Рішення
від 28.10.2021 по справі 380/8688/21
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/8688/21

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 жовтня 2021 року місто Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої - судді Мричко Н.І.,

за участі секретаря судового засідання Максимович А.Я.,

представника позивача Коцай Г.Л.,

представника відповідачів Болотіна М.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю САЛГАН до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -

встановив:

до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю САЛГАН код ЄДРПОУ 42893736, місцезнаходження: 79054, м. Львів, вул. І. Виговського, 63/53 (далі - позивач; ТзОВ САЛГАН ) до Головного управління ДПС у Львівській області код ЄДРПОУ 43143039, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35 (далі - ГУ ДПС у Львівській області), Державної податкової служби України код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська пл., 8 (далі - відповідач), в якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних: від 30.03.2021 за №2513660/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №15 від 13.01.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513654/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №115 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513658/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №116 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних: від 30.03.2021 за №2513659/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №117 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних: від 30.03.2021 за №2513656/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №118 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних: від 30.03.2021 за №2513660/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №120 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних: від 30.03.2021 за №2513655/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №121 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних: від 30.03.2021 за №2513662/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної: ТзОВ Салган за №122 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513663/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної: ТзОВ Салган за №123 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних: від 30.03.2021 за №2513657/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №124 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513195/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №209 від 07.12.2020 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні ТзОВ САЛГАН від № 15 від 13.01.2021, за № 115 від 11.02.2021, за № 116 від 11.02.2021, за № 117 від 11.02.2021, за № 118 від 11.02.2021, за № 120 від 11.02.2021, за №121 від 11.02.2021, за № 122 від 11.02.2021, за № 123 від 11.02.2021, за № 124 від 11.02.2021, за №209 від 07.12.2020.

Ухвалою від 07.06.2021 суддя залишила позовну заяву без руху.

Ухвалою від 22.06.2021 суддя прийняла позовну заяву до розгляду й відкрила провадження у справі.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що надіслана позивачу квитанція містять вимогу щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної із зазначенням, зокрема, які саме документи не надані платником податків, які були б достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. ГУ ДПС у Львівській області формально зазначило причини для відмови у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з посиланням на увесь перелік документів, який визначений формою рішення, який на думку контролюючого органу, не наданий платником податків, що є недопустимим. Таким чином, позивач вважає, що не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

22.07.2021 представник ГУ ДПС у Львівській області подав до суду відзив на позовну заяву, в якому проти позовних вимог заперечив. Відзив обґрунтований тим, що у таблиці даних платника податку на додану вартість відсутні товари/послуги з кодом УКТЗЕД/ДКПП 0203, 0206, 0209, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Позивач не надав копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладних.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала. Просила суд позов задовольнити позов повністю.

У судовому засіданні представник відповідачів проти позовних вимог заперечив. Просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

ТзОВ САЛГАН (продавець) уклало з ТзОВ Торгова компанія Агропродпром-сервіс (покупець) договір купівлі-продажу від 25.03.2020 № 2, згідно з умовами якого продавець зобов`язується поставити продукцію, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити таку продукцію за ціною вказаною у видатковій накладній.

На виконання вимог вказаного договору ТзОВ САЛГАН здійснило поставку ТзОВ Торгова компанія Агропродпром-сервіс товару, що підтверджується видатковими накладними від 13.01.2021 № 16, від 11.02.2021 № 121, від 11.02.2021 № 122, від 11.02.2021 № 123, від 11.02.2021 № 124, від 11.02.2021 № 126, від 11.02.2021 № 127, від 11.02.2021 №128, від 11.02.2021 №129, від 11.02.2021 №130.

У зв`язку з поставленим товаром, позивач сформував та надіслав до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні за № 15 від 13.01.2021, за № 115 від 11.02.2021, за № 116 від 11.02.2021, за № 117 від 11.02.2021, за № 118 від 11.02.2021, за № 120 від 11.02.2021, за №121 від 11.02.2021, за № 122 від 11.02.2021, за № 123 від 11.02.2021, за № 124 від 11.02.2021.

ТзОВ САЛГАН (продавець) уклало з приватним підприємством Гермес-1 (покупець) договір купівлі-продажу від 25.08.2020 № 9/2020, згідно з умовами якого продавець зобов`язується передавати у власність продукція, а покупець зобов`язується здійснювати приймання товару та оплачувати його на умовах такого договору протягом всього строку його дії.

На виконання вимог вказаного договору ТзОВ САЛГАН здійснило поставку приватному підприємству Гермес-1 товару, що підтверджується видатковою накладною від 07.12.2020 № 242.

У зв`язку з поставленим товаром, позивач сформував та надіслав до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну від 07.12.2020 № 209.

ДПС України прийняла квитанції, за змістом яких такі документи прийнято, реєстрацію зупинено. Підставою зупинення реєстрації таких податкових накладних зазначено те, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0203, 0206, 0209, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

23.03.2021 позивач через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронної звітності подав письмові пояснення та документи щодо податкової накладної від 07.12.2020 № 209.

24.03.2021 позивач через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронної звітності подав письмові пояснення та документи щодо податкових накладних від № 15 від 13.01.2021, за № 115 від 11.02.2021, за № 116 від 11.02.2021, за № 117 від 11.02.2021, за №118 від 11.02.2021, за № 120 від 11.02.2021, за №121 від 11.02.2021, за № 122 від 11.02.2021, за № 123 від 11.02.2021, за № 124 від 11.02.2021.

Комісія ГУ ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняла рішення: від 30.03.2021 за №2513660/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №15 від 13.01.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513654/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №115 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513658/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №116 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних: від 30.03.2021 за №2513659/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №117 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних: від 30.03.2021 за №2513656/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №118 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних: від 30.03.2021 за №2513660/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №120 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних: від 30.03.2021 за №2513655/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №121 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних: від 30.03.2021 за №2513662/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної: ТзОВ Салган за №122 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513663/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної: ТзОВ Салган за №123 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних: від 30.03.2021 за №2513657/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №124 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513195/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №209 від 07.12.2020 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

Підставою прийняття таких рішень вказано ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладних.

Вважаючи вказані рішення протиправними, позивач звернувся з відповідним позовом до суду.

При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюють Податковим кодексом України (далі - ПК України)

За вимогами пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений вказаним Кодексом термін.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (пункт 201.10 статті 201 ПК України).

Згідно з пунктом 192.1 статті 192 ПК України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

- отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.

Складені платником податку розрахунки коригування до податкових накладних, складених до 1 лютого 2015 року, розрахунки коригування до податкових накладних, які не підлягали наданню отримувачу (покупцю) - платнику податку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних постачальником (продавцем). Зазначене не поширюється на розрахунки коригування, що передбачають зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику (зменшення податкового зобов`язання постачальника та податкового кредиту отримувача), складені після 1 липня 2015 року до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року на отримувача (покупця) - платника податку, які підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних отримувачем (покупцем) товарів/послуг.

Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Підпунктом 192.1.1 пункту 192.1 статті 192 ПК України передбачено, що якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:

а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов`язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;

б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв`язку з отриманням таких товарів/послуг.

При цьому, постачальник має право зменшити суму податкових зобов`язань лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що підтвердженням продавцю про прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 зазначеної статті та/або пунктом 192.1 статті 192 вказаного Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 зазначеної статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.12.2019 № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Відповідно до пункту 3 Порядку № 1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою:

D= S/T,

де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;

значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою:

P = Pм х 1,4,

де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;

Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.

Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку;

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

У разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 вказаного Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі (пункт 4 Порядку № 1165).

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3) (пункт 5 Порядку № 1165).

Згідно з пунктом 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 7 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

За правилами пунктів 10, 11 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Як встановив суд, позивач сформував та надіслав через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронної звітності до Єдиного реєстру податкових накладних наступні податкові накладні: за № 209 від 07.12.2020, за № 15 від 13.01.2021, за № 115 від 11.02.2021, за № 116 від 11.02.2021, за № 117 від 11.02.2021, за № 118 від 11.02.2021, за №120 від 11.02.2021, за №121 від 11.02.2021, за № 122 від 11.02.2021, за № 123 від 11.02.2021, за № 124 від 11.02.2021.

Суд зауважує, що всі реквізити вказаної податкових накладних заповнено правильно, що відповідачі не заперечили .

З прийнятих ДПС України квитанцій вбачається, що підставою зупинення реєстрації таких податкових накладних зазначено те, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0203, 0206, 0209 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У пункті 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.12.2019 № 1165, відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

12.12.2019 Міністерство фінансів України прийняло Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 520 (далі Порядок № 520).

Згідно з пунктом 2 зазначеного Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Згідно з пунктами 4, 5 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Відповідно до пункту 11 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 вказаного Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Підставою для прийняття оскаржених рішень слугувало ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладних.

Суд встановив, що на підтвердження правомірності складення податкових накладних за № 209 від 07.12.2020, за № 15 від 13.01.2021, за № 115 від 11.02.2021, за № 116 від 11.02.2021, за № 117 від 11.02.2021, за №118 від 11.02.2021, за № 120 від 11.02.2021, за №121 від 11.02.2021, за № 122 від 11.02.2021, за № 123 від 11.02.2021, за № 124 від 11.02.2021 позивач через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронної звітності подав письмові пояснення та документи щодо податкових накладних, зокрема, видаткові накладні, звіти виробництва, платіжні доручення, договори оренди та транспортних послуг, товарно-транспортні накладні тощо.

З урахуванням наведених обставин, суд вважає, що у межах прийнятих рішень про зупинення реєстрації податкових накладних за № 209 від 07.12.2020, за № 15 від 13.01.2021, за № 115 від 11.02.2021, за № 116 від 11.02.2021, за № 117 від 11.02.2021, за №118 від 11.02.2021, за № 120 від 11.02.2021, за №121 від 11.02.2021, за № 122 від 11.02.2021, за №123 від 11.02.2021, за № 124 від 11.02.2021 позивач надав достатні документи для реєстрації таких в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Крім цього, мотивування оскаржених рішень фактом ненадання копій документів прямо суперечить правилу першої події, що закріплене у пункті 187.1 статті 187 ПК України .

Оскільки для виникнення податкового зобов`язання з ПДВ достатньо настання однієї з подій, то обов`язок продавця виписати і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну на відповідну суму ПДВ, кореспондує з правом контролюючого органу вимагати у платника ПДВ ту документацію, яка підтверджує настання саме такої події, а не обох подій одночасно.

Разом з тим, законодавець визначив два етапи реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування: зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, який є проміжним перед прийняттям рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування та етап прийняття рішення податковим органом. Рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунків коригування приймається за результатами оцінки наданих платником податку документів.

При цьому, оцінці підлягає правомірність дій контролюючого органу щодо зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування та в подальшому винесення рішення про відмову в реєстрації таких у контексті наявності для цього законодавчо визначених підстав.

Законодавець не визначив чіткого переліку документів, які платник податку може подати до контролюючого органу, такий перелік визначається платником податку на власний розсуд у кожному випадку окремо, в залежності від підстав зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування.

Тобто, при зупиненні реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, контролюючий орган має чітко зазначити конкретний вид критерію ризиковості здійснення операції та навести у розрізі визначеного критерію перелік документів, надання яких дасть можливість прийняти податкову накладну/розрахунок коригування до реєстрації.

Саме лише зазначення про відсутність певних документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку. Сама собою наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є самостійною та достатньою підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце.

Суд зазначає, що прозорість адміністративних процедур є ефективним запобіжником державному свавіллю. Вмотивоване рішення демонструє особі, що вона була почута, дає стороні можливість апелювати проти нього. Лише за умови прийняття обґрунтованого рішення може забезпечуватися належний публічний та, зокрема, судовий контроль за адміністративними актами суб`єкта владних повноважень.

Про дотримання контролюючим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для реєстрації податкової накладної, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.

І навпаки, ненаведення мотивів прийнятих рішень не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм належну правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про невідповідність оскаржених рішень критеріям правомірності рішень суб`єктів владних повноважень, викладеним у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Таким чином, суд вважає, що рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних: від 30.03.2021 за №2513660/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №15 від 13.01.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513654/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №115 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513658/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №116 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513659/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №117 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513656/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №118 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513660/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №120 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513655/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №121 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513662/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №122 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513663/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №123 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513657/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №124 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513195/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №209 від 07.12.2020 у Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню.

За час розгляду цієї справи в судовому порядку, відповідачами, як суб`єктами владних повноважень, не надано належних і достатніх доказів, які спростовували б твердження позивача та неврахування наданих позивачем документів, а відтак, не довели правомірності своїх рішень.

З огляду на вказане, суд вважає, що з метою повного та ефективного захисту прав позивача необхідно зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТзОВ САЛГАН за № 15 від 13.01.2021, за №115 від 11.02.2021, за № 116 від 11.02.2021, за № 117 від 11.02.2021, за № 118 від 11.02.2021, за №120 від 11.02.2021, за №121 від 11.02.2021, за № 122 від 11.02.2021, за №123 від 11.02.2021, за № 124 від 11.02.2021, за №209 від 07.12.2020.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України та частини третьої статті 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами статті 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю.

Відповідно до статті 139 КАС України з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань необхідно стягнути судовий збір у розмірі 24970,00 грн, сплачений згідно з квитанціями від 25.05.2021 № 69, від 11.06.2021 № 100.

Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних: від 30.03.2021 за №2513660/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №15 від 13.01.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513654/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №115 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513658/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №116 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513659/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №117 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513656/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №118 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513660/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №120 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513655/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №121 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513662/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №122 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513663/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №123 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513657/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №124 від 11.02.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних; від 30.03.2021 за №2513195/42893736 про відмову у реєстрації податкової накладної ТзОВ Салган за №209 від 07.12.2020 у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТзОВ САЛГАН за № 15 від 13.01.2021, за №115 від 11.02.2021, за № 116 від 11.02.2021, за № 117 від 11.02.2021, за № 118 від 11.02.2021, за № 120 від 11.02.2021, за №121 від 11.02.2021, за № 122 від 11.02.2021, за №123 від 11.02.2021, за № 124 від 11.02.2021, за №209 від 07.12.2020.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ 43143039, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю САЛГАН (код ЄДРПОУ 42893736, місцезнаходження: 79054, м.Львів, вул. І. Виговського, 63/53) судовий збір в сумі 24970 (двадцять чотири тисячі дев`ятсот сімдесят) грн 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне рішення суду складене 02 листопада 2021 року.

Суддя Мричко Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2021
Оприлюднено05.11.2021
Номер документу100783909
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/8688/21

Ухвала від 06.10.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 24.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 12.04.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 05.01.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 08.12.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Рішення від 28.10.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 22.06.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 07.06.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні