Рішення
від 18.10.2021 по справі 520/14220/21
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

18 жовтня 2021 року Справа № 520/14220/21

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Супрун Ю.О. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ) до Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) про скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач - ОСОБА_1 , звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, в якому просить суд:

- скасувати податкове повідомлення-рішення №5343580-2415-2031 від 06.05.2021 року, яким ОСОБА_1 , визначено суму податкового зобов`язання за платежем: земельний податок з фізичних осіб за податковий період 2021 рік у сумі 64553,16 грн., згідно з підпунктом 54.3.3. пункту 54.3. статті 54 ПК України та відповідно до пункту 286.5 статті 286 розділу ХІІ ПК України.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що податкове повідомлення-рішення № 5343580-2415-2031 від 06.05.2021 винесене відповідачем протиправно, а тому, на думку позивача підлягає скасуванню. Серед іншого зазначено, що відповідно до даних державного земельного кадастру у ОСОБА_1 відсутня у власності або у землекористуванні земельна ділянка на території України, зокрема у м. Харкові та Харківській області. Таким чином, у ОСОБА_1 відсутні правові підстави та обов`язок сплачувати земельний податок.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 19.08.2021 відкрито спрощене провадження у вказаний адміністративній справі. У вказаній ухвалі зазначено, що відповідно до положень п.10 ч.6 ст.12, ч.1 ст.257 КАС України, справа належить до справ незначної складності, у зв`язку з чим підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою від 21.10.2021 замінено відповідача у справі №520/14220/21 з Головного управління ДПС у Харківській області (ЄДРПОУ 43143704) на Головне управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43983495).

Згідно з положеннями ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Відповідно до положень ст. 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Згідно з положеннями ч.2,3,4,5 ст.262 КАС України, розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі. Підготовче засідання при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження не проводиться. Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - протягом п`ятнадцяти днів з дня відкриття провадження у справі. Перше судове засідання у справі проводиться не пізніше тридцяти днів із дня відкриття провадження у справі. За клопотанням сторони суд може відкласти розгляд справи з метою надання додаткового часу для подання відповіді на відзив та (або) заперечення, якщо вони не подані до першого судового засідання з поважних причин. Суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Відповідачем надано до канцелярії Харківського окружного адміністративного 28.09.2021 відзив на позов, в якому останній проти вимог заявленого позову заперечував, просив у позові відмовити. Зазначив, що згідно наявної податкової інформації бази даних ОСОБА_1 з 11.09.2018 перебуває на обліку у Київському відділі податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління податкового адміністрування Головного управління ДПС у Харківській області, як платник земельного податку за земельну ділянку. Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно ОСОБА_1 є власником нежитлового приміщення а саме: аптека 277, за адресою: АДРЕСА_2 . Основним видом діяльності позивача є 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна. Головним управлінням ДПС у Харківській області винесено податкове повідомлення - рішення № 5343580-2415-2031 від 06.05.2021 за платежем: земельний податок з фізичних осіб за податковий період 2021 рік у сумі 64553,16 грн.. Відтак, на думку відповідача ним не порушувались права та інтереси позивача при прийнятті спірного рішення.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що на адресу позивача від контролюючого органу надійшло податкове повідомлення - рішення № 5343580-2415-2031 від 06.05.2021 за платежем: земельний податок з фізичних осіб за податковий період 2021 рік у сумі 64553,16 грн..

Вважаючи спірне рішення контролюючого органу протиправним, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Відповідно до п.п. 14.1.73 п. 14.1 ст. 14 ПК України, землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

Згідно ст. 285 ПК України, базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Положеннями п. 287.1 ст. 287 ПК України передбачено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Згідно п. 286.1, п. 286.2 ст. 286 ПК України, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельну ділянку, відомості про яку відсутні у базах даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними та юридичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності на об`єкт оподаткування.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до п. 287.5 ст. 287 ПК України, податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Крім того судом встановлено, що з боку податкового органу направлення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення № 5343580-2415-2031 від 06.05.2021 здійснено на офіційну адресу, яка відображена у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідно до п.п. 4 п. 297.1 ст. 297 ПК України в редакції Закону №71-VIII від 28.12.2014 платники єдиного податку звільняються від обов`язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з таких податків і зборів: податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої - третьої груп для провадження господарської діяльності та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва.

Разом з тим, положеннями п.п. 4 п. 297.1 ст. 297 ПК України платники єдиного податку звільняються від обов`язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з таких податків і зборів: податку на майно в частині земельного податку за земельні ділянки, що використовуються платниками єдиного податку першої - третьої груп для провадження господарської діяльності (крім діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких земельних ділянках, в оренду (найм, позичку) та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва.

Відповідно до Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві" від 16 січня 2020 року №466-IX визначено, що зміни внесені даним Законом до підпункту 4 пункту 297.1 статті 297 ПК України набирають чинності з 01.07.2020.

Судом встановлено що 13.04.2021 Харківським окружним адміністративним судом винесено рішення по справі 520/1680/21 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення № 71650-5706-2031 від 04.08.2020, яким ОСОБА_1 визначено суму податкового зобов`язання за платежем: земельний податок з фізичних осіб за податковий період 2020 рік у сумі 64553,16 грн. згідно з п.п. 54.3.3. п. 54.3. ст. 54 Податкового кодексу України та відповідно до п. 286.5 ст. 286 розділу XII Податкового кодексу України.

За результатами розгляду справи судом винесено рішення, яким: "Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , ІПН НОМЕР_1 ) до Головного управління ДПС у Харківській області (Харківська обл., м. Харків, пл. Свободи, 5, Держпром, 3 під' їзд, 2 поверх, 61022, код ЄДРПОУ 43143704) про скасування податкового повідомлення - рішення - залишити без задоволення.".

Суд зазначає, що рішення по адміністративній справі № 520/1680/21 на час розгляду адміністративної справи № 520/14220/21 набрало законної сили, в ході розгляду справи сторонами іншого не повідомлено, а судом не встановлено.

Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України зазначено, що обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

За таких обставин суд приходить до висновку, що обставини встановлені в рамках розгляду адміністративної справи № 520/1680/21 не підлягають доказуванню в ході розгляду адміністративної справи № 520/14220/21.

Судом встановлено, що позивач є власником нежитлового приміщення, кадастровий номер 6310137500:01:011:0033, за адресою: АДРЕСА_2 , площею 0,0037 га.

Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань, судом встановлено, що основний видом діяльності позивача є 68.20 надання в оренду чи експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

З системного аналізу вищевказаних норм права, суд доходить висновку, що позивачем не доведено перед судом належними та допустимими доказами, що ним, як власника земельної ділянки впродовж 2021 року використовувалась земельна ділянка для провадження господарської діяльності, а відтак позивач не підпадає під дію положень п.п. 4 п. 297.1 ст. 297 Податкову кодексу України, а тому повинен сплачувати земельний податок з фізичних осіб.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що спірне податкове повідомлення-рішення № 5343580-2415-2031 від 06.05.2021 є правомірним, прийнятим в межах та у спосіб встановлений чинним законодавством України, відтак не підлягає скасуванню.

Відповідно до частини 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст. 13, 14, 139, 241, 243, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України про скасування податкового повідомлення-рішення - залишити без задоволення.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Текст рішення складено та підписано 18.10.2021.

Суддя Супрун Ю.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2021
Оприлюднено19.10.2021
Номер документу100367374
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/14220/21

Ухвала від 26.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 25.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Постанова від 25.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Постанова від 13.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 27.07.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 08.02.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 08.02.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 18.01.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 18.01.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 19.11.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні