК України, суд -

У Х В А Л И В:

В задоволенні клопотання арбітражного керуючого Левкович О.К (вх. № 05-22/1586/21 від 17.02.2021р.) про закриття провадження у справі № 5/182-Б про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" с. Підлісний Мукарів Дунаєвецького району Хмельницької області - відмовити.

Примірник ухвали в електронній формі направити на адреси електронної пошти учасників справи.

Ухвала набрала законної сили 18.10.2021р.

Ухвала може бути оскаржена у строки та порядку, встановлені ст.ст. 256, 257 ГПК України, з урахуванням п. 17.5 розділу XI Перехідні положення ГПК України.

Інформацію по справі, що розглядається, можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://km.arbitr.gov.ua

Суддя Грамчук І.В.

Віддрук. 10 прим.: 1- до справи; 2- ВАТ „Банк народний капітан" (03067, м Київ. вул. Івана Лепсе, 4), 3 - ТОВ „Батьківщина" (32435. с. Підлісний Мукарів. Дунаєв. р-ну); 3 - Центрально-Західному Міжрегіональному управлінню Міністерства юстиції (м.Хмельницький, вул.Володимирська,91), 4 - Головному управлінню Пенсійного фонду України в Хмельницькій області (post@km.pfu.gov.ua); 5 - Дунаєв. центр зайнятості (м.Дунаївці, вул.Шевченка. 88); 6 - ТОВ „Цукровий комбінат "Слов`янський" (31622, с. Вишнівчик, Чемеровецького вул. Заводська. 1); 8 - ДПІ у Дунаєв.р-ні (km.official@tax.gov.ua); 7 - Дунаєвецька РДА (м.Дунаївці, вул. 1 Травня, 1); 8 - державному реєстратору юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Реєстраційної служби Дунаєвецького РУЮ (вул. Шевченка, 83а, м.Дунаївці Хмельницька обл., 32400), 9 - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області (km@fssu.gov.ua), 10 - Левкович Олені Кононівні (ІНФОРМАЦІЯ_1) всім реком. з повід. про вруч.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення11.10.2021
Оприлюднено18.10.2021
Номер документу100357715
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5/182-б

Ухвала від 28.11.2024

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 25.09.2024

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 01.08.2024

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 26.06.2024

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 03.06.2024

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 10.03.2022

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 11.10.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 14.09.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 01.07.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 27.05.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні