ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
18 жовтня 2021 року м. Київ № 640/12020/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Смолія І.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі №640/12020/19 за позовом Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Південно-Західна залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" до Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області, Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльність, стягнення витрат,
встановив:
Акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Південно-Західна залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (далі по тексту - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області (далі по тексту - відповідач 1), Управління соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації (далі по тексту - відповідач 2) про визнання протиправною бездіяльність, стягнення витрат.
Рішенням від 13.07.2020 визнано протиправною бездіяльність Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області в частині не передбачення коштів на компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян при розробці районного бюджету на 2018 рік та при його перегляді. Визнано протиправною бездіяльність Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області в частині невиконання вимог пункту 6 "Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04 березня 2002 року №256, а саме, не реєстрації за період з 01 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року додаткових зобов`язань за фактично надані послуги пільгового проїзду залізницею окремим категоріям громадян зі станцій та зупиночним пунктам, що розташовані в межах Попільнянського району за цей же період та не надсилань інформації про додаткові зобов`язання щомісяця до 18 числа фінансовому органу Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області. Стягнуто з Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області на користь Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Південно-Західна залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" 38596,71грн. - шкоди, заподіяної протиправними діями та бездіяльністю Попільнянської районної державної адміністрації, Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області, у сумі витрат, які понесла залізниця на перевезення пасажирів, які користуються пільгами з оплати проїзду у приміських поїздах за період з 01 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року. Стягнуто на користь Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Південно-Західна залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (01601, м. Київ, вул. Лисенка, 6, код ЄДРПОУ 40081221) з Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області (13501, Житомирська обл., смт. Попільня, вул. Б.Хмельницького, 29, код ЄДРПОУ 03192626), за рахунок бюджетних асигнувань, судові витрати за сплату судового збору в розмірі 5763,00грн. (п`ять тисяч сімсот шістдесят три гривні 00 копійок).
19.10.2020 судом видано виконавчі листи.
На адресу суду представником позивача подано заяву про заміну сторони виконавчого провадження.
Розглянувши подану заяву про роз`яснення судового рішення, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтується заява, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду заяви і вирішення її по суті, суд дійшов висновку про наступне.
Згідно ч.2 ст.6 Закону України Про виконавче провадження , рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, визначено Порядком виконання судових рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників, що затверджений Постановою KMУ від 03.08.2011 № 845 (далі - Порядок).
Відповідно до пункту 3 Порядку, рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
23.12.2020 стягувачем до Управління Державної казначейської служби України в Попільнянському районі Житомирської області направлено на виконання виконавчий лист від 19.10.2020 №640/12020/19 щодо стягнення на користь АТ Українська залізниця в особі регіональної філії Південно-Західна залізниця АТ Українська залізниця (код ЄДРПОУ 40081221) з Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області (код ЄДРПОУ 03192626), за рахунок бюджетних асигнувань, судові витрати за сплату судового збору в розмірі 5 763,00 грн.
Листом від 01.06.2021 №02-08-06/397 Управління Державної казначейської служби України в Попільнянському районі Житомирської області повернуто виконавчий лист від 19.10.2020 № 640/12020/19 без виконання, оскільки відповідно до розпорядження Попільнянської районної державної адміністрації від 30.12.2020 №214 Про реорганізацію структурних підрозділів райдержадміністрації Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області (код ЄДРПОУ 03192626) реорганізовано, шляхом приєднання до Житомирської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 04053476) та у зв`язку з чим, рахунки боржника Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області, в поточному році закрито У відповідності до ст. 129-1 Конституції України, суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку
Згідно із частиною першою та другою статті 15 Закону У країни Про виконавче провадження № 1404-VIII сторонами у виконавчому провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.
Відповідно до абзацу першого частини п`ятої статті 15 Закону У країни Про виконавче провадження № 1404-VIII у разі вибуття однієї зі сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Відповідно до частини першої статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно з положеннями статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Таким чином, процесуальне правонаступництво передбачено не лише у зв`язку зі смертю (оголошенням померлою) фізичної особи та реорганізацією суб`єкта господарювання, айв інших передбачених законом випадках, у тому числі в разі заміни кредитора або боржника в зобов`язанні. Процесуальне правонаступництво в розумінні статті 52 КАС України допускається на будь-якій стадії судового процесу, включаючи стадію виконання судового рішення.
У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого.
Так, згідно постанови КМУ від 16.12.2020 затверджено Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються , цей порядок визначає механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням або реорганізацією райдержадміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, у зв`язку із зміною адміністративно-територіального устрою України.
Відповідно до пункту 7 Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, затвердженого постановою КМУ від 16.12.2020, перехід повноважень, прав та обов`язків (публічно-владне правонаступництво) райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється: у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється.
Згідно, пунктів 1 та 2 Розпорядження Попільнямської районної державної адміністрації від 30.12.2020 №214 Про реорганізацію структурних підрозділів райдержадміністрації , утворено комісії з реорганізації Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області (код ЄДРПОУ 03192626) та реорганізовано, шляхом приєднання до Житомирської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 04053476).
Тобто, з 30.12.2020 відбулося фактичне (компетенційне) адміністративне правонаступництво, оскільки саме норми адміністративного права врегулювали умови та порядок передання адміністративної компетенції від повноважень Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області до Житомирської районної державної адміністрації.
Так, аналогічна позиція вже була висловлена Верховним Судом у постановах від 30.12.2020 справі № 805/4361/17-а
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.379 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне замінити сторону виконавчого провадження. Керуючись ст.ст.52, 241, 243, 248, 255, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ухвалив:
Замінити боржника по адміністративній справі №640/12020/19: Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації (13501, Житомирська область, смт.Попільня, вул.Б.Хмельницького, 29, код ЄДРПОУ 03192626) на правонаступника - Житомирська районна державна адміністрація (10003, м.Житомир, вул.Л.Українки, 1, код ЄДРПОУ 04053476).
Ухвала набирає законної сили в порядку та строки встановлені ст.256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена відповідно до ст.ст.293-297 КАС України.
Суддя Смолій І.В.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2021 |
Оприлюднено | 25.10.2021 |
Номер документу | 100510656 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Смолій І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні