Рішення
від 16.09.2021 по справі 911/120/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"16" вересня 2021 р. Справа № 911/120/21

За позовом Керівника Бориспільської місцевої прокуратури Київської області (08300, м. Бориспіль, вул. Героїв Небесної Сотні, 21)

в інтересах держави в особі територіальної громади с. Чопилки

до 1. Ташанської сільської ради Переяслав-Хмельницького району Київської області, 08460, Київська область, Переяслав-Хмельницький район, село Ташань, вулиця Леніна, будинок 7-А

2. Фермерського господарства "Савченко Агро", 08442, Київська область, Переяслав-Хмельницький район, село Помоклі, вулиця Покровська, будинок 39

3. Приватного підприємства "Євросем", 08460, Київська область, Переяслав-Хмельницький район, село Ташань, вулиця Шевченка, будинок 29 А

про визнання недійсними рішення Горбанівської сільської ради, договору оренди земельної ділянки та договору суборенди земельної ділянки

суддя Н.Г. Шевчук

секретар судового засідання М.Г. Байдрелова

за участю представників сторін:

від прокуратури (позивач): не з`явився;

від відповідача 1: не з`явився;

від відповідача 2: не з`явився;

від відповідача 3: Боровик Б.М. (посв. № 5925/10 від 09.02.2017, ордер серія АІ № 1097042 від 01.03.2021).

Суть спору: Керівник Бориспільської місцевої прокуратури Київської області звернувся до господарського суду з позовом в інтересах держави в особі територіальної громади с.Чопилки до Ташанської сільської ради Переяслав-Хмельницького району Київської області, ОСОБА_1 та Приватного підприємства "Євросем" (далі - ПП "Євросем") за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Фермерського господарства "Савченко Агро", в якому просить суд:

- визнати недійсним (незаконним) та скасування рішення Горбанівської сільської ради Переяслав-Хмельницького району Київської області від 22.12.2012 № 111, яким затверджено матеріали проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в довгострокову оренду громадянці ОСОБА_1 для ведення селянського (фермерського) господарства в с.Чопилки на території Горбанівської сільської ради площею 21,0002 га;

- визнати недійсним договір оренди земельної ділянки № 1505/1/14, що укладений 15.05.2014 між Горбанівською сільською радою Переяслав-Хмельницького району Київської області та ОСОБА_1 щодо земельної ділянки кадастровий номер 3223381402:02:016:0006 площею 21,0002 га для ведення фермерського господарства в межах населеного пункту с.Чопилки на території Горбанівської сільської ради Переяслав-Хмельницького району Київської області, який зареєстрований в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 20.05.2014 за № 5723848;

- визнати недійсним договір суборенди земельної ділянки № 2502/1/15, що укладений 25.02.2015 між ПП "Євросем" та ОСОБА_1 щодо земельної ділянки кадастровий номер 3223381402:02:016:0006 площею 21,0002 га для ведення фермерського господарства в межах населеного пункту с.Чопилки на території Горбанівської сільської ради Переяслав-Хмельницького району Київської області, який зареєстрований в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 26.02.2015 за № 8884996.

Позовні вимоги прокурор обґрунтовує тим, що всупереч вимогам статей 122-124, 134 Земельного кодексу України, статей 7, 8, 14 Закону України "Про фермерське господарство" Горбанівською сільською радою прийнято рішення від 22.12.2012 № 111, яким незаконно передано ОСОБА_1 у користування земельну ділянку комунальної власності сільськогосподарського призначення площею 21,0002 га, яку у подальшому ОСОБА_1 передано в суборенду ПП "Євросем". За твердженнями прокурора, Горбанівська сільська рада, не пересвідчившись в дійсності волевиявлення громадянки ОСОБА_1 на створення фермерського господарства з метою вироблення товарної сільськогосподарської продукції, її переробки та реалізації для отримання прибутку на земельних ділянках, наданих для ведення фермерського господарства, передала останній земельну ділянку, яку в результаті штучного використання процедури створення фермерського господарства передано в суборенду іншим приватним суб`єктам поза передбаченою законом обов`язковою процедурою - без проведення земельних торгів (аукціону). При цьому, прокурор зазначає, що з моменту подачі заяви про намір отримання земельної ділянки для ведення фермерського господарства, а саме з липня 2012 року по липень 2020 року (03.07.2020 реєстрація фермерського господарства "Савченко Агро") ОСОБА_1 фермерське господарство не створювала, що вказує на порушення розумного строку реєстрації фермерського господарства.

Ухвалою суду від 20.05.2021 вирішено замінити первісного відповідача ОСОБА_1 на належного відповідача - Фермерське господарство "Савченко Агро".

Ташанська сільська рада, ПП "Євросем" та Фермерське господарство "Савченко Агро" проти позову заперечують, вважають, що у прокурора відсутні підстави для звернення до суду з цим позовом; що вимоги є безпідставними, оскільки докази того, що Горбанівською сільською радою при розгляді заяви ОСОБА_1 не було перевірено обґрунтованість заяви та можливість ведення ОСОБА_1 фермерської діяльності, відсутні; що законодавством України не визначено строку, протягом якого фізична особа, яка отримала в оренду земельну ділянку для ведення фермерського господарства, зобов`язана здійснити реєстрацію відповідного фермерського господарства; що право оренди за Договором оренди перейшло до створеного ОСОБА_1 Фермерського господарства "Савченко Агро", державна реєстрація якого вчинена 03.07.2020; що докази порушення інтересів держави відсутні.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані документи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

В С Т А Н О В И В :

Рішенням Горбанівської сільської ради Переяслав-Хмельницького району Київської області (далі - Горбанівська сільська рада) №95 від 29.08.2012 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення орієнтовною площею 21га в довгострокову оренду для ведення фермерського господарства в межах Горбанівської сільської ради Переяслав-Хмельницького району Київської області.

Рішенням Горбанівської сільської ради №111 від 22.12.2012 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в довгострокову оренду громадянці ОСОБА_1 для ведення селянського (фермерського) господарства в с.Чопилки на території Горбанівської сільської ради Переяслав-Хмельницького району Київської області загальною площею 21,0002га, яка повинна використовуватись з дотриманням норм, встановлених Українським класифікатором цільового використання землі (код.1.8).

На підставі цього рішення Горбанівською сільською радою (орендодавець) та громадянкою України ОСОБА_1 (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки №1505/1/14 від 15.05.2014 (далі - Договір оренди), відповідно до якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування (оренду) земельну ділянку сільськогосподарського призначення (комунальної форми власності) кадастровий номер 3223381402:02:016;0006, яка розташована в межах населеного пункту с. Чопилки на території Горбанівської сільської ради, площею 21,0002га, в т.ч. рілля - 21,0002га, за рахунок земель запасу Горбанівської сільської ради, цільове призначення - для ведення фермерського господарства.

Розмір орендної плати за земельну ділянку становить 3 (три) відсотки на рік від нормативно-грошової оцінки, яка складає 235202,24грн, і становить 7056,07грн на рік; орендна плата вноситься щомісячно протягом 30 календарних днів місяця, наступного за звітним, в розмірі 588,00грн на місяць, якщо інше не передбачено Податковим кодексом України (пункти 8, 12 Договору оренди).

Договір укладено на 15 років з переважним правом орендаря на поновлення його на новий строк (пункт 9 Договору оренди).

Відповідно до пункту 30 Договору оренди орендар має право самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди землі; передавати у користування земельну ділянку або її частину іншій особі (суборенда) без погодження із орендодавцем.

25 лютого 2015 року ОСОБА_1 (орендар) та ПП "Євросем" (суборендар) уклали договір суборенди земельної ділянки №2502/1/15 (далі - Договір суборенди), відповідно до якого орендар зобов`язаний за плату передати суборендареві земельну ділянку сільськогосподарського призначення (комунальної форми власності), яка розташована в межах населеного пункту с. Чопилки на території Горбанівської сільської ради, кадастровий номер 3223381402:02:016;0006, площею 21,0002га, в т.ч. рілля - 21,0002га, у володіння і користування, а суборендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов цього договору, … вимог земельного законодавства.

У пунктах 1.2, 1.3 Договору суборенди зазначено, що він укладений на підставі, у відповідності до умов та в межах Договору оренди земельної ділянки №1505/1/14 від 15.05.2014, укладеного між Горбанівською сільською радою та ОСОБА_1 ; що земельна ділянка перебуває у строковому платному володінні і користуванні орендаря на підставі рішення Горбанівської сільської ради №111 від 22.12.2012 та вказаного Договору оренди.

Розмір плати за користування земельною ділянкою становить 10380,00 грн на рік. Нормативно-грошова оцінка земельної ділянки станом на 2015 рік становить 294002,80грн (пункт 8 Договору суборенди).

Згідно пункту 9 Договору суборенди цей договір укладений на 14 років, але у будь-якому разі не більше ніж на строк чинності Договору оренди.

Земельна ділянка передається в суборенду з метою ведення сільськогосподарського виробництва (пункт 16 Договору суборенди).

В Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно щодо земельної ділянки кадастровий номер 3223381402:02:016;0006 за номером 5724106 від 20.05.2014 вчинено запис про державну реєстрацію права оренди, орендар ОСОБА_1 , та 26.02.2015 за номером 8884996 про державну реєстрацію права суборенди, суборендар ПП "Євросем".

Позовні вимоги прокурор обґрунтовує тим, що всупереч вимогам статей 122-124, 134 Земельного кодексу України, статей 7, 8, 14 Закону України "Про фермерське господарство" Горбанівською сільською радою прийнято рішення від 22.12.2012 № 111, яким незаконно передано ОСОБА_1 у користування земельну ділянку комунальної власності сільськогосподарського призначення площею 21,0002 га, яку у подальшому ОСОБА_1 передано в суборенду ПП "Євросем". За твердженнями прокурора, Горбанівська сільська рада, не пересвідчившись в дійсності волевиявлення громадянки ОСОБА_1 на створення фермерського господарства з метою вироблення товарної сільськогосподарської продукції, її переробки та реалізації для отримання прибутку на земельних ділянках, наданих для ведення фермерського господарства, передала останній земельну ділянку, яку в результаті штучного використання процедури створення фермерського господарства передано в суборенду іншим приватним суб`єктам поза передбаченою законом обов`язковою процедурою - без проведення земельних торгів (аукціону). При цьому, прокурор зазначає, що з моменту подачі заяви про намір отримання земельної ділянки для ведення фермерського господарства, а саме з липня 2012 року по липень 2020 року (03.07.2020 реєстрація фермерського господарства "Савченко Агро") ОСОБА_1. фермерське господарство не створювала, що вказує на порушення розумного строку реєстрації фермерського господарства.

Щодо наявності у прокурора підстав для звернення з цим позовом до суду суд встановив наступне.

Як вказано у рішенні Горбанівської сільської ради № 111 від 22.12.2012, Договорі оренди та Договорі суборенди, земельна ділянка кадастровий номер 3223381402:02:016;0006 знаходиться в межах населеного пункту с. Чопилки Горбанівської сільської ради.

З 2014 року в Україні розпочалася децентралізація з прийняттям концепції реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні (01.04.2014), законів України "Про співробітництво територіальних громад" (17.06.2014), "Про добровільне об`єднання територіальних громад" (05.02.2015).

Пунктом 6 1 розділу V "Прикінцевих та перехідних положень" Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, а також реорганізація сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням зокрема таких положень: у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади); сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту; якщо територія розформованої територіальної громади включена до територій кількох сформованих територіальних громад, кожна з цих громад стає правонаступником належних розформованій територіальній громаді: нерухомого майна, у тому числі земельних ділянок, розташованих на території сформованої територіальної громади; речей, призначених для обслуговування відповідних об`єктів нерухомого майна і пов`язаних з цим майном спільним призначенням (у тому числі у зв`язку із здійсненням відповідних повноважень або наданням послуг). Належність речей, призначених для обслуговування кожного об`єкта нерухомого майна і пов`язаних з цим майном спільним призначенням, визначається на підставі останньої суцільної інвентаризації; прав засновника (учасника) юридичної особи, заснованої розформованою територіальною громадою (у тому числі в особі відповідної сільської, селищної, міської ради), якщо місцезнаходженням такої юридичної особи є населений пункт, включений до території відповідної сформованої територіальної громади; не пізніше завершення другої сесії новообраної ради у порядку, визначеному цим пунктом, починається реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами та розміщених поза адміністративним центром сформованої територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі сформованої територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні сільські, селищні, міські ради припиняються як юридичні особи з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом; юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою; з дня затвердження новообраною радою персонального складу її виконавчого комітету починається реорганізація відповідних юридичних осіб - виконавчих комітетів рад, що припиняються, шляхом їх приєднання до юридичної особи - виконавчого комітету новообраної ради. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи - виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад припиняються у порядку, визначеному цим пунктом; юридична особа - виконавчий комітет новообраної ради є правонаступником прав та обов`язків юридичних осіб - виконавчих комітетів рад, що припиняються, з дня затвердження новообраною радою персонального складу її виконавчого комітету.

Рішенням Ташанської сільської ради Переяслав-Хмельницького району Київської області №12-1-VII від 12.07.2019 розпочато процедуру реорганізації ряду сільських рад, в тому числі і Горбанівської сільської ради шляхом приєднання до Ташанської сільської ради, яка вважається правонаступником активів і пасивів, всіх майнових прав та обов`язків Помоклівської, Виповзької, Малокаратульської, Шевченківської, Денисівської та Горбанівської сільських рад.

Законом України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" передбачено, що об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою.

Таким чином, з 12.07.2019 Ташанська сільська рада Переяслав-Хмельницького району Київської області (далі - Ташанська сільська рада) є правонаступником Горбанівської сільської ради.

В силу положень пунктів 5 та 6 частини першої статті 3 Цивільного кодексу України загальними засадами цивільного законодавства є: судовий захист цивільного права та інтересу, справедливість, добросовісність та розумність, і застосування цих засад полягає в тому, що тексти законів, угод та їх застосування мають бути належними і справедливими стосовно усіх суб`єктів цивільних правовідносин та відповідати загальновизнаним нормам обороту.

При цьому, концепція добросовісності може використовуватися судом в будь-якій ситуації, щоб виправити несправедливість, яка б мала місце, якщо б застосовувалися традиційні правила.

Відповідно до статті 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

За приписами статті 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способи захисту цивільних прав та інтересів визначені частиною другою статті 16 Цивільного кодексу України.

Застосування конкретного способу захисту цивільного права залежить як від змісту суб`єктивного права, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення.

Таким чином, у розумінні закону, суб`єктивне право на захист - це юридично закріплена можливість особи використати заходи правоохоронного характеру для поновлення порушеного права і припинення дій, які порушують це право.

В свою чергу, охоронюваний законом інтерес - це прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об`єктивного і прямо не опосередкований у суб`єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об`єктом судового захисту та інших засобів правової охорони для задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності та іншим загально-правовим засадам (Рішення Конституційного Суду України від 01 грудня 2004 року №1-10/2004).

Завданням суду при здійсненні правосуддя в силу статті 2 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" є, зокрема, захист гарантованих Конституцією України та законами прав і законних інтересів держави.

Відповідно до статті 131 1 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює, зокрема, представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

В силу положень частини третьої статті 23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.

Отже прокурор може представляти інтереси держави в суді лише у двох випадках: якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює компетентний орган; у разі відсутності такого органу.

Бездіяльність компетентного органу (нездійснення захисту інтересів держави) означає, що компетентний орган знав або повинен був знати про порушення інтересів держави, мав повноваження для захисту, але не звертався до суду з відповідним позовом у розумний строк. Відповідний висновок щодо застосування вказаної вище норми права наведений у постанові Великої Палати Верховного Суду від 26.05.2020 у справі № 912/2385/18.

Земельна ділянка кадастровий номер 3223381402:02:016;0006 є комунальною власністю об`єднаної територіальної громади, до складу якої входить і територіальна громада с.Чопилки.

Ташанська сільська рада, як орган місцевого самоврядування, наділена повноваженнями розпоряджатися комунальною власністю від імені відповідної територіальної громади, тоді як територіальна громада не є конкретно визначеною зареєстрованою юридичною особою, як наслідок позбавлена права на самостійне звернення до суду за захистом порушених прав.

Отже захист інтересів держави в особі територіальної громади села має здійснювати відповідна сільська рада, проте у разі, коли саме цей орган місцевого самоврядування вчинив дії у виді прийняття рішення, яке є незаконним та порушує інтереси держави в особі територіальної громади села, правомірним є звернення до суду прокурора та визначення сільської ради відповідачем; іншого органу місцевого самоврядування, який би міг здійснити захист інтересів держави в особі територіальної громади села, не існує.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 24.09.2020 у справі № 920/3272/18 та від 31.03.2021 у справі № 922/3272/18.

А тому в даному випадку звернення прокурора спрямоване не інакше як на задоволення суспільної потреби у відновленні законності при вирішенні суспільно значимого питання передачі в оренду земельної ділянки, що становить суспільний інтерес.

Відповідно до частини першої статті 19 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної )морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені українського народу право власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Відтак, суд приходить до висновку, що прокурор правомірно звернувся з позовом до господарського суду.

З урахуванням зазначеного, висновки відповідачів щодо відсутності підстав для представництва прокурором у даній справі є помилковими.

Щодо правомірності рішення Горбанівської сільської ради № 111 від 22.12.2012 суд встановив наступне.

Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами (тут і надалі за текстом всі правові акти в редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин).

Питання надання земельних ділянок державної або комунальної власності в оренду для створення фермерських господарств регулюються Земельним кодексом України та Законом України "Про фермерське господарство".

Відповідно до норм статей 22, 31, 93, 124 Земельного кодексу України землі сільськогосподарського призначення можуть надаватися громадянам для ведення фермерського господарства та використовуватись цим господарством, зокрема, на умовах оренди.

Згідно частини першої статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Відповідно до частини першої статті 122 цього Кодексу сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Статтею 123 Земельного кодексу України встановлено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: зміни цільового призначення земельних ділянок відповідно до закону; надання у користування земельних ділянок, межі яких не встановлені в натурі (на місцевості).

Надання у користування земельної ділянки, межі якої встановлені в натурі (на місцевості), без зміни її цільового призначення здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідної сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки).

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Відповідно до положень статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Статтею 123 Земельного кодексу України визначений загальний порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування у випадку, коли згідно із законом земельні торги не проводяться; визначені вимоги до змісту клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; забороняє компетентним органам вимагати інші, ніж визначені цією статтею матеріали та документи; встановлені загальні підстави для відмови в наданні такого дозволу.

Однак, спеціальним законом, який визначає правові, економічні та соціальні засади створення та діяльності фермерських господарств є Закон України "Про фермерське господарство".

Статтею 7 Закону України "Про фермерське господарство" встановлено, що для отримання (придбання) у власність або в оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації. Для отримання у власність або в оренду земельної ділянки із земель комунальної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до місцевої ради.

У заяві зазначаються: бажаний розмір і місце розташування ділянки, кількість членів фермерського господарства та наявність у них права на безоплатне одержання земельних ділянок у власність, обґрунтування розмірів земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства. До заяви додаються документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі.

Перелік документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві, затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики.

Заяву громадянина про надання земельної ділянки у власність або в оренду районна або міська державні адміністрації або орган місцевого самоврядування розглядають у місячний строк і в разі її задоволення дають згоду на підготовку землевпорядною організацією проекту відведення земельної ділянки. Проект відведення земельних ділянок розробляється за рахунок Українського державного фонду підтримки фермерських господарств. Проект відведення земельної ділянки погоджується та затверджується відповідно до закону.

Земельні ділянки для ведення фермерського господарства передаються громадянам України у власність і надаються в оренду із земель державної або комунальної власності.

У разі відмови органів державної влади та органів місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки для ведення фермерського господарства питання вирішується судом. Рішення суду про задоволення позову є підставою для відведення земельної ділянки в натурі (на місцевості), видачі документа, що посвідчує право власності або укладання договору оренди. Відведення земельної ділянки в натурі (на місцевості) проводиться після збирання врожаю на цій ділянці попереднім землекористувачем.

Громадянам України - членам фермерських господарств передаються безоплатно у власність надані їм у користування земельні ділянки у розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради. Це положення не поширюється на громадян, які раніше набули права на земельну частку (пай).

Земельні ділянки, розмір яких перевищує розмір, встановлений у частині 5 цієї статті, передаються громадянам у приватну власність для ведення фермерського господарства на підставі цивільно-правових угод.

Земельні ділянки надаються громадянам для ведення фермерського господарства єдиним масивом з розташованими на них водними джерелами та лісовими угіддями, наближеними до існуючих шляхів, електро- і радіотелефонних мереж, газо- і водопостачальних систем та інших видів інженерної інфраструктури.

Землі лісового і водного фондів, що входять до складу сільськогосподарських угідь, не можуть передаватися у приватну власність для ведення фермерських господарств, за винятком невеликих - до 5 гектарів ділянок лісів у складі угідь фермерського господарства і невеликих - до 3 гектарів ділянок під замкненими природними водоймами. Фермерське господарство має право проводити залісення частини земель та будувати замкнену водойму на земельній ділянці, що належить фермерському господарству чи його членові на праві приватної власності.

Спеціальний закон, яким є Закон України "Про фермерське господарство", визначає обов`язкові вимоги до змісту заяви про надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства, які дещо відрізняються від загальних вимог, передбачених статтею 123 Земельного кодексу України до змісту клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Зокрема, в заяві про надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства повинно бути зазначено не лише про бажаний розмір і місце розташування земельної ділянки,але й обґрунтування розмірів земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства.

Зазначені вимоги відповідають загальним принципам земельного законодавства (стаття 5 Земельного кодексу України) та меті правового регулювання земельних відносин у сфері діяльності фермерських господарств, яка полягає в створенні умов для реалізації ініціативи громадян щодо виробництва товарної сільськогосподарської продукції, її переробки та реалізації на внутрішньому і зовнішньому ринках, а також для забезпечення раціонального використання і охорони земель фермерських господарств, правового та соціального захисту фермерів України.

Крім того, Закон України "Про фермерське господарство" не містить імперативної вказівки про задоволення заяви за наявності певних формальних умов, а тому за результатами розгляду по суті заяви громадянина про надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства органом державної влади або місцевого самоврядування може бути прийнято рішення про відмову в задоволенні заяви.

В постанові Верховного Суду України №6-2902цс15 від 03.02.2016 викладено правову позицію стосовно того, що при вирішенні позовних вимог про законність рішення органу виконавчої влади чи місцевого самоврядування про надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства застосуванню підлягають правила надання (передачі) земельних ділянок для ведення фермерського господарства згідно статті 7 Закону України "Про фермерське господарство" як спеціального по відношенню до статті 123 Земельного кодексу України.

За змістом статей 1, 7, 8 Закону заява громадянина про надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства повинна містити комплекс передбачених частиною першою статті 7 Закону умов і обставин. У свою чергу, розглядаючи заяву громадянина по суті, орган виконавчої влади чи місцевого самоврядування (а в разі переданого на розгляд суду спору - суд) повинен дати оцінку обставинам і умовам, зазначеним у заяві, перевірити доводи заявника, наведені на обґрунтування розміру земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства , в тому числі щодо наявності трудових і матеріальних ресурсів.

За наслідками зазначеної перевірки орган державної влади чи місцевого самоврядування повинен пересвідчитися в дійсності волевиявлення заявника, наявності в нього бажання створити фермерське господарство та спроможності вести господарство такого виду - виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих для ведення фермерського господарства. У протилежному випадку відсутність належної перевірки, формальний підхід до вирішення заяви громадянина створює передумови для невиправданого, штучного використання процедури створення фермерського господарства як спрощеного, пільгового порядку одержання іншими приватними суб`єктами в користування земель державної чи комунальної власності поза передбаченою законом обов`язковою процедурою - без проведення земельних торгів.

Як вказано у рішенні Горбанівської сільської ради №95 від 29.08.2012, розглянувши заяву громадянки ОСОБА_1 від 12.07.2012 щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення в довгострокову оренду для ведення фермерського господарства в межах Горбанівської сільської ради, документи про наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (копія диплому про освіту серія НОМЕР_1 ), вирішила надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення орієнтовною площею 21га в довгострокову оренду для ведення фермерського господарства в межах Горбанівської сільської ради.

Суд не має можливості дослідити вказану заяву ОСОБА_1 та її обґрунтованість, як і додані до неї документи, оскільки ця заява та додатки до неї до матеріалів справи надані не були.

Як вказано в самому рішенні Горбанівської сільської ради №95 від 29.08.2012, воно було прийняте лише за результатами розгляду заяви громадянки ОСОБА_1 від 12.07.2012 щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення в довгострокову оренду для ведення фермерського господарства в межах Горбанівської сільської ради та документів про наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (копія диплому про освіту серія НОМЕР_1 ).

Однак, докази того, що Горбанівською сільською радою була надана оцінка обставинам і умовам, зазначеним у заяві ОСОБА_1 , що були перевірені доводи заявника, наведені на обґрунтування розміру земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства, в тому числі щодо наявності трудових і матеріальних ресурсів, відсутні, що свідчить про формальний підхід до розгляду заяви.

Окрім цього, судом встановлено, що згідно наданої ОСОБА_1 з відзивом на позов від 22.03.2021, яка на цей час була відповідачем у справі, копії технічної документації щодо передачі їй земельної ділянки станом на день прийняття рішення Горбанівської сільської ради №111 від 22.12.2012 проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в довгострокову оренду громадянці ОСОБА_1 для ведення селянського (фермерського) господарства в с. Чопилки на території Горбанівської сільської ради Переяслав-Хмельницького району Київської області загальною площею 21,0002га не існував, оскільки висновок Головного управління Держземагенства у Київській області щодо його погодження датований 5.03.2014, висновок Сектору містобудування та архітектури Переяслав-Хмельницької районної державної адміністрації Київської області №83 датований 06.03.2014, довідка Головного управління Держземагенства у Київській області щодо земельної ділянки, яка відводиться в оренду громадянці ОСОБА_1 (форма 6-зем) станом на 01.07.2013 датована жовтнем 2013 року.

Поряд з цим судом встановлено, що відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта №216162971 від 14.07.2020 громадянкою ОСОБА_1 для ведення фермерського господарства, окрім земельної ділянки кадастровий номер 3223381402:02:016;0006, були отримані в оренду: земельна ділянка кадастровий номер 3223387603:16:004:0010 площею 51,6693га за адресою Київська обл., Переяслав-Хмельницький р., с. Улянівка, по договору оренди землі №1505/2/14 від 15.05.2014, орендодавець Улянівська сільська рада Переяслав-Хмельницького району Київської області, строк дії 10 років, яка по договору суборенди земельної ділянки №2502/2/15 від 25.02.2015 була передана в суборенду ПП "Євросем" на 9 років; земельна ділянка кадастровий номер 3223387603:16:007:0013 площею 12,9129га за адресою Київська обл., Переяслав-Хмельницький р., с.Улянівка, по договору оренди землі №1505/4/14 від 15.05.2014, орендодавець Улянівська сільська рада Переяслав-Хмельницького району Київської області, строк дії 10 років, яка по договору суборенди земельної ділянки №2502/4/15 від 25.02.2015 була передана в суборенду ПП "Євросем" на 9 років; земельна ділянка кадастровий номер 3223387603:16:004:0011 площею 1,1049га за адресою Київська обл., Переяслав-Хмельницький р., с/рада Улянівська, по договору оренди землі №1505/3/14 від 15.05.2014, орендодавець Улянівська сільська рада Переяслав-Хмельницького району Київської області, строк дії 10 років, яка по договору суборенди земельної ділянки №2502/3/15 від 25.02.2015 була передана в суборенду ПП "Євросем" на 9 років.

Також в оренду ПП "Євросем" ОСОБА_1 по договорах оренди від 01.09.2012 строком на 15 років були передані належні їй на праві власності земельні ділянки з цільовим призначенням: для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, площею 0,4272га, 2,7514га, 0,3776га, 0,4509га, які розташовані за адресою: Київська область, Переяслав-Хмельницький район, с/рада Помоклівська.

Зважаючи на розташування вказаних земельних ділянок вони не є єдиним масивом.

Згідно витягу з ЄДРПОУ реєстрація фермерського господарства "Савченко Агро" відбулась 03.07.2020, тобто, після того, як прокурор Переяслав-Хмельницького відділу Бориспільської місцевої прокуратури в межах кримінального провадження №42018111100000302 від 31.10.2018 звернувся до Горбанівської сільської ради із запитом №34-03-3006 від 06.03.2019, у відповідь на який Горбанівською сільською радою за вих..№44 від 13.03.2019 (копія листа міститься в матеріалах справи) були надані копії документів, в тому числі і рішення №95 від 29.08.2012, №111 від 22.12.2012, договору оренди земельної ділянки №1505/1/14 від 15.05.2014 і інші.

Згідно частини першої статті 8 цього Закону після одержання засновником державного акта на право власності на земельну ділянку або укладення договору оренди земельної ділянки та його державної реєстрації фермерське господарство підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.

Тобто, можливість реалізації громадянином права на створення фермерського господарства безпосередньо пов`язана з одержанням ним державного акта на право власності (користування) на земельну ділянку або укладенням договору оренди земельної ділянки для ведення фермерського господарства, що є передумовою для державної реєстрації фермерського господарства, проте відсутність такої реєстрації протягом розумного строку є невиконанням умов закону для отримання земельної ділянки з метою створення фермерського господарства.

Після укладення ОСОБА_1 Договору оренди земельної ділянки №1505/1/14 від 15.05.2014 до державної реєстрації 03.07.2020 фермерського господарства "Савченко Агро" пройшло більше 6 років, що не може вважатися розумним строком.

Зазначене є свідченням відсутності у ОСОБА_1 реального наміру створити фермерське господарство.

За таких обставин суд погоджується з доводами прокурора, що рішення Горбанівської сільської ради №111 від 22.12.2012 суперечить вимогам статей 122-124, 134 Земельного кодексу України, статей 7, 8, 14 Закону України "Про фермерське господарство", що є підставою для визнання його незаконним і скасування.

Щодо вимог про визнання недійсними Договору оренди та Договору суборенди суд встановив наступне.

Відповідно до приписів статті 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. У випадках, встановлених цим Кодексом, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Згідно частин першої - третьої, п`ятої та шостої статті 203 цього Кодексу зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам; особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності; волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі; правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним; правочин, що вчиняється батьками (усиновлювачами), не може суперечити правам та інтересам їхніх малолітніх, неповнолітніх чи непрацездатних дітей.

Статтею 216 Цивільного кодексу України встановлено, що недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю. У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов`язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування. Якщо у зв`язку із вчиненням недійсного правочину другій стороні або третій особі завдано збитків та моральної шкоди, вони підлягають відшкодуванню винною стороною.

Враховуючи встановлені судом обставини щодо незаконності рішення Горбанівської сільської ради №111 від 22.12.2012, на виконання якого Горбанівською сільською радою і ОСОБА_1 був укладений Договір оренди земельної ділянки №1505/1/14 від 15.05.2014, суд вважає, що зазначений Договір оренди не був спрямований на реальне настання обумовлених у ньому наслідків, а саме - для ведення селянського (фермерського) господарства, що є підставою для визнання його недійсним.

Зазначені обставини є підставою для визнання недійсним і Договору суборенди цієї земельної ділянки як такого, що суперечить вимогам статей 122-124, 134 Земельного кодексу України.

Щодо заяви про застосування строків позовної давності:

Відповідно до статті 256 Цивільного кодексу України позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу.

Згідно статті 257 Цивільного кодексу України загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.

У відповідності до частини першої статті 261 цього Кодексу перебіг позовної давності починається від дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила.

Відповідно до статті 267 Цивільного кодексу України позовна давність застосовується судом лише за заявою сторони у спорі, зробленою до винесення ним рішення.

Сплив позовної давності, про застосування якої заявлено стороною у спорі, є підставою для відмови у позові.

Відповідно до опису вкладення у цінний лист та відмітки Укрпошти на конверті, в якому до Господарського суду Київської області надійшли позовна заява та додані до неї документи, прокурор звернувся з цим позовом до суду 30.12.2020.

У позовній заяві прокурор, який відповідно до частини п`ятої статті 53 Господарського процесуального кодексу України має статус позивача, вказує, що Бориспільською місцевою прокуратурою про факт укладення Горбанівською сільською радою договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером 3223381402:02:016:0006 довідалася з листа Горбанівської сільської ради від 05.09.2018 №135; надалі у межах досудового розслідування кримінального провадження №42018111100000302 від 01.11.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною першою статті 190 Кримінального кодексу України, від Горбанівської сільської ради листом від 13.03.2019 №44 копії рішень сільської ради щодо передачі в оренду земельної ділянки ОСОБА_1 ; що факт незаконності передачі ОСОБА_1 в оренду вказаної земельної ділянки та порушень вимог земельного законодавства у своїй сукупності встановлено вже після отримання інформації від Головного управління Держгеокадастру у Київській області (лист від 19.03.2020 №10-10-0.331-4388/2-20,), Головного управління Держприкордонслужби (лист від 18.03.2020 №вих-10-03/2324-20), витягів з Державного земельного кадастру від 12.03.2020), витягу з ЄДРПОУ від 09.04.2020, інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 21.02.2020 (копії - матеріалах справи).

Зазначені доводи позивача відповідачами не спростовані, а тому суд вважає, що відлік строку позовної давності розпочався 06.09.2018, і Бориспільською місцевою прокуратурою позов поданий в межах трирічного строку позовної давності.

Частинами першою - третьою статті 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Змагальність означає таку побудову судового процесу, яка дозволяє всім особам - учасникам певної справи відстоювати свої права та законні інтереси, свою позицію у справі.

Принцип змагальності є процесуальною гарантією всебічного, повного та об`єктивного з`ясування судом обставин справи, ухвалення законного, обґрунтованого і справедливого рішення у справі.

Відповідачами у встановленому законом порядку позовні вимоги не спростовано.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на відповідачів наступним чином:

- по вимозі про визнання недійсним (незаконним) та скасування рішення Горбанівської сільської ради Переяслав-Хмельницького району Київської області від 22.12.2012 № 111 (судовий збір був сплачений у сумі 2102,00грн): Ѕ - на Ташанську сільську раду, Ѕ - на ФГ "Савченко Агро";

- по вимозі про визнання недійсним договору оренди земельної ділянки № 1505/1/14 від 15.05.2014 (судовий збір був сплачений у сумі 2102,00грн): Ѕ - на Ташанську сільську раду, Ѕ - на ФГ "Савченко Агро";

- по вимозі про визнання недійсним договору суборенди земельної ділянки №2502/1/15 від 25.02.2015 (судовий збір був сплачений у сумі 2102,00грн): Ѕ - на ФГ "Савченко Агро", Ѕ - на ПП "Євросем".

Тобто, на користь Київської обласної прокуратури з Ташанської сільської ради підлягає стягненню судовий збір у сумі 2 102,00 грн, з ФГ "Савченко Агро" - у сумі 3 153,00 грн, з ПП "Євросем" - у сумі 1 051,00 грн.

Керуючись статтями 129, 232, 233, 238 Господарського процесуального кодексу України суд

В И Р І Ш И В :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати незаконним та скасування рішення Горбанівської сільської ради Переяслав-Хмельницького району Київської області від 22.12.2012 № 111, яким затверджено матеріали проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в довгострокову оренду громадянці ОСОБА_1 для ведення селянського (фермерського) господарства в с. Чопилки на території Горбанівської сільської ради площею 21,0002 га.

3. Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки № 1505/1/14, що укладений 15.05.2014 між Горбанівською сільською радою Переяслав-Хмельницького району Київської області та ОСОБА_1 щодо земельної ділянки кадастровий номер 3223381402:02:016:0006 площею 21,0002га для ведення фермерського господарства в межах населеного пункту с. Чопилки на території Горбанівської сільської ради Переяслав-Хмельницького району Київської області, який зареєстрований в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 20.05.2014 за № 5723848.

4. Визнати недійсним договір суборенди земельної ділянки № 2502/1/15, що укладений 25.02.2015 між Приватним підприємством "Євросем" (08460, Київська область, Переяслав-Хмельницький район, село Ташань, вулиця Шевченка, будинок 29 А, код ЄДРПОУ 34218716) та ОСОБА_1 щодо земельної ділянки кадастровий номер 3223381402:02:016:0006 площею 21,0002га для ведення фермерського господарства в межах населеного пункту с. Чопилки на території Горбанівської сільської ради Переяслав-Хмельницького району Київської області, який зареєстрований в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 26.02.2015 за № 8884996.

5. Стягнути з Ташанської сільської ради Переяслав-Хмельницького району Київської області (08460, Київська область, Переяслав-Хмельницький район, село Ташань, вулиця Леніна, будинок 7-А, код ЄДРПОУ 04361605) на користь Київської обласної прокуратури (01601, місто Київ, бульвар Лесі Українки, 27/2, р/р UA 028201720343190001000015641, МФО 820172, Державне казначейство України, м. Київ, код ЄДРПОУ 02909996) 2 102 (дві тисячі сто дві) грн 00 коп. судового збору.

6. Стягнути з Фермерського господарства "Савченко Агро" (08442, Київська область, Переяслав-Хмельницький район, село Помоклі, вулиця Покровська, будинок 39, код ЄДРПОУ 43691694) на користь Київської обласної прокуратури (01601, місто Київ, бульвар Лесі Українки, 27/2, р/р UA 028201720343190001000015641, МФО 820172, Державне казначейство України, м. Київ, код ЄДРПОУ 02909996) 3 153 (три тисячі сто п`ятдесят три) грн 00 коп. судового збору.

7. Стягнути з Приватного підприємства "Євросем" (08460, Київська область, Переяслав-Хмельницький район, село Ташань, вулиця Шевченка, будинок 29 А, код ЄДРПОУ 34218716) на користь Київської обласної прокуратури (01601, місто Київ, бульвар Лесі Українки, 27/2, р/р UA 028201720343190001000015641, МФО 820172, Державне казначейство України, м. Київ, код ЄДРПОУ 02909996) 1 051 (одна тисяча п`ятдесят одна) грн 00 коп. судового збору.

8. Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Дане рішення набирає законної сили відповідно до статті 241 Господарського процесуального кодексу України і може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 256-257 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя Н.Г. Шевчук

Повне рішення складено та підписано:13.10.2021

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення16.09.2021
Оприлюднено19.10.2021
Номер документу100394861
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/120/21

Ухвала від 15.02.2022

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Хрипун О.О.

Ухвала від 26.01.2022

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Хрипун О.О.

Ухвала від 11.01.2022

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Хрипун О.О.

Ухвала від 10.12.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Хрипун О.О.

Ухвала від 08.11.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Хрипун О.О.

Рішення від 16.09.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

Ухвала від 09.09.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

Ухвала від 02.09.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

Ухвала від 16.08.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

Ухвала від 01.07.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні