Постанова
від 15.06.2010 по справі 2а-6038/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01025,  м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 15 червня 2010 року           16:35           № 2а-6038/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді  Арсірія Р.О. при секретарі судового засідання  Поліщук О.А.  розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом

 Державної податкової інспекції у Оболонському районі м.Києва

до

 Закритого акціонерного товариства "Друк-устаткування"

про

 стягнення заборгованості в розмірі 42 267,13грн.

Державна податкова інспекція у Оболонському районі міста Києва звернулася до суду з позовом про стягнення з Закритого акціонерного товариства "Друк-устаткування" податкової заборгованості по земельному податку в розмірі 42 267,13 грн.  

Позовні вимоги мотивовані тим, що на думку позивача, податковий борг перед Державним бюджетом України виник у зв’язку з порушенням відповідачем норм податкового законодавства України з земельного податку.

У відповідності до п. 11 ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу України” податкові органи подають позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках, коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Відповідач проти задоволення позову заперечував, вважаючи позицію позивача необґрунтованою, просив суд відмовити в задоволенні позову.

За результатами розгляду документів і матеріалів поданих сторонами, пояснень їхніх представників, Окружний адміністративний суд м. Києва, встановив:

Закрите акціонерне товариство "Друк-устаткування" зареєстроване Солом’янською районною в місті Києві державною адміністрацією 17.12.2004 р. (код ЄДРПОУ 32068908) та є платником податків.

Згідно ст.ст. 13,17 Закону України "Про плату за землю" підставою для нарахування земельного податку є дані  державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки. Податкове зобов’язання по земельному податку, а також по орендній платі за  землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за  місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Податкове зобов’язання по  земельному  податку, а також по орендній платі  за  землі  державної та комунальної власності, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового)  місяця. Земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної  і комунальної власності громадянами сплачується рівними частками до 15 серпня і 15 листопада. Несплата земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності виробниками сільськогосподарської і рибної продукції та громадянами  протягом року, іншими платникам - протягом півроку вважається систематичною і є підставою для припинення права користування земельними ділянками.

Відповідно до поданого Закритим акціонерним товариством "Друк-устаткування"  податкового розрахунку земельного податку на 2009 рік від 28.01.2009 р., відповідачем було визначено до сплати наступні суми земельного податку на 2009 рік: за січень –6 670,69 грн., за лютий –6 670,69 грн., за березень –6 670,69 грн., за квітень –6 670,69 грн., за травень –6 670,69 грн., за червень –6 670,69 грн., за липень –6 670,69 грн., за серпень –6 670,69 грн., за вересень –6 670,69 грн., за жовтень –6 670,69 грн., за листопад – 6 670,69 грн., за грудень –6 670,69 грн., на загальну суму  80 048,28 грн.  

Державною податковою інспекцією у Оболонському районі міста Києва було проведено камеральну перевірку податкового розрахунку земельного податку Закритого акціонерного товариства "Друк-устаткування" за період з 01.01.2009 р. по 30.07.2009 р.

У результаті зазначеної перевірки, позивачем були виявлені порушення норм податкового законодавства по земельному податку, а саме: ст. 14 Закону України "Про плату за землю" та п. 2 Рішення Київської міської ради від 25.12.2008 р. № 944/944 "Про врегулювання питання користування земельними ділянками в місті Києві", в результаті чого відповідачем було занижено розмір податкового зобов’язання по земельному податку на загальну суму 40 024,14 грн., про що було складено акт від 30.07.2009 р. № 2930/15-306.

На підставі зазначеного акту перевірки позивачем було винесене податкове повідомлення-рішення від 01.09.2009 р. № 0012681503/0, яким, відповідно до пп. 17.1.4.                п. 17.1. ст. 17 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, відповідачу визначено суму податкового зобов’язання по земельному податку в розмірі 42 025,35 грн. (40 024,14 грн. –за основним платежем, 2 001,21 грн. –за штрафними (фінансовими) санкціями).

Державною податковою інспекцією у Оболонському районі м. Києва у відповідності до п.6.2 ст.6 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”,  були винесені дві податкові вимоги: перша на суму 41 794,43 грн. від 23.09.2009 р.  № 1/3597, друга на суму 41 897,81 грн. від 18.11.2009 р. № 2/4202, які не були отримані відповідачем у зв’язку з відсутністю його за місцезнаходженням. Таким чином, позивачем було прийняте рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу від 28.12.2009 р. № 289.

Таким чином, з огляду поданих позивачем доказів та пояснень в ході розгляду адміністративної справи, позовні вимоги повністю ґрунтуються на результатах камеральної перевірки відповідача та винесеному податковому повідомленні-рішенні від 01.09.2009 р.      № 0012681503/0.

Судом під час розгляду адміністративної справи по суті було встановлено, що відповідач по справі, використовуючи надане йому п.п. 5.2.2. п. 5.2. ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" право адміністративного оскарження рішення податкових органів, в судовому порядку оскаржує податкове повідомлення-рішення від 01.09.2009 р.                                № 0012681503/0, яким йому визначено податкове зобов’язання по земельному податку. На даний час процедура оскарження триває.

Відповідно до пп. 5.2.1. п. 5.2. ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту, а саме: в разі адміністративного  оскарження рішення податкового органу.

Згідно пп. 5.2.4. п. 5.2. ст. 5 зазначеного Закону України день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження податкового зобов’язання платника податків. При зверненні платника податку до суду з позовом про визнання недійними рішення контролюючого органу податкове зобов’язання вважається неузгодженим до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідного рішення.

Відповідно до пп. 5.4.1 пункту 5.4 статті 5 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податковим боргом платника податків є узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки.

Зазначене свідчить про те, що Державна податкова інспекція у Оболонському районі м. Києва, як позивач по даній справі, достеменно знаючи про оскарження прийнятого ним рішення від 01.09.2009 р. № 0012681503/0, але ігноруючи вимоги  пп. 5.2.4. п. 5.2. ст. 5 Закону України  “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, звернулася до суду з позовом про стягнення з відповідача податкової заборгованості по земельному податку в розмірі 42 267,13 грн., вважаючи таке податкове зобов’язання узгодженим, що є грубим порушенням чинного податкового законодавства України.

Таким чином, враховуючи обставини справи та наявні докази, суд дійшов висновку, що позивач в позовних вимогах просить стягнути кошти –податкове зобов’язання з земельного податку, які є неузгодженими, а, отже,  враховуючи вимоги пп. 5.2.4 п. 5.2. ст.5 та п. 5.4. ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” не можуть вважатися податковим боргом.

З огляду на зазначене Окружний адміністративний суд вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.  

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Позивач по справі, як суб’єкт владних повноважень, не виконав покладеного на нього обов’язку щодо доказування.

Враховуючи вищезазначене, суд всебічно, повно та об’єктивно, за правилами, встановленими ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази та заслухавши пояснення представників сторін по справі, вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Зважаючи на вищевикладене та керуючись ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

У позові Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

          Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                                                Р.О. Арсірій

Дата ухвалення рішення15.06.2010
Оприлюднено14.07.2010
Номер документу10037325
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6038/10/2670

Ухвала від 17.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 17.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 14.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 07.02.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Денісов А.О.

Постанова від 15.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні