Ухвала
від 20.10.2021 по справі 908/1535/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 12/113/17

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

20.10.2021 Справа № 908/1535/17

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі колегії суддів: головуючий суддя - Смірнов О.Г., судді - Науменко А.О., Ярешко О.В.,

За участю секретаря судового засідання Соловйової А.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву за вих. № 41580/6/08-01-05-08 від 09.07.2021 Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 908/1535/17

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Приморське орендне підприємство теплових мереж"

до відповідача: Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області

про стягнення 27328,12 грн.

Заінтересована особа: Головне управління Державної податкової служби у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, ідентифікаційний код 44118663)

за участю представників:

від стягувача - не з`явився

від боржника - не з`явився

від Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області - Набока А.В., посвідчення РЕ № 000664 від 05.04.2021

СУТЬ ПИТАННЯ

Головне управління Державної податкової служби у Запорізькій області (далі - заявник) звернулось до Господарського суду Запорізької області із заявою за вих. № 41580/6/08-01-05-08 від 09.07.2021, в якій просить суд замінити сторону у виконавчому провадженні у справі 908/1535/17, а саме замінити боржника - Головне управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (код ЄДРПОУ 39396146) на Головне управління Державної податкової служби у Запорізькій області (код ЄДРПОУ ВП 44118663).

Відповідно до протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 13.07.2021 вказану заяву передано для розгляду колегії суддів: головуючий суддя - Смірнов О.Г., судді - Дроздова С.С., Федорова О.В.

Розпорядженням керівника апарату Господарського суду Запорізької області № П-438/21 від 19.07.2021, на підставі доповідної записки головуючого судді у справі Смірнова О.Г., для розгляду заяви, враховуючи перебування суддів-членів колегії Дроздової С.С. та Федорової О.В. у відпустці, заяву у справі № 908/1535/17 призначено до повторного автоматизованого розподілу.

Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 19.07.2021 заяву у справі № 908/1535/17 розподілено на розгляд колегії суддів у складі: головуючий суддя - Смірнов О.Г., судді - Колодій Н.А., Корсун В.Л.

Ухвалою суду від 19.07.2021 відкладено вирішення питання про прийняття до розгляду заяви Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 908/1535/17 до повернення матеріалів справи із суду апеляційної інстанції.

Постановою Центрального апеляційного господарського суду від 17.08.2021 у задоволенні апеляційної скарги Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області відмовлено, ухвалу Господарського суду Запорізької області від 03.06.2021 у справі №908/1535/17 залишено без змін.

Через канцелярію суду 15.09.2021 від Центрального апеляційного господарського суду повернулися матеріали справи № 908/1535/17.

Ухвалою суду від 17.09.2021 прийнято до розгляду заяву Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області за вих. № 41580/6/08-01-05-08 від 09.07.2021 про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 908/1535/17, судове засідання призначено на 27.09.2021 о 12:45.

Розпорядженням керівника апарату Господарського суду Запорізької області № П-665/21 від 27.09.2021, на підставі доповідної записки головуючого судді у справі Смірнова О.Г., для розгляду заяви, враховуючи перебування судді-учасника колегії Колодій Н.А. на лікарняному, заяву у справі № 908/1535/17 призначено до повторного автоматизованого розподілу.

Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 27.09.2021 заяву у справі № 908/1535/17 розподілено на розгляд колегії суддів у складі: головуючий суддя - Смірнов О.Г., судді - Корсун В.Л., Ярешко О.В.

Ухвалою суду від 28.09.2021 прийнято до розгляду заяву за вих. № 41580/6/08-01-05-08 від 09.07.2021 Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 908/1535/17, судове засідання з розгляду заяви призначено на 04.10.2021 о 12:30.

Ухвалою суду від 04.10.2021 відкладений розгляд заяви у справі на 20.10.2021 о 12:00.

Розпорядженням в.о. керівника апарату Господарського суду Запорізької області № П-735/21 від 19.10.2021, на підставі доповідної записки головуючого судді у справі Смірнова О.Г., для розгляду заяви, враховуючи перебування судді-учасника колегії Корсуна В.Л. на лікарняному, заяву у справі № 908/1535/17 призначено до повторного автоматизованого розподілу.

Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 19.10.2021 заяву у справі № 908/1535/17 розподілено на розгляд колегії суддів у складі: головуючий суддя - Смірнов О.Г., судді - Науменко А.О., Ярешко О.В.

Ухвалою суду від 19.10.2021 прийнято до розгляду заяву колегією суддів у складі: головуючий суддя - Смірнов О.Г., судді - Науменко А.О., Ярешко О.В., судове засідання з розгляду заяви призначено на 20.10.2021 о 12:00.

В судове засідання 20.10.2021 з`явився представник Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області, який підтримав вимоги поданої заяви та наполягав на її задоволенні.

Представники стягувача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Приморське орендне підприємство теплових мереж" та боржника - Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області в судове засідання 20.10.2021 не з`явилися, про дату, час та місце розгляду заяви у справі були повідомлені належним чином.

Неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження згідно із ч. 3 ст. 334 ГПК України.

Розглянувши матеріали справи, заяву, з`ясувавши підстави звернення з нею заявника, суд встановив.

Предметом розгляду у справі № 908/1535/17 були вимоги про стягнення з Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області заборгованості за поставлену теплову енергію в сумі 21191,45 грн., пені в сумі 3444,95 грн., трьох процентів річних в сумі 377,37 грн. та інфляційних витрат в сумі 2314,35 грн.

Рішенням Господарського суду Запорізької області від 26.10.2017 у справі №908/1535/17 позовні вимоги задоволено частково, а саме вирішено: стягнути з Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Приморське орендне підприємство теплових мереж" заборгованість за поставлену теплову енергію в сумі 21191,45 грн., три процента річних в сумі 251,82 грн., інфляційні витрати в сумі 1221,74 грн., витрати зі сплати судового збору в сумі 1326,99 грн. У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Приморське орендне підприємство теплових мереж" про стягнення з Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області пені в сумі 3444,95 грн., трьох процентів річних в сумі 125,55 грн. та інфляційних витрат в сумі 1092,61 грн. відмовлено.

На виконання вищезазначеного рішення у справі № 908/1535/17 господарським судом був виданий відповідний наказ від 08.12.2017, який надісланий стягувачу.

Постановою Донецького апеляційного господарського суду від 08.05.2018 рішення Господарського суду Запорізької області від 26.10.2017 у справі № 908/1535/17 залишено без змін.

Ухвалою Верховного Суду від 21.06.2018 відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області на рішення Господарського суду Запорізької області від 26.10.2017 та постанову Донецького апеляційного господарського суду від 08.05.2018 у справі № 908/1535/17.

Ухвалою Верховного Суду від 17.08.2018 відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління державної фіскальної служби України у Запорізькій області на рішення Господарського суду Запорізької області від 26.10.2017 та постанову Донецького апеляційного господарського суду від 08.05.2018 зі справи № 908/1535/17.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 03.06.2021 відмовлено у задоволенні заяви Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області за вих. № 305/08-10 від 13.05.2021 про заміну сторони виконавчого провадження (боржника) - Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області її правонаступником - Головним управлінням Державної податкової служби у Запорізькій області.

Постановою Центрального апеляційного господарського суду від 17.08.2021 у задоволенні апеляційної скарги Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області відмовлено, ухвалу Господарського суду Запорізької області від 03.06.2021 у справі №908/1535/17 залишено без змін.

Подана заява за вих. № 41580/6/08-01-05-08 від 09.07.2021 мотивована тим, що згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" вирішено реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби України шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби України за переліком згідно з додатком 2. У вказаному додатку зазначено, що Головне управління ДФС у Запорізькій області реорганізовується шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Запорізькій області. Пунктом 4 вказаної постанови визначено територіальні органи Державної податкової служби правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності. Згідно п. 1 Положення про Головне управління ДПС у Запорізькій області (далі - ГУ ДПС) (ЄДРПОУ 43143945), затвердженого наказом Державної податкової служби від 12.07.2019 №14 ГУ ДПС є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Запорізькій області (ЄДРПОУ 39396146). В подальшому постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком до цієї постанови та утворити територіальні органи державної податкової служби відповідно до ст. 21-1 Закону України Про центральні органи виконавчої влади . Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 № 529 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком до цього Наказу. Таким чином утворено Головне управління ДПС у Запорізькій області (ЄДРПОУ 44118663) як відокремлений підрозділ ДПС України. Заявник вказує, що згідно наказу Державної податкової служби України від 24.12.2020 року № 755 з 01.01.2021 Головне управління ДПС у Запорізькій області здійснює свої повноваження та функції як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України. При цьому зазначає, що згідно із п. 1 Положення про Головне управління ДПС у Запорізькій області, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 №643 ГУ ДПС (ЄДРПОУ 44118663) є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Запорізькій області (ЄДРПОУ 43143945). Заявник в заяві вказує, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому посилається на сформовану Верховним Судом практику, зокрема: постанови від 10.09.2020 у справі №420/5772/18, від 06.10.2020 у справі №804/958/17, від 03.12.2020 у справі №805/2173/16-а, від 30.12.2020 по справі №805/4361/17-а, в яких зазначено, що у випадку, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Статтею 1 Закону України "Про виконавче провадження" № 1404-VIII від 02.06.2016 (далі Закон України "Про виконавче провадження") визначено, що виконавчим провадженням як завершальною стадією судового провадження і примусового виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) вважається сукупність дій, визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Згідно із частиною першою та другою статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.

Відповідно до абзацу першого частини п`ятої статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" у разі вибуття однієї зі сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

З наведеного нормативного визначення випливає, що виконавче провадження є однією зі стадій судового провадження, яка завершує його. Ця стадія розпочинається з набранням судовим рішення законної сили або за інших умов, встановлених законом. Сторони судового провадження на стадії виконавчого провадження набувають відповідної процесуальної якості, користуються правами та несуть певні обов`язки, зумовлені статусом сторони. За законом на стадії виконавчого провадження можлива заміна сторони виконавчого провадження. Така заміна є прийнятною, зокрема, у правовідносинах, що допускають правонаступництво. При цьому законодавством встановлено головну умову, за якої тягар боржника може бути перекладено на іншу особу - це вибуття сторони виконавчого провадження.

За приписами частин першої, другої, п`ятої статті 334 Господарського процесуального кодексу України у разі вибуття однієї зі сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Статтею 52 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.

Згідно заяви заявника, останній просить замінити сторону у виконавчому провадженні у справі 908/1535/17, а саме замінити боржника - Головне управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (код ЄДРПОУ 39396146) на Головне управління Державної податкової служби у Запорізькій області (код ЄДРПОУ ВП 44118663).

В ухвалі Господарського суду Запорізької області від 03.06.2021, залишеною без змін постановою Центрального апеляційного господарського суду від 17.08.2021 у справі № 908/1535/17 суд зазначив наступне: Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 114331988020 станом на 03.06.2021 щодо Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області (боржник у справі) в реєстрі міститься запис про державну реєстрацію припинення вказаної юридичної особи в результаті її реорганізації від 10.05.2019 за № 10991120013005273. При цьому в графі "дані про юридичних осіб-правонаступників" вказаного витягу зазначено - Головне управління ДФС у Запорізькій області код ЄДРПОУ: 39396146.

Згідно із витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 394446731769 станом на 03.06.2021 щодо Головного управління ДФС у Запорізькій області в реєстрі міститься запис про перебування вказаної юридичної особи в стані припинення від 05.08.2019 за № 11031270028036804 (внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації). При цьому в графі "дані про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа" вказаного витягу зазначена: Бердянська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Запорізькій області. Разом з тим в графі "дані про юридичних осіб-правонаступників" відомості відсутні.

Таким чином, вищевикладене свідчить про те, що Бердянська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Запорізькій області (боржник у справі) припинилась шляхом реорганізації - приєднання до Головного управління ДФС у Запорізькій області, яке в свою чергу є правонаступником боржника .

Однак, ухвали про заміну боржника у справі № 908/1535/17 - Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області на правонаступника - Головне управління ДФС у Запорізькій області господарським судом не виносились.

Таким чином, станом на дату розгляду судом вищевказаної заяви про заміну сторони виконавчого провадження відповідачем (боржником) у справі № 908/1535/17 лишається Бердянська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Запорізькій області.

Відповідно до ч. ч. 1, 5 ст. 104 ЦК України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилась, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

За приписами ч. 1 ст. 106 Цивільного кодексу України злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.

Частиною 2 статті 107 Цивільного кодексу України встановлено, що після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074 (далі - Порядок № 1074), орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади. Орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Згідно із пунктом 6 Порядку № 1074 права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття; у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу; у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади; у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.

Відповідно до абзацу 1 пункту 12 Порядку № 1074 орган виконавчої влади, утворений в результаті реорганізації, здійснює повноваження та виконує функції у визначених Кабінетом Міністрів України сферах компетенції з дня набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення таким органом повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється.

Разом з тим згідно із пунктом 7 Порядку № 1074 майнові права та обов`язки органів виконавчої влади у разі їх злиття, приєднання або перетворення переходять правонаступникові на підставі передавального акта, а у разі їх поділу - згідно з розподільчим балансом.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби", утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1 та реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2.

Зокрема, до Головного управління ДПС у Запорізькій області (код ЄДРПОУ 43143945) приєднується територіальний орган ДФС - Головне управління ДФС у Запорізькій області (код ЄДРПОУ 39396146).

Згідно пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 визначені територіальні органи Державної податкової служби є правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби.

ГУ ДПС у Запорізькій області зареєстровано як юридичну особу і включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань згідно Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" за кодом 43143945.

Тобто, ГУ ДПС у Запорізькій області (ЄДРПОУ 43143945) є правонаступником ГУ ДФС у Запорізькій області (ЄДРПОУ 39396146), що реорганізується, у відповідних сферах діяльності.

До Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не внесено запис про припинення ГУ ДФС у Запорізькій області.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком до цієї постанови та утворити територіальні органи державної податкової служби відповідно до ст. 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади".

Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 року № 529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком до цього Наказу.

Головне управління ДПС у Запорізькій області зареєстровано як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України і включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань згідно Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" за кодом 44118663.

Згідно із п. 1 Положення про Головне управління ДПС у Запорізькій області, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 року №643 ГУ ДПС (ЄДРПОУ 44118663) є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Запорізькій області (ЄДРПОУ 43143945).

Таким чином, Головне управління ДПС у Запорізькій області (ВП ЄДРПОУ 44118663) не є правонаступником ГУ ДФС у Запорізькій області (ЄДРПОУ 39396146).

Відповідно до частини 8 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" № 755-IV від 15.05.2003, у разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються в результаті приєднання, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.

Колегія суддів враховує, що інститут правонаступництва органів державної влади різниться від інституту правонаступництва суб`єктів приватного права, оскільки є більш ширшим за змістом, включаючи в себе: правонаступництво в завданнях, функціях та повноваженнях як складових компетенції органу виконавчої влади, а також щодо конкретних управлінських (організаційних) прав та обов`язків, які складають зміст відповідних правовідносин, - тобто публічне правонаступництво, за якого відбувається перехід владних прав та функції органу, що реорганізовується, до органу, що створюється, та правонаступництво в майнових приватних правовідносинах, в яких орган влади виступає як юридична особа приватного права. У випадку публічного правонаступництва перехід таких прав та обов`язків оформлюється нормативним актом, тоді як правонаступництво в майнових приватних правовідносинах здійснюється на підставі передавального акта або розподільчого балансу. При цьому юридична особа є припиненою з дати внесення до ЄДР запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи (наведену правову позицію викладено у постановах Верховного Суду від 09.09.2019 у справі №916/376/15-г, від 19.05.2020 у справі № 910/22630/17 та від 14.07.2020 у справі № 917/1734/17).

Таким чином, умовою задоволення клопотання про заміну боржника є встановлення обставин переходу майнових прав та обов`язків ДФС у Запорізькій області у процесі його реорганізації до ДПС у Запорізькій області.

З аналізу положень статті 104 Цивільного кодексу України, статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" і пунктів 7, 12 Порядку № 1074 вбачається, що реорганізація ДФС у Запорізькій області шляхом її приєднання вважатиметься такою, що відбулася, із дати державної реєстрації змін до відомостей, які містяться в ЄДР, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої здійснюється приєднання, натомість перехід майнових прав та обов`язків реорганізованого (приєднаного) органу виконавчої влади до його правонаступника має підтверджуватися розподільчим балансом, затвердженим у встановленому порядку.

Аналогічна правова позиція викладена в постановах Центрального апеляційного господарського суду від 12.07.2021 у справі № 908/1414/20 та від 17.08.2021 у справі № 908/1535/17.

Згідно із витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 274700373647 станом на 20.10.2021 щодо Головного управління ДФС у Запорізькій області в реєстрі міститься запис про перебування вказаної юридичної особи в стані припинення від 05.08.2019 за № 11031270028036804 (внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації). При цьому в графі "дані про юридичних осіб-правонаступників" відомості відсутні.

Отже, згідно із відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Головне управління ДФС у Запорізькій області перебуває у стані припинення, запису про припинення юридичної особи до реєстру не внесено, в тому числі відсутні відомості про його юридичних осіб-правонаступників.

Крім того, в матеріалах справи відсутні докази складення та затвердження розподільчого балансу Державної фіскальної служби України.

Згідно із витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 87670519515 станом на 20.10.2021 щодо Головного управління ДПС у Запорізькій області (43143945) в реєстрі міститься запис про перебування вказаної юридичної особи в стані припинення з 23.10.2020 (запис за № 1001031100015047257 (внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації)). При цьому в графі "дані про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа" вказаного витягу відомості відсутні. Разом з тим в графі "дані про юридичних осіб-правонаступників" відомості відсутні. Також запису про припинення вказаної юридичної особи до реєстру не внесено.

Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили згідно вимог ч. 2 статті 86 ГПК України. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Згідно із ч. 1 ст. 76, ч. 1 ст. 77 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Заявник не довів суду обставин переходу майнових прав та обов`язків ГУ ДФС у Запорізькій області у процесі його реорганізації до ГУ ДПС у Запорізькій області, а відтак не довів наявність підстав для задоволення поданої заяви.

За таких обставин, у задоволенні заяви Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області за вих. № 41580/6/08-01-05-08 від 09.07.2021 про заміну сторони у виконавчому провадженні у справі № 908/1535/17, а саме (боржника) - Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (код ЄДРПОУ 39396146) на Головне управління Державної податкової служби у Запорізькій області (код ЄДРПОУ ВП 44118663) слід відмовити.

Разом з тим слід роз`яснити заявнику, що він не позбавлений можливості звернутися до суду в загальному порядку із відповідною заявою, надавши при цьому належні докази.

Керуючись ст. ст. 52, 234, 235, 334 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В

1. У задоволенні заяви Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області за вих. № 41580/6/08-01-05-08 від 09.07.2021 про заміну сторони у виконавчому провадженні у справі № 908/1535/17, а саме (боржника) - Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (код ЄДРПОУ 39396146) на Головне управління Державної податкової служби у Запорізькій області (код ЄДРПОУ ВП 44118663) відмовити.

2. Згідно із ч. 1 ст. 235 Господарського процесуального кодексу України дана ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та відповідно до п. 26 ч. 1 ст. 255, ст. 256 та підпункту 17.5. пункту 17 Розділу XI "Перехідні положення" Господарського процесуального кодексу України може бути оскаржена окремо від рішення суду в апеляційному порядку до Центрального апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги через Господарський суд Запорізької області протягом 10 днів з дня її складання.

Повний текст ухвали складено та підписано - 25.10.2021 року

Головуючий суддя О.Г. Смірнов

Суддя А.О. Науменко

Суддя О.В. Ярешко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення20.10.2021
Оприлюднено26.10.2021
Номер документу100543230
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/1535/17

Постанова від 13.01.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кузнецов Вадим Олександрович

Ухвала від 20.12.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кузнецов Вадим Олександрович

Ухвала від 22.11.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кузнецов Вадим Олександрович

Ухвала від 20.10.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

Ухвала від 19.10.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

Ухвала від 06.10.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

Ухвала від 04.10.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

Ухвала від 28.09.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

Ухвала від 28.09.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

Ухвала від 17.09.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні