Справа № 3-1013/09
3-в/583/53/21
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 листопада 2021 року м. Охтирка
Охтирський міськрайонний суд Сумської області в складі:
головуючого судді Соколової Н.О.,
за участю секретаря судового засідання Марченко О.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду № 6 подання Охтирського районного відділу поліції Головного управління національної поліції в Сумській області про звільнення від відбування адміністративного стягнення у виді адміністративного арешту, у зв`язку із закінченням строку давності його виконання щодо ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою АДРЕСА_1 ,
ВСТАНОВИВ:
23.10.2021 до суду надійшло зазначене подання, мотивоване тим, що на виконанні в Охтирському РВП ГУНП в Сумській області перебуває постанова Охтирського міськрайонного суду Сумської області від 29.05.2009 № 3-1013/09, якою на ОСОБА_1 накладено адміністративне стягнення у виді адміністративного арешту строком 7 (сім) діб. Відповідно до принципу верховенства права давність виконання постанови судді про накладення стягнення у виді адміністративного арешту не може тривати довше, ніж давність виконання обвинувального вироку у кримінальному провадженні, у якому особа звільняється від відбування покарання, якщо з дня набрання чинності обвинувальним вироком його не було виконано, зокрема два роки у разі засудження до покарання менш суворого, ніж обмеження волі. Тому строк давності виконання постанови судді про накладення стягнення у виді адміністративного арешту не повинен перевищувати двох років.
Посилаючись на викладене, просить звільнити ОСОБА_1 від відбування адміністративного стягнення у виді адміністративного арешту на строк 7 діб, накладеного постановою Охтирського міськрайонного суду Сумської області від 29.05.2009 № 3-1013/09 за ч. 1 ст. 130 КУпАП у зв`язку із закінченням строку давності її виконання.
Представник Охтирського РВП ГУНП в Сумській області в судове засідання не з`явився, подав заяву про проведення судового засідання без їх участі, вимоги за поданням підтримав.
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився.
Суд проаналізувавши матеріали справи, дослідивши письмові докази, дійшов наступного висновку.
Згідно зі ст. 304 Кодексу України про адміністративні правопорушення питання, зв`язані з виконанням постанови про накладення адміністративного стягнення, вирішуються органом (посадовою особою), який виніс постанову.
Встановлено, що згідно з постановою Охтирського міськрайонного суду Сумської області від 29.05.2009 ОСОБА_1 визнано винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладено адміністративне стягнення у виді арешту на строк 7 діб. Строк відбуття адміністративного арешту рахувати з часу затримання.
29.05.2009 Охтирським міськрайонний судом копію постанови суду направлено для виконання на адресу Охтирського МВ ГУМВС України в Сумській області, відомості про виконання вказаної постанови до суду не надходили, інформації про ухилення ОСОБА_1 від виконання покладеного на нього адміністративного стягнення у виді адміністративного арешту матеріали справи не містять.
Законодавець залишив поза сферою свого регулювання питання щодо строків виконання постанови про накладення стягнення у виді адміністративного арешту.
Фактична безстроковість виконання таких постанов суперечить принципу правової визначеності, що є складовою принципу верховенства права і широко застосовується ЄСПЛ при оцінці порушень державами-членами Конвенції, а необмежений строк виконання своєчасно надісланої постанови суперечить принципу 4 Рекомендації № R (91) 1 Комітету міністрів Ради Європи державам-членам стосовно адміністративних санкцій, згідно якого, якщо адміністративний орган влади розпочав адміністративне провадження із застосування санкції, він зобов`язаний діяти залежно від обставин справи з розумною швидкістю.
КСУ у п. 3.4 і 3.6 свого рішення від 13.10.2011 (справа № 10-рп/2011), аналізуючи положення міжнародних актів, наголосив, що не вбачається різниці між кримінальними та адміністративними протиправними діяннями, оскільки вони охоплюються загальним поняттям правопорушення , а відмінність адміністративного правопорушення від злочину полягає, насамперед, у тому, що воно є менш суспільно небезпечним . У цьому рішенні Суд поширив певні гарантії кримінального процесу і на процес притягнення особи до адміністративної відповідальності.
Відтак, на цю категорію справ поширюється гарантії ст. 6 Конвенції, що у свою чергу надає можливість суду застосувати аналогію закону, тобто застосувати у межах своєї компетенції до КУпАП іншої норми закону, зокрема КК, яка регламентує подібні відносини, заповнивши тим самим прогалину у законодавстві України про адміністративні правопорушення.
Такою нормою у КК є ст. 80, яка розташована у розділі ХІІ Звільнення від покарання та його відбування і регламентує звільнення від відбування покарання у зв`язку із закінченням строків давності виконання обвинувального вироку.
Згідно з ч. 1 цієї статті особа звільняється від відбування покарання, якщо з дня набрання чинності обвинувальним вироком його не було виконано в такі строки, зокрема, два роки у разі засудження до покарання менш суворого, ніж обмеження волі.
Суд вважає, що давність виконання постанови судді про накладення стягнення у виді адміністративного арешту в провадженні в справах про адміністративні правопорушення не може тривати довше, ніж давність виконання обвинувального вироку суду у кримінальному провадженні, у якому особа звільняється від відбування покарання, якщо з дня набрання чинності обвинувальним вироком його не було виконано: 2 роки у разі засудження до покарання менш суворого, ніж обмеження волі.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що строк давності виконання постанови Охтирського міськрайонного суду Сумської області від 29.05.2009 накладення на ОСОБА_1 стягнення у виді адміністративного арешту, не повинен перевищувати 2-х років, а тому подання підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 283, 294, 298-300, 303, 326 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
ПОСТАНОВИВ:
Подання задовольнити.
Звільнити ОСОБА_1 від відбування адміністративного стягнення у виді адміністративного арешту строком сім діб, накладеного постановою Охтирського міськрайонного суду Сумської області від 29.05.2009 за ч. 1 ст. 130 КУпАП у зв`язку із закінченням строку давності її виконання.
Постанова може бути оскаржена до Сумського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя Охтирського міськрайонного суду
Сумської області Наталія СОКОЛОВА
Суд | Охтирський міськрайонний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2021 |
Оприлюднено | 03.11.2021 |
Номер документу | 100748858 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Охтирський міськрайонний суд Сумської області
Соколова Н. О.
Адмінправопорушення
Кіровський районний суд Автономної Республіки Крим
Бердієва Б. А.
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Леміш О.М.
Адмінправопорушення
Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
Куцкір Ю.Ю.
Адмінправопорушення
Якимівський районний суд Запорізької області
Нестеренко Тетяна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні