номер провадження справи 24/64/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
09.11.2021 Справа № 908/943/20
м.Запоріжжя
Господарський суд Запорізької області у складі судді Федорової Олени Владиславівни, при секретарі Самойленко О.П. розглянув у відкритому судовому засіданні заяву вих. №06/10-2021 від 20.10.2021 б/н (вх.492/08-12/21 від 26.10.2021) Товариства з обмеженою відповідальністю Центр сервіс - безпека про зміну порядку виконання судового рішення у справі №908/943/20
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Центр сервіс - безпека (адреса реєстрації: 02002, м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, буд. 2А, офіс 506, адреса зазначена у заяві: 02002, м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, буд. 2А, офіс 510, ідентифікаційний код 40233606).
до відповідача Кам`янсько - Дніпровська міська рада Кам`янсько - Дніпровського району Запорізької області (вул. Каховська, будинок 98, м. Кам`янка - Дніпровська, Кам`янсько - Дніпровського району Запорізької області, 71304, код ЄДР 25218421).
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Відкрите акціонерне товариство Запорізький територіальний паливний концерн (вул. Смоленська, будинок 130, м. Луганськ, 91057, адреса для листування: 69071, м. Запоріжжя, а/с 5030, код 01884656).
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Фермерське господарство Хорс - Агро (вул. Каховська, будинок 2, м.Кам`янка - Дніпровська, Кам`янсько - Дніпровського району Запорізької області, 71304, код ЄДР 40938996).
про визнання недійсним рішення та зобов`язання прийняти рішення
заінтересована особа: Виконавчий комітет Кам`янсько - Дніпровської міської ради Кам`янсько - Дніпровського району Запорізької області (вул. Каховська, будинок 98, м.Кам`янка - Дніпровська, Кам`янсько - Дніпровського району Запорізької області, 71304, код ЄДР 04526928).
Представники сторін: не з`явилися.
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Господарського суду Запорізької області від 15.02.2021 у справі №908/943/20 (суддя Азізбекян Т.А.) стягнуто з Кам`янсько - Дніпровської міської ради Кам`янсько - Дніпровського району Запорізької області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Центр сервіс - безпека суму судового збору - 2 102,00 грн.
25.05.2021 на виконання даного рішення видано відповідний наказ.
26.10.2021 до суду надійшла заява стягувача про зміну порядку виконання судового рішення у справі №908/943/20, посилаючись на те, що у встановленому судом порядку судове рішення не може бути виконано у зв`язку з відсутністю у боржника рахунків у державній казначейській службі. Стягувач просить змінити порядок виконання судового рішення шляхом стягнення судового збору шляхом безспірного списання коштів з рахунків Виконавчого комітету Кам`янсько - Дніпровської міської ради Кам`янсько - Дніпровського району Запорізької області, який є виконавчим органом боржника.
У зв`язку з перебуванням судді Азізбекян Т.А., у провадженні якої перебуває справа №908/943/20, на лікарняному, протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 26.10.2021 заяву передано на розгляд судді Федорової О.В.
Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 01.11.2021 у справі №908/943/20 прийнято заяву ТОВ Центр сервіс - безпека про заміну порядку виконання рішення у справі № 908/943/20 до розгляду. Судове засідання призначено на 09.11.2021. Явку в судове засідання учасників справи визнано необов`язковою.
В судове засідання представники сторін та заінтересована особа не з`явилися.
Відповідно до ч. 2 ст. 331 ГПК України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи.
Враховуючи приписи ст. 331 ГПК України, суд відмовив у задоволенні заяви позивача про відкладення розгляду справи, оскільки строк розгляду клопотання про заміну способу виконання рішення не може перевищувати десяти днів, та нормами чинного ГПК не передбачено відкладення розгляду таких клопотань.
Розглянувши заяву про заміну порядку виконання рішення у справі № 908/943/20 суд дійшов висновку про її задоволення у зв`язку з наступним:
Відповідно до ч. 1 ст. 331 ГПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у виконавця, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.
Підставою для встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (ч. 3 ст. 331 ГПК України).
Як вбачається з матеріалів справи наказ у справі №908/943/20 від 25.05.2021 пред`явлено стягувачем ТОВ Центр сервіс - безпека до виконання Головному управлінню Державної казначейської служби України у Запорізькій області. В свою чергу Головне управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області, керуючись пп. 3 п. 9 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою КМУ від 03.08.2011 №845, повернуло оригінал виконавчого документу та інші додані до заяви стягувача документи, оскільки Кам`янсько-Дніпровська міська рада Кам`янсько-Дніпровського району Запорізької області не знаходиться на обслуговуванні в Головному управлінні та територіальних відділеннях Державної казначейської служби Запорізької області, так як не має відкритих рахунків у казначействі.
У зв`язку з наведеним стягувач звернувся до Кам`янсько-Дніпровського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області із заявою №0208/1 від 02.08.2021 про відкриття виконавчого провадження.
Кам`янсько-Дніпровський районний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області керуючись п. 10, ч. 4 ст. 4 Закону України Про виконавче провадження повернув виконавчий документ, зважаючи на те, що він пред`явлений не за підвідомчістю, оскільки відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України Про виконавче провадження наказ про примусове виконання судового рішення від 25.05.2021 у справі №908/943/20 підлягає виконанню в Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою КМУ від 03.08.2011 №845.
Виходячи із змісту законодавства України, обов`язковість виконання судового рішення, як завершальна стадія судового процесу, за своєю правовою природою належить до основних засад судочинства, що узгоджується із приписами статті 129 Конституції України, статтею 326 Господарського процесуального кодексу України.
Право на виконання судового рішення згідно з практикою Європейського суду з прав людини є складовою права на доступ до суду, передбаченого статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, для цілей якої виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як невід`ємна частина судового розгляду (рішення у справі Шмалько проти України від 20.07.2004).
При цьому в рішенні Європейського суду з прав людини від 15.01.2010 у справі Юрій Миколайович Іванов проти України зазначено, що право на суд, захищене статтею 6 Конвенції про захист прав і основоположних свобод, було б ілюзорним, якби національна правова система Високої Договірної Сторони дозволяла, щоб остаточне, обов`язкове для виконання судове рішення залишалося невиконаним на шкоду будь-якій із сторін (рішення у справі Горнсбі проти Греції від 19.03.1997). Ефективний доступ до суду включає право на виконання судового рішення без невиправданих затримок. У цьому контексті відсутність у заявника можливості домогтися виконання судового рішення на його користь, становить втручання у право на мирне володіння майном, як це передбачено першим реченням першого пункту статті Першого протоколу до Конвенції. Виконанню судового рішення не можна перешкоджати, відмовляти у виконанні або надмірно його затримувати (рішення у справі Горнсбі проти Греції , у справі Бурдов проти Росії , у справі Ясюнієне проти Литви ). Держава зобов`язана організувати систему виконання судових рішень, яка буде ефективною як за законодавством, так і на практиці (рішення у справі Фуклев проти України ). Саме на державу покладається обов`язок вжиття у межах її компетенції усіх необхідних кроків для того, щоб виконати остаточне рішення суду та, діючи таким чином, забезпечити ефективне залучення усього її апарату. Сама природа виконавчого провадження вимагає оперативності (рішення у справі Comingersoll S.A." проти Португалії ).
Приписи частин 2, 3 статті 331 Господарського процесуального кодексу України надають право суду, за заявою стягувача чи виконавця встановити чи змінити спосіб або порядок виконання рішення. Підставою для зміни способу або порядку виконання рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення, в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Наприклад, зміна способу виконання рішення можлива шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми (грошової чи майнової) виконання, тобто за відсутності у боржника присудженого позивачеві майна в натурі або грошових коштів, достатніх для покриття заборгованості.
Поняття спосіб і порядок виконання судового рішення мають спеціальне значення, яке розраховане на виконавче провадження. Вони означають визначену рішенням суду послідовність і зміст вчинення виконавчих дій. Водночас змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.
Відповідно положень ст. 1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні Кам`янсько - Дніпровська міська рада є виборним представницьким органом місцевого самоврядування, який складається з депутатів, і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення, а Виконавчий комітет створений для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування.
Частиною 1 ст. 11 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що виконавчий комітет є виконавчим органом Кам`янсько - Дніпровської міської ради. Згідно частини 2 цієї статті виконавчі органи сільських, селищних, міських рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам.
Згідно зі статтею 140 Конституції України через міські ради та їх виконавчі органи здійснюється місцеве самоврядування територіальними громадами в порядку, встановленому законом.
Відповідно до ст. 5 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні система місцевого самоврядування включає, серед іншого, міську раду та виконавчий орган міської ради.
За змістом ст. ст.1, 2 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.
Приписами ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , зокрема, визначено, що міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 11 та ч. 8 ст. 51 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що виконавчими органами міських рад є їх виконавчі комітети. Виконавчі комітети міських рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам.
Згідно зі ч. 3 ст. 16 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, доходи місцевих бюджетів.
Відповідно до ст. 28 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, щодо забезпечення виконання місцевого бюджету, а також здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.
Зважаючи на наведені положення законодавства, Виконавчий комітет утворений Кам`янсько - Дніпровською міською радою, зокрема, для здійснення фінансування видатків з місцевого бюджету, в тому числі і для здійснення роботи (повноважень) відповідної ради.
Відповідно до ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні розгляд та затвердження місцевого бюджету відноситься законодавством до виключної компетенції місцевих рад.
За приписами ст. 28 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та ст. ст. 75, 76 Бюджетного кодексу України складення проекту місцевого бюджету, його попереднє схвалення належить до повноважень виконавчих органів місцевої ради та місцевих фінансових органів.
Положеннями ст. 22 Бюджетного кодексу України визначено, що до головних розпорядників бюджетних коштів віднесено виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
Аналіз наведених вище норм права, зокрема, приписи ст. 28 Закону України Про місці самоврядування в Україні , ст. 22 Бюджетного кодексу України свідчить про те, що Виконавчий комітет є розпорядником коштів Кам`янсько - Дніпровської міської ради.
У відповідності до частини 1, 3 статті 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи (частина 1 статті 73 Господарського процесуального кодексу України).
У відповідності до частини 1 статті 77 Господарського процесуального кодексу України, обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили (частини 1, 2 статті 86 Господарського процесуального кодексу України).
За таких обставин, з урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що заявником додані належні та допустимі докази в обґрунтування наявності правових підстав для застосування судом положень ст. 331 ГПК України.
Враховуючи викладене, суд задовольняє заяву товариства з обмеженою відповідальністю Центр сервіс - безпека про заміну порядку виконання рішення у справі № 908/943/20.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 234, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Центр сервіс - безпека про заміну порядку виконання рішення у справі № 908/943/20 задовольнити.
2. Змінити порядок виконання рішення Господарського суду Запорізької області у справі №908/943/21, на виконання якого видано наказ Господарського суду Запорізької області від 25.05.2021 про стягнення з Кам`янсько - Дніпровської міської ради Кам`янсько - Дніпровського району Запорізької області (вулиця Каховська, будинок 98, м. Кам`янка - Дніпровська, Кам`янсько - Дніпровського району Запорізької області, код ЄДР 25218421) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Центр сервіс - безпека (адреса реєстрації: 02002, м. Київ, вулиця Євгена Сверстюка, будинок 2А, офіс 506, адреса зазначена у заяві: 02002, м. Київ, вулиця Євгена Сверстюка, будинок 2А, офіс 510, ідентифікаційний код 40233606) суми судового збору - 2 102 ( Дві тисячі сто дві ) гривні 00 коп. шляхом безспірного списання з рахунків Виконавчого комітету Кам`янсько - Дніпровської міської ради Кам`янсько - Дніпровського району Запорізької області (вулиця Каховська, будинок 98, м. Кам`янка - Дніпровська, Кам`янсько - Дніпровського району Запорізької області, код ЄДРПОУ 04526928) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Центр сервіс - безпека (адреса реєстрації: 02002, м. Київ, вулиця Євгена Сверстюка, будинок 2А, офіс 506, адреса зазначена у заяві: 02002, м. Київ, вулиця Євгена Сверстюка, будинок 2А, офіс 510, ідентифікаційний код 40233606) суми судового збору - 2 102 ( Дві тисячі сто дві ) гривні 00 коп.
Повний текст ухвали складено та підписано 10.11.2021.
Відповідно до ст. 235, п. 24 ч. 1 ст. 255, ч. 1 ст. 256, ст. 257 та ч. 7 ст. 331 ГПК України ухвала суду набрала законної сили 09.11.2021 та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня її оголошення.
Суддя О.В. Федорова
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2021 |
Оприлюднено | 11.11.2021 |
Номер документу | 100955641 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Федорова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні