ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/18077/20 Головуючий у І інстанції - Пащенко К.С. Суддя-доповідач - Мельничук В.П.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 листопада 2021 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:
Головуючого-судді: Мельничука В.П.,
суддів: Лічевецького І.О., Оксененка О.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 28 липня 2021 року у справі за позовом Приватного підприємства Лойд Транс до Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И Л А :
Приватне підприємство Лойд Транс звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), оформлене листом від 08.07.2020 № 064-3599, яким призупинено дію контрольної картки № 17040102-Дн на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення в зв`язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельного закладу за адресою: бульв. Перова, 12-а;
- визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), оформлене листом від 10.07.2020 № 064-3606 та листом від 20.07.2020 № 064-3828, яким анульовано контрольну картку № 17040102-Дн на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення, в зв`язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельного закладу за адресою: бульв. Перова, 12-а.
В обґрунтування позовних вимог Позивач зазначав, що Відповідачем при прийнятті оскаржуваних рішень про зупинення та анулювання контрольної картки не визначено правових підстав прийняття таких рішень.
Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 28 липня 2021 року адміністративний позов задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано рішення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), оформлене листом від 08.07.2020 № 064-3599, яким призупинено дію контрольної картки № 17040102-Дн на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення в зв`язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельного закладу за адресою: бульв. Перова, 12-а.
Визнано протиправним та скасовано рішення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), оформлене листом від 10.07.2020 № 064-3606 та листом від 20.07.2020 № 064-3828, яким анульовано контрольну картку № 17040102-Дн на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення, в зв`язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельного закладу за адресою: бульв. Перова, 12-а.
Не погоджуючись з таким судовим рішенням Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове судове рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити.
В апеляційній скарзі Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) посилається на порушення судом першої інстанції норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи по суті.
Крім того, Департаментом міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в апеляційній скарзі вказано, що у зв`язку з численними скаргами та значною соціальною напругою з приводу незгоди з будівництвом за адресою: вул. Перова. 12-а у Дніпровському районі м. Києва, з урахуванням пункту 15.5.1 Правил благоустрою м. Києва дію контрольної картки № 17040102-Дн на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення в зв`язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торгівельного закладу було анулювано.
З урахуванням вищенаведеного, Департамент в межах наданих повноважень, повідомив Позивача про анулювання контрольної картки № 17040102-Дн шляхом направлення листа на адресу Позивача відповідно до Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року № 1051/1051 (далі - Правила № 1051/1051).
Відзиву Позивача на апеляційну скаргу Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) до суду апеляційної інстанції не надходило, що не перешкоджає розгляду справи.
Апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, згідно з п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, яким передбачено, що суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що ПП Лойд Транс орендує земельну ділянку за кадастровим номером 8000000000:66:081:0058, яка знаходиться за адресою: бульвар Перова, 12а, у Дніпровському районі міста Києва, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 03 лютого 2020 року № 198742907.
Відповідно до містобудівних умов та обмежень від 09 червня 2017 року № 1047/17/012/009-17 ПП Лойд Транс є замовником будівництва торговельного закладу на бульв. Перова, 12а у Дніпровському районі міста Києва.
Згідно з повідомленням про початок будівельних робіт СС1 № КВ061201640119 підрядником є Товариство з обмеженою відповідальністю Аксіон ДТД .
Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Приватному підприємству Лойд Транс видано Контрольну картку № 17040102-Дн на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв`язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельного закладу строком з 17.11.2017 по 18.12.2020.
На підставі рахунку № 2020050976 від 28 травня 2020 року ПП Лойд Транс сплачено 19496,40 грн. за опрацювання КП Київблагоустрій дозвільної та проектної документації, необхідної для подовження контрольної картки № 17040102-Дн на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв`язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельного закладу.
07 липня 2020 року провідним інспектором КП Київблагоустрій складено припис № 2013870, відповідно до якого встановлено порушення за адресою: м. Київ, Дніпровський район, біля бул. Перова, 12/92 ПП Лойд Транс Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року № 1051/1051. У вказаному приписі запропоновано Позивачу усунути порушення шляхом надання в триденний строк проектно-дозвільної документації. В разі відсутності такої документації запропоновано демонтувати огорожу власними силами. Попереджено про вжиття заходів з чинним законодавством у випадку невиконання вимог припису.
На виконання вимог припису Позивачем 08 липня 2020 року Відповідачу та в.о. директору КП Благоустрій було подано належним чином посвідчені копії дозвільної документації.
Департаментом міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) листом від 08 липня 2020 року № 064-3599 повідомлено ПП Лойд Транс та ТОВ Аксіон ЛТД про призупинення дії контрольної картки № 17040102-Дн на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв`язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельного закладу.
Також, листом від 10 липня 2020 року № 064-3606 Департаментом міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомлено ПП Лойд Транс та ТОВ Аксіон ЛТД про анулювання контрольної картки № 17040102-Дн на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв`язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельного закладу на підставі п. 15.2.2. Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року № 1051/1051.
Вказані листи було направлено на адресу Позивача 15.07.2020, що підтверджується штампами поштового відділення на конвертах.
На підставі припису від 07 липня 2020 року № 2013870 з урахуванням протоколу засідання робочої групи щодо розгляду питань демонтажу самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі та елементів благоустрою на території міста Києва, а також демонтажу (переміщення) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 10 липня 2020 року № 86, Департаментом міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) складено доручення від 10 липня 2020 року № 064-3605, яким КП Київблагоустрій доручено вжити заходи шляхом демонтажу самовільно встановлених елементів благоустрою.
10.07.2020 КП Київблагоустрій проведено демонтаж тимчасової огорожі на об`єкті будівництва бул. Перова, 12-а.
Не погоджуючись з рішеннями Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про призупинення дії та про анулювання контрольної картки № 17040102-Дн на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення в зв`язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельного закладу за адресою: бульв. Перова,12-а, Позивач звернувся до адміністративного суду з даним адміністративним позовом.
Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції виходив з того, що оскаржувані рішення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), якими зупинено та анульовано контрольну картку № 17040102-Дн на тимчасове порушення благоустрою, містили лише посилання на загальні пункти 15.5.1. та 15.5.2. Порядку № 1051/1051 без вказівки на конкретне порушення Позивачем правил благоустрою та обставин його вчинення, а також без зазначення заходів, необхідних для вжиття для усунення причин, на підставі яких зупинено та анульовано дію картки, а отже є протиправними та підлягають скасуванню, а позовні вимоги - задоволенню.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною 3 ст. 28 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року № 3038-VI розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України Про благоустрій населених пунктів .
Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України Про благоустрій населених пунктів від 06 вересня 2005 року № 2807-IV (далі - Закон № 2807-IV) благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Згідно зі ст. 5 Закону 2807-IV управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень.
Відповідно до пункту 2 частини 1 ст. 10 Закону 2807-IV до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.
Статтею 34 Закону 2807-IV визначено, що правила благоустрою території населеного пункту (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.
Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту (далі - Типові правила) для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.
Типові правила розробляються та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
У разі якщо відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято рішення про затвердження Правил, застосовуються Типові правила.
Орган місцевого самоврядування забезпечує вільний доступ населення до затверджених Правил.
Правила включають:
1) порядок здійснення благоустрою та утримання територій об`єктів благоустрою;
2) вимоги до впорядкування територій підприємств, установ, організацій;
3) вимоги до утримання зелених насаджень на об`єктах благоустрою - територіях загального користування;
4) вимоги до утримання будівель і споруд інженерного захисту території;
5) вимоги до санітарного очищення території;
6) розміри меж прилеглої до підприємств, установ та організацій території у числовому значенні;
7) порядок розміщення малих архітектурних форм;
8) порядок здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів;
9) інші вимоги, передбачені цим та іншими законами.
Правила не можуть передбачати обов`язок фізичних і юридичних осіб щодо отримання будь-яких дозволів, погоджень або інших документів дозвільного характеру, а також повноважень органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, підприємств, установ, організацій, утворених такими органами, видавати зазначені документи.
Згідно з пунктами 2, 12 частини 1 ст. 22 Закону України Про столицю України - місто-герой Київ від 15 січня 1999 року № 401-XIV у зв`язку зі здійсненням містом Києвом функцій столиці України Київська міська рада та Київська міська державна адміністрація, кожна в межах своєї компетенції, встановленої законами України, мають право встановлювати порядок утримання та експлуатації об`єктів, розташованих у місті, та прилеглої до них території, правила благоустрою, торговельного, побутового, транспортного, житлово-комунального та іншого соціально-культурного обслуговування, визначати особливості землекористування та використання інших природних ресурсів, а також приймати рішення про звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок та знесення самовільно збудованих будівель та споруд без відшкодування витрат, здійснених за час незаконного користування.
Відповідно до вимог частини другої статті 5 Кодексу України про адміністративні правопорушення, статті 34 Закону України Про благоустрій населених пунктів , пункту 44 частини першої статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та пункту 2 статті 22 Закону України Про столицю України - місто-герой Київ Київською міською радою затверджено Правила благоустрою міста Києва, які визначають правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста.
Розділом І Правил № 1051/1051 визначено, що контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою - документ встановленої форми згідно з додатком до цих Правил, на підставі якого здійснюються фіксація та контроль за порушенням існуючого благоустрою та його відновленням при виконанні земельних і будівельних робіт та капітальних ремонтів на території міста Києва.
Контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою в залежності від виду, обсягу та терміну робіт може бути планова або аварійна.
Контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою вводиться на період до затвердження Київською міською радою Порядку видачі дозволів на порушення об`єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів.
Розділом XV Порядку № 1051/1051 визначено порядок оформлення контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою, її зупинення, подовження і закриття.
Так, відповідно до п. 15.1.1. Порядку № 1051/1051 підставою на порушення існуючого благоустрою та його відновлення у місті Києві є контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою. Контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення на період виконання земляних і монтажних робіт, пов`язаних з прокладанням, перекладанням, ремонтом, у тому числі ліквідації аварій інженерних мереж і споруд, будівництвом і ремонтом будинків, транспортних магістралей, доріг, площ, інженерних вишукувань, благоустроєм та озелененням територій, надається на підставі письмового звернення замовника (забудовника), в якому повинні бути вказані адреса, назва та характеристика виконуваних робіт. До листа додається заявка встановленої форми (інформація про виконавця робіт і замовника).
Згідно з п. 15.1.3. Порядку № 1051/1051 Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є органом, який здійснює видачу контрольних карток на тимчасове порушення благоустрою при виконанні земельних, будівельних та інших робіт та капітальних ремонтів на території м. Києва без будь-яких погоджень та затверджень Київським міським головою та іншими посадовими особами виконавчого органу Київради.
Контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою надається на кожен окремий об`єкт за умови відповідності наданої дозвільної та проектної документації законодавчим і нормативним вимогам.
Відповідно до п. 15.5.1. Порядку № 1051/1051 дія контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою може бути призупинена при:
- виконанні робіт з порушенням вимог затвердженої проектної документації, містобудівних, будівельних, санітарних норм і правил;
- виявленні неповноти дозвільних документів відповідних організацій або фальсифікації документів;
- виникненні під час виконання робіт загрози населенню та території;
- порушенні прав суміжних землекористувачів, а також інтересів фізичних та юридичних осіб, що охороняються чинним законодавством.
- виникненні заборгованості з оплати пайової участі на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста, за запитом Головного управління економіки та інвестицій;
- невиконанні, в тому числі з порушенням термінів, відповідних приписів Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та підпорядкованих йому структурних підрозділів, приписів районних управлінь (відділів) благоустрою.
У контрольну картку на тимчасове порушення благоустрою у разі його призупинення вноситься відповідна відмітка про дату та причини призупинення.
Відновлення дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою виконується на підставі письмового звернення підрядної організації до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з підтвердженням усунення порушень та гарантією дотримуватись порядку виконання робіт, встановленого цими Правилами.
Тимчасове призупинення дії дозволу (ордера) не є підставою до подовження (перенесення) терміну його дії.
Згідно з п. 15.5.2. Порядку № 1051/1051 зупинення (анулювання) дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою застосовується в разі:
- виникнення непереборних при продовженні робіт загроз безпеці населенню та території;
- значних порушень затвердженої проектної документації, містобудівних, будівельних і санітарних норм і правил у частині забезпечення безпеки населення і територій, недотримання режиму охорони об`єктів культурної спадщини і т. п.;
- невиконання або несвоєчасного виконання виявлених порушень під час призупинення дії ордера;
- невиконання замовником (забудовником) обов`язків згідно з угодою (контрактом) на будівництво або рішення громадських слухань;
- виявлення грубих порушень установленого порядку оформлення ордерів, закінчення терміну дії дозвільної документації, на підставі якої видано ордер;
- значних порушень вимог забезпечення упорядкованого середовища життєдіяльності в період будівництва, які створюють загрозу безпеці населення і території, порушують режим безперервного інженерного забезпечення, транспортного і комунально-побутового забезпечення населення та прилеглих територій;
- звернення Головного управління економіки та інвестицій, в разі відсутності сплати пайової участі або неналежного виконання зобов`язань згідно з договором пайової участі на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста.
У разі зупинення (анулювання) дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою власник повертає його до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Рішення про скасування або призупинення дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою приймає Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), про що повідомляє в письмовій формі замовнику (підряднику) та зацікавленим організаціям.
Контроль за виконанням робіт на об`єктах благоустрою здійснюється Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) шляхом прийняття робіт щодо поновлення благоустрою після його відновлення.
Про прийняття робіт щодо поновлення благоустрою після його відновлення складається акт обстеження про відновлення благоустрою.
Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є органом, який здійснює видачу контрольних карток на тимчасове порушення благоустрою при виконанні земельних, будівельних та інших робіт та капітальних ремонтів на території м. Києва без будь-яких погоджень та затверджень Київським міським головою та іншими посадовими особами виконавчого органу Київради.
Відповідно до п.п. 6.9 та 6.11 п.6 Положення про Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27 січня 2011 року №94 (далі -Положення №94), у редакції розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 18 грудня 2017 року №1635 Департамент має право видавати, продовжувати термін дії, призупиняти, зупиняти, закривати, анулювати контрольні картки на тимчасове порушення благоустрою на період виконання будь-яких земляних, монтажних, інших робіт, пов`язаних з тимчасовим порушенням благоустрою та подальшим його відновленням.
Отже, рішення про призупинення та про зупинення (анулювання) контрольної картки приймається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) виключно за наявності підстав, визначених п. 15.5.1. та 15.5.2. Порядку № 1051/1051, про що повідомляється у письмовій формі замовника (підрядника) та зацікавлені організації.
У такому повідомленні повинні міститись підстави, що зумовили зупинення (анулювання) дії контрольної картки та заходи, які необхідно вжити замовнику для усунення причин, на підставі яких зупинено дію ордера.
Відповідно до ч. 2 ст. 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
У рішенні Європейського суду з прав людини від 20 жовтня 2011 у справі Рисовський проти України Суд вказав на принцип належного урядування . Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа виливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб.
Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" від 01 липня 2003 року вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
Відповідачем в апеляційній скарзі зазначено, що у зв`язку з численними скаргами та значною соціальною напругою з приводу незгоди з будівництвом за адресою: вул. Перова. 12-а у Дніпровському районі м. Києва, дію контрольної картки № 17040102-Дн на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення в зв`язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торгівельного закладу було анулювано.
Проте, будь-які докази зазначеного (заяви, скарги з приводу незгоди з будівництвом за вказаною адресою), ані в суд першої інстанції, ані в суд апеляційної інстанції, надано не було.
Отже, Відповідачем, на якого покладено обов`язок доказування в адміністративному процесі, не надав доказів, які б свідчили про наявність підстав для зупинення та анулювання дії картки контрольної картки № 17040102-Дн, виданої Позивачу.
Крім того, у спірних рішеннях Відповідачем не зазначено, який саме абзац п.15.5.1, п.15.5.2 п. 15.5 Правил № 1051/1051 порушено Позивачем та на підставі яких Відповідач дійшов висновку про наявність підстав для зупинення та анулювання контрольної картки.
Більш того, в оскаржуваних рішеннях не зазначено заходів, необхідних для вжиття для усунення причин, на підставі яких зупинено та анульовано дію картки.
Приймаючи до уваги викладене у сукупності, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що оскаржувані рішення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є необґрунтованими та такими, що підлягають скасуванню, з чим погоджується колегія суддів.
При цьому, згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів зазначає, що доводи апеляційної скарги не спростовують правомірності висновків суду першої інстанції.
Положеннями ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Розглянувши доводи Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), викладені в апеляційній скарзі, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства України, колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права, підстав для його скасування не вбачається, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст. ст. 241, 242, 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 28 липня 2021 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та не підлягає касаційному оскарженню, відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий-суддя: В.П. Мельничук
Судді: І.О. Лічевецький
О.М. Оксененко
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2021 |
Оприлюднено | 12.11.2021 |
Номер документу | 100972083 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні