ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 червня 2010 року м. Запор іжжя
(11 год. 50 хв.)
Справа № 2а-2480/10/0870
Запорізький окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого - судді Артоу з О.О.
при секретарі судового зас ідання Гнідой А.В.
за участю представника поз ивача: Горевого І.В,
відпо відач: попової Т.В., Товстоно с Я.В.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовною заявою: Державн ої податкової інспекції у Ше вченківському районі
м. Запор іжжя
до: Товарис тва з обмеженою діяльністю « Полонія»
про: зобов' язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
30 квітня 2010 року Державна под аткова інспекція у Шевченків ському районі м.Запоріжжя зв ернулась до Запорізького окр ужного адміністративного су ду із позовною заявою до Това риства з обмеженою відповіда льністю «Полонія» про зобов' язання надати всі наявні док ументи, що стосуються податк ового та валютного законодав ства з питання своєчасності, достовірності, повноти нара хування і сплати податку на д одану вартість , податку на пр ибуток під час взаємовідноси н з Товариством з обмеженою в ідповідальністю ТЦ «Октавія » за 2009 рік, для проведення поза планової перевірки.
Ухвалою суду від 05.05.2010 року ві дкрито провадження в адмініс тративній справі №2а-2480/10/0870, закі нчено підготовче провадженн я та призначено справу до суд ового розгляду на 27.05.2010. В судов ому засіданні оголошувалас ь перерва до 17.06.2010.
В позовній заяві вказано, що 27.04.2010 працівниками ДПІ у Шевчен ківському районі м. Запоріжж я було здійснено вихід за юри дичною адресою відповідача з метою проведення виїзної по запланової перевірки на підс таві постанови слідчого з ОВ С відділення розслідування к римінальних справ слідчого в ідділу ПМ ДПА в Запорізькій о бласті про призначення позап ланової перевірки ТОВ «Полон ія» від 19.04.2010, з питань своєчасн ості, достовірності, повноти нарахування і сплати податк у на додану вартість та подат ку на прибуток підприємства під час взаємовідносин з ТОВ ТЦ «Октавія» за період 01.01.2009 по 31.12.2009.
ТОВ «Полонія» відмовила в п роведені перевірки, про що бу ло складено акт відмови від д опуску до перевірки № 180 від 27.04.2 010 та протокол про адміністрат ивне правопорушення.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що ДПІ у Шевченківсько му районі м. Запоріжжя немає змоги здійснити контроль за дотриманням податкового зак онодавства, правильністю, об числення, повнотою і своєчас ністю сплати до бюджету, держ авних цільових фондів податк ів і зборів (обов' язкових пл атежів), а також неподаткових платежів, установлених зако нодавством.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і підстав зазначених в позов і. Посилаючись на ст. 11-1 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» про сив позовні вимоги задоволь нити в повному обсязі.
Представник відповідача п роти позовних вимог заперечи в з підстав, викладених в запе реченнях на позов. Зокрема за значили, що законодавством У країни чітко встановлений по рядок проведення планових та позапланових перевірок. По силання позивача на ч. 5 ст.114 Кр имінально-процесуального ко дексу України, як на підставу проведення виїзної позаплан ової перевірки є безпідставн им та незаконним. Оскільки ві дносно ТОВ «Полонія» або пос адових осіб ТОВ «Полонія» не порушено жодної кримінально ї справи. Більш того, як вбача ється з постанови про призна чення позапланової виїзної п еревірки від 19.04.2010 з особами, ві дносно яких порушено криміна льну справу №69-82, ТОВ «Полонія» взагалі не мало ніяких госпо дарських чи інших відносин.
Позапланова виїзна переві рка , відповідно до вимог ст. 11-1 Закону України «Про державн у податкову службу в Україні » може здійснюватися лише на підставі рішення суду. Та ким чином, відсутність рішен ня суду на проведення позапл анової перевірки є безумовно ю підставою для не допуску по садових осіб податкового орг ану до проведення позапланов ої виїзної перевірки.
Просять в задоволені позов них вимог відмовити.
Вислухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали спр ави, з' ясувавши обставини с прави та перевіривши їх дока зами, суд приходить до наступ ного висновку.
Постановою слідчого з ОВС в ідділення розслідування кри мінальних справ слідчого від ділу ПМ ДПА в Запорізькій обл асті «Про призначення позапл анової перевірки» призначен о по кримінальній справі № 69-82 п роведення позапланової виїз ної перевірки ТОВ «Полонія» (ідентифікаційний код 22143875) з пи тання своєчасності, достовір ності, повноти нарахування і сплати податку на додану вар тість, податок на прибуток пі дприємства під час взаємовід носин з ТОВ ТЦ «Октавія» (іден тифікаційний код 36193327) за періо д 01.01.2009 по 31.12.2009.
Наказом ДПІ у Шевченківськ ому районі № 468 від 27.04.2010 «Про про ведення виїзної позапланово ї перевірки» призначено пров едення виїзної позапланової перевірки ТОВ «Полонія» з пи тання своєчасності, достовір ності, повноти нарахування і сплати податку на додану вар тість, податок на прибуток пі дприємства під час взаємовід носин з ТОВ ТЦ «Октавія» за пе ріод 01.01.2009 по 31.12.2009, тривалістю п' ять робочих днів починаючи з 27.04.2010 по 05.05.2010.
27.04.2010 працівниками ДПІ у Шевч енківському районі м. Запорі жжя на підставі вказаного на казу та направлення № 300322 від 27.0 4.2010, було здійснено вихід за юр идичною адресою відповідача . Але їм було відмовлено від до пуску до перевірки, про що бул о складено акт від 27.04.2010 № 180 та пр отокол про адміністративне правопорушення. Від підписан ня вказаних документів та од ержання копії наказу на пров едення перевірки, акту не доп уску, протоколу про адмініст ративне правопорушення поса дові особи ТОВ «Полонія» від мовились.
28.04.2010 ТОВ «Полонія» звернулас ь до начальника ДПІ у Шевченк івському районі м. Запоріжжя зі скаргою про факти порушен ь законів державними службов цями при проведенні позаплан ової перевірки.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
Статус Державної податков ої служби в Україні, її функці ї та правові основи діяльнос ті визначено Законом України «Про державну податкову слу жбу в Україні».
Відповідно до п. 1 ст. 11 Закону України «Про державну подат кову службу» органи державно ї податкової служби у випадк ах, в межах компетенції та у по рядку, встановлених законами України, мають право: здійсню вати документальні невиїзні перевірки (на підставі подан их податкових декларацій, зв ітів та інших документів, пов 'язаних з нарахуванням і спла тою податків та зборів (обов'я зкових платежів) незалежно в ід способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзн і перевірки своєчасності, до стовірності, повноти нарахув ання і сплати податків та збо рів (обов'язкових платежів), до держання валютного законода вства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншим и відокремленими підрозділа ми, що не мають статусу юридич ної особи, а також фізичними о собами, які мають статус суб'є ктів підприємницької діяльн ості чи не мають такого стату су, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачуват и податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його устано в.
Статтею 11-1 Закону України «П ро державну податкову службу » передбачено, що позапланов ою виїзною перевіркою вважає ться перевірка, яка не передб ачена в планах роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності х оча б однієї з підстав, зазнач ених в ч. 6 даної статті.
Згідно з ч. 13 ст. 11-1 Закону Укра їни «Про державну податкову службу» обмеження у підстава х проведення перевірок платн иків податків, визначені цим Законом, не поширюються на пе ревірки, що проводяться на зв ернення такого платника пода тків, або перевірки, що провод яться після порушення кримін альної справи проти платника податків (посадових осіб пла тника податків), що перевіряє ться, відповідно до кримінал ьно-процесуального законода вства.
Відповідно до постанови сл ідчого з ОВС відділення розс лідування кримінальних спра в слідчого відділу ПМ ДПА в З апорізькій області «Про приз начення позапланової переві рки» від 19.04.2010, в провадженні сл ідчого відділу податкової мі ліції ДПА в Житомирській обл асті знаходиться кримінальн а справа № 69-82, яка порушення ві дносно ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБ А_7 за ознаками злочинів пер едбачених ч. 2 ст. 15, ч. 2 ст 191, ч.2 ст. 28, ч.2 ст. 205, ч. 5 ст. 27, ч. 3 ст. 212, ч. 2, 3 ст. 358 К К України, відносно ОСОБА_8 , за ознаками злочину передба ченого ч. 2ст. 15, ч. 4 ст. 190 КК Україн и, відносно ОСОБА_9 за озна ками злочину передбаченого ч . 3 ст. 212 КК України, ОСОБА_10 та ОСОБА_11 за ознаками злочи ну, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст . 205 КК України. У вказаній пост анові не вказано жодних факт ів порушення кримінальної сп рави посадових осіб ТОВ «Пол онія».
Щодо вимог позивача про зоб ов' язання відповідача нада ти для проведення позапланов ої виїзної перевірки всі ная вні документи податкового та валютного законодавства з п итання своєчасності, достові рності, повноти нарахування і сплати податку на додану ва ртість , податку на прибуток п ід час взаємовідносин з Това риством з обмеженою відповід альністю ТЦ «Октавія» за 2009 рі к, необхідно зазначити.
Закон України «Про державн у податкову службу в Україні » не наділяє органи державно ї податкової служби правом в итребувати документи податк ового та валютного законодав ства з питання своєчасності, достовірності, повноти нара хування і сплати податку на д одану вартість, податку на пр ибуток під час взаємовідноси н з іншими суб' єктами госпо дарювання в судовому порядку .
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС У країни справа адміністратив ної юрисдикції - це переданий на вирішення адміністративн ого суду публічно-правовий с пір, у якому хоча б однією зі с торін є суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень.
Компетенцію адміністратив них судів щодо вирішення адм іністративних справ визначе но ст. 17 КАС України. Зокрема, зг ідно з п. 4 ч. 1 цієї статті компе тенція адміністративних суд ів поширюється на спори за зв ерненням суб'єкта владних по вноважень у випадках, встано влених законом.
Відповідно до ст. 104 КАС Украї ни суб'єкт владних повноваже нь має право звернутися до ад міністративного суду у випад ках, встановлених законом.
Вказані положення КАС Укра їни кореспондуються із п. 5 ч. 4 ст. 50 цього ж Кодексу про те, що відповідачами в адміністрат ивній справі можуть бути: гро мадяни України, іноземці чи о соби без громадянства, їх об'є днання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повнова жень, лише за адміністративн им позовом суб'єкта владних п овноважень у випадках, встан овлених законом.
Проте, ні Законом України «П ро державну податкову службу в Україні» ні іншими законам и України не встановлено пра во органів державної податко вої служби на пред'явлення ад міністративних позовів до гр омадян України, іноземців чи осіб без громадянства, їх об'є днань, юридичних осіб, які не є суб'єктами владних повноваж ень про зобов'язання надати д окументи для проведення поза планової виїзної перевірки.
Враховуючи викладене, суд в важає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенн ю.
Керуючись ст.ст. 161, 162, 163, 167 КАС У країни, суд,
ПОСТАНОВИВ:
У задоволені адміністрати вного позову Державної подат кової інспекції у Шевченківс ькому районі м. Запоріжжя до Т овариства з обмеженою діяльн істю «Полонія» про зобов' яз ання надати всі наявні докум енти, що стосуються податков ого та валютного законодавст ва з питання своєчасності, до стовірності, повноти нарахув ання і сплати податку на дода ну вартість , податку на прибу ток під час взаємовідносин з Товариством з обмеженою від повідальністю ТЦ «Октавія» з а 2009 рік, для проведення позапл анової перевірки відмовити в повному обсязі.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки. У р азі подання апеляційної скар ги постанова, якщо її не скасо вано, набирає законної сили п ісля закінчення апеляційног о розгляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подання в 10-денний строк з дн я її проголошення, а в разі скл адення постанови не у повном у обсязі відповідно до статт і 160 КАС України - з дня складенн я її в повному обсязі, заяви пр о апеляційне оскарження і по дання після цього протягом 20 д нів апеляційної скарги, з под ачею її копії відповідно до к ількості осіб, які беруть уча сть у справі. Копія апеляційн ої скарги одночасно надсилає ться особою, яка її подає, до с уду апеляційної інстанції.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то стро к подання заяви про апеляцій не оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.
Постанова у повному обсязі складена 22 червня 2010 року.
Суддя /пі дпис/ О.О. Артоуз
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2010 |
Оприлюднено | 21.07.2010 |
Номер документу | 10084142 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні