ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13.01.2022 року м.Дніпро Справа № 908/1535/17
Центральний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Кузнецова В.О.,
суддів Мороза В.Ф., Вечірка І.О.,
секретар судового засідання Крицька Я.Б.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області на ухвалу Господарського суду Запорізької області від 20.10.2021 (повний текст ухвали складено та підписано - 25.10.2021, головуючий суддя Смірнов О.Г., судді Науменко А.О., Ярошенко О.В.) у справі
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Приморське орендне підприємство теплових мереж»
до відповідача Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області
про стягнення 27 328,12 грн
заінтересована особа Головне управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області, м. Запоріжжя
ВСТАНОВИВ:
І. Короткий зміст ухвали суду першої інстанції
Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 20.10.2021 у даній справі у задоволенні заяви Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області за вих. N 41580/6/08-01-05-08 від 09.07.2021 про заміну сторони у виконавчому провадженні у справі N 908/1535/17, а саме (боржника) - Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (код ЄДРПОУ 39396146) на Головне управління Державної податкової служби у Запорізькій області (код ЄДРПОУ ВП 44118663) відмовлено.
Ухвала місцевого господарського суду мотивована тим, що заявник не довів суду обставин переходу майнових прав та обов`язків ГУ ДФС у Запорізькій області у процесі його реорганізації до ГУ ДПС у Запорізькій області, а відтак не довів наявність підстав для задоволення поданої заяви.
ІІ. Вимоги апеляційної скарги та узагальнені доводи учасників справи
2.1 Доводи особи, яка подала апеляційну скаргу
Головне управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області, не погоджуючись із зазначеною ухвалою суду першої інстанції, звернулось до Центрального апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить ухвалу господарського суду скасувати та ухвалите нове рішення, яким замінити сторону виконавчого провадження (боржника) - Бердянську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області її правонаступником - Головним управлінням Державної податкової служби у Запорізькій області.
В обґрунтування своєї правової позиції, заявник вказує, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 № 296 "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби" реорганізовано об`єднані державні податкові інспекції ГУ ДФС у Запорізькій області (далі - ОДПІ) шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до ГУ ДФС у Запорізькій області.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року №537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби України за переліком згідно з додатком 1, а також реорганізовано територіальні органи Державної фіскальної служби України шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби України за переліком згідно з додатком 2. Також, визначено територіальні органи Державної податкової служби правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.
Згідно з додатками 1 та 2 вказаної постанови Кабінету Міністрів України утворено ГУ ДПС у Запорізькій області до якого приєдналось ГУ ДФС у Запорізькій області.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року №682-р Питання Державної податкової служби , визначено можливість забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну фіскальну службу України , функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
Згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року №1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України , Державна податкова служба України є правонаступником прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби України у відповідних сферах діяльності. Основні завдання та повноваження Державної податкової служби України визначені у Положенні про ДПС, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року №227.
ГУ ДПС у Запорізькій області зареєстровано як юридичну особу і включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань згідно Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 43143945.
2.2 Доводи інших учасників справи
Відзиву на апеляційну скаргу позивачем не надано.
Відсутність відзиву на апеляційну скаргу не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції (ч.3 ст.263 Господарського процесуального кодексу України).
ІІІ. Апеляційне провадження
3.1 Процедура апеляційного провадження в апеляційному господарському суді
Згідно до протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 15.11.2021 для розгляду апеляційної скарги визначена колегія у складі: головуючий суддя Кузнецов В.О., судді Вечірко І.О., Мороз В.Ф.
Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 22.11.2021 зазначену апеляційну скаргу залишено без руху, повідомлено скаржника про можливість усунення недоліків апеляційної скарги, шляхом надання доказів сплати судового збору в розмірі 2270,00 грн, тривалістю 10 днів з дня вручення цієї ухвали.
На виконання вимог ухвали суду від 22.11.2021 скаржником надано докази усунення недоліків апеляційної скарги.
Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 20.12.2021 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області на ухвалу Господарського суду Запорізької області від 20.10.2021; призначено справу до розгляду на 13.01.2022 на 10 годин 45 хвилин.
13.01.2022 учасники справи наданим їм процесуальним правом не скористалися та не забезпечили в судове засідання явку повноважних представників, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Колегія суддів вважає, що неявка представників сторін не перешкоджає розгляду справи.
13.01.2022 у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину постанови.
3.2 Стислий виклад обставин справи, встановлених судами
Рішенням Господарського суду Запорізької області від 26.10.2017 у даній справі позовні вимоги задоволено частково, а саме вирішено: стягнути з Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Приморське орендне підприємство теплових мереж" заборгованість за поставлену теплову енергію в сумі 21191,45 грн, три процента річних в сумі 251,82 грн, інфляційні витрати в сумі 1221,74 грн, витрати зі сплати судового збору в сумі 1326,99 грн. У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Приморське орендне підприємство теплових мереж" про стягнення з Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області пені в сумі 3444,95 грн, трьох процентів річних в сумі 125,55 грн та інфляційних витрат в сумі 1092,61 грн відмовлено.
На виконання вищезазначеного рішення господарським судом виданий відповідний наказ від 08.12.2017.
Постановою Донецького апеляційного господарського суду від 08.05.2018 рішення Господарського суду Запорізької області від 26.10.2017 залишено без змін.
Ухвалою Верховного Суду від 21.06.2018 відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області на рішення Господарського суду Запорізької області від 26.10.2017 та постанову Донецького апеляційного господарського суду від 08.05.2018.
Головне управління Державної податкової служби у Запорізькій області звернулось до Господарського суду Запорізької області із заявою за вих. № 41580/6/08-01-05-08 від 09.07.2021, в якій просило суд замінити сторону у виконавчому провадженні у даній справі, а саме замінити боржника - Головне управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (код ЄДРПОУ 39396146) на Головне управління Державної податкової служби у Запорізькій області (код ЄДРПОУ ВП 44118663).
Вказана заява мотивована тим, що згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» вирішено реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби України шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби України за переліком згідно з додатком 2, в якому зазначено, що Головне управління ДФС у Запорізькій області реорганізовується шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Запорізькій області.
Пунктом 4 вказаної постанови визначено територіальні органи Державної податкової служби правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.
Згідно п. 1 Положення про Головне управління ДПС у Запорізькій області (далі - ГУ ДПС) (ЄДРПОУ 43143945), затвердженого наказом Державної податкової служби від 12.07.2019 №14 ГУ ДПС є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Запорізькій області (ЄДРПОУ 39396146).
В подальшому постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком до цієї постанови та утворити територіальні органи державної податкової служби відповідно до ст. 21-1 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» .
Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 № 529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком до цього Наказу. Таким чином утворено Головне управління ДПС у Запорізькій області (ЄДРПОУ 44118663) як відокремлений підрозділ ДПС України.
Відповідно до наказу Державної податкової служби України від 24.12.2020 № 755, з 01.01.2021 Головне управління ДПС у Запорізькій області здійснює свої повноваження та функції як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України.
Згідно із п.1 Положення про Головне управління ДПС у Запорізькій області, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 №643 ГУ ДПС у Запорізькій області (ЄДРПОУ 44118663) є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Запорізькій області (ЄДРПОУ 43143945).
За твердженням заявника, публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому посилається на сформовану Верховним Судом практику, зокрема: постанови від 10.09.2020 у справі №420/5772/18, від 06.10.2020 у справі №804/958/17, від 03.12.2020 у справі №805/2173/16-а, від 30.12.2020 по справі №805/4361/17-а, в яких зазначено, що у випадку, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.
3.3 Позиція апеляційного господарського суду у справі
Імперативними приписами статті 269 Господарського процесуального кодексу України визначено, що суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї. Докази, які не були подані до суду першої інстанції, приймаються судом лише у виняткових випадках, якщо учасник справи надав докази неможливості їх подання до суду першої інстанції з причин, що об`єктивно не залежали від нього. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права. У суді апеляційної інстанції не приймаються і не розглядаються позовні вимоги та підстави позову, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши наведені в апеляційній скарзі доводи, перевіривши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, колегія суддів апеляційного суду вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Відповідно до частин першої та другої статті 52 Господарського процесуального кодексу України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Правонаступництвом є перехід прав і обов`язків від одного суб`єкта до іншого. Процесуальне правонаступництво виникає з юридичних фактів правонаступництва (заміни сторони матеріального правовідношення її правонаступником) і відображає зв`язок матеріального і процесуального права. Фактично, процесуальне правонаступництво слідує за матеріальним. У кожному конкретному випадку для вирішення питань можливості правонаступництва, господарському суду слід аналізувати відповідні фактичні обставини, передбачені нормами матеріального права.
За приписами ч.1 та 2 ст.15 Закону України "Про виконавче провадження" сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.
Частиною 5 статті 15 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив. У разі якщо сторона виконавчого провадження змінила найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім`я чи по батькові (для фізичної особи), виконавець, за наявності підтверджуючих документів, змінює своєю постановою назву сторони виконавчого провадження.
Відповідно до положень ст. 334 Господарського процесуального кодексу України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець. Суд розглядає заяву про заміну сторони її правонаступником у десятиденний строк з дня її надходження до суду у судовому засіданні з повідомленням учасників справи та заінтересованих осіб. Неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження. Ухвала про заміну сторони виконавчого провадження надсилається (надається) учасникам справи, а також державному виконавцю, приватному виконавцю в порядку, передбаченому статтею 242 цього Кодексу. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав та обов`язків від однієї особи до іншої. Виникнення процесуального правонаступництва безпосередньо пов`язане з переходом матеріальних прав між такими особами. Заміна сторони правонаступником відбувається, як правило, у випадках зміни суб`єкта права або обов`язку у правовідношенні, коли новий суб`єкт права (позивач, відповідач або третя особа) повністю або частково приймає на себе права чи обов`язки попередника.
Процесуальне правонаступництво є похідним від матеріального та випливає з юридичних фактів правонаступництва (заміни сторони у матеріальному правовідношенні її правонаступником). У зв`язку з цим для вирішення судом питання про процесуальну заміну сторони у справі необхідна наявність відповідних первинних документів, які підтверджують факт вибуття особи з матеріального правовідношення та перехід її прав та обов`язків до іншої особи - правонаступника.
Отже, процесуальне правонаступництво, передбачене Господарським процесуальним кодексом України, - це перехід процесуальних прав та обов`язків сторони у справі до іншої особи у зв`язку з вибуттям особи у спірному матеріальному правовідношенні (аналогічний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 10.08.2020 у справі №917/1339/16).
У виконавчому провадженні заміна сторони виконавчого провадження відбувається на підставі статті 334 Господарського процесуального кодексу України, а саме у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець (частини перша, друга цієї статті).
Відповідно до ч. 5 ст. 334 Господарського процесуального кодексу України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Отже, процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав і обов`язків сторони у справі до іншої особи у зв`язку з вибуттям особи у спірному матеріальному правовідношенні. Процесуальне правонаступництво випливає з юридичних фактів правонаступництва (заміни сторони матеріального правовідношення її правонаступником) і відображає зв`язок матеріального і процесуального права.
Здійснення правонаступництва є результатом наявності визначеного юридичного складу, тобто сукупності юридичних фактів, необхідних і достатніх для того, щоб отримати відповідний ефект - наступництво в правах та обов`язках. У кожному конкретному випадку для вирішення питань щодо можливості правонаступництва суду слід аналізувати відповідні фактичні обставини, передбачені нормами матеріального права.
Матеріали справи свідчать про те, що відповідачем (боржником) у даній справі є Бердянська ОДПІ Головного управління ДФС у Запорізькій області.
Водночас, у поданій заяві заявник просить замінити сторону виконавчого провадження, а саме боржника - Головне управління ДФС у Запорізькій області (код ЄДРПОУ 39396146) на Головне управління ДПС у Запорізькій області (код ЄДРПОУ ВП 44118663).
З Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань слідує що: державну реєстрацію юридичної особи - Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області припинено внаслідок реорганізації, про що внесено відповідний запис від 10.05.2019 за №10991120013005273; Головне управління ДФС у Запорізький області з 05.08.2019 перебуває у стані припинення, проте на даний час державну реєстрацію вказаної особи не припинено.
При цьому, матеріали справи не містять доказів заміни відповідача (боржника) у даній справі Бердянської ОДПІ Головного управління ДФС у Запорізькій області на Головне управління ДФС у Запорізькій області.
За змістом ч.1 ст.104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Згідно з Порядком здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074 який визначає механізм здійснення заходів,пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі органи виконавчої влади) та їх територіальних органів: органи виконавчої влади утворюються, реорганізуються або ліквідуються Кабінетом Міністрів України за поданням Прем`єр-міністра України (п. 2); орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади. Орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації (п.п. 4, 5); права та обов`язки органів виконавчої влади переходять, зокрема, у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади (п. 6); майнові права та обов`язки органів виконавчої влади у разі їх злиття, приєднання або перетворення переходять правонаступникові на підставі передавального акта, а у разі їх поділу - згідно з розподільчим балансом (п. 7).
За правовими висновками, викладеними у постановах Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 09.09.2019 у справі № 916/376/15-г, від 19.05.2020 у справі №910/22630/17 та від 14.07.2020 у справі №917/1734/17: системний аналіз положень Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074, Цивільного кодексу України та Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у свої сукупності свідчить, що інститут правонаступництва органів державної влади різниться від інституту правонаступництва суб`єктів приватного права, оскільки є більш ширшим за змістом, включаючи в себе: правонаступництво в завданнях, функціях та повноваженнях як складових категорії компетенції органу виконавчої влади, а також щодо конкретних управлінських (організаційних) прав та обов`язків, які складають зміст відповідних правовідносин - тобто публічне правонаступництво за якого відбувається перехід владних прав та функції органу, що реорганізовується до органу, що створюється та правонаступництво в майнових приватних правовідносинах, у яких орган влади виступає як юридична особа приватного права. У випадку публічного правонаступництва перехід таких прав та обов`язків оформлюється нормативним актом, тоді як правонаступництво в майнових приватних правовідносинах здійснюється на підставі передавального акту (ч.2 ст.107 Цивільного кодексу України, п.7 Порядку №1074 від 20.10.2011). При цьому юридична особа є припиненою з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Враховуючи, що предметом розгляду у даній справі є заява відповідача про заміну сторони (боржника) який є органом державної влади саме у майнових приватних правовідносинах, умовою задоволення вказаної заяви є встановлення обставин переходу майнових прав та обов`язків Головного управління ДФС у Запорізькій області у процесі його реорганізації до Головного управління ДПС у Запорізькій області, які, з урахуванням наведеного, мають підтверджуватися передавальним актом.
Матеріали справи не містять, а заявником не надано доказів в підтвердження факту переходу майнових прав та обов`язків Головного управління ДФС у Запорізькій області у процесі його реорганізації до Головного управління ДПС у Запорізькій області, який має бути підтверджений у порядку, встановленому Порядком здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074.
Крім того, з аналізу положень статті 104 Цивільного кодексу України, статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» і пунктів 7, 12 Порядку № 1074 вбачається, що реорганізація ДФС у Запорізькій області шляхом її приєднання вважатиметься такою, що відбулася, із дати державної реєстрації змін до відомостей, які містяться в ЄДР, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої здійснюється приєднання.
Згідно із витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 274700373647 станом на 20.10.2021 щодо Головного управління ДФС у Запорізькій області в реєстрі міститься запис про перебування вказаної юридичної особи в стані припинення від 05.08.2019 за № 11031270028036804 (внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації). При цьому в графі «дані про юридичних осіб-правонаступників» відомості відсутні.
Отже, згідно із відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Головне управління ДФС у Запорізькій області перебуває у стані припинення, запису про припинення юридичної особи до реєстру не внесено, в тому числі відсутні відомості про його юридичних осіб-правонаступників.
Враховуючи викладене, приймаючи до уваги недоведення заявником обставин переходу майнових прав та обов`язків ГУ ДФС у Запорізькій області у процесі його реорганізації до ГУ ДПС у Запорізькій області, місцевий господарський суд дійшов правильного висновку про відмову у задоволенні заяви Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області за вих.№41580/6/08-01-05-08 від 09.07.2021 про заміну сторони у виконавчому провадженні у справі № 908/1535/17, а саме (боржника) - Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (код ЄДРПОУ 39396146) на Головне управління Державної податкової служби у Запорізькій області (код ЄДРПОУ ВП 44118663).
Колегія суддів відхиляє вимогу заявника апеляційної скарги про заміну сторони виконавчого провадження (боржника) - Бердянську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області її правонаступником - Головним управлінням Державної податкової служби у Запорізькій області, оскільки вказана вимога не була предметом розгляду суду першої інстанції.
3.4 Висновки апеляційного господарського суду за результатами апеляційного перегляду.
Колегія суддів апеляційного господарського суду вважає, що суд першої інстанції повно з`ясував обставини справи і дав їм правильну юридичну оцінку. Порушень чи неправильного застосування норм матеріального чи процесуального права під час постановлення оскаржуваної ухвали судом апеляційної інстанції не встановлено. В зв`язку з цим апеляційна скарга задоволенню не підлягає, а ухвала суду першої інстанції має бути залишена без змін.
3.5. Розподіл судових витрат.
Відповідно до приписів ст.129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покладаються на скаржника.
Керуючись ст.ст.269,275,277,281-283 Господарського процесуального кодексу України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити у задоволенні апеляційної скарги Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області.
Ухвалу Господарського суду Запорізької області від 20.10.2021 у справі №908/1535/17 залишити без змін.
Судові витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покласти на скаржника.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку
Постанова складена у повному обсязі 17.01.2022.
Головуючий В.О.Кузнецов
Судді І.О.Вечірко
В.Ф.Мороз
Суд | Центральний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2022 |
Оприлюднено | 26.01.2022 |
Номер документу | 102723706 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні