Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
20 жовтня 2021 р. справа № 520/12997/21
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Біленський О.О., розглянувши матеріали адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ХАРПРОД" (код ЄДРПОУ 39611822, вул. Каштанова, 10, м.Харків, 61124) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (61057, Харківська обл., місто Харків, вул. Пушкінська, буд. 46, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ХАРПРОД" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, в якому, з урахуванням уточненого адміністративного позову, просить суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 09.08.2021 року №0/16149/18-17 про застосування до платника податків штрафних санкцій за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань до податкових накладних в розмірі 14151,60 грн., винесеного ГУ ДПС у Харківській області
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 30.08.2021 року відкрито спрощене провадження у вказаний адміністративній справі. У вказаній ухвалі зазначено, що відповідно до положень п.10 ч.6 ст.12, ч.1 ст.257 КАС України, справа належить до справ незначної складності, у зв`язку з чим підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства за правилами спрощеного позовного провадження.
Згідно з положеннями ч.4 ст.229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Відповідно до положень ст.258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Згідно з положеннями ч.2,3,4,5 ст.262 КАС України, розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі. Підготовче засідання при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження не проводиться. Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - протягом п`ятнадцяти днів з дня відкриття провадження у справі. Перше судове засідання у справі проводиться не пізніше тридцяти днів із дня відкриття провадження у справі. За клопотанням сторони суд може відкласти розгляд справи з метою надання додаткового часу для подання відповіді на відзив та (або) заперечення, якщо вони не подані до першого судового засідання з поважних причин. Суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що 17.07.2020 року ГУ ДПС у Харківській області було винесено податкове повідомлення - рішення від 09.08.2021 року №0/16149/18-17 про застосування до платника податків штрафних санкцій за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань до податкових накладних, яким до ТОВ "ХАРПРОД" застосовано штраф у розмірі 14151,60 грн.. Підставою для винесення вищевказаного податкового повідомлення-рішення виступає акт перевірки №3805/20-40-18-17-10/39611822 від 10.03.2021. У вказаному акті зазначено, що перевіркою встановлено порушення п.201.10 ст.201 Кодексу, а саме порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних. Позивач вважає оскаржуване податкове повідомлення-рішення, яким визначена сума штрафних санкцій за порушення скаржником граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, безпідставним та таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства. В обґрунтування правової позиції позивач зазначив, що штрафні санкції нараховані контролюючим органом за період - жовтень, листопад, грудень 2019 та березень, квітень, травень 2020, який виходить за межі досліджуваного періоду камеральної перевірки, а період - травень, червень, серпень, вересень 2019 був охоплений під час попередньої документальної планової перевірки платника податків, що підтверджується Актом документальної планової перевірки податкового, валютного та іншого законодавства №9336/20-40-05-01-08/39611822 від 23.03.2020. З огляду на викладене позивач просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Представником відповідача надано до суду відзив на адміністративний позов, в якому проти позову заперечував, посилаючись на законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення та винесення на підставі та на виконання норм податкового законодавства за результатами перевірки позивача, просив суд відмовити у задоволенні адміністративного позову.
Представник позивача надав відповідь на відзив, в якій підтримав правову позицію, викладену в адміністративному позові.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю ХАРПРОД (надалі - ТОВ ХАРПРОД ), код ЄДРПОУ 39611822, належним чином зареєстровано в якості юридичної особи 31.01.2015 та як платник податків перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС Харківської області з 02.02.2015 р., що підтверджується Витягом з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, номер запису 1 480 102 0000 065158.
Головним управлінням ДПС у Харківській області (надалі - ГУ ДПС у Харківській області) 10.03.2021 проведено камеральну перевірку ТОВ ХАРПРОД з питань дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за травень. червень, серпень, вересень 2019, січень - лютий 2020.
За результатами камеральної перевірки складено Акт за №3805/20-40-18-17-10/39611822 від 10.03.2021, яким встановлено порушення п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме ТОВ ХАРПРОД здійснена несвоєчасно з порушенням граничного строку реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На підставі вказаного акту контролюючим органом прийнято податкове повідомлення - рішення від 06.04.2021 року №00/4731/1817 про застосування штрафних санкцій за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у сумі 14593,00 грн..
ТОВ ХАРПРОД відповідно до ст. 56 ПК України оскаржило податкове повідомлення - рішення від 06.04.2021 року №00/4731/1817 в адміністративному порядку до ДПС України, що підтверджується скаргою за вих. №б/н від 16.04.2021 року.
За результатами розгляду скарги, рішенням Державної податкової служби України (надалі - ДПС України) за №13657/66/99-00-06-01-01-06 від 17.06.2021 року, частково задоволено скаргу ТОВ ХАРПРОД , скасовано податкове повідомлення - рішення від 06.04.2021 року №00/4731/1817 ГУ ДПС у Харківській області в частині застосування штрафних санкцій в розмірі 387,40 грн., в іншій частині зазначене ППР залишено без змін.
За результатами адміністративного оскарження, 09.08.2021 ГУ ДПС у Харківській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0/16149/18-17 про застосування штрафних санкцій за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у сумі 14151,60 грн..
З матеріалів справи встановлено, що до ТОВ ХАРПРОД застосовано штрафні санкції за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за наступними податковими накладними:
1. №513 від 30.09.2019 року, гранична дата реєстрації 15.10.2019р., дата реєстрації 17.10.2019 року;
2. №1191 від 23.08.2019 року, гранична дата реєстрації 15.09.2019р., дата реєстрації 17.09.2019 року;
3. №514 від 30.09.2019 року, гранична дата реєстрації 15.10.2019р., дата реєстрації 26.02.2020 року;
4. №15 від 28.12.2019 року, гранична дата реєстрації 15.01.2020р., дата реєстрації 29.05.2020 року;
5. №376 від 13.06.2019 року, гранична дата реєстрації 15.07.2019р., дата реєстрації 30.07.2019 року;
6. №180 від 21.05.2019 року, гранична дата реєстрації 15.06.2019., дата реєстрації 18.06.2019 року;
7. №321 від 09.01.2020 року, гранична дата реєстрації 31.01.2020р., дата реєстрації 18.02.2020 року;
8. №23 від 31.01.2020 року, гранична дата реєстрації 15.02.2020р., дата реєстрації 29.05.2020 року;
9. №19 від 24.01.2020 року, гранична дата реєстрації 15.02.2020р., дата реєстрації 29.05.2020 року;
10. №18 від 17.01.2020 року, гранична дата реєстрації 15.02.2020р., дата реєстрації 29.05.2020 року;
11. №16 від 07.01.2020 року, гранична дата реєстрації 31.01.2020р., дата реєстрації 30.05.2020 року;
12. №25 від 31.01.2020 року, гранична дата реєстрації 15.02.2020р., дата реєстрації 30.05.2020 року;
13. №21 від 29.01.2020 року, гранична дата реєстрації 15.02.2020р., дата реєстрації 29.05.2020 року;
14. №26 від 31.01.2020 року, гранична дата реєстрації 15.02.2020р., дата реєстрації 29.05.2020 року;
15. №17 від 14.01.2020 року, гранична дата реєстрації 31.01.2020р., дата реєстрації 29.05.2020 року;
16. №24 від 31.01.2020 року, гранична дата реєстрації 15.02.2020р. дата реєстрації 29.05.2020 року;
17. №22 від 31.01.2020 року, гранична дата реєстрації 15.02.2020р., дата реєстрації 29.05.2020 року;
18. №20 від 24.01.2020 року, гранична дата реєстрації 15.02.2020р., дата реєстрації 29.05.2020 року;
19. №322 від 27.01.2020 року, гранична дата реєстрації 15.02.2020р., дата реєстрації 18.02.2020 року:
на загальну суму 14151,60 грн., відповідно до п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України.
З приводу спірних правовідносин та правомірності винесення контролюючим органом податкового повідомлення-рішення від 09.08.2021 року №0/16149/18-17, суд зазначає наступне.
Згідно з пунктом 14.1.60 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних (ЄРПН) - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Пунктом 187.1. ст.187 Податкового кодексу України передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) /пункт 201.7 статті 201 Податкового кодексу України.
Згідно з нормами пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Відповідно до положень абз.14 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Таким чином, постачальник товарів (робіт, послуг) має безумовний обов`язок провести реєстрацію податкових накладних у межах визначених законом строків у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН здійснюється відповідно до вимог ПК України, Порядку № 1246, а також з урахуванням Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 №261) (далі - Порядок №557).
Пунктами 1,2 Порядку №1246 визначено, що цей Порядок визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних, звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі.
Операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.
Відповідно до п.3 Порядку №1246, операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200.1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/ зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку №1246, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки.
Пунктом 42 прим. 1.6 ст. 42 прим. 1 ПКУ передбачено, що електронний кабінет працює постійно (24 години на дату кожного календарного дня), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування. Проведення технічного обслуговування електронного кабінету у день, на який припадає граничний строк подання податкових декларацій, та з 8 до 20 години будь-якого іншого календарного дня забороняється. Технічне обслуговування електронного кабінету проводиться у порядку, що визначається методологом електронного кабінету.
Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до ПКУ, законів України від 22 травня 2003 року №851-IV "Про електронні документи та електронний документообіг", зі змінами та доповненнями, та від 05 жовтня 2017 року №2155-VIII "Про електронні довірчі послуги" без укладення відповідного договору (абзац перший п. 42.6 ст. 42 ПКУ).
Порядок обміну електронними документами платника податків та контролюючого органу затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абзац десятий п.42.6 ст.42 ПКУ).
Абзацом першим п. 2 розд. II Порядку №557 визначено, що платник (автор) створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов`язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки, керуючись цим Порядком.
Після накладання КЕП платник (автор) здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) з використанням телекомунікаційних мереж до адресата протягом операційного дня (п. 3 розд. II Порядку №557).
Операційний день - частина дня, протягом якої за наявності технічної можливості здійснюється електронний документообіг (абзац десятий п. 2 розд. I Порядку №557).
Електронний документообіг - сукупність процесів створення, подання, приймання, ідентифікації, оброблення, зберігання, використання електронних документів, які виконуються із застосуванням перевірки цілісності та (у разі необхідності) з підтвердженням факту одержання таких документів (абзац сьомий п. 2 розд. I Порядку №557).
Після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка (п. 5 розд. II Порядку) у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня (п. 6 розд. II Порядку №557).
Згідно з п.7 Порядку №557, автоматизована перевірка електронного документа включає: перевірку правового статусу кваліфікованого електронного підпису чи печатки відповідно до частини другої статті 18 Закону України "Про електронні довірчі послуги"; перевірку обов`язковості та послідовності накладання на електронний документ кваліфікованого електронного підпису чи печатки підписувачів у встановленому порядку; перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту); перевірку наявності обов`язкових реквізитів; перевірку права підпису електронного документа підписувачем.
За результатами автоматизованої перевірки платнику (автору) надсилається перша квитанція протягом двох годин з часу отримання електронного документа контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня (абзац перший п. 8 розд. II Порядку N 557).
Якщо автору протягом встановленого строку (абзац перший п. 8 розд. II Порядку) після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом (абзац третій п. 8 розд. II Порядку).
Згідно з абзацом першим п. 9 розд. II Порядку не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та Порядком, формується друга квитанція, яка є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа (абзац другий п. 9 розд. II Порядку №557).
У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції (п. 11 розд. II Порядку №557).
З матеріалів справи встановлено, що позивачем було подано на реєстрацію податкові накладні, які відповідно до квитанцій були зареєстровані відповідачем в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Отже, у квитанціях, отриманими позивачем, зафіксована дата отримання та прийняття на реєстрацію в ЄРПН вказаних податкових накладних.
Відповідно до п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України, порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
Суд відмічає, що позивачем не заперечується факт несвоєчасної реєстрації вказаних податкових накладних, у своїй позовній заяві жодним чином позивач не спростовує несвоєчасність реєстрації вказаних податкових накладних.
Таким чином, зазначені податкові накладні не можуть вважатися зареєстрованими в ЄРПН своєчасно та до платника податку мають бути застосовані штрафні санкції, передбачені пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПКУ за порушення терміну реєстрації податкових накладних, оскільки електронні документу (реєстрація податкових накладних) надіслані до центрального органу виконавчої влади після закінчення операційного дня та відповідно в квитанціях зафіксована дата отримання та прийняття на реєстрацію в ЄРПН вказаних податкових накладних.
Стосовно зауваження позивача, що ГУ ДПС у Харківський області була проведена планова документальна перевірка ТОВ ХАРПРОД за період з 01.10.2016 по 30.09.2019 включно, що підтверджується Актом документальної планової перевірки податкового, валютного та іншого законодавства №9336/20-40-05-01-08/39611822 від 23.03.2020 р., в якому зазначено, що "... Підприємством порушено п.201.10 ст.201. За зазначене порушення донараховано штрафну санкцію згідно п. 120-1.1 ст. 120.1 Кодексу в розмірі 17485,38 грн. (п.п 3.1.4,4. п. 3.1.4 розділу III Акту (арк. 16) та п.3 розділу IV Акту (арк.27), питання, що були предметом камеральної перевірки, були охоплені під час попередньої перевірки платника податків", суд зазначає наступне.
З матеріалів справи судом встановлено, що Головним управлінням ДПС у Харківській області 10.03.2021 проведено камеральну перевірку ТОВ ХАРПРОД з питань дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за травень, червень, серпень, вересень 2019, січень - лютий 2020, за результатами перевірки були встановлено порушення несвоєчасної реєстрації вищезазначених податкових накладних, які не були предметом дослідження та відповідно до яких не встановлювались порушення Актом документальної планової перевірки податкового, валютного та іншого законодавства №9336/20-40-05-01-08/39611822 від 23.03.2020, а тому твердження відповідача не відповідають фактичним обставинам справи.
Суд відмічає, що Законом України від 17.03.2020 № 533-ІХ до ПК України та інших законів України внесено зміни, щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19), а саме: відповідно до п. 52 прим. 1 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПК України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (СОVID-19), штрафні санкції не застосовуються.
Судом встановлено, що ТОВ ХАРПРОД було складено податкові накладні/розрахунки коригування у травні, червні, серпні, вересні, грудні 2019 року, січні 2020 року та зареєстровані з порушенням граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування. Відповідно до розрахунку штрафних санкцій відповідачу було нараховані штрафні санкції за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду до 01.03.2020 року.
Відносно посилання позивача, що питання дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних та реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за жовтень, листопад, грудень 2019 р. та березень, квітень, травень 2020 р. не були предметом камеральної перевірки, суд зазначає наступне.
З матеріалів справи вбачається, що 10.03.2021 контролюючим органом проводилась камеральна перевірка з питання дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних та реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за травень, червень, серпень, вересень 2019, січень, лютий 2020, за результатами камеральної перевірки складено Акт за №3805/20-40-18-17-10/39611822 від 10.03.2021, яким встановлено порушення п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України. Податкові накладні, які були предметом дослідження під час камеральної перевірки 10.03.2021 були виписані позивачем саме у травні 2019, червні 2019, серпні 2019, вересні 2019, січні 2020, лютому 2020, а тому твердження відповідача не відповідають фактичним обставинам справи.
Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку щодо правомірності застосування контролюючим органом до позивача штрафних (фінансових) санкцій, встановлених пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України у зв`язку з порушенням термінів реєстрації податкових накладних.
Відтак, порушення граничного терміну реєстрації податкових накладних становить склад правопорушення, передбаченого пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України, що відповідає правовій позиції Верховного Суду, наведеній у постановах від 20.05.2020 року №400/1392/19, від 04.09.2018 по справі №816/1488/17 та від 11.12.2018 по справі №820/2298/18.
За приписами ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України.
При цьому суд наголошує, що позивачем не наведено та не надано жодного доказу в обґрунтування відсутності обов`язку щодо своєчасної реєстрації податкових накладних відповідно до приписів Податкового кодексу України.
З огляду на те, що позивач не спростував правомірності прийняття контролюючим органом оскаржуваного податкового повідомлення - рішення, суд приходить до висновку про необґрунтованість заявлених позовних вимог.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах Салов проти України (заява № 65518/01; від 06.09.2005; пункт 89), Проніна проти України" (Заява № 63566/00; 18.07.2006; пункт 23) та Серявін та інші проти України (заява N 4909/04; від 10.02.2010; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; 09.12.1994, пункт 29).
Відповідно до ч.1 та ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Суд зазначає, що податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 09.08.2021 року №0/16149/18-17 винесено контролюючим органом на підставі, у порядку та у спосіб, що визначені законом, а тому є правомірним. Доказів, що свідчать про протилежне, до суду не надано.
Зважаючи на встановлені у справі обставини та, з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про необґрунтованість заявлених позовних вимог.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до приписів ст.139 КАС України.
Керуючись ст.ст. 19, 139, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ХАРПРОД" (код ЄДРПОУ 39611822, вул. Каштанова, 10, м.Харків, 61124) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (61057, Харківська обл., місто Харків, вул. Пушкінська, буд. 46, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення, з урахуванням приписів п.3 Прикінцевих положень КАС України.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне судове рішення складено 20.10.2021 року.
Суддя Біленський О.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2021 |
Оприлюднено | 22.10.2021 |
Номер документу | 100444786 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Біленський О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні