Рішення
від 06.10.2021 по справі 380/4960/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 жовтня 2021 року м. Львів

справа №380/4960/20

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Карп`як О.О.,

секретар судового засідання Винник В.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору Державного підприємства Український метановий центр , Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, -

встановив:

До суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради (79006, м. Львів, вул. Городоцька, 299) за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору Державного підприємства Український метановий центр , Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, в якій просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради щодо відмови у проведенні державної реєстрації внесення змін до відомостей про Державне підприємство "Український метановий центр" (місцезнаходження: м. Донецьк, вул. Артема, 97, код ЄДРПОУ 36559278) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не пов`язані зі змінами в установчих документах, за моєю заявою від 05.05.2020 року;

- зобов`язати Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської Ради забезпечити в межах їх компетенції вчинення самостійно або будь-яким державним реєстратором юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань будь-якого Центру надання адміністративних послуг м. Львова реєстраційної дії по проведенню державної реєстрації внесення змін до відомостей про Державне підприємство "Український метановий центр" (місцезнаходження: м. Донецьк, вул. Артема, 97, код ЄДРПОУ 36559278) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не пов`язані зі змінами в установчих документах, а саме: виключити запис про мене, ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , ІПН НОМЕР_1 ), як про керівника (директора) та підписанта Державного підприємства "Український метановий центр" (код ЄДРПОУ 36559278), оскільки такий не відповідає дійсності.

Позиція позивача:

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що наказом Національного агентства України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів № 64 від 27.05.2009 року "Про створення державного підприємства "Український метановий центр" - створено державне підприємство "Український метановий центр", затверджено статут Підприємства та призначено Камишана В.В., директором Підприємства з укладенням контракту після проведення державної реєстрації підприємства та уповноважено вчинити дії пов`язані з реєстрацією новоствореного підприємства у встановленому законом порядку. На виконання п. 4 Наказу № 64 позивачем подано необхідний пакет документів, на підставі якого Виконавчим комітетом Донецької міської ради 22.06.2009 року була проведена державна реєстрація ДП "Український метановий центр", про що видано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серія А01 № 432803. Проте, після реєстрації підприємства як було вказано у п. 3 наказу № 64, з позивачем не уклали контракт, до виконання обов`язків директора ДП "Український метановий центр" ОСОБА_1 не приступав. Підприємство взагалі не розпочало свою господарську діяльність, оскільки програма під реалізацію якої воно було створено, не була погоджена Урядом. Позивач 05 травня 2020 року звернувся із заявою до відповідача про виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про керівника (директора) Державного підприємства "Український метановий центр", мотивуючи тим, що з ним не було укладено контракту та фактично підприємство не розпочало свою діяльність. Однак, відповідачем, не проаналізувавши належним чином отриману інформацію, вказано, що подана ним заява не може бути підставою для вчинення реєстраційної дії, оскільки державний реєстратор вправі вчинити такі дії лише за наявності передбаченого п.4 ст.17 Закону необхідного пакету документів. Вважає, що надісланий лист від 25.05.2020 звичайною відпискою , оскільки останній не вчинив жодних дій для усунення невідповідностей, які містяться у Державному реєстрі, а тому змушений звертатись з позовом до суду.

09.11.2020 на адресу суду надійшла відповідь на відзив. Позивач вказує, що доводи відповідача про подання ним звітності підприємства 15.03.2012 та 18.09.2013 не відповідає дійсності, оскільки підприємство фактично не працює і не здійснює діяльності, не має відкритого рахунку в банку, він не приступав до виконання обов`язків керівника підприємства. Вважає, що звертаючись до відповідача він просив виключити запис про нього, як керівника підприємства у зв`язку з тим, що така інформація не відповідає дійсності. Тому відповідач відповідно до ст.6 Закону повинен був прийняти документи та перевірити їх на наявність підстав для зупинення розгляду документів або відмови у державній реєстрації, або здійснити інші повноваження.

Заперечення відповідача:

За вимогами статей 9,25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , відомості Єдиного державного реєстру вносяться на підставі: відповідних заяв про державну реєстрацію, документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів. Натомість, заявником через ЦНАП 05.05.2020 подано заяву про виключення з ЄДРПОУ інформації про керівника (директора) ДП Український метановий центр в порядку звернень громадян. Позивачем не подавався пакет документів для державної реєстрації змін до відомостей ЄДРПОУ, тому позивачу не була надана відмова у вчиненні реєстраційної дії, а була надана вичерпна відповідь на звернення громадянина, що повністю відповідає ст.40 Конституції України та Закону України Про звернення громадян . Тому вважає, що твердження позивача про те, що заява на адресу управління є підставою для внесення змін до ЄДРПОУ, є тільки бажанням позивача, оскільки законодавством передбачено інший перелік документів, необхідних для подання до реєструючого органу. Оскільки позивач не ставить під сумнів та не просить визнавати незаконними його призначення на цю посаду, не просить скасувати реєстраційну дію, то для проведення реєстраційної дії в ЄДРПОУ щодо змін інформації про керівника вказаного підприємства необхідно подати документи до реєструючого органу відповідно до пп. 1,2,7 ч.4 ст. 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань . Разом з тим, виходячи зі змісту вимог про внесення змін, позивач не лише не зазначив, в чому полягає порушення таких прав, але по суті просить суд підмінити собою інший орган державної влади та перебрати на себе його повноваження щодо внесення змін до ЄДРПОУ, що законодавством не передбачено. Оскільки предметом спору є трудові відносини, що не входить до компетенції органів державної реєстрації, та враховуючи те, що державний реєстратор вносить відомості щодо зміни інформації про юридичну особу, та не має повноважень ні приймати на роботу, ні звільняти з роботи, це питання регулюється виключно КЗпП України. Окрім того, доказів протиправності дій чи невідповідності таких дій нормам чинного законодавства позивачем не подано. Позивач не надав жодного доказу звернення до відповідача з відповідним пакетом документів, передбачених законом, та отримав відмову в проведенні державної реєстрації. Тому вважає позовні вимоги безпідставними та необґрунтованими, просить відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Пояснення третьої особи, Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України:

01.04.2021 від третьої особи надійшли пояснення на позов, вважає, що у Держенергоефективності немає правових підстав брати участь у адміністративному провадженні №380/4960/20 як третьої особи.

Від третьої особи, Державного підприємства Український метановий центр , пояснень не надходило.

Ухвалою від 30.06.2020 відмовлено у відкритті провадження у справі.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 16.09.2020 апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено, ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 30 червня 2020 року про відмову у відкритті провадження у справі № 380/4960/20 скасовано та направлено справу до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 05.10.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче судове засідання.

Ухвалою, занесеною до протоколу судового засідання 02.12.2020, залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору Державне підприємство Український метановий центр , Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України, оголошено перерву в підготовчому засіданні до 20.01.2021 о 10:00.

Ухвалою від 20.01.2021 відкладено розгляд справи для належного повідомлення третіх осіб на 08.02.2021 о 11:00.

Ухвалою від 08.02.2021 відкладено розгляд справи для отримання доказів та у зв`язку з неявкою сторін на 16.03.2021 о 12:00.

09.03.2021, 01.04.2021, 24.06.2021 на адресу суду надійшли клопотання третьої особи, Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України, просить розглядати справу без їх участі.

Ухвалою від 16.03.2021 відкладено розгляд справи за клопотанням сторін на 12.04.2021 о 11:30.

З метою забезпечення виконання Указу Президента України від 13 березня 2020 року № 87/2020, ст. 24 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", Протоколу № 8 позапланового засідання міської комісії з питань техногенної-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Львівської міської ради від 17.03.2021, Протоколу № 8 позачергового засідання обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій від 18.03.2021 року, Протоколу зборів суддів Львівського окружного адміністративного суду № 2 від 18.03.2021 року, та з метою попередження розповсюдження нової коронавірусної інфекції (COVID-19) у Львівському окружному адміністративному суді в період з 19 березня по 28 березня 2021 року включно (з можливим подовженням в залежності від епідеміологічної ситуації): встановлено особливий режим роботи суду, а саме: - обмежено вхід відвідувачам до приміщення суду; - прийом кореспонденції здійснюватиметься дистанційно за допомогою скриньки для вхідної кореспонденції розміщеної при вході в приміщення суду; - сторонам по справі рекомендується скористатися іншими дистанційними засобами подачі документів (електронна пошта, "Електронний суд", факсимільний зв`язок, поштове відправлення або кур`єрська доставка);- розгляд справ у відкритих судових засіданнях за участі учасників судового процесу не здійснюватиметься, у зв`язку з припиненням їх пропуску до залів судових засідань; - ознайомлення учасників судового процесу з матеріалами судової справи, за наявності технічної можливості, здійснювати в дистанційному режимі шляхом надсилання сканкопій матеріалів судової справи на електронну адресу або проводити ознайомлення після скасування посилення протиепідемічних заходів у Львівському окружному адміністративному суді; - самостійне переміщення учасників судового процесу та інших осіб по суду не допускається; - враховуючи припинення пропуску осіб до залів судових засідань та обмежень щодо переміщення будівлі суду, скасовуються раніше призначені сеанси відеоконференцзв`язку з іншими судами, - обмежується проведення ВКЗ до завершення посилених карантинних заходів. Рекомендується учасникам судового процесу використовувати можливість участі у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.

Особливий режим роботи суду було продовжено відповідно до Протоколу зборів суддів Львівського окружного адміністративного суду № 3 від 25.03.2021 року - до 04 квітня 2021 включно; відповідно до Протоколу зборів суддів Львівського окружного адміністративного суду № 4 від 02.04.2021 року - по 12 квітня 2021 включно; відповідно до Протоколу зборів суддів Львівського окружного адміністративного суду № 5 від 09.04.2021 року - по 19 квітня 2021 включно; Протоколу зборів суддів Львівського окружного адміністративного суду № 6 від 16.04.2021 року - по 04 травня включно.

Сторони у цій справі не скористалися можливістю участі у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.

З урахуванням викладеного, суд призначив підготовче судове засідання 22.06.2021 о 10:30.

Ухвалою від 22.06.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 14.07.2021 о 11:00.

Ухвалою від 14.07.2021 відкладено розгляд справи у зв`язку з неявкою сторін на 20.09.2021 о15:00.

Ухвалою від 20.09.2021 відкладено розгляд справи у зв`язку з неявкою сторін на 06.10.2021 о 16:00.

06.10.2021 на адресу суду надійшли клопотання сторін (представника позивача та представника відповідача) про розгляд справи без їх участі.

Треті особи явки повноважених представників в судове засідання не забезпечили, причин неявки не повідомили.

Суд, заслухавши вступне слово учасників справи, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.

Як встановлено судом, наказом Національного агентства України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів № 64 від 27.05.2009 року "Про створення державного підприємства "Український метановий центр" - створено державне підприємство "Український метановий центр", затверджено статут Підприємства та призначено ОСОБА_1 , директором Підприємства з укладенням контракту після проведення державної реєстрації підприємства та уповноважено вчинити дії пов`язані з реєстрацією новоствореного підприємства у встановленому законом порядку.

Виконавчим комітетом Донецької міської ради 22.06.2009 року була проведена державна реєстрація ДП "Український метановий центр", про що видано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серія А01 № 432803.

Відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України АБ №208107, керівником ДП Український метановий центр (ЄДРПОУ 36559278) вказано ОСОБА_1 .

Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України листом від 14.05.2019 повідомило позивача про те, що станом на 13.05.2019 між Держенергоефективності та ДП Український метановий центр не підписано контракт про призначення ОСОБА_1 на посаду керівника зазначеного ДП та не здійснювалась сплата йому заробітної плати.

Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України листом від 26.03.2020 повідомило позивача про немає правових підстав для ініціювання внесення змін до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань стосовно виключення ОСОБА_1 , як директора ДП "Український метановий центр" із зазначеного реєстру.

Позивач 05 травня 2020 року звернувся із заявою до відповідача про виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про керівника (директора) Державного підприємства "Український метановий центр" ОСОБА_1 , мотивуючи тим, що з ним не було укладено контракту та фактично підприємство не розпочало свою діяльність. До заяви долучено копію наказу Національного агентства України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів №64 від 27.05.2009 Про створення державного підприємства Український метановий центр , копії сторінок його паспорта, листи від НАЕР від 14.05.2019 та від 26.03.2020, копії сторінок трудової книжки позивача.

У відповідь на заяву позивача від 05.05.2020 відповідач листом від 25.05.2020 повідомив, що подані ним заяви не можуть бути підставою для вчинення реєстраційних дій. Для вчинення реєстраційних дій необхідно подати пакет документів, передбачених ст.17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .

Вважаючи відмову протиправною позивач звернувся до суду.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Закон №755).

Відповідно до ч.2 ст.6 Закону №755, державний реєстратор: 1) приймає документи; 1-1) встановлює черговість розгляду поданих документів для державної реєстрації; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 3-1) під час проведення реєстраційних дій у випадках, передбачених цим Законом, обов`язково використовує відомості реєстрів, автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів; 3-2) перевіряє дійсність довіреності, нотаріально посвідченої відповідно до законодавства України, за допомогою Єдиного реєстру довіреностей; 3-3) перевіряє використання спеціальних бланків нотаріальних документів, на яких викладені документи, що подаються для здійснення реєстраційних дій, за допомогою Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до ч.8 ст.6 Закону №755, втручання будь-яких органів, їх посадових осіб, громадян, юридичних осіб та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, у діяльність державного реєстратора під час проведення реєстраційних дій, крім випадків, передбачених цим Законом, забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Відповідно до ч.1 ст.9 Закону №755, відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: 1) відповідних заяв про державну реєстрацію; 2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; 3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.

Відповідно до ч.1,2 тс.10 Закону №755, якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Відповідно до пп. 1,2,7 ч.4 ст.17 Закону №755, для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

Відповідно до ч.1,2 ст.25 Закону №755, державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:

1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;

2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" ;

3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:

1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);

2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;

3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;

4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;

5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;

7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання;

8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;

10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

При цьому статтею 1 закону передбачений перелік осіб, які можуть бути заявниками: засновник (засновники) або уповноважена ними особа - у разі подання документів для державної реєстрації створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи; керівник державного органу, органу місцевого самоврядування або уповноважена ним особа - у разі подання документів для державної реєстрації створення державного органу, органу місцевого самоврядування; голова комісії з припинення або уповноважена ним особа - у разі подання документів для державної реєстрації припинення юридичної особи; уповноважений представник юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, - у разі подання документів для проведення інших реєстраційних дій щодо юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи; спадкоємець чи правонаступник учасника товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю або уповноважена ними особа - у разі подання заяви про вступ до товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю в порядку спадкування (правонаступництва) для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; учасник, який виходить з товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю, його спадкоємець чи правонаступник або уповноважена ними особа - у разі подання заяви про вихід з товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; особа, яка набула частку (частину частки) у статутному капіталі товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю, особа, яка відчужила (передала) її, або уповноважена ними особа - у разі подання акта приймання-передачі частки (частини частки) у статутному капіталі товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; позивач або уповноважена ним особа - у разі подання судового рішення, що набрало законної сили, про визначення розміру статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю та розмірів часток учасників такого товариства чи судового рішення, що набрало законної сили, про стягнення з відповідача (витребування з його володіння) частки (частини частки) у статутному капіталі товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; Фонд гарантування вкладів фізичних осіб - у разі подання документів для державної реєстрації рішення про припинення банку у зв`язку з прийняттям рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку; Міністерство юстиції України та його територіальні органи - у разі подання документів для державної реєстрації рішення про припинення політичної партії, її структурного утворення у зв`язку з прийняттям судом рішення про анулювання реєстрації або заборону діяльності політичної партії; Міністерство юстиції України - у разі подання документів для державної реєстрації припинення відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації; фізична особа, яка має намір стати підприємцем, або уповноважена нею особа - у разі подання документів для державної реєстрації фізичної особи підприємцем; фізична особа - підприємець або уповноважена нею особа - у разі подання документів для проведення інших реєстраційних дій щодо фізичної особи - підприємця; державний орган, родичі (чоловік, дружина, батьки, діти, онуки, дід, баба, брати, сестри) та спадкоємці фізичної особи - підприємця - у разі подання документів для державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця у зв`язку з її смертю, визнанням безвісно відсутньою чи оголошенням померлою; учасник юридичної особи приватного права (крім акціонерного товариства) - у разі подання документів для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо встановлення вимоги нотаріального засвідчення справжності підпису такого учасника під час прийняття ним рішень з питань діяльності відповідної юридичної особи та/або вимоги нотаріального посвідчення правочину, предметом якого є частка такого учасника у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) відповідної юридичної особи, чи скасування такої вимоги; інші особи відповідно до цього Закону.

Підсумовуючи викладене, можна стверджувати, що зміни до ЄДР вносяться на підставі звернення заявника (коло осіб визначені п.8 ч.1 ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань") з відповідним пакетом документів, перелік яких встановлений ст. 17 цим же Законом.

Суд погоджується з тим, що наявність в ЄДР щодо Державного підприємства Український метановий центр відомостей про позивача як керівника підприємства при відсутності укладеного з ним контракту, порушує права позивача та створює певні труднощі, оскільки в силу положень п.37 ч.1 ст. 1 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", позивач є національним публічним діячем та зобов`язаний проходити певні перевірки й фінансовий контроль.

При цьому, слід враховувати, що в силу вимог ст. 10 Закону, якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Відповідно до п.6.2 Статуту Державного підприємства Український метановий центр наймання керівника здійснюється Органом управління шляхом укладення з ним контракту. Органом управління підприємства є Національне агентство України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів.

Судом встановлено, що позивач 05 травня 2020 року звернувся із заявою до відповідача про виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про керівника (директора) Державного підприємства "Український метановий центр" Камишан Володимира Валентиновича. Із заявою про проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, позивач не звертався.

Позивач дійшов хибного висновку про те, що усунути порушення його прав можливо шляхом визнання протиправною бездіяльності відповідача та зобов`язання державного реєстратора виключити запис про нього, як керівника ДП Український метановий центр , оскільки Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради, державний реєстратор не наділені такими повноваженнями.

Відтак позивачем був обраний невірний спосіб захисту порушених прав.

Щодо доводів позивача про те, що відповідач відповідно до ст.33 Закону №755 повинен був провести перевірку отриманої інформації та звернутись до Держенергоефективності, як органу управління майном ДП Український метановий центр для подачі державному реєстратору документів, що підтверджують повноваження керівника юридичної особи, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст.33 Закону №755, у разі якщо під час прийому документів для державної реєстрації або проведення реєстраційних дій у суб`єкта державної реєстрації, державного реєстратора виникає сумнів щодо справжності поданих документів, вони негайно повідомляють про це відповідні правоохоронні органи для вжиття необхідних заходів. Повідомлення правоохоронних органів для вжиття необхідних заходів не є підставою для зупинення розгляду документів або відмови у державній реєстрації. У разі виявлення державним реєстратором невідповідності законодавству проведеної реєстраційної дії державний реєстратор зобов`язаний повідомити про це юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, або фізичну особу - підприємця, стосовно яких проведено реєстраційну дію, для подачі державному реєстратору документів, передбачених цим Законом, або звернення до суду для вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень.

Однак, оскільки позивач не звертався до відповідача із заявою про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі встановленої форми та переліком документів відповідно до ст.17 Закону №755, а звернувся в порядку Закону України Про звернення громадян з заявою про виключення з ЄДРПОУ запису про нього, як керівника (директора) Державного підприємства "Український метановий центр" , відтак відсутні підстави у відповідача застосовувати процедуру, визначену ст.33 вказаного Закону.

Відповідно до положень частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час розгляду справи відповідач довів правомірність своїх дій, внаслідок чого суд дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 є такими, що не підлягають задоволенню.

Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, враховуючи той факт, що судом у задоволенні позовних вимог відмовлено, понесені позивачем судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору, відшкодуванню на користь позивача не підлягають.

Керуючись статтями 72- 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

У задоволенні адміністративного позову, - відмовити повністю.

Судові витрати стягненню не підлягають.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Повне судове рішення складено 18.10.2021.

Суддя Карп`як Оксана Орестівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2021
Оприлюднено19.10.2021
Номер документу100365992
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/4960/20

Рішення від 06.10.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Постанова від 16.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 07.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 07.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 30.06.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні