Справа №521/1648/21
Номер провадження 3/521/7304/21
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 листопада 2021 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:
головуючого судді Граніна В.Л.,
при секретарі Шкребтієнко Г.М.,
за участю:
представника Одеської митниці
Державної митної служби України Пташинської А.О.,
захисника особи - адвоката Непомнющого О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу, що надійшла з Одеської митниці Державної митної служби України за протоколами складеними відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого директором ДП Турківське лісове господарство (Львівська область, Турківський р-н, м. Турка, вул. Шевченка, буд. 30, код ЄДРПОУ 00992409), за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, -
ВСТАНОВИВ:
До Малиновського районного суду м. Одеси з Одеської митниці Держмитслужби після проведення додаткової перевірки надійшли матеріали адміністративної справи за протоколом про порушення митних правил №1162/50000/20 складеного відносно гр. ОСОБА_1 , за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
З протоколу про порушення митних правил вбачається, що Одеською митницею Держмитслужби здійснено перевірку окремих зовнішньоекономічних операцій щодо експорту пиломатеріалів за межі митної території України.
Проведеною перевіркою встановлено, що в рамках зовнішньоекономічного контракту від 23.05.2018 року №23/05-2018, укладеному між ДП Турківське лісове господарство (Львівська область, Турківський р-н, м. Турка, вул. Шевченка, буд. 30, код ЄДРПОУ 00992409), в особі директора ОСОБА_1 , та компанією SANTEC LTD (Великобританія), згідно МД типу ЕК10АА від 22.05.2020 року №UA500040/2020/206312, в контейнерах SEGU4851646, CMAU5393944, FCIU8823392 29.05.2020 року вивезено за межі митної території України пиломатеріали об`ємом 59,4 м3 вагою 40290 кг, вартістю 6237 євро.
В якості підстави для переміщення товару через митний кордон України та його митного оформлення в Одеську митницю Держмитслужби серед інших документів надані контракт від 23.05.2018 року №23/05-2018, додаток до контракту від 07.05.2020 року №1, специфікація від 08.05.2020 року №8, рахунки-фактури від 11.05.2020 року №№001, 002. Декларантом виступає АТ Українська залізниця (код ЄДРПОУ 40075815), на підставі договору з ТОВ Логістік Сервіс Плюс (код ЄДРПОУ 38723289) про надання послуг по декларуванню товарів від 06.08.2019 року №110-ЮІ. ТОВ Логістік Сервіс Плюс діє па підставі договору про надання послуг по декларуванню товарів з британською компанією SANTEC LTD від 01.08.2019 року №02/08ТР.
Проведеною перевіркою встановлено, що британська компанія одержувач/покупець товару SANTEC LTD (Wtc 1cv New London House 6 London Street, City Of London, London, England, United Kingdom, EC3R 7LP) відповідно до інформації з відкритих джерел мережі Інтернет , а саме ресурс www.gov.uk/government/organisations/companies-house , є ліквідованою ( dissolved ) з 03.03.2020 року.
Листом Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України від 28.11.2018 року №ІР/14261/18/С95/43118/AG8/A4/3 повідомлено, що ресурс www.gov.uk/government/organisations/companies-house (веб-сайт Companies House ) є офіційним державним комерційним реєстром Великобританії. За запитами іноземних держав правоохоронні органи Великобританії спираються на відомості, що містяться у даному джерелі. Також листом повідомлено, що відомості, які містяться у веб-сайті Companies House можна вважати офіційними.
За результатами аналізу вищевказаної зовнішньоекономічної операції встановлено, що в Одеську митницю Держмитслужби в якості підстави для переміщення через митний кордон України товару та його митного оформлення надані документи, а саме додаток до контракту від 07.05.2020 року №1, специфікація від 08.05.2020 року №8, рахунки-фактури від 11.05.2020 року №№001, 002, видані керівником ДП Турківське лісове господарство після 03.03.2020 року - дати ліквідації компанії SANTEC LTD (Великобританія). Отж, встановлено, що при декларуванні зазначеного вище товару у митній декларації ЕК10АА від 22.05.2020 року №UA500040/2020/206312 та наданими до митного оформлення документами, а саме додаток до контракту від 07.05.2020 року №1, специфікація від 08.05.2020 року №8 та рахунки-фактури від 11.05.2020 року №№001, 002, заявлено неправдиві відомості щодо одержувача/покупця - SANTEC LTD (Wtc 1cv New London House 6 London Street, City Of London, London, England, United Kingdom, EC3R 7LP).
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Таким чином, на думку митного органу, гр. ОСОБА_1 були вчинені дії, спрямовані на переміщення товару - пиломатеріали об`ємом 59,4 м3, вагою 40290 кг, вартістю 6237 євро (що згідно курсу НБУ на дату митного оформлення становить 183 752 грн.) через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товару документів, а саме додатку до контракту від 07.05.2020 року №1, специфікації від 08.05.2020 року №8 та рахунків-фактур від 11.05.2020 року №№001, 002, які містять неправдиві дані стосовно одержувача/покупця товару, чим скоєно порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
Загальна вартість товару - предметів правопорушення, згідно матеріалів справи, становить 183 752 грн.
На підставі вищевказаних обставин, посадовою особою митного органу було складено протокол про порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України.
У судовому засіданні захисник гр. ОСОБА_1 надав пояснення щодо обставин по справі, відповідно до яких просив провадження по справі закрити у зв`язку з відсутністю в діях складу адміністративного правопорушення.
Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, відносно якої складено протокол, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до відповідальності за порушення ч. 1 ст. 483 МК України та накласти стягнення відповідно до санкції статті, у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку учасників процесу, оцінивши в сукупності зібрані докази, суд приходить до висновку, що в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, вбачається наявність складу порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, за кваліфікуючими ознаками - дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення товару, підроблених документів та таких, які містять неправдиві відомості щодо одержувача товару.
Судом встановлено, що Одеською митницею Держмитслужби здійснено перевірку окремих зовнішньоекономічних операцій щодо експорту пиломатеріалів за межі митної території України.
Проведеною перевіркою встановлено, що в рамках зовнішньоекономічного контракту від 23.05.2018 року №23/05-2018, укладеному між ДП Турківське лісове господарство (Львівська область, Турківський р-н, м. Турка, вул. Шевченка, буд. 30, код ЄДРПОУ 00992409), в особі директора ОСОБА_1 , та компанією SANTEC LTD (Великобританія), згідно МД типу ЕК10АА від 22.05.2020 року №UA500040/2020/206312, в контейнерах SEGU4851646, CMAU5393944, FCIU8823392 29.05.2020 року вивезено за межі митної території України пиломатеріали об`ємом 59,4 м3 вагою 40290 кг, вартістю 6237 євро.
В якості підстави для переміщення товару через митний кордон України та його митного оформлення в Одеську митницю Держмитслужби серед інших документів надані контракт від 23.05.2018 року №23/05-2018, додаток до контракту від 07.05.2020 року №1, специфікація від 08.05.2020 року №8, рахунки-фактури від 11.05.2020 року №№001, 002. Декларантом виступає АТ Українська залізниця (код ЄДРПОУ 40075815), на підставі договору з ТОВ Логістік Сервіс Плюс (код ЄДРПОУ 38723289) про надання послуг по декларуванню товарів від 06.08.2019 року №110-ЮІ. ТОВ Логістік Сервіс Плюс діє па підставі договору про надання послуг по декларуванню товарів з британською компанією SANTEC LTD від 01.08.2019 року №02/08ТР.
Проведеною перевіркою встановлено, що британська компанія одержувач/покупець товару SANTEC LTD (Wtc 1cv New London House 6 London Street, City Of London, London, England, United Kingdom, EC3R 7LP) відповідно до інформації з відкритих джерел мережі Інтернет , а саме ресурс www.gov.uk/government/organisations/companies-house , є ліквідованою ( dissolved ) з 03.03.2020 року.
Листом Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України від 28.11.2018 року №ІР/14261/18/С95/43118/AG8/A4/3 повідомлено, що ресурс www.gov.uk/government/organisations/companies-house (веб-сайт Companies House ) є офіційним державним комерційним реєстром Великобританії. За запитами іноземних держав правоохоронні органи Великобританії спираються на відомості, що містяться у даному джерелі. Також листом повідомлено, що відомості, які містяться у веб-сайті Companies House можна вважати офіційними.
За результатами аналізу вищевказаної зовнішньоекономічної операції встановлено, що в Одеську митницю Держмитслужби в якості підстави для переміщення через митний кордон України товару та його митного оформлення надані документи, а саме додаток до контракту від 07.05.2020 року №1, специфікація від 08.05.2020 року №8, рахунки-фактури від 11.05.2020 року №№001, 002, видані керівником ДП Турківське лісове господарство після 03.03.2020 року - дати ліквідації компанії SANTEC LTD (Великобританія). Отж, встановлено, що при декларуванні зазначеного вище товару у митній декларації ЕК10АА від 22.05.2020 року №UA500040/2020/206312 та наданими до митного оформлення документами, а саме додаток до контракту від 07.05.2020 року №1, специфікація від 08.05.2020 року №8 та рахунки-фактури від 11.05.2020 року №№001, 002, заявлено неправдиві відомості щодо одержувача/покупця - SANTEC LTD (Wtc 1cv New London House 6 London Street, City Of London, London, England, United Kingdom, EC3R 7LP).
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Згідно з п. 5 Постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8 (зі змінами): переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України, у т.ч. шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи таких, що містять неправдиві дані .
Згідно з п. 6 цієї Постанови Пленуму, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. При цьому, згідно з абз. 2 цього пункту Постанови: Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються .
Абзацом 4 цього пункту Постанови встановлено: Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності .
Відповідно до ст. 459 МК України, при вчиненні порушень митних правил підприємствами, суб`єктами відповідальності за порушення митних правил є посадові особи цих підприємств.
Відповідно до п. 43 ст. 4 МК України, 43) посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Відповідно до положень ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Стаття 483 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу, як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Так, матеріалами справи встановлено, що як підставу вчинення дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України та їх митне оформлення були надані документи, які містять неправдиві відомості, що підтверджується інформацією з офіційних джерел відповідних органів Великобританії.
Згідно з статтею 483 МК України, однією з ознак переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, є надання органу доходів і зборів, як підстав для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо компанії продавця товарів, одержувача та вартості товару.
Твердження захисника особи стосовно того, що в його діях відсутній склад правопорушення, не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи та спростовуються наданими працівниками митниці доказами.
Крім цього, суд враховує той факт, що інформація стосовно компанії одержувача/покупця товару отримана митним органом з офіційного державного комерційного реєстру Великобританії, що підтверджується листом Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України, який був досліджений у судовому засіданні.
Таким чином, суд вважає, що матеріалами справи доведено факт порушення особою митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
Викладені вище обставини встановлені при провадженні по даній справі та підтверджуються наступними доказами: протоколом по справі про порушення митних правил; доповідною запискою інспектора митниці, поясненнями правопорушника та його захисника, інформацією з офіційного державного комерційного реєстру Великобританії.
Провадження у справах про порушення митних правил, згідно ст. 487 МК України, здійснюється відповідно до митного Кодексу України, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Враховуючи вищевикладене, суд накладає на правопорушника стягнення, відповідно до санкції ч. 1 ст. 483 МК України, у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів, а саме 183 752 (сто вісімдесят три тисячі сімсот п`ятдесят дві) гривні, з конфіскацією цих товарів.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Вимогами п. 5 ч. 2 ст. 4 ЗУ Про судовий збір передбачено, що у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з правопорушника підлягає стягненню судовий збір за ставкою 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Керуючись ст. ст. 4, 458, 459, 461, 483, 487, 511 МК України, ст. ст. 23, 33, 252, 280, 283, 284 КУпАП, ст. 4 ЗУ Про судовий збір , -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 визнати винним у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів, а саме 183 752 (сто вісімдесят три тисячі сімсот п`ятдесят дві) гривні, з конфіскацією цих товарів.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 454 (чотириста п`ятдесят чотири) гривні.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.
Головуючий
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2021 |
Оприлюднено | 10.11.2021 |
Номер документу | 100938825 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Гранін В. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні