Постанова
від 16.06.2010 по справі 2а-1306/10/2470
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 червня 2010 р. м . Чернівці Спра ва № 2а-1306/10/2470

Чернівецький окружний адміністративний суд у скла ді:

головуючого судді - Дембі цького П.Д.,

при секретарі - Маркуц Х.М.,

за участю представника поз ивача - Бойчук І.Я. (довір еність № 5046/10/10-010 від 17 травня 2010 рок у);

відповідача - не з' явивс я,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Де ржавної податкової інспекці ї у Вижницькому районі Черні вецької області до приватног о підприємства «ТСМ», -

ОБСТАВИНИ СПРАВИ :

Державна податкова ін спекція у м. Чернівці (далі - по зивач) звернулась до суду з ад міністративним позовом про п рипинення юридичної особи - ПП «ТСМ»(далі - відповідач).

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач більше дво х років не подає до органу под аткової служби звітність та відомості, пов'язані з обчисл енням і сплатою податків і зб орів (обов'язкових платежів), щ о є підставою для припинення юридичної особи.

Представник позивача в суд овому засіданні позов підтри мав у повному обсязі, просив п озов задовольнити.

Відповідачу неодноразо во за адресою, внесеною до Єди ного державного реєстру підп риємств та організацій Украї ни надсилалися рекомендован і листи з повідомленням із за значенням часу, дати та місця проведення судового розгляд у справи.

Статтею 17 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців»передбачено , що в Єдиному державному реєс трі містяться відомості щодо місцезнаходження юридичної особи.

Відповідно до ст. 18 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" відомо сті внесені до Єдиного держа вного реєстру вважаються дос товірними і можуть бути вико ристані в спорі з третьою осо бою, доки до них не внесено від повідних змін.

Стаття 19 вказаного Закону регламентує положення про о бов'язок виконавчого органу юридичної особи повідомляти державного реєстратора про внесення змін до відомостей про юридичну особу.

Згідно до ч. 8 ст. 35 КАС Україн и вважається, що повістку вру чено особі, якщо вона доставл ена за адресою внесеною до ві дповідного реєстру.

Відповідно до вимог ст. 128 Ко дексу адміністративного суд очинства України суд вважає за можливе розглянути справ у без представника відповіда ча, на підставі наявних у ній доказів.

Відповідач в судове засід ання не з'явився, однак це не п ерешкоджає розгляду справи п о суті, оскільки у справі наяв ні поштові повідомлення, які засвідчують повідомлення ві дповідача про час і місце слу хання справи.

Відповідач заперечень на позовну заяву суду не надав, п овноважного представника у с удове засідання не направив.

Заслухавши пояснення п редставників сторін, розглян увши матеріали справи, встан овивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінив ши надані докази в сукупност і, проаналізувавши законодав ство, яке регулює спірні прав овідносини, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Державною податковою інспекцією у у Вижницькому р айоні Чернівецької області п одано позов про припинення (с касування) державної реєстра ції юридичної особи - Прива тного підприємства ПП «ТСМ» (59200, м. Вижниця, вул. Українська, 94, Чернівецька область,

іде нт. код 31835111), зареєстрованого Ви жницькою районною державною адміністрацією Чернівецько ї області 16 січня 2002 року.

Приватне підприємство «ТС М» (59200, м. Вижниця, вул. Українсь ка, 94 Чернівецька область, код ЄДРПОУ 31835111), зареєстроване Виж ницькою районною державною а дміністрацією Чернівецької області 16 січня 2002 року, Реєстр аційне свідоцтво № РО 4062086ю02-13/0097 та діє на підст аві статуту приватного підпр иємства «ТСМ».

Статтями 67 та 68 Конституції України передбачено, що коже н зобов'язаний сплачувати по датки і збори в порядку і розм ірах, встановлених законом, н еухильно додержуватися Конс титуції України та законів У країни. Частиною 1 ст. 9 Закону У країни “Про систему оподатку вання” передбачено обов'язок платників податків і зборів (обов'язкових платежів) вести бухгалтерський облік, склад ати звітність про фінансово- господарську діяльність і за безпечувати її зберігання у терміни, встановлені законам и; подавати до державних пода ткових органів та інших держ авних органів відповідно до законів декларації, бухгалте рську звітність та інші доку менти і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів); сплачувати належні су ми податків і зборів (обов'язк ових платежів) у встановлені законами терміни.

Статтею 9 Закону України „Пр о систему оподаткування” пер едбачені обов' язки платни ків податків і зборів (обов' язкових платежів), а саме: вест и бухгалтерський облік, скла дати звітність про фінансово -господарську діяльність і з абезпечувати її зберігання у терміни, встановлені закона ми; подавати до державних под аткових органів та інших дер жавних органів відповідно до законів декларації, бухгалт ерську звітність та інші док ументи і відомості, пов' яза ні з обчисленням і сплатою по датків і зборів (обов' язков их платежів); сплачувати нале жні суми податків і зборів (об ов' язкових платежів) у вста новлені законами терміни.

Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни „Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами” п одаткові декларації подають ся за базовий податковий (зві тний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;

б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);

в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку.

В порушення зазначених нор м Закону - Відповідач не звіту є до ДПІ у Вижницькому районі Чернівецької області з 14 квіт ня 2006 року, що підтверджується довідкою позивача від 24 люто го 2010 року № 1851/10/15-054.

Відповідно до підпункту 8.6 п ункту 8 Інструкції про порядо к обліку платників податків, затвердженої наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19.02.98 р. № 80 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 16.03.98 р. за № 172/2612, якщо п латник податків не має забор гованості перед бюджетом, та в разі неподання протягом од ного року в органи державної податкової служби податкови х декларацій, документів бух галтерської звітності, керів ник державної податкової слу жби приймає рішення про звер нення до господарського суду із позовною заявою про скасу вання державної реєстрації с уб'єкта підприємницької діял ьності.

Згідно довідки ДПІ у Вижниц ькому районі Чернівецької об ласті № 1663/10/19-016 від 22 лютого 2010 року заборгованість за платежам и до бюджету у відповідача ві дсутня.

Відповідно до Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні" (п. 17, ч. 1 ст. 11) орга ни державної податкової служ би у випадках, в межах компете нції та у порядку, встановлен их законами України, мають пр аво звертатися у передбачени х законом випадках до судови х органів із заявою (позовною заявою) про скасування держа вної реєстрації суб'єкта під приємницької діяльності.

Частиною першою ст. 216 Господ арського кодексу України (да лі - ГК України) передбачено, щ о учасники господарських від носин несуть господарсько-пр авову відповідальність за пр авопорушення у сфері господа рювання шляхом застосування до правопорушників господар ських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим К одексом, іншими законами та д оговором.

Статтею 218 ГК України передб ачено, що підставою господар сько-правової відповідально сті учасника господарських в ідносин є вчинене ним правоп орушення у сфері господарюва ння. Учасник господарських в ідносин відповідає за невико нання або неналежне виконанн я господарського зобов'язанн я чи порушення правил здійсн ення господарської діяльнос ті, якщо не доведе, що ним вжит о усіх залежних від нього зах одів для недопущення господа рського правопорушення.

Частиною першою ст. 238 ГК Укра їни передбачено, що за поруше ння встановлених законодавч ими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання мо жуть бути застосовані уповно важеними органами державної влади або органами місцевог о самоврядування адміністра тивно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-п равового або майнового харак теру, спрямовані на припинен ня правопорушення суб'єкта г осподарювання та ліквідацію його наслідків.

Згідно частини першої ст. 247 Г К України, вбачається, що у раз і здійснення суб'єктом госпо дарювання діяльності, що суп еречить закону чи установчим документам, до нього може бут и застосовано адміністратив но-господарську санкцію у ви гляді скасування державної р еєстрації цього суб'єкта та й ого ліквідації.

Відповідно до частини друг ої ст. 38 Закону України "Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців" від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі - Закон ) вбачається, що підставою для постановлення судового ріше ння щодо припинення юридично ї особи, що не пов'язано з банк рутством юридичної особи, зо крема є неподання протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності відповідно до зак ону.

Враховуючи те, що відповіда ч не звітує у встановленому з аконодавством порядку більш ніж на протязі року, суд вважа є вимоги позивача обґрунтова ними, у зв' язку з чим є всі пі дстави для скасування (припи нення) державної реєстрації юридичної особи - Приватного підприємства "ТСМ".

Відповідно до частини перш ої ст. 105 Цивільного кодексу Ук раїни від 16.01.2003 р. № 435-IV (далі - ЦК Ук раїни) передбачено, що учасни ки юридичної особи, суд або ор ган, що прийняв рішення про пр ипинення юридичної особи, зо бов'язані негайно письмово п овідомити про це орган, що зді йснює державну реєстрацію, я кий вносить до Єдиного держа вного реєстру відомості про те, що юридична особа перебув ає у процесі припинення. А абз ацом другим частини другої ц ієї статті передбачено, що ви конання функцій комісії з пр ипинення юридичної особи (лі квідаційну комісію, ліквідат ора тощо) може бути покладено на орган управління юридичн ої особи.

Частиною п'ятої ст. 38 Закону п ередбачено, що суд призначає в рішенні щодо припинення юр идичної особи у зв'язку з її лі квідацією комісію з припинен ня (ліквідаційну комісію) та в становлює строк її роботи. Де ржавний реєстратор вносить д о Єдиного державного реєстру запис про призначення коміс ії з припинення (ліквідаційн ої комісії) не пізніше наступ ного робочого дня з дати надх одження відповідного рішенн я.

Частиною 7 цієї статті перед бачено, що державний реєстра тор не пізніше наступного ро бочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник орга ну управління або засновник (учасник) юридичної особи вка заний як голова комісії з при пинення (ліквідаційної коміс ії) юридичної особи зобов'яза ний надіслати такому керівни ку органу управління або зас новнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який пост ановив рішення щодо припинен ня юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне п овідомлення.

Відповідно до частини четв ертої ст. 105 ЦК України передба чено, що комісія з припинення юридичної особи поміщає в др укованих засобах масової інф ормації, в яких публікуються відомості про державну реєс трацію юридичної особи, що пр ипиняється, повідомлення про припинення юридичної особи.

Згідно з частиною першою ст . 36 Закону для проведення держ авної реєстрації припинення юридичної особи в результат і її ліквідації голова лікві даційної комісії або уповнов ажена ним особа після закінч ення процедури ліквідації, я ка передбачена законом, але н е раніше двох місяців з дати п ублікації повідомлення у спе ціалізованому друкованому з асобі масової інформації, по винен подати (надіслати реко мендованим листом з описом в кладення) державному реєстра тору документи, передбачені цією частиною та частиною др угою цієї статті.

Відповідно до частини деся тої ст. 38, частини 8 ст. 36 Закону з а відсутності підстав для за лишення документів, які пода ні для проведення державної реєстрації припинення юриди чної особи в результаті її лі квідації, без розгляду держа вний реєстратор повинен внес ти до Єдиного державного реє стру запис про проведення де ржавної реєстрації припинен ня юридичної особи.

Згідно з частиною 9 ст. 36 Зако ну строк державної реєстраці ї припинення юридичної особи в результаті її ліквідації н е повинен перевищувати три р обочих дні з дати надходженн я документів для проведення державної реєстрації припин ення юридичної особи.

Проаналізувавши чинне зак онодавство, пов'язане з припи ненням підприємницької діял ьності юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців за рі шенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти ви сновку, що склад комісії з при пинення та порядок її роботи в даній категорії справ зако нодавством прямо не передбач ені. Разом з тим, ч. 7 ст. 9 КАС Укра їни передбачено можливість з астосування аналогії закону (закону, що регулює подібні пр авовідносини) та аналогії пр ава (конституційних принципі в і загальних засад права).

В зв'язку з наведеним вище с уд вважає за необхідне створ ити ліквідаційну комісію в н аступному складі: голова ком ісії - ДПІ у Вижницькому райо ні Чернівецької області; чле ни комісії: державний реєстр атор Вижницької районної дер жавної адміністрації, Чернів ецьке обласне управління ста тистики.

Зобов'язати ліквідаційну к омісію не пізніше 10 днів з мом енту набрання даним рішенням законної сили помістити в др укованих засобах масової інф ормації, в яких публікуються відомості про державну реєс трацію юридичної особи, що пр ипиняється, повідомлення про припинення Приватного підпр иємства "ТСМ" та не пізніше дво х місяців з дати публікації з азначеного повідомлення под ати (надіслати рекомендовани м листом з описом вкладення) д ержавному реєстратору докум енти, передбачені частинами першою та другою ст. 36 Закону; в становити строк роботи лікві даційної комісії 70 днів з дня набрання даним рішенням зако нної сили.

Згідно з частиною сьомою ст . 59 ГК України скасування держ авної реєстрації позбавляє с уб'єкта господарювання стату су юридичної особи і є підста вою для вилучення його з держ авного реєстру. Суб'єкт госпо дарювання вважається ліквід ованим з дня внесення до держ авного реєстру запису про пр ипинення його діяльності.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167 , 255, 257 Кодексу адміністративно го судочинства України, судд я:

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити пов ністю.

2. Припинити юридичну особу - Приватне підприємство "ТСМ" (юридична адреса: 59200, м. Вижни ця, вул. Українська, 94, Чернівец ька область, код ЄДРПОУ 31835111).

3. Створити ліквідаційну ком ісію в складі: голова комісії - ДПІ у Вижницькому районі Че рнівецької області; члени ко місії: державний реєстратор Вижницької районної державн ої адміністрації, Чернівецьк е обласне управління статист ики.

4. Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною постановою законної сили по відомити орган, що здійснює д ержавну реєстрацію, про те, що Приватне підприємство "ТСМ" п еребуває у процесі припиненн я.

5. Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з дн я набрання даним рішенням за конної сили помістити в друк ованих засобах масової інфор мації, в яких публікуються ві домості про державну реєстра цію юридичної особи, що припи няється, повідомлення про пр ипинення Приватного підприє мства "ТСМ" та не пізніше двох місяців з дати публікації за значеного повідомлення пода ти (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) де ржавному реєстратору докуме нти, передбачені частинами п ершою та другою ст. 36 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. № 755-IV.

6. Встановити строк роботи л іквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.

7. Копію постанови направити ДПІ у Вижницькому районі Чер нівецької області, державном у реєстратору Вижницької ра йонної державної адміністра ції, Чернівецькому обласном у управлінню статистики для виконання вимог ст. 38 Закону У країни "Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців

Постанова відповідно до ст . 254 КАС України набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо таку за яву не було подано. Якщо було п одано заяву про апеляційне о скарження, але апеляційна ск арга не була подана у строк, вс тановлений цим Кодексом, пос танова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Львівського апеляційного а дміністративного суду протя гом десяти днів з дня складан ня її в повному обсязі за прав илами, встановленими ст. ст. 185-1 87 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції з аяви про апеляційне оскаржен ня з наступним поданням прот ягом 20 днів апеляційної скарг и. Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанову складено в повн ому обсязі 21 червня 2010 р..

Суддя П.Д. Дембіцький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.06.2010
Оприлюднено23.07.2010
Номер документу10091614
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1306/10/2470

Ухвала від 18.03.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 03.11.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський І.О.

Постанова від 16.06.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні