Постанова
від 27.05.2010 по справі 2а-3482/10/11/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

27.05.10 Справа №2а-3482/10/11/0170

о 12 годині 49 хвилин

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі судді Москаленк а С.А. , при секретарі Бурдейні й Г.Ю., розглянувши за участю

представника позивача Ле втерова А.Ю., довіреність ві д 26.05.2010р.,

представника відповідача Коверко І.С., довіреність від 06.11.2009р.,

у відкритому судовому засі данні адміністративну справ у за позовною заявою

за позовом Військової час тини А 2091

до Державної податкової і нспекції в Чорноморському р айоні АР Крим

про визнання недійсним ріш ення про застосування штрафн их санкцій № 0000152301/0 від 23. 04.2008р.,

ВСТАНОВИВ:

Військова частина А 2091 з вернулася до Окружного адмі ністративного суду АР Крим і з адміністративним позовом д о Державної податкової інспе кції в Чорноморському районі АР Крим про визнання недійсн им рішення про застосування штрафних санкцій № 0000152301/0 від 23.04 .2008р. на суму 143556,00грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішення № 0000152301/0 від 23.04.2008р . відповідачем прийнято з пор ушенням строку, який передба чений ст. 250 Гос подарського кодексу України .

У судовому засіданні предс тавник позивача наполягав на задоволенні позовних вимог з підстав, викладених в позов ній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечував з підстав, з азначених у письмових запере ченнях на адміністративний п озов.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, як і є у справі за своїм внутрішн ім переконанням, що ґрунтуєт ься на їх безпосередньому, вс ебічному, повному та об'єктив ному дослідженні, суд вважає що позовні вимоги є обґрунто ваними та підлягають задовол енню з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб' єктів владн их повноважень, адміністрати вні суди перевіряють, чи прий няті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України, обґрунтовано , тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення; безсторонн ьо (неупереджено); добросовіс но.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Військова частина А 2091 зареє стрована як юридична особа Ч орноморською районною держ авною адміністрацією АР Крим 02.07.2001 року, що підтверджується свідоцтвом про державну реєс трацію юридичної особи серії А00 № 516607.

Згідно довідки ДПІ в Чорном орському районі в АР Крим від 21.05.2008р. № 1120/9/29-0 військова частин а А 2091 (ЄДРПОУ 22997608) знаходиться н а податковому обліку з 05.09.2000р. т а має розрахункові рахунки в установах банків, які знаход яться на податковому обліку.

Відповідно до п.6 Порядку вз аємного інформування органі в державної контрольно-ревіз ійної служби України та орга нів державної податкової слу жби України про факти фінанс ових порушень та вжиті заход и, затвердженого наказом Гол овного контрольно-ревізійно го управління України, Держа вної податкової адміністрац ії України від 22 грудня 2001 р. N 143/514, зареєстрованого в Міністерс тві юстиції України 14 січня 2002 р. за N 30/6318 при проведенні ревізі ї (перевірки), яка не включена до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок т а в ході якої виявляються пор ушення норм з регулювання об ігу готівки, орган державної контрольно-ревізійної служб и у триденний термін від дня п ідписання акта ревізії (пере вірки) або письмових висновк ів на заперечення (зауваженн я) суб'єкта господарювання до акта ревізії (перевірки) напр авляє органу податкової служ би разом з інформацією копію акта (довідки) ревізії (переві рки) та розрахунок фінансови х санкцій, передбачених стат тею 1 Указу Президента Україн и від 12.06.95 N 436 (із змінами та допов неннями) "Про застосування шт рафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу гот івки" для їх подальшого засто сування відповідним органом державної податкової служби .

Листом Сектор в Чорномор ському районі Західного регі онального контрольно-ревізі йного відділу від 03.04.2008 року № 42-1 4/248 “Про направлення подання” за результатами проведення ревізії військової частини А 2091 в ревізуємому періоді вста новлено перевищення ліміту з алишку готівки в касі більш н іж на три дні, що є порушенням п.2.10 Положення про ведення кас ових операцій у національні й валюті в Україні, затвердже не Постановою правління НБУ № 637 від 15.12.2004р., зареєстроване в М іністерстві юстиції України 13.01.2005 р. за № 40/10320.

Згідно виписки з акту ревіз ії військової частини А 2091 з пи тання використання бюджетни х коштів, виділених Міністер ством оборони України, у тому числі на утримання особовог о складу Збройних сил Україн и (далі ЗСУ); тилове забезпечен ня ЗСУ; утримання, експлуатац ія, обслуговування казарменн о-житлового фонду, будівель, с поруд та об' єктів, що належа ть ЗСУ; забезпечення ЗСУ зв' язком, створення та розвиток командних пунктів та автома тизованих систем управління за період з 01.01.2005р. по 01.10.2007р. від 03.12. 2007р. № 42-21/30 ревізією дотримання л іміту залишку готівки в/ч А 2091 ш ляхом підрахунків підсумків в касових книгах на кінець дн я встановлено, що в порушення п.2.10 Положення № 637 допускалося перевищення ліміту залишку готівки в касі понад 3-х робочи х днів, а саме протягом 8-ми роб очих днів (з 23.08.2006 року по 07.09.2006 рок у) перевищення ліміту склало 11963,00грн.

Завідуючим сектору в Чорно морському районі Західного р егіонального контрольно-рев ізійного відділу 03.04.2008р. до ДПІ у Чорноморському районі напр авлено подання № 2 про застосу вання штрафних санкцій у роз мірі 143556,00грн. до військової ча стини А 2091.

Постановою Правління НБУ № 637 від 15.12.2004р. затверджено Положе ння про ведення касових опер ацій у національній валюті в Україні ( далі Положення № 637). Зазначена Постанова зареєс трована в Міністерстві юстиц ії України 13.01.2005 р. за № 40/10320.

Положення № 637 визначає поря док ведення касових операцій у національній валюті Украї ни підприємствами (підприємц ями).

Пунктом 7.50 Положення № 637 вста новлено, що контроль за вста новленням і дотриманням підп риємствами встановлених лім ітів каси та строків здаванн я готівкової виручки з каси з дійснюють органи державної п одаткової служби України.

Відповідно до п.2.7 Положення № 637 установлюються ліміт кас и та строки здавання готівко вої виручки (готівки) відпові дно до вимог глави 5 цього Поло ження.

Відповідно до п.2.8 Положення № 637 підприємства можуть трим ати в позаробочий час у своїх касах готівкову виручку (гот івку) в межах, що не перевищуют ь установлений ліміт каси. Го тівкова виручка (готівка), що п еревищує встановлений ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки. Відокре млені підрозділи підприємст в - юридичних осіб можуть здав ати готівкову виручку (готів ку) безпосередньо до кас таки х юридичних осіб або до будь-я кого банку для її переказу і з арахування на банківські рах унки зазначених юридичних ос іб. За відсутності банків гот івкова виручка (готівка) для п ереказу на банківські рахунк и підприємства може здаватис я до операторів поштового зв 'язку та небанківських фінан сових установ, які мають ліце нзію Державної комісії з рег улювання ринків фінансових п ослуг України на здійснення переказу коштів. Здавання го тівкової виручки (готівки) зд ійснюється самостійно або че рез відповідні служби, яким з гідно із законодавством Укра їни надано право на перевезе ння валютних цінностей та ін касацію коштів. Здавання гот івкової виручки (готівки) мож е здійснюватися для зарахува ння на будь-який банківський рахунок підприємства (підпр иємця) на його вибір.

Згідно до п.2.9 Положення № 637 г отівкова виручка (готівка) пі дприємств (підприємців), у том у числі готівка, одержана з ба нку, використовуються ними д ля забезпечення потреб, що ви никають у процесі їх функціо нування, а також для проведен ня розрахунків з бюджетами т а державними цільовими фонда ми за податками і зборами (обо в'язковими платежами). Підпри ємства не повинні накопичува ти готівкову виручку (готівк у) у своїх касах понад установ лений ліміт каси для здійсне ння потрібних витрат до наст ання строків цих виплат.

Пунктом 2.10 Положення № 637 виз начено, що підприємства мают ь право зберігати у своїй кас і готівку, одержану в банку дл я виплат, що належать до фонду оплати праці, а також пенсій, стипендій, дивідендів (доход у), понад установлений ліміт к аси протягом трьох робочих д нів, уключаючи день одержанн я готівки в банку. Для проведе ння цих виплат працівникам в іддалених відокремлених під розділів підприємств залізн ичного транспорту та морськи х портів готівка може зберіг атися в їх касах понад устано влений ліміт каси протягом п 'яти робочих днів, уключаючи д ень одержання готівки в банк у. Готівка, що одержана в банку на інші виплати, має видавати ся підприємством своїм праці вникам у той самий день. Суми г отівки, що одержані в банку і н е використані за призначення м протягом установлених вище строків, повертаються підпр иємством до банку не пізніше наступного робочого дня бан ку або можуть залишатися в йо го касі (у межах установленог о ліміту). Підприємство має пр аво зберігати в касі готівку для виплат, які належать до фо нду оплати праці та здійснюю ться за рахунок виручки, пона д установлений йому ліміт ка си протягом трьох робочих дн ів з дня настання строків цих виплат у сумі, що зазначена в переданих до каси платіжних (розрахунково-платіжних) від омостях (далі - видаткові відо мості).

Абзацем 2 п.1 Указу Президент а України “Про застосування штрафних санкцій за порушенн я норм з регулювання обігу го тівки” від 12 червня 1995 року N 436/95 у разі порушення юридичними о собами всіх форм власності, ф ізичними особами - громадяна ми України, іноземними грома дянами та особами без громад янства, які є суб'єктами підпр иємницької діяльності, а так ож постійними представництв ами нерезидентів, через які п овністю або частково здійсню ється підприємницька діяльн ість, норм з регулювання обіг у готівки у національній вал юті, що встановлюються Націо нальним банком України, до ни х застосовуються фінансові с анкції у вигляді штрафу за пе ревищення встановлених лімі тів залишку готівки в касах - у двократному розмірі сум вия вленої понадлімітної готівк и за кожний день.

Згідно даних касової книги в/ч А 2091 встановлено, що в періо д з 23.08.2006р. до 07.09.2006р. залишок готів ки в касі складав 17963,00грн., що на 11963,00грн. перевіщував встанов лений ліміт. Зазначений факт підтверджується вихідним с альдо по касі 23.08.2006р. та вхідним сальдо на 07.09.2006р., а також розрах унком сверхлімітних залишк ів готівки в/ч А 2091.

Відповідно до розрахунку ш трафних санкцій за перевищен ня встановленого ліміту зали шку готівки в касі в/ч А 2091 за ко жний робочий день, в якому від булося перевищення ліміту, з астосована фінансова санкці я в двократному розмірі сум в становленої сверхлімітної г отівки на загальну суму 143556,00гр н..

Таким чином, суд дійшов висн овку, що штрафні санкції розр аховані відповідно до чинног о законодавства.

Рішенням про застосування і стягнення фінансових санк цій від 23.04.2008р. № 0000152301/0, на підст аві акту Західного регіональ ного контрольно-ревізійного відділу № 42-21/30 від 03.12.2007р. застосо ваний штраф за перевищення г отівки в касі у розмірі 143556,00грн . Рішення отримано відповіда чем 13.04.2008р.

Відповідно до ст.250 Господар ського кодексу України адмін істративно-господарські сан кції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання п ротягом шести місяців з дня в иявлення порушення, але не пі зніш як через один рік з дня по рушення цим суб'єктом встано влених законодавчими актами правил здійснення господарс ької діяльності, крім випадк ів, передбачених законом.

Отже, перевищення ліміту за лишку готівки в касі протяго м 8-ми робочих днів (з 23.08.2006р. по 07.09.2 006р.) у розмірі 11963,00грн. встановл ено 03.12.2007р., що підтверджується актом ревізії військової час тини А 2091, тобто через 1 рік та 3 м ісяця з дня виникнення відпо відного порушення норм з рег улювання обігу готівки.

Враховуючи ст. 250 Господарсь кого кодексу України строк д ля застосування адміністрат ивно-господарських санкцій д о відповідача позивачем не д отриманий.

Суд при вирішенні справи ке рується принципом законност і, відповідно до якого органи державної влади, органи місц евого самоврядування, їхні п осадові і службові особи зоб ов' язані діяти лише на підс таві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та Законами України (частина 1 статті 9 Кодексу адм іністративного судочинства України).

За таких обставин, оскаржув ане рішення є протиправним.

Відповідно до п.1 ч.2 ст. 162 КАС У країни у разі задоволення ад міністративного позову суд м оже прийняти постанову про в изнання протиправними рішен ня суб'єкта владних повноваж ень чи окремих його положень , дій чи бездіяльності і про ск асування або визнання нечинн им рішення чи окремих його по ложень.

З наведеного випливає, що ск асування рішення суб' єкта в ладних повноважень є наслідо к визнання цього рішення про типравним.

Частиною 2 ст.11 КАС України пе редбачено право суду вийти з а межі позовних вимог, тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи треті х осіб, про захист яких вони пр осять.

У позовній заяві військова частина А 2091 просить суд визн ати недійсним рішення про з астосування штрафних санкці й № 0000152301/0 від 23.04.2008р. на суму 143556,00грн ., тобто позивачем неправильн о обрано спосіб захисту пору шеного права без вимоги про в изнання оскаржуваного рішен ня протиправним.

Враховуючи необхідність п овного захисту прав та інтер есів позивача, суд вважає нео бхідним вийти за межі позовн их вимог та визнати протипра вним і скасувати рішення Дер жавної податкової інспекції в Чорноморському районі АР К рим про застосування та стяг нення фінансових санкцій № 0000 152301/0 від 23.04.2008р. на суму 143556,00грн.

Під час судового засідання , яке відбулось 27.05.2010р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАСУ постанову скла дено та підписано 31.05.2010р.

Керуючись ст.ст.94, 98, 160-163, 167 КАС Ук раїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов з адовольнити повністю.

Визнати протиправним та ск асувати рішення Державної по даткової інспекції в Чорном орському районі АР Крим про з астосування та стягнення фін ансових санкцій № 0000152301/0 від 23.04.2008р . на суму 143556,00грн.

Постанова може бути оскарж ена в Севастопольський апеля ційний адміністративний су д через Окружний адміністра тивний суд АР Крим шляхом под ачі заяви про апеляційне оск арження постанови суду в дес ятиденний строк з дня склада ння постанови у повному обся зі та поданням після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, або без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо апеля ційна скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то стро к подання заяви про апеляцій не оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.

Суддя Мо скаленко С.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.05.2010
Оприлюднено17.07.2010
Номер документу10082379
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3482/10/11/0170

Ухвала від 11.02.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 28.01.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 29.03.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Постанова від 27.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Москаленко С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні