ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 листопада 2021 року справа №360/2635/21
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді Міронової Г.М., суддів: Блохіна А.А., Казначеєва Е.Г., розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Соледарської міської ради Бахмутського району Донецької області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 13 липня 2021 р. у справі № 360/2635/21 (головуючий І інстанції суддя К.Є. Петросян) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Соколівські надра до Соледарської міської ради Бахмутського району Донецької області про визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач 20.05.2021 року звернувся до суду з позовною заявою до відповідача, в якій просив:
- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не розгляду на пленарному засіданні сесії проекту містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки орієнтовною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці ;
- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо неприйняття рішення за результатами розгляду проекту містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки орієнтовною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці ;
- зобов`язати відповідача розглянути на черговій сесії проект рішення Про затвердження детального плану території земельної ділянки орієнтовною площею 1.5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці , затвердивши проект містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки загальною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці (а.с. 1-8).
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 13 липня 2021 року у справі № 360/2635/21 позовні вимоги задоволено частково.
Визнано протиправною бездіяльність Соледарської міської ради Бахмутського району Донецької області щодо не розгляду на пленарному засіданні сесії та неприйняття рішення за результатами розгляду проекту містобудівної документації - детального плану території земельної ділянки орієнтовною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці.
Зобов`язано Соледарську міську раду Бахмутського району Донецької області розглянути на найближчому пленарному засіданні Соледарської міської ради питання про затвердження детального плану території земельної ділянки загальною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка - Мічуріна - Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці із прийняттям відповідного рішення.
У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Вирішено питання судових витрат (а.с. 69-74).
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги зазначає, що відповідач за нормами Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку № 290 наділений повноваженнями щодо замовлення та затвердження містобудівної документації, зокрема, детального плану території Соледарської міської територіальної громади.
Було проведено громадські слухання проекту містобудівної документації - детального плану території земельної ділянки орієнтовною площею 1, 5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька обл., Бахмутський район, м. Соледар район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці. Встановлено, що земельна ділянка виділена під особисте селянське господарство без погодження з користувачами суміжних земельних ділянок, а саме: з регіональною філією Донецька залізниця АТ Укрзалізниця . Так, в проекті детального плану відсутнє погодження з власником колії, яку підприємство з обмеженою відповідальністю Соколівські надра прогнозує використовувати для відвантаження гіпсового щебеню. До того ж запроектована технологічна дорога перетинає інші колії Донецької залізниці, що передбачає її реконструкцію.
За підсумками громадських слухань було прийнято рішення рекомендувати розробнику Детального плану території ПП Фірма Інженер усунути або опротестувати зазначені зауваження та пропозиції. Зазначений протокол громадських слухань не було оскаржено, результати громадських слухань не скасовано.
Апелянт посилається на вимоги п. 3 Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, відповідно до яких замовники містобудівної документації забезпечують розгляд і врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.
Апелянт зауважує, що позивачем не надано доказів того, що зауваження громадськості усунуті та пропозиції прийняті, у зв`язку з чим питання щодо затвердження детального плану території земельної ділянки орієнтовною площею 1, 5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька обл., Бахмутський район, м. Соледар, район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці міською радою не розглядалось.
У відзиві на апеляційну скаргу позивач просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
В частині відмови у задоволенні позовних вимог рішення суду не було оскаржено.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України справу розглянуто в порядку письмового провадження.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Соколівські надра в установленому порядку зареєстровано в якості юридичної особи, ідентифікаційний код 34086384, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул.Донецька, буд. 37 А, основний вид економічної діяльності 23.70 Різання, оброблення та оздоблення декоративного та будівельного каменю, що підтверджується інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.11-18).
29.07.2020 Соледарською міською радою прийнято рішення за № 7/59-1342 Про розроблення детального плану території земельної ділянки площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка - Мічуріна - Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці , в якому занотовано:
1. Розробити детальний план території земельної ділянки орієнтованою площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка - Мічуріна - Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці.
2. Міській раді виступити замовником розроблення детального плану території ділянки орієнтованою площею 1,5000 га з оточенням, розташованої в адміністративних межах м. Соледара Соледарської міської ради Бахмутського району Донецької області.
3. Фінансування робіт із розроблення містобудівної документації здійснити за рахунок коштів замовника будівництва (далі - Інвестор).
4. Відділу містобудування, архітектури та капітального будівництва міської ради:
1) Визначити, за погодженням з Інвестором, організацію-розробника детального плану території, з відповідним кваліфікаційним сертифікатом на виконання робіт з розроблення містобудівної документації.
2) Підготувати та надати вихідні дані на розробку детального плану території.
3) У завданні на проектування передбачити вимогу щодо укладення договору утримання об`єкту благоустрою з комунальними підприємствами Соледарської міської об`єднаної територіальної громади.
4) У завданні на проектування передбачити вимогу щодо транспортування гіпсового щебеню від місця видобутку через село Благодатне, вулицю Підгорну, вулицю Мічуріна, вулицю Франка м. Соледара.
5. Відділу містобудування, архітектури та капітального будівництва /Соколенко/ спільно з Інвестором:
1) Оприлюднити прийняте рішення щодо розроблення детального плану території відповідно до чинного законодавства.
2) Забезпечити оприлюднення проекту детального плану території та доступність громадськості до матеріалів містобудівної документації відповідно до чинного законодавства.
3) Організувати та провести процедуру громадських слухань щодо розгляду та врахування громадських інтересів при обговоренні проекту детального плану території.
4) Подати проект детального плану території на затвердження до Соледарської міської ради в установленому законодавству порядку.
6. Укласти трьохсторонній договір між Замовником, Інвестором та Розробником щодо розроблення детального плану території, вказаного в пункті 1 цього рішення.
7. При оновленні генерального плану населеного пункту врахувати матеріали детального плану території, зазначеного у пункті 1 цього рішення.
8. Організаційне виконання рішення покласти и на відділ містобудування, архітектури та капітального будівництва міської ради (Соколенко) (а.с.19-21).
На виконання цього рішення 27.08.2020 між Соледарською міською радою (замовник), ТОВ Соколівські надра (платник) та приватним підприємством Фірма Інженер (виконавець) укладено договір № 6-А на розробку детального плану території (а.с. 22-28).
09.10.2020 між сторонами підписано акт здачі - приймання виконаних робіт за договором № 6-А від 27.08.2020, яким підтверджується розробка виконавцем в повному обсязі та передача замовнику і платнику містобудівної документації - Детального плану території земельної ділянки (а.с.29).
Листом Донецької філії ДУ Держгрунтохорона від 16.11.2020 № 158-5.01/248 надано висновок щодо якості ґрунтового покриву земельної ділянки загальною площею 1,5 га, кадастровий №1410370300:00:001:0420, яка розташована на території міста Соледар Бахмутського району Донецької області та знаходиться у власності ТОВ Соколівські надра (а.с.30-34).
23.11.2020 проведено громадські слухання з обговорення Детального плану території земельної ділянки загальною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар. район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці , про що складено протокол № 2-11/20 від 23.11.2020. Вирішено рекомендувати розробнику Детального плану території ПП Фірма Інженер усунути або опротестувати зазначені зауваження та пропозиції (а.с.36-41).
Листом від 09.12.2020 № 72 ПП Фірмою Інженер до відділу архітектури та містобудування Соледарської міської ради направлено проект містобудівної документації - Детальний план території земельної ділянки загальною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка - Мічуріна - Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці разом із довідкою консультацію з громадськістю у процесі оцінки проекту містобудівної документації (а.с.42-43).
Однак, відповідачем до теперішнього часу рішення про затвердження проекту містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки загальною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка - Мічуріна - Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці не прийнято.
Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо не розгляду на пленарному засіданні проекту містобудівної документації, позивач звернувся до суду з цим позовом.
При вирішенні справи суд виходить з наступного.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності врегульовано Законом України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 № 3038-VI (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі Закон № 3038-VI).
За унормуванням частини першої статті 1 Закону № 3038-VІ наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; (пункт 2);
детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території (пункт 3);
містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій (пункт 7);
містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією (пункт 8).
Статтею 8 Закону № 3038-VІ визначено, що планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування.
Планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку.
Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.
Приписи частини 1 статті 16 Закону № 3038-VІ передбачають: планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Детальний план у межах населеного пункту відповідно до частини першої статті 19 Закону № 3038-VІ уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.
З метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, детальний план розробляється та підлягає стратегічній екологічній оцінці (частина друга статті 19 Закону № 3038-VІ).
На підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території згідно із частиною третьою статті 19 Закону № 3038-VІ може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід`ємною частиною детального плану території.
Детальний план території визначає:
1) принципи планувально-просторової організації забудови;
2) червоні лінії та лінії регулювання забудови;
3) функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами і правилами;
4) містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території;
5) потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування;
6) доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови;
7) черговість та обсяги інженерної підготовки території;
8) систему інженерних мереж;
9) порядок організації транспортного і пішохідного руху;
10) порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі;
11) межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів (у разі відсутності плану зонування території (частина четверта статті 19 Закону № 3038-VІ).
За правилами частини восьмої статті 19 Закону № 3038-VІ детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою, крім випадків, передбачених цим Законом.
Аналіз положень Закону № 3038-VІ дає підстави для висновку про те, що детальний план території розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання.
Механізм розроблення або внесення змін до містобудівної документації з планування території на державному рівні в частині схем планування окремих частин території України та містобудівної документації з планування території на регіональному і місцевому рівнях визначає Порядок розроблення містобудівної документації, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 листопада 2011 року № 290 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2011 року за № 1468/20206 (далі Порядок № 290).
Пункт 4.1 розділу ІV Порядку № 290 встановлює: рішення про розроблення генерального плану, плану зонування території, детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.
Замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є, при розробленні генерального плану населеного пункту, плану зонування території, а також детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації (пункт 4.3 розділу ІV Порядку № 290).
У відповідності до пункту 4.12 розділу ІV Порядку № 290 детальний план території, яка розташована в межах населеного пункту, розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, а за відсутності затвердженого в установленому порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою протягом 30днів з дня його подання.
Отже, замовник детального плану території відповідно до приписів частини восьмої статті 16 Закону 3038-VІ та пункту 4.12 розділу ІV Порядку № 290 зобов`язаний розглянути та затвердити проект детального плану території у межах населеного пункту протягом 30 днів з дня його подання.
До компетенції сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій (частина перша, четверта статті 12 Закону України Про основи містобудування ).
До компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування належать: затвердження детальних планів територій за наявності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території; визначення територій для містобудівних потреб; внесення пропозицій щодо встановлення і зміни меж населених пунктів відповідно до закону.
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі Закон № 280).
Саме пунктом 42 частини першої статті 26 Закону № 280 обумовлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема, щодо затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації.
За визначенням частин першої та другої статті 59 Закону № 280 рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
Як вбачається з матеріалів справи, після отримання Соледарською міською радою Бахмутського району Донецької області проекту містобудівної документації - детального плану території земельної ділянки загальною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка - Мічуріна - Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці, відповідно до вимог чинного законодавства питання щодо затвердження детального плану території на пленарному засіданні міської ради не розглядалось, рішення по суті порушеного питання не прийнято, проти чого не заперечує відповідач в апеляційній скарзі.
Таким чином відповідачем допущено порушення встановленого строку розгляду і затвердження проекту детального плану території.
Суд заважує, що вирішення питання про затвердження детального плану території повинно було відбуватись в порядку, визначеному Законом України Про місцеве самоврядування в Україні ; тобто, на пленарному засіданні Соледарської міської ради із прийняттям відповідного рішення, оскільки саме такий спосіб прийняття рішення про затвердження проекту детального плану території у межах населеного пункту передбачений законодавством.
Аналогічна правова позиція висловлена колегією суддів судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України у постановах від 10 грудня 2013 року (справа № 21-358а13), від 07 червня 2016 року (справа №21-1391а16) та Верховним Судом у постанові від 27 березня 2018 року (справа № 463/3375/15-а).
В спірних правовідносинах наявна протиправна бездіяльність Соледарської міської ради Бахмутського району Донецької області щодо не розгляду на пленарному засіданні та не прийняття відповідного рішення за результатами розгляду проекту містобудівної документації - детального плану території земельної ділянки загальною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка - Мічуріна - Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці .
Отже, позовні вимоги ТОВ Соколівські надра в частині визнання протиправною бездіяльності відповідача є обґрунтованими та підлягають задоволенню, про що вірно зазначено судом першої інстанції.
Що стосується вимог позивача про зобов`язання відповідача розглянути на черговій сесії проект рішення про затвердження детального плану території земельної ділянки орієнтовною площею 1.5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці , затвердивши детальний план території, суд зауважує наступне.
Завдання адміністративного судочинства полягає в гарантуванні ефективного захисту порушених прав осіб, що звертаються до суду за захистом цих прав, з урахуванням принципу розподілу влади, за суттю якого на адміністративний суд покладено обов`язок контролю легальності дій та рішень суб`єктів владних повноважень, які мають діяти у визначених законом межах та на власний розсуд при виборі одного законного рішення із кількох можливих варіантів.
Суд, здійснюючи правосуддя на засадах верховенства права, забезпечує захист гарантованих Конституцією та законами України прав і свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, інтересів суспільства і держави.
Суд звертає увагу, що спосіб захисту має враховувати суть порушення, допущеного суб`єктом владних повноважень - відповідачем, а тому суд має обрати спосіб захисту права, який би гарантував дотримання і захист прав, свобод, інтересів від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно зі статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
При цьому під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.
Частиною четвертою статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у випадку, визначеному пунктом 4 частини 2 цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
У відповідності до частини другої статті 9 КАС України суд розглядає адміністративній справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Зважаючи, що мотивоване рішення за наслідками розгляду проекту містобудівної документації у відповідності до вимог чинного законодавства Соледарською міською радою не приймалося, в такому випадку належним способом захисту права позивача у спірних відносинах є зобов`язання відповідача розглянути на найближчому пленарному засіданні Соледарської міської ради питання про затвердження детального плану території земельної ділянки загальною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка - Мічуріна - Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці із прийняттям відповідного рішення.
Суд не надає правової оцінки доводам представника апелянта щодо наявності протоколу громадських слухань з обговорення детального плану території земельної ділянки від 23.11.2020 № 2-11/20 із рекомендацією розробнику детального плану території ПП Фірма Інженер усунути зауваження та пропозиції, оскільки обґрунтоване рішення із визначенням підстав для цього, відповідачем не приймалось в спірних правовідносинах.
З огляду на викладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про часткове задоволення позовних вимог ТОВ Соколівські надра .
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на приписи ст. 77 КАС України стосовно обов`язку доказування правомірності своїх дій суб`єктом владних повноважень відповідачем не доведено, що, приймаючи спірне рішення він діяв правомірно.
У контексті оцінки доводів касаційної скарги Верховний Суд звертає увагу на позицію Європейського суду з прав людини, зокрема, у справах "Проніна проти України" (пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
З урахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду не вбачається.
Керуючись статями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Соледарської міської ради Бахмутського району Донецької області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 13 липня 2021 р. - залишити без задоволення.
Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 13 липня 2021 р. у справі № 360/2635/21 - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 15 листопада 2021 року.
Головуючий суддя Г.М. Міронова
Судді А.А. Блохін
Е.Г. Казначеєв
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2021 |
Оприлюднено | 17.11.2021 |
Номер документу | 101075710 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні