Постанова
від 21.06.2010 по справі 2а-13728/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 червня 2010 р. сп рава № 2а-13728/10/0570

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 10- 45

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Соколов ої О.А.

при секретарі Шмітько А.В.

за участю представника по зивача - Чебаненка Є.О.,

представника відповідача - Какаріної Л.Г.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дон ецького обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів до приватного підп риємства «Добропілляремжит лофонд» про стягнення адміні стративно-господарської сан кції за невиконання норматив у робочих місць, призначених для працевлаштування інвалі дів у 2009 році та пені,

ВСТАНОВИВ:

У травні 2010 року позивач звер нувся до суду з позовом до при ватного підприємства «Добро пілляремжитлофонд» про стяг нення адміністративно-госпо дарської санкції за невикона ння нормативу робочих місць, призначених для працевлашту вання інвалідів у 2009 році у сум і 14 000,00 грн. та пені 134,40 грн.

Мотивуючи свої вимоги тим, щ о відповідно до звіту про зай нятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік, що наданий відповідачем до відділення Фонду, середньооблікова чисе льність штатних працівників облікового складу становила 8 осіб. Відповідно до частини першої статті 19 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » від 21.03.91 № 875-XII (далі Закон №875-XII) дл я підприємств, установ, орган ізацій, у тому числі підприєм ств, організацій громадських організацій інвалідів, фізи чних осіб, які використовуют ь найману працю, установлюєт ься норматив робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів у розмірі чотирьох відсот ків середньооблікової чисел ьності штатних працівників о блікового складу за рік, а якщ о працює від 8 до 25 осіб, - у кільк ості одного робочого місця. Т аким чином у 2009 році на ПП «Добр опілляремжитлофонд» повине н бути працевлаштований один інвалід, фактично за даними з віту, інвалід не працюють.

Згідно розрахунку, сума адм іністративно - господарських санкцій за невиконання відп овідачем нормативу робочих м ісць, призначених для працев лаштування інвалідів у 2009 роц і становить 14 000,00 грн.

Відповідачем адміністрати вно - господарські санкції не сплачені, тому на підставі ч. 2 ст. 20 Закону та п. 4 Постанови Ка бінету Міністрів України від 31.01.2007 р. № 70 “Про реалізацію стат ей 19 і 20 Закону України “Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні”, порушен ня термінів сплати, тягне за с обою нарахування пені, яка ск ладає 134,40 грн.

Просив стягнути суму боргу у загальному розмірі 14 134,40 грн .

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і, надав пояснення, аналогічн і викладеним в позові.

Представник відповідача з аперечував проти позову, та з азначив, що статтею 18 Закону № 875-XII передбачений вичерпний пе релік установ і організацій, до компетенції яких віднесе но обов' язок щодо працевлаш тування інвалідів, якими є це нтральний орган виконавчої в лади з питань праці та соціал ьної політики, органи місцев ого самоврядування, громадсь кі організації інвалідів. Кр ім того, підприємство щоміся ця, починаючи з січня по груде нь 2009 року повідомляло звітам и за формою державної статис тичної звітності №3-ПН Доброп ільский міський центр зайнят ості про наявність 1 вільного робочого місця, на якому можн а використовувати працю інва ліда. У 2009 році Добропільским м іським центрам зайнятості ін валіди для працевлаштування не направлялись, самостійно не звертались. Просив відмов ити в задоволенні позовних в имог повністю.

Заслухавши пояснення учас ників процесу, дослідивши ма теріали справи, оцінивши всі надані докази за внутрішнім переконанням, встановив нас тупне.

Позивач, Донецьке обласне в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів зареєстро ване виконавчим комітетом До нецької міської ради, з 24.03.09, вкл ючене до ЄДРПОУ, ідентифікац ійний код 13492430.

Відповідач, приватне підпр иємство «Добропілляремжитл офонд», зареєстроване як юри дична особа виконавчим коміт етом Добропільської міської ради Донецької області 22.01.07, вк лючене до ЄДРПОУ, ідентифіка ційний код 34550980 (а.с.12,13).

Відповідно до поданого зві ту про зайнятість та працевл аштування інвалідів за 2009 рік середньооблікова кількість штатних працівників обліков ого складу складає 8 осіб, кіль кість працюючих інвалідів - 0 осіб.

Відповідно до ч.1 ст. 19 Закону №875-XII для підприємств, установ , організацій, у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я.

Відповідно до ст. 19 Закону №87 5-XII у відповідача в 2009 році повин на бути працевлаштована одна особа - інвалід.

Разом з тим, судом з' ясован о, що відповідачем у січні - г рудні 2009 року до Добропільськ ого міського центру зайнятос ті направлялась інформація п ро наявність вакансій для ін валідів, що підтверджується звітами за статистичною форм ою №3-ПН. Крім того, згідно лист а Добропільського міського ц ентру зайнятості №02-1278 від 07.06.10 і нвалідам не були видані напр авлення на працевлаштування до відповідача, оскільки жод ен інвалід, що перебуває на об ліку в центрі зайнятості, не д ав згоди на працевлаштування за цією посадою.

Слід зазначити, що статтею 1 8? Закону №875-XII передбачено, що п ошук відповідної роботи для інваліда здійснює державна с лужба зайнятості.

Відповідно до ст. 18 Закону №87 5-XII забезпечення прав інвалід ів на працевлаштування та оп лачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання робот и вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього зверненн я до підприємств, установ, орг анізацій чи до державної слу жби зайнятості.

Отже, на відповідача поклад ено обов' язок лише створенн я робочих місць та інформува ння про це органів зайнятост і у випадку, встановленому ви щезазначеним нормативним ак том.

Таким чином, фактично на під приємстві місце для інваліда було вакантним, у зв' язку з н е направленням уповноважени ми органами інваліда для пра цевлаштування. Водночас, на п ротязі 2009 року не виявлено вип адків відмови приватним підп риємством «Добропілляремжи тлофонд» у прийнятті на робо ту інвалідів.

Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Таким чином обов' язок під приємства зі створення робоч их місць для інвалідів не суп роводжуються його обов' язк ом займатись пошуком інвалід ів для працевлаштування.

Частиною 1 статті 20 Закону №87 5-XII установлено, що підприємст ва, установи, організації, у то му числі підприємства, орган ізації громадських організа цій інвалідів, фізичні особи , які використовують найману працю, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша, ніж установлено но рмативом, передбаченим статт ею 19 цього Закону, щороку спла чують відповідним відділенн ям Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-г осподарські санкції, сума як их визначається в розмірі се редньої річної заробітної пл ати на відповідному підприєм стві, установі, організації, у тому числі підприємстві, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичної ос оби, яка використовує найман у працю, за кожне робоче місце , призначене для працевлашту вання інваліда і не зайняте і нвалідом. Порушення термінів сплати адміністративно-госп одарських санкцій тягне за с обою нарахування пені.

Адміністративно-господарс ькі санкції за незайняті інв алідами робочі місця не є под атком, збором (обов' язковим платежем), обов' язкова спла та яких передбачена Конститу цією та Законом України «Про систему оподаткування» від 25.06.91 №1251-ХІІ, а є заходом впливу у сфері господарювання у зв' язку з учиненням правопоруше ння.

Крім того, відповідно ч.1 ст.21 8 Господарського кодексу під ставою господарсько-правово ї відповідальності учасника господарських відносин є вч инене ним правопорушення у с фері господарювання.

У ч.2 наведеної статті перед бачено, що учасник господарс ьких відносин відповідає, зо крема, за порушення правил зд ійснення господарської діял ьності, якщо не доведене, що ни м ужито всіх залежних від ньо го заходів для недопущення г осподарського правопорушен ня.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відповідач вим оги закону виконав, а адмініс тративний позов таким, що не п ідлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 11, 17-20, 69-72, 86, 94, 158-163, 16 7, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволені позову Донець кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів до приватного підприєм ства «Добропілляремжитлофо нд» про стягнення адміністра тивно-господарської санкції за невиконання нормативу ро бочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2009 році та пені - відмовити.

Постанова постановлена у н арадчій кімнаті та проголоше на її вступна та резолютивна частини у судовому засіданн і 21 червня 2010 року в присутност і представників сторін. Пост анова виготовлена в повному обсязі 25 червня 2010 року.

Заява про ап еляційне оскарження постано ви суду подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі - з дня ск ладення в повному обсязі - до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через Дон ецький окружний адміністрат ивний суд.

Якщо постанову було проголошено у відсутності о соби, яка бере участь у справі , то строк подання заяви про ап еляційне оскарження обчислю ється з дня отримання нею коп ії постанови.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання зяви про апел яційне оскарження.

Суддя Соколова О. А.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2010
Оприлюднено19.07.2010
Номер документу10082975
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13728/10/0570

Ухвала від 05.07.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко Ирина Володимирівна

Ухвала від 05.07.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко Ирина Володимирівна

Ухвала від 29.07.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Постанова від 21.06.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Соколова О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні