Рішення
від 29.10.2021 по справі 540/4151/21
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 жовтня 2021 р.м. ХерсонСправа № 540/4151/21

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Попова В.Ф.,

секретар Рябчич А.М.,

за участю:

представниці позивача Варняк Н.С.,

представника відповідача Гонтаренко А.К.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Корсар" до Департаменту інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації, третя особа Приватне підприємство "Поярков" про визнання протиправним та скасування наказу від 29.07.2021 року № 94 "Про скасування рішення конкурсного комітету по об`єкту конкурсу № 17",

встановив:

ПП "Корсар" (далі позивач) звернулось в суд з адміністративним позовом до Департаменту інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації (далі відповідач, Департамент ХОДА), третя особа ПП "Поярков", відповідно до якого просить про таке:

- визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації від 29.07.2021 № 94 "Про скасування рішення конкурсного комітету по об`єкту конкурсу № 17";

- зобов`язати Департамент інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації укласти з ПП "Корсар" договір про організацію перевезень пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах по об`єкту конкурсу № 17.

Позивачем подавалась заява про забезпечення позову, яка судом відхилена.

Обґрунтовуючи позовні вимоги представниця позивача зазначила, що оскаржуваним наказом скасовано результати конкурсу з перевезення пасажирів у якому ПП "Корсар" було визнано переможцем. Наказ є протиправним, оскільки документи, передбачені Порядком для участі в конкурсі, який відбувся 24 червня 2021 року, були подані ПП "Корсар" вчасно та в повному обсязі. Зауваження до документів з боку Департаменту були відсутні. Питання щодо заявлення до участі в конкурсу транспортного засобу, який був зазначений при проведенні конкурсу 2018 року було предметом обговорення конкурсної комісії та враховано при прийнятті рішення. Оскільки документи були прийняті у позивача та він допущений до конкурсу, то департамент протиправно не з підстав передбачених законом та Порядком скасував рішення конкурсного комітету, чим порушено вимоги п. 8, 12, 49 Порядку 1081. Таке рішення не відповідає вимогам ч. 2 ст. 2 КАС України. Просить задовольнити позовні вимоги повністю.

Представник Департаменту ХОДА позовні вимоги не визнав та зазначив, що наказом від 29.07.2021 № 94 скасовано результати конкурсу по об`єкту № 17 переможцем якого було визнано позивача. Підставою скасування стали результати розгляду скарг іншого учасника конкурсу. Було встановлено, що позивач подав документи для участі в конкурсу які містять недостовірну інформацію, а саме заявлено транспортний засіб, що буде обслуговувати об`єкт конкурсу, який вже використовується позивачем на іншому об`єкті як переможцем конкурсу про що укладено відповідний договір.

Судом встановлені такі обставини по справі.

Відповідно до наказу Департаменту інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації від 12.05.2021 року № 53 "Про заходи щодо проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньо-обласні маршрути)" оголошено про проведення конкурсу, в додатках до якого, зазначені об`єкти конкурсу з перевезення пасажирів автомобільним транспортом на приміських і міжміських внутрішньо-обласних автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області та призначено дату проведення конкурсу - 24 червня 2021 року.

Згідно з Додатком № 1 до наказу, в якому серед інших об`єктів конкурсу, значиться об`єкт за № 17 - за маршрутами: Скадовськ АС - Херсон АВ (1931/1932,1933/1934,1937/1938), Скадовськ АС - Херсон АВ (2179/2180), Красне-Херсон АВ ч/з Скадовськ АС (2411/2412).

Позивачем 31.05.2021 року надано заяву на участь у зазначеному конкурсі за об`єктом № 17, при цьому вказано відомості про автобуси, які будуть використовуватися серед яких: БАЗ А079.23, державний номер реєстрації - НОМЕР_1 .

Відповідно до заяви ПП "Корсар" від 19.05.2018 року на участь у конкурсі з перевезень пасажирів та доданих до неї відомостей про автобуси, які будуть використовуватися на маршруті, свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу та договору № 2018-25/31 від 16.11.2018 року укладеним між Управлінням транспорту та зв`язку Херсонської ОДА та ПП "Корасар" строк дії якого закінчується у 2023 році, автобус БАЗ А079.23, державний номер реєстрації - НОМЕР_1 зазначений позивачем як такий, що буде обслуговувати вказані у цьому договорі маршрути по об`єкту конкурсу № 8.

23 червня 2021 року Департаментом ХОДА відповідно до п. 1.6 наказу за № 72 "Про допуск/недопуск перевізників-претендентів до участі у конкурсі, який відбудеться 24 червня 2021 року", допущено до участі у вказаному конкурсі позивача, з умовою, що документи, які подані відповідають вимогам Закону України "Про автомобільний транспорт", Порядку № 1081, переліку та достовірності.

Пунктом 5 рішення конкурсного комітету з перевезення пасажирів автомобільним транспортом на приміських і міжміських внутрішньо-обласних автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Херсонської області, яке оформлене протоколом засідання конкурсного комітету від 24 червня 2021 року, по об`єкту конкурсу № 17 визначено переможцем ПП "Корсар" та запропоновано організатору перевезень укласти з ним договір відповідно до п. 53 ПКМУ № 1081 строком на 5 років, друге місце - ПП "Поярков".

29.07.2021 року Департаментом ХОДА прийнято наказ № 94 від 29.07.2021 року "Про скасування рішення конкурсного комітету по об`єкту № 17", щодо результатів конкурсу, яке оформлене протоколом засідання конкурсного комітету від 24.06.2021 по об`єкту конкурсу № 17 за маршрутами: Скадовськ АС - Херсон АВ (1931/1932, 1933/1934, 1937/1938), Скадовськ АС - Херсон АВ (2179/2180), Красне - Херсон АВ ч/з Скадовськ АС (2411/2412).

Підставою скасування стали результати опрацювання протоколу засідання конкурсного комітету від 24 червня 2021 року по об`єкту № 17 та враховуючи обставини викладені у скаргах ПП "Поярков".

Основною причиною такого скасування стало те, що позивач надав недостовірну інформацію, а саме у додатках до заяви про участь у конкурсі зазначив транспортний засіб автобус БАЗ А079.23, державний номер реєстрації - НОМЕР_1 як такий, що буде використовуватись на маршрутах об`єкта № 17, в той час цей автобус використовується вже на іншому об`єкті № 8 попереднього конкурсу переможцем якого стало ПП "Корсар".

Таким чином, у цій справі необхідно встановити чи може така інформація розглядатись як недостовірна та бути підставою для скасування результатів конкурсу.

Заслухавши сторони, дослідивши письмові докази по справі, враховуючи приписи діючого законодавства, суд приходить до висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають виходячи з такого.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначені Законом України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 №2344-111 (далі - Закон №2344-111).

За ст. 34 цього закону автомобільний перевізник повинен виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону; забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут; забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв; організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; забезпечувати безпеку дорожнього руху; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів; ...

Відповідно до частини третьої статті 35 Закону №2344-111 перевезення пасажирів автобусами в режимі регулярних пасажирських перевезень здійснюють автомобільні перевізники на автобусних маршрутах загального користування на договірних умовах із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Згідно з частиною першою статті 43 Закону №2344-111 визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.

Організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування (стаття 44 цього Закону).

Відповідно до частини дев`ятої, дванадцятої статті 44 Закону №2344-111 для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет.

До обов`язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать:

визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; (ч. 2 ст. 44)

Відповідно до статті 45 Закону України "Про автомобільний транспорт" у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону. До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які: визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб`єкта господарювання; подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію: не відповідають вимогам статті 34 цього Закону; передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.

Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України (ч.12 ст. 44 Закону №2344-111). Таким порядком є Порядок №1081, яким визначена процедура підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування.

Згідно з пунктом 8 Порядку №1081 переможця конкурсу визначає організатор перевезень на підставі рішення конкурсного комітету окремо щодо кожного об`єкта конкурсу. У разі, коли щодо одного чи кількох об`єктів конкурсу встановлено, що рішення конкурсного комітету прийнято з порушенням законодавства, організатор перевезень приймає рішення про скасування такого рішення конкурсного комітету щодо цих об`єктів та виносить його для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету.

За приписами п. 17 Порядку № 1081, у конкурсі можуть брати участь підприємства (організації), які відповідають вимогам, що встановлені статтею 44 Закону України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 року, а також умовам проведення відповідного конкурсу.

Згідно з пунктом 29 Порядку № 1081 для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об`єкта конкурсу документи, визначені статтею 46 закону України "Про автомобільний транспорт", за формою згідно з додатками 1 - 4. Перевірку поданих документів на відповідність обов`язковим і додатковим (за наявності) умовам конкурсу та наявності усіх документів, передбачених цим Порядком, проводить організатор перевезень. Перевірку поданих документів на відповідність обов`язковим і додатковим (за наявності) умовам конкурсу та наявності усіх документів, передбачених цим Порядком, проводить організатор перевезень.

Зазначений конкурс проводиться у встановленому законодавством порядку, перевізник-претендент подає документи для участі у конкурсі зокрема: відомості за підписом суб`єкта господарювання про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником та інші відповідно до законодавства.

Відповідно до п. 12 Порядку 1081 до участі в конкурсі не допускається перевізник- претендент, який:

1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;

2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;

3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт";

4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків необхідної кількості автобусів для виконання перевезень;

5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укргрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);

6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт";

7) подав до участі в конкурсі більшу кількість автобусів, ніж це передбачено умовами конкурсу.

Відповідно до п. 46 Порядку організатор перевезень визнає переможцем чи переможцями конкурсу з перевезення пасажирів на міжобласних автобусних маршрутах того перевізника чи перевізників, які відповідають вимогам статей 45 і 46 Закону України "Про автомобільний транспорт" та цього Порядку.

За приписами п. 67 Порядку № 1081 документи та зазначена в них інформація, що подані автомобільними перевізниками-претендентами для участі у конкурсі, повинні бути достовірними станом на дату подання таких документів на конкурс і на дату проведення самого конкурсу.

Пунктом 49 Порядку № 1081, зокрема в ч. 3, за наявності підстав вважати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу такими, що прийняті з порушенням законодавства, приймається обґрунтоване рішення із зазначенням змісту порушень про скасування рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу або скасування свого рішення як за окремими об`єктами конкурсу, так і в цілому всього конкурсу.

Таким чином, відповідно до вищезазначених приписів Закону та Порядку інформація подана учасником конкурсом повинна бути достовірною.

Суд вважає, що ПП "Корсар" зазначивши транспортний засіб який ним вже використовується в обслуговуванні інших маршрутів попереднього конкурсу надав недостовірну інформацію конкурсному комітету і це може бути підставою для скасування результатів конкурсу виходячи з такого.

Згідно до п. 5 Порядку 1081 метою визначення автомобільного перевізника на конкурсних засадах є: реалізація основних напрямів розвитку галузі автомобільного транспорту; створення безпечних умов для перевезення пасажирів автомобільним транспортом; покращення якості та доступності пасажирських перевезень; створення конкурентного середовища; забезпечення оновлення рухомого складу; підвищення рівня безпеки перевезень пасажирів; забезпечення виконання соціально значущих перевезень.

Таким чином, суд погоджується з обґрунтуваннями відповідача, що використання одного транспортного засобу на різних об`єктах конкурсу суперечить самій меті проведення конкурсу, негативно впливає на якість надання послуг та є свідченням недостатньої кількості у позивача транспортних засобів необхідних для забезпечення безпечного, якісного перевезення пасажирів.

Перешкодою для використання одного і того ж самого транспортного засобу на різних об`єктах, маршрутах є умови договору № 2018-25/31 від 16.11.2018 року, що укладений між Управлінням транспорту та зв`язку Херсонської ОДА та ПП "Корсар" в п. 1.4 якого зазначено, що перевізник обслуговує маршрути, зазначені в п. 1.2. Договору виключно транспортними засобами, які заявлені на конкурс та зазначені в конкурсній пропозиції, у випадку необхідності заміни відповідної одиниці рухомого складу сторони узгоджують це письмово.

Представник відповідача в судовому засіданні зазначив, що тільки після скасування результатів конкурсу позивач подав заяву про заміну одиниць рухомого складу відповідно до вказаного договору.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що зі змісту пункту 12 Порядку, відсутність достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів) є підставою для прийняття організатором рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, а оскільки ПП "Корсар" допущено до участі в конкурсі і це питання було предметом обговорення конкурсної комісії, то зазначене виключає скасування рішення з цих підстав.

Суд відхиляє такі обґрунтування позивача, оскільки вважає, що проведення конкурсу є одним із етапів, що передують укладенню договору на перевезення пасажирів замовником та стороною в якому є Департамент ХОДА.

Висновки конкурсної комісії та результати конкурсу не є обов`язковими для Департаменту ХОДА і саме тому Законом №2344-111 та Порядком 1081 передбачено право відповідача на прийняття рішення про скасування результатів конкурсу, в разі встановлення порушень законодавства як при подачі документів так і після проведення конкурсу за скаргами інших учасників. Допуск позивача до участі у конкурсі не є обставиною, що виключення можливість перегляду документів та інформації на предмет їх достовірності.

Виходячи з викладеного, враховуючи приписи законодавства, суд приходить до висновку, що наказ Департаменту ХОДА № 94 від 29.07.2021 року "Про скасування рішення конкурсного комітету по об`єкту конкурсу № 17" є законним та таким, що відповідає вимогам ч.2 ст. 2 КАС України.

Керуючись ст. 242-246 КАС України, суд

вирішив :

Відмовити повністю Приватному підприємству "Корсар" у задоволенні позовних вимог до Департаменту інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування наказу від 29.07.2021 року № 94 "Про скасування рішення конкурсного комітету по об`єкту конкурсу № 17".

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 29 жовтня 2021 р.

Суддя В.Ф. Попов

кат. 113070200

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.10.2021
Оприлюднено01.11.2021
Номер документу100677020
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/4151/21

Постанова від 14.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 22.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 04.04.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 15.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 29.10.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 07.10.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 12.08.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні