Постанова
від 23.10.2021 по справі 120/13404/21-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 120/13404/21-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Комар П.А.

Суддя-доповідач - Біла Л.М.

23 жовтня 2021 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Білої Л.М.

суддів: Мацького Є.М. Драчук Т. О. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Черняк А.В.,

представника позивача - Гаврилець О.Б.

представника відповідача - Мазай В.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 20 жовтня 2021 року у справі за адміністративним позовом Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" до Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області про визнання дій протиправними та скасування постанови,

В С Т А Н О В И В :

Вінницька обласна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" звернулась до суду з позовом, в якому просила:

- визнати протиправними дії Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області, які полягають у порушенні порядку розгляду та прийнятті Постанови №59 від 16.10.2021 "Про внесення змін до Постанови №58 від 15.10.2021 року" з додатками;

- скасувати Постанову Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області №59 від 16.10.2021 року "Про внесення змін до Постанови №58 від 15.10.2021 року" з додатками.

Обгрунтовуючи протиправність Постанови Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області № 59 від 16.10.2021 "Про внесення змін до Постанови №58 від 15.10.2021" з додатками, позивач відзначив, що мотивувальна частина останньої, а також посилання на конкретні положення нормативно-правових актів, якими керувалася комісія, не відповідають фактичним обставинам справи і призвели до грубого порушення ч. 2 ст. 19 Конституції України і ст. 204 ВК України.

Серед іншого, позивач посилався на невідповідність оскаржуваної постанови п. 4 ч. 3 ст. 37 Виборчого кодексу України, оскільки мотивом скликання комісії і розгляду питання порядку денного відзначено наявність окремих думок членів комісії, які зазначають, начебто про "технічні описки та неточності", що слід виправити у попередньо прийнятій постанові, в той час як зі змісту окремих думок членів комісії відповідача вбачається, що вони вважають постанову у якій слід внести виправлення і усунути неточності, протиправною.

Так, на переконання позивача, оскаржуваною постановою відповідач не усунув допущені описки, а змінив суть та зміст Постанови про утворення ДВК № 58 від 15.10.2021 поза межами строків, визначених ст. 204 ВК України.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 20 жовтня 2021 року позовні вимоги задоволено частково.

Суд першої інстанції визнав протиправною та скасував Постанову Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області №59 від 16.10.2021 "Про внесення змін до Постанови №58 від 15 жовтня 2021 року".

В задоволенні решти позовних вимог судом відмовлено.

Не погоджуючись з ухваленим у справі судовим рішенням, Липовецька міська територіальна виборча комісія Вінницького району Вінницької області звернулася до суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення суду скасувати та ухвалити нове, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що приймаючи оскаржуване рішення та скасовуючи постанову Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області №59 від 16.10.2021 "Про внесення змін до Постанови №58 від 15 жовтня 2021 року" з додатками, суд першої інстанції виходив із змісту Розділу та статті Виборчого кодексу України, які не мають жодного відношення до прийняття виборчими комісіями рішень, а навпаки, врегульовують зовсім інші правовідносини.

До того ж, скасувавши Постанову №59 від 16.10.2021 року, суд першої інстанції фактично поставив під сумнів легітимність проведення перших засідань такими комісіями, отримання керівним складом утворених ДВК печаток, списків виборців та іншої виборчої документації, рішень, постанов про визнання осіб з числа членів ДВК, які здійснюють свої обов`язки на оплатній основі, тощо.

Тобто, на переконання апелянта, мотиви ухвалення судом першої інстанції оскаржуваного рішення, можуть стати підставою для масового оскарження рішень та дій утворених ДВК, що, в свою чергу, може призвести до зриву підготовки та проведення виборів Липовецького міського голови, які призначені на 31 жовтня 2021 року.

Серед іншого, відповідач наголосив, що ним було забезпечено реалізацію гарантованого ст. 204 ВК України права мати представників в складі дільничних виборчих комісій всім суб`єктам виборчого процесу, оскільки за результатами прийняття Постанови №59 від 16.10.2021 року не змінився ні кількісний, ні суб`єктний склад дільничних виборчих комісій, а отже і не було порушено прав суб`єктів виборчого процесу, в тому рахунку, і прав позивача.

Також апелянт вказує, що встановлені судом першої інстанції порушення, вчинені відповідачем, не підтверджені належними та допустимими доказами.

В судовому засіданні представник відповідача доводи апеляційної скарги підтримав в повному обсязі та за обставин, викладених в ній, просив задовольнити.

Представник позивача заперечив проти задоволення вимог апеляційної скарги та просив залишити без змін рішення Вінницького окружного адміністративного суду, ухваленого в межах даної справи.

Судова колегія, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, при цьому, здійснюючи апеляційний перегляд у межах доводів та вимог апеляційної скарги, відповідно до частини 1 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України, встановила наступне.

Постановою Верховної Ради України "Про призначення позачергових виборів Липовецького міського голови Вінницького району Вінницької області" №1290-ІХ від 02.03.2021 у зв`язку з достроковим припиненням повноважень Липовецького міського голови Вінницького району Вінницької області ОСОБА_1 , на підставі пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України та відповідно до частини другої статті 3, частини першої статті 5, частини третьої статті 194, частини першої статті 195, статей 209, 210 Виборчого кодексу України призначено позачергові вибори Липовецького міського голови Вінницького району Вінницької області на неділю 31 жовтня 2021 року.

Постановою Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області від 15.10.2021 №58 утворено дільничні виборчі комісії звичайних та спеціальних виборчих дільниць з позачергових виборів Липовецького міського голови Вінницького району Вінницької області 31 жовтня 2021 року з одночасним призначенням керівного складу цих комісій відповідно додатку.

15.10.2021 до Липовецької міської територіальної виборчої комісії надійшли окремі думки членів ТВК, зокрема, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , у яких зазначено, що після опублікування додатків до рішення №52 від 15.10.2021 (про утворення ДВК) помітили, що у додатках на керівних посадах (заступник, голова, секретар) ДВК значаться інші люди, не ті за яких вони голосували. Тому, вважають таке рішення протиправним.

Крім того, 15.10.2021 від 10 членів ТВК надійшла вимога до голови Липовецької МТВК про скликання засідання комісії на підставі абз. 3 ч. 1 ст. 36 ВК України.

16.10.2021 Липовецькою міською територіальною виборчою комісією Вінницького району Вінницької області на засіданні прийнято Постанову №59 "Про внесення змін до Постанови №58 від 15 жовтня 2021 року", у якій зазначено наступне:

15 жовтня 2021 року Липовецькою міською територіальною виборчою комісією відповідно до вимог статті 204 ВК України утворено дільничні виборчі комісії з позачергових виборів Липовецького міського голови Вінницького району Вінницької області 31 жовтня 2021, про що винесено Постанову № 58 від 15.10.2021 року (надалі за текстом - Постанова).

Того ж дня, на адресу МТВК надійшли окремі думки членів ТВК, відповідно яких виявлено ряд технічних описок та неточностей у вказаній Постанові.

У зв`язку з цим, на письмову вимогу десяти членів Липовецької МТВК виникла необхідність скликати позачергове засідання останньої з метою усунення виявлених описок та неточностей у Постанові.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 36, 37, 204 ВК України Липовецька міська територіальна виборча комісія Вінницького району Вінницької області Постановляє:

1. Внести зміни до Постанови Липовецької МТВК № 58 від 15 жовтня 2021 року шляхом усунення технічних описок та неточностей, допущених в Додатку до такої Постанови.

2. Затвердити уточнену редакцію Додатку до Постанови Липовецької МТВК № 58 від 15 жовтня 2021 року.

3. Дану постанову розмістити на стенді офіційних матеріалів Липовецької МТВК комісії та на сайті Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області.

Позивач, вважаючи дії відповідача щодо порядку розгляду та прийняття Постанови Липовецької МТВК № 59 від 16.10.2021 із додатками, протиправними, а саму Постанову Липовецької МТВК № 59 від 16.10.2021 незаконною, звернувся з цим позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд першої інстанції дійшов висновку про протиправність Постанови №59 від 16.10.2021 року та її скасування і необхідності відмови стосовно позовних вимог про визнання протиправними дій відповідача щодо порядку розгляду та прийняття Постанови Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області №59 від 16.10.2021.

Судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, однак відзначає, що оскільки в межах даного апеляційного провадження, предметом розгляду є апеляційна скарга відповідача, тож враховуючи приписи ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції надає оцінку висновкам суду першої інстанції лише в частині задоволених позовних вимог.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та фактам, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Частиною 2 статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пунктом 20 частини першої статті 92 Конституції України організація і порядок проведення виборів і референдумів визначаються виключно законами України.

Виборчий Кодекс України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Відповідно до статті 20 ВК України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

За змістом статті 32 ВК України в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.

Частиною 3 цієї статті встановлено, що виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.33 ВК України - виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.

Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів (ч.4 ст.33 ВК України).

Статтею 37 ВК України визначено, що документування діяльності виборчої комісії здійснюється у порядку, встановленому Виборчим кодексом України та порядком ведення діловодства виборчих комісій, що затверджується Центральною виборчою комісією.

Рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови, яка повинна містити:

1) найменування комісії;

2) найменування постанови;

3) дату, час та місце її прийняття і порядковий номер;

4) мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії;

5) посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови;

6) резолютивну частину.

Постанова підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання).

Як встановлено з матеріалів справи та не заперечувалось сторонами, 15.10.2021 Липовецькою ТВК прийнято Постанову №58 "Про утворення дільничних виборчих комісій виборчих дільниць з позачергових виборів Липовецького міського голови Вінницького району Вінницької області 31 жовтня 2021 року", якою утворено дільничні виборчі комісії звичайних та спеціальних виборчих дільниць з одночасним призначенням керівного складу цих комісій відповідно додатку.

Судом встановлено, що на адресу Липовецької МТВК надійшли окремі думки членів ТВК, у яких зазначено, що після опублікування додатків до рішення №52 від 15.10.2021 (про утворення ДВК) помітили, що у додатках на керівних посадах (заступник, голова, секретар) ДВК значаться інші люди, не ті за яких вони голосували. Тому, вважають таке рішення протиправним.

У зв`язку з цим, відповідачем скликано засідання Липовецької МТВК, на порядок денний якого винесено питання: Про внесення змін до Постанови №58 від 15.10.2021. Щодо даного питання виступив голова Липовецької МТВК, який повідомив, що 15.10.2021 Липовецькою МТВК відповідно до вимог ст. 204 ВК України утворено дільничні виборчі комісії позачергових виборів Липовецького міського голови Вінницького району Вінницької області 31.10.2021, про що винесено Постанову №58 від 15.10.2021. Того ж дня на адресу МТВК надійшли окремі думки членів ТВК, відповідно яких виявлено ряд технічних описок та неточностей у вказаній Постанові. У зв`язку з цим, на письмову вимогу десяти членів Липовецької МТВК виникла необхідність скликати позачергове засідання останньої з метою усунення виявлених описок та неточностей у Постанові. Тому, керуючись ст. 36, 37, 204 ВК України Липовецька міська територіальна виборча комісія Вінницького району Вінницької області має внести зміни до Постанови №58 від 15.10.2021.

За вказане рішення проголосували 13 за та 1 проти.

При цьому, судом першої інстанції встановлено, що представникам Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина у Липовецькій МТВК проект порядку денного та постанови із додатками до початку засідання не надавались, а отже останніх, як членів комісії, фактично було позбавлено можливості взяти участь в обговоренні проекту рішення (постанови). Відповідачем даний факт не заперечувався та не спростовувався.

За наслідками вказаного голосування прийнято оскаржувану Постанову №59 від 16.10.2021 "Про внесення змін до Постанови №58 від 15 жовтня 2021 року", якою внесено зміни до Постанови Липовецької МТВК №58 від 15 жовтня 2021 року шляхом усунення технічних описок та неточностей, допущених в Додатку до такої Постанови та затверджено уточнену редакцію Додатка до Постанови Липовецької МТВК №58 від 15 жовтня 2021 року.

Відповідачем з метою усунення технічних описок та неточностей, допущених у Додатку до Постанови №58 від 15.10.2021, затверджено уточнену редакцію Додатка до Постанови №58 від 15.10.2021.

В даному випадку, судова колегія суду апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про невідповідність оскаржуваної в межах даної справи постанови відповідача від 16.10.2021 року №59, нормам діючого законодавства, зокрема, судова колегія зауважує, про невідповідність оскаржуваної постанови пункту 4 частини 3 статті 37 ВК України, що полягає у невідповідності її мотивувальної частини фактичним обставинам, оскільки відповідачем як мотив скликання комісії і розгляду питання порядку денного відзначено про наявність окремих думок членів комісії, які зазначають, начебто про "технічні описки та неточності", що слід виправити у попередньо прийнятій постанові, а резолютивна частина містить інформацію про нову "уточнену" редакцію Додатку до Постанови Липовецької МТВК №58 від 15 жовтня 2021 року.

Суд апеляційної інстанції вважає правильним застосування судом першої інстанції до даних правовідносин поняття "неточності" та "технічні описки", які наведені положеннями ст. 44 ВК України, оскільки саме в цій статті визначено сутність останніх.

При цьому, описка - це зроблена механічна (мимовільна, випадкова) граматична помилка, яка допущена під час письмово-вербального викладу певного документа. Тобто, під опискою необхідно розуміти помилки, зумовлені неправильним написанням слів, які фактично не змінюють зміст самого документа.

Як вірно відзначено судом першої інстанції та з чим погоджується і суд апеляційної інстанції, внесення змін та затвердження уточненої редакції Додатка до Постанови №58 від 15.10.2021 не є виправленням неточностей та описки, оскільки з аналізу Додатків до Постанови №58 від 15.10.2021 та Постанови №59 від 16.10.2021 чітко вбачається, що відповідачем фактично змінено утворений склад дільничної комісії.

Вказана обставина є неприпустимою в розумінні ст. 204 ВК України, якою врегульований порядок утворення дільничної виборчої комісії.

Так, зокрема, частиною 5 вказаної статті чітко відзначено, що технічні описки та неточності, допущені у поданні, не є підставою для відхилення внесених кандидатур.

Окрім того, судова колегія враховує також приписи ст. 208 ВК України, якими врегульовано питання припинення повноважень складу виборчої комісії та члена виборчої комісії.

Так, положеннями частини другої цієї статті відзначено, що повноваження члена дільничної виборчої комісії припиняються одночасно з припиненням повноважень дільничної виборчої комісії.

Повноваження усього складу територіальної, дільничної виборчої комісії можуть бути достроково припинені в установленому законом порядку виборчою комісією, яка сформувала (утворила) відповідну територіальну, дільничну виборчу комісію, рішенням виборчої комісії вищого рівня з відповідних місцевих виборів або рішенням суду в разі одноразового грубого порушення чи систематичного порушення комісією Конституції України, цього Кодексу та законів України, невиконання рішень виборчої комісії вищого рівня.

Повноваження члена відповідної територіальної, дільничної виборчої комісії припиняються достроково у зв`язку з:

1) особистою заявою про складення повноважень члена комісії. Така заява подається суб`єкту внесення кандидатури відповідного члена комісії для передачі відповідній виборчій комісії або для внесення подання про заміну члена виборчої комісії;

2) внесенням подання про заміну члена виборчої комісії суб`єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії;

3) припиненням його громадянства України;

4) вибуттям на період до дня виборів за межі відповідної адміністративно-територіальної одиниці, що унеможливлює виконання обов`язків члена комісії;

5) реєстрацією його кандидатом у депутати місцевої ради, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, кандидатом у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, кандидатом у народні депутати України, кандидатом на пост Президента України;

6) реєстрацією його довіреною особою кандидата в депутати або кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, кандидата у народні депутати України, кандидата на пост Президента України, представником політичної партії в Центральній виборчій комісії, уповноваженою особою політичної партії, представником місцевої організації партії в територіальній виборчій комісії, уповноваженою особою місцевої організації партії, уповноваженою особою суб`єкта процесу референдуму, представником ініціативної групи в Центральній виборчій комісії, офіційним спостерігачем, якщо виборчий процес зазначених виборів чи референдуму проводиться одночасно з виборчим процесом місцевих виборів;

7) відмовою від складення присяги члена комісії;

8) порушенням присяги члена виборчої комісії, що виявилося як систематичне невиконання покладених на нього обов`язків, засвідчене не менш як двома рішеннями з цього приводу виборчої комісії, до складу якої він входить;

9) систематичним невиконанням покладених на нього обов`язків або одноразовим грубим порушенням ним законодавства України про місцеві вибори, що встановлено рішенням суду або рішеннями виборчої комісії, яка утворила відповідну комісію (сформувала її склад), двома і більше неявками на засідання виборчої комісії без поважних причин або неявкою на засідання виборчої комісії у день голосування;

10) набранням щодо нього законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення;

11) набуттям ним членства в іншій виборчій комісії будь-якого рівня, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів, виборів народних депутатів України, Президента України, комісії з референдуму, якщо виборчий процес зазначених виборів чи референдуму проводиться одночасно з виборчим процесом місцевих виборів;

12) визнанням його судом недієздатним або безвісно відсутнім;

13) виявленням обставин, що позбавляють особу права входити до складу виборчої комісії;

14) його смертю або оголошення його померлим.

Подання про заміну члена виборчої комісії вноситься суб`єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії, на паперових носіях та в електронному вигляді до відповідної виборчої комісії за формою, затвердженою Центральною виборчою комісією. До подання додаються документи, передбачені частиною дев`ятою статті 203, частиною четвертою статті 204 цього Кодексу

Зазначене подання під час виборчого процесу, а також у період з моменту формування складу територіальних виборчих комісій до початку виборчого процесу чергових місцевих виборів підлягає обов`язковому розгляду у п`ятиденний строк, але не пізніше останнього дня перед днем голосування, а поза межами виборчого процесу - у місячний строк з дня надходження (ч.ч. 3, 4 ст. 208 ВК України).

Частиною 7 ст. 208 ВК України визначено, що у разі якщо голова, заступник голови або секретар виборчої комісії систематично не виконує покладені на нього обов`язки, відповідна виборча комісія може звернутися до виборчої комісії, яка її утворила, з мотивованим поданням про його заміну, якщо за це проголосували не менше двох третин від складу комісії. Подання вноситься за підписом голови, заступника голови виборчої комісії або головуючого на відповідному засіданні виборчої комісії та засвідчується печаткою цієї комісії. До подання додаються не менш як два рішення виборчої комісії про невиконання головою, заступником голови чи секретарем цієї комісії покладених на нього обов`язків, а також витяг із протоколу засідання виборчої комісії, на якому розглядалося питання про внесення такого подання.

Голова, заступник голови або секретар виборчої комісії можуть особисто подати власноручно написану заяву про складення своїх обов`язків (без припинення членства в комісії) до виборчої комісії, що утворила відповідну виборчу комісію.

Аналіз наявних матеріалів справи та встановлених обставин, в ході розгляду останньої, на переконання судової колегії, в повному обсязі підтверджує висновок суду першої інстанції про відсутність підстав для дострокового припинення повноважень складу дільничних комісій.

Разом з тим, як встановлено зі змісту оскаржуваної постанови, відповідач при прийнятті останньої керувався, зокрема, ст. 37 ВК України, якою відзначено, що рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови, яка повинна містити посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови, а також приписами ст. 204 ВК України, які наведені вище.

Тож, судова колегія вважає прийнятною та обгрунтованою позицію суду першої інстанції щодо протиправної зміни відповідачем складу утвореної дільничної комісії, що було до того ж вчинено поза допустимих меж, які визначені на законодавчому рівні (утворення дільничної виборчої комісії не пізніш, як за 15 днів до дня виборів), що в даному випадку мало бути вчинено відповідачем до закінчення дня 15.10.2021 року.

Відтак, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про часткове задоволення позову шляхом визнання протиправною та скасування Постанови Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області №59 від 16.10.2021 "Про внесення змін до Постанови №58 від 15 жовтня 2021 року".

Оцінюючи позицію апелянта, колегія суддів вважає, що обставини, наведені в апеляційній скарзі, були ретельно перевірені та проаналізовані судом першої інстанції та їм була надана належна правова оцінка.

Отже, доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Положеннями ч. 9 ст. 273 КАС України визначено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Суд зазначає, що відповідачем до суду подано дану апеляційну скаргу без доказів сплати судового збору.

Таким чином, за подання апеляційної скарги на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 20 жовтня 2021 року стягненню з Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області на користь Державного бюджету України підлягає несплачений судовий збір в розмірі 1702,5 грн. (1135 грн*150%).

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 20 жовтня 2021 року - без змін.

Стягнути з Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області на користь Державного бюджету України несплачений судовий збір в розмірі 1702,5 грн. за подання апеляційної скарги на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 20 жовтня 2021 року за реквізитами стягувача: Державна судова адміністрація України, отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк: Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету 22030106.

Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.

Головуючий Біла Л.М. Судді Мацький Є.М. Драчук Т. О.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2021
Оприлюднено24.10.2021
Номер документу100529294
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/13404/21-а

Постанова від 23.10.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 23.10.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 23.10.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 23.10.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 23.10.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 22.10.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Рішення від 20.10.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

Ухвала від 19.10.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні