Постанова
від 27.09.2007 по справі ас3/377-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АС3/377-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ   СУД   СУМСЬКОЇ  ОБЛАСТІ


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27.09.07           Справа №АС3/377-07.

Господарський суд Сумської області у складі судді Соп'яненко О.Ю., розглянувши  матеріали справи

за позовом          Сумського обласного  відділення фонду України соціального захисту інвалідів, м. Суми

до відповідача          Дитячого оздоровчого табору «Чайка», м. Буринь Сумської області

про стягнення           2 931 грн. 60 коп.

За участю представників сторін :

від позивача  Груздо Т.С.

від відповідача   не з'явився

    Суть спору : позивач просить стягнути з відповідача адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2006 році та пеню  в сумі  2 931 грн. 60  коп..

     Позивач подав заяву про уточнення позовних вимог № 04-278/1016 від 31.08.2007 року в якій просить стягнути з відповідача адміністративно –господарські санкції за 0,7 нествореного робочого місця для працевлаштування інваліда у 2006 році в розмірі 2  067 грн. 70 коп. і т.ч. 51 грн. 60 коп. пені .

  Представник відповідача заперечував  проти позову, посилаючись на те, що відповідачем був працевлаштований у 2006 році інвалід ІІ групи Товстенко І. В. (ідент.код 1839702616), довідка МСЕК № 000069 від 03.03.05р. інвалідність встановлена до 03.03.2007р., прийнятий був на роботу  відповідачем згідно наказу № 40 від 14.06.2006 року, про що зазначено у звіті ф. № 10-П1, надісланому відповідачеві (а.с.5)

    Розглянувши матеріали справи, дослідивши наявні докази, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного:

   Відповідно до ст.4 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21 березня 1991 року № 875-ХІІ , діяльність держави щодо інвалідів виявляється у створенні правових, економічних, соціально-побутових і соціально-психологічних умов для задоволення їх здоров'я, матеріальному забезпеченні, посильній трудовій та громадській діяльності.

    Згідно ч. 5 ст. 20 Закону , фінансування заходів щодо соціальної, трудової, фізкультурно-спортивної та професійної реабілітації інвалідів , надання позик на створення  робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, забезпечення інвалідів технічними реабілітаційними засобами, оплата навчання та перекваліфікація здійснюються фондом соціального захисту інвалідів за рахунок адміністративно-господарських санкцій та пені .

     Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ч. 3 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» № 875) .

    Статтею 19 даного Закону для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання встановлено норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві.

    Підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від Форм власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша ніж установлена нормативами зазначеними вище, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом (ч.1 ст.20 Закону).

    Відповідач в повному обсязі не забезпечив встановленого нормативу робочих місць, чим порушив вище зазначені вимоги  Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в України”.  І крім того, не перерахував встановлені Законом штрафні санкції за нестворені робочі місця.

    Згідно звіту про зайнятість інвалідів за 2006 рік, норматив числа робочих місць для працевлаштування інвалідів (у відповідності з вимогами чинного законодавства) для відповідача становить 1 робоче місце.

     У відповідності  до документів , які були додані підприємством  щодо працевлаштування  гр. Товстенко І.В., як особи з обмеженими можливостями, який був зарахований  на посаду техпрацівника на 0,25 ставки  по строковому  договору  терміном  з 14.06.2006 року  по 23.08.2006 року  відповідно до запису в трудовій книжці працівника . А тому даний працівник пропрацював в ДОТ «Чайка» лише 3 місяця .

     Пунктом 3.2.1 Інструкції зі статистики середньооблікова  кількість  штатних працівників за місяць обчислюється  шляхом підсумування  кількості штатних  працівників облікового складу за кожний календарний день звітного місяця, тобто з 1 по 30 або 31 число ( для лютого – по 28 або 29) , включаючи вихідні, святкові  та неробочі дні, і діленні одержаної суми на число календарних днів звітного місяця.

     Таким чином, відповідачем не виконано норматив по створенню 0,7  робочого місця для працевлаштування інваліда , так як нормами п. 1 ст. 20 Закону України  «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , чітко вказано, що на підприємствах, де середньооблікова чисельність  працюючих інвалідів менша , ніж установлена  нормативом  щороку сплачують відповідним відділенням  Фонду соціального захисту інвалідів  адміністративно-господарські санкції.

    Відповідно до наданого  ДП « Буринський комунальник»  звіту , розмір середньої річної  заробітної плати на підприємстві становить  5 760 грн. 00 коп.

    Таким чином , сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання  відповідачем нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2006 році становить 2 016 грн. 00 коп.

    Відповідно до Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих  місць для працевлаштування інвалідів ( затв. Постановою КМУ від 31.01.2007 року № 70) , порушення строків сплати суми адміністративно-господарських санкцій тягне за собою  нарахування пені у розмірі  120 відсотків  річних облікової ставки  Національного  банку за кожний календарний день прострочення .

   Пеня  за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкцій станом на  15.06.2007 року становить 36 грн. 00 коп.

   Таким чином , загальна сума заборгованості складає 2 052 грн. 00 коп.

   Відповідачем не додано до матеріалів справи відповідних доказів  сплати  боргу в розмірі  2 052 грн. 00 коп. , тому вимоги позивача щодо стягнення з відповідача 2 052 грн. 00 коп. обґрунтовані, правомірні  і підлягають задоволенню.

     На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18,19,20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів»,  ст.ст. 158, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний позов Сумського обласного  відділення фонду України соціального захисту інвалідів, м. Суми  до відповідача - Дитячого оздоровчого табору «Чайка», м. Буринь Сумської області про стягнення           2 931 грн. 60 коп. задовольнити частково .

2.          Стягнути з Дитячого оздоровчого табору «Чайка» ( Сумська область, м. Буринь, вул. Першотравнева, 20 ; код ЄДРПОУ 23052169 )     на користь Сумського обласного відділення фонду України соціального захисту інвалідів ( м. Суми, вул. Горького, 2,  код ЄДРПОУ 23636315 ) 2 052 грн. 00 коп. боргу .

3.          В інший части позовних вимог відмовити .

4.          Видати виконавчий лист після набрання постанови законної сили.

5.          Згідно ст. 186 КАС України заява про апеляційне оскарження постанови подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення (з дня складення постанови в повному обсязі). Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

6.          Згідно ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не буде подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання, апеляційної скарги постанова, якщо її не було скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

7.          Копію постанови надіслати сторонам по справі.

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення27.09.2007
Оприлюднено10.10.2007
Номер документу1006596
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ас3/377-07

Постанова від 27.09.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Левченко П.І.

Ухвала від 16.08.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Левченко П.І.

Ухвала від 26.07.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Левченко П.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні