Рішення
від 13.07.2021 по справі 360/2635/21
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

13 липня 2021 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2635/21

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Петросян К.Є., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Соколівські надра до Соледарської міської ради Бахмутського району Донецької області про визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

20 травня 2021 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю Соколівські надра (далі ТОВ Соколівські надра або позивач) до Соледарської міської ради Бахмутського району Донецької області (далі відповідач), відповідно до якої позивач просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не розгляду на пленарному засіданні сесії проекту містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки орієнтовною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці ;

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо неприйняття рішення за результатами розгляду проекту містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки орієнтовною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці ;

- зобов`язати відповідача розглянути на черговій сесії проект рішення Про затвердження детального плану території земельної ділянки орієнтовною площею 1.5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці , затвердивши проект містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки загальною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці .

В обґрунтування пред`явленого позову зазначено таке.

29.07.2020 прийнято рішення №7/59-1342 Соледарської міської ради Про розроблення детального плану території земельної ділянки площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці №7/59-1342 від 29.07.2020 року.

Вказаним рішенням вирішено, зокрема, розробити детальний план території земельної ділянки орієнтованою площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці.

На виконання вказаного рішення укладено договір на розробку детального плану території № 6а від 27.08.2020 між Соледарською міською радою (замовник), ТОВ Соколівські надра (платник), приватним підприємством Фірма Інженер (виконавець).

Позивачем у відповідності до п.2.3 договору здійснено оплату робіт виконавця в повному обсязі.

09.10.2020 розробка містобудівної документації виконана в повному обсязі та передана замовнику і платнику, що підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт за договором від 27.08.2020 року №6а.

Листом Донецької філії ДУ Держгрунтохорона №158-5.01/248 від 16.11.2020 надано висновок щодо якості ґрунтового покриву земельної ділянки загальною площею 1,5 га, кадастровий №1410370300:00:001:0420, яка розташована на території міста Соледар Бахмутського району Донецької області та знаходиться у власності ТОВ Соколівські надра .

23.11.2020 проведено громадські слухання з обговорення Детального плану території земельної ділянки загальною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар. район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці , що підтверджується протоколом №2-11/20 від 23.11.2020.

09.12.2020 до Відділу архітектури та містобудування Соледарської міської ради направлено проект містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки загальною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці , довідку консультацію з громадськістю у процесі оцінки проекту містобудівної документації та опис документів переданих ПП Фірма Інженер Соледарській міській раді в межах договору №6а від 27.08.2020.

Однак, Соледарською міською радою до теперішнього часу не прийнято рішення про затвердження проекту містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки загальною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці , що на думку позивача, є протиправною бездіяльністю та порушенням принципу належного урядування, оскільки не дає можливості завершити процедуру затвердження детального плану території, чим порушуються інтереси підприємства, яке виступило інвестором виготовлення проекту.

Ухвалою суду від 24.05.2021 прийнято позовну заяву та відкрито провадження у справі. Розгляд справи визначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідачем 09.07.2021 через канцелярію суду надано відзив на позовну заяву, відповідно до якого Соледарська міська рада Бахмутського району Донецької області заперечує проти позову ТОВ Соколівські надра з огляду на таке (а.с.53-55).

Вiдповiдно до рiшення Соледарської міської ради вiд 29.07.2020 № 7/59-1342 Про розроблення детального плану території земельної дiлянки орiєнтовною площею ,5000 га та прилеглої території, розташованоi за адресою: Донецька область, Бахмутський район, м.Соледар район вулиць Франка - Мiчурiна - Пiдгорна для будiвництва вiдкритого склалу тимчасового зберiгання гiпсового щебеню та пiд`їзної дороги до нього в районi залiзничної станції Сiль Донецької залізниці , замовником якої є Соледарська міська рада, з метою змiни цiльового призначення земельної дiлянки із земель сільськогосподарського призначення у землі промисловості було розроблено детальний план території, виконаний Приватним підприємством Фірма Інженер .

Вiдповiдно до чинного законодавства, планування територiй на мiсцевому piвні здійснюється шляхом розроблення та затвердження схем планування територiї, генеральних планiв населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів територій.

Детальний план території це один з основних видів містобудівної докумеrrтацii на мiсцевому piвні, що визначає планувальну органiзацiю i розвиток частини території. Детальний план території розробляється відповідно до статті 19 Закону України від 17.02.2011 № 3038-VI Про регулювання містобудівної діяльності та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Даний детальний план території визначає зміну функціонального призначення земельної ділянки, та необхідний для подальшого розроблення проекту землеустрою.

Замовником детального плану території виступає Соледарська міська рада. Фінансування розроблення проекту здійснювалось інвестором-товариством з обмеженою відповідальністю Соколівські надра . Детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується міською радою.

Відповідно до Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25.02.2011 № 555 Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні повідомлено про оприлюднення проекту Детального плану і Стратегічної екологічної оцінки та початок проведення процедури громадських слухань по обговоренню проекту детального плану території надруковано в районних газетах Вперед та Собитія від 14.10.2020 та оприлюднене на офіційному веб-сайті Соледарської міської ради.

Відповідно до статті 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 № 555, проведено громадські слухання проекту містобудівної документації - Детального плану території орієнтовною площею 1.5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці.

Земельна ділянка площею 1,5000 га виділена під особисте селянське господарство без погодження з користувачами суміжних земельних ділянок, а саме з регіональною філією Донецька залізниця АТ Укрзалізниця .

В проекті детального плану також відсутнє погодження з власником колії, яку ТОВ Соколівські надра прогнозує використовувати для відгрузки гіпсового щебеню. До того ж запроектована технологічна дорога перетинає інші колії Донецької залізниці, що передбачає її реконструкцію.

Згiдно листа вiд 28.12.2020 № НГ-06/901 реriональної фiлiї Донецька залізниця АТ Укрзалізниця на земельнiй дiлянці, наданій в постiйне користування залiзницi розташованi об`скти iнфраструктури залiзничного транспорту (колiйного господарства, господарства електропостачання, господарства сигналiзацiї та зв`язку та iнше) та встановлені oxopoнні зони вказаних інженерних споруд та мереж.

По станції Сiль вiд стрiлочного переводу № 68 до межі пiд'iзної колії (далі - МПК) протяжністю 2979,2 п.м.к. розташована залiзнична колiя Рудник № 1, № 3, а також від стрiлочного переводу № 70 до МПК розташовано тупик Na 25 протяжністю 109.9 п.м.к. - балансоутримувач Лиманська дистанція колії регіональної філії Донецька залізниця АТ Укрзалізниця .

З метою забезпечення дотримання земельного законодавства України з встановлення обмежень та обтяжень у використанні земель враховуючи охоронні зони інженерних комунікацій залізниці та для запобігання накладання на смугу відведення залізниці іншої земельної ділянки, також у випадку, якщо зазначеним планом запроектовано проїзд від земельної ділянки, на якій планується будівництво відкритого складу, через земельну ділянку, надану в постійне користування залізниці. Замовнику необхідно укласти договір сервітуту на право проїзду.

У зв`язку із вищенаведеним, регіональна філія Донецька залізниця АТ Укрзалізниця з метою вжиття заходів щодо зберігання об`єктів залізниці з врахуванням обмежень та обтяжень у використанні земель у межах охоронних зон об`єктів залізничного транспорту не погоджує можливість проїзду через смугу відведення залізниці по необлаштованому переїзду та частині території, яка надана в постійне користування залізниці для обслуговування об`єктів залізниці.

Далі пiд'iзнi шляхи завантаженого транспорту передбачаються через міст, що з`єднує вулицю Пiдгорну та вулицю Мiчурiна, а в проекті не прораховані технiчнi характеристики даноi гiдротехнiчної споруди для пропуску спецнавантаження та не узгоджено наміри щодо експлуатації мocтy з власником дiлянки автодороги. Таким чином рух перевантаженого транспорту по мосту через рiчку Бахмутка приведе до його скорiшого руйнування.

Проектом детального плану передбачаеться рух порожнього вантажного транспорту по дорогам загального користування на територiї міста Соледар, але вiдсутня iнформацiя про марки автомобілів, з їх технiчними характеристиками, розрахунок навантаження на дорогу за одиницю часу вiдповiдно до об`єму видобутку або складування сировини. Оскiльки ТОВ Соколівські надра фактично вже декілька років експлуатує міські дороги перевантаженим транспортом та є одним з основних чинникiв руйнування об`єкту соцiально-транспортноi інфраструктури, то виникає пропозицiя вiдвантаження видобутої сировини на залiзничний транспорт в мiсцях, де сплачується основний податок з господарськоi дiяльностi.

За пiдсумками громадських слухань було прийняте рiшення рекомендувати розробнику детального плану територiї ПП Фірма Інженер усунути або опротестувати зазначені зауваження та пропозиції.

Зазначений протокол громадських слухань від 23.11.2020 № 2-11/20 не оскаржено, результати громадських слухань не скасовано.

Відповідач зауважує, що позивачем у позові не наведені та не додані докази, які підтверджують обставини про те, що зауваження громадськості усунуті та пропозиції прийняті, у зв`язку із чим питання щодо затвердження детального плану територiї земельної дiлянки орiєнтовною площею 1,5000 га та прилеглої територii, розташованоi за адресою: Донецька область, Бахмутський район, м. Соледар район вулиць Франка - Мiчурiна - Пiдгорна для будiвництва вiдкритого складу тимчасового зберiгання гiпсового щебеню та пiд`їзної дороги до нього в районi залiзничної станцiї Сіль Донецької залізниці мiською радою не розглядалось.

На підставі викладеного, просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог ТОВ Соколівські надра .

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 72-77, 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступного.

Товариство з обмеженою відповідальністю Соколівські надра в установленому порядку зареєстровано в кості юридичної особи, ідентифікаційний код 34086384, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул.Донецька, буд. 37 А, основний вид економічної діяльності 23.70 Різання, оброблення та оздоблення декоративного та будівельного каменю, що підтверджується інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.11-18).

29.07.2020 Соледарською міською радою прийнято рішення за № 7/59-1342 Про розроблення детального плану території земельної ділянки площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка - Мічуріна - Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці (а.с.19-21).

Вказаним рішенням вирішено:

1. Розробити детальний план території земельної ділянки орієнтованою площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка - Мічуріна - Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці.

2. Міській раді виступити замовником розроблення детального плану території ділянки орієнтованою площею 1,5000 га з оточенням, розташованої в адміністративних межах м. Соледара Соледарської міської ради Бахмутського району Донецької області.

3. Фінансування робіт із розроблення містобудівної документації здійснити за рахунок коштів замовника будівництва (далі - Інвестор).

4. Відділу містобудування, архітектури та капітального будівництва міської ради:

1) Визначити, за погодженням з Інвестором, організацію-розробника детального плану території, з відповідним кваліфікаційним сертифікатом на виконання робіт з розроблення містобудівної документації.

2) Підготувати та надати вихідні дані на розробку детального плану території.

3) У завданні на проектування передбачити вимогу щодо укладення договору утримання об`єкту благоустрою з комунальними підприємствами Соледарської міської об`єднаної територіальної громади.

4) У завданні на проектування передбачити вимогу щодо транспортування гіпсового щебеню від місця видобутку через село Благодатне, вулицю Підгорну, вулицю Мічуріна, вулицю Франка м. Соледара.

5. Відділу містобудування, архітектури та капітального будівництва /Соколенко/ спільно з Інвестором:

1) Оприлюднити прийняте рішення щодо розроблення детального плану території відповідно до чинного законодавства.

2) Забезпечити оприлюднення проекту детального плану території та доступність громадськості до матеріалів містобудівної документації відповідно до чинного законодавства.

3) Організувати та провести процедуру громадських слухань щодо розгляду та врахування громадських інтересів при обговоренні проекту детального плану території.

4) Подати проект детального плану території на затвердження до Соледарської міської ради в установленому законодавству порядку.

6. Укласти трьохсторонній договір між Замовником, Інвестором та Розробником щодо розроблення детального плану території, вказаного в пункті 1 цього рішення.

7. При оновленні генерального плану населеного пункту врахувати матеріали детального плану території, зазначеного у пункті 1 цього рішення.

8. Організаційне виконання рішення покласти и на відділ містобудування, архітектури та капітального будівництва міської ради (Соколенко).

На виконання вказаного рішення, 27.08.2020 між Соледарською міською радою (замовник), ТОВ Соколівські надра (платник) та приватним підприємством Фірма Інженер (виконавець) укладено договір № 6-А на розробку детального плану території (а.с.22-28).

09.10.2020 між сторонами підписано акт здачі-приймання виконаних робіт за договором № 6-А від 27.08.2020, яким підтверджується розробка виконавцем в повному обсязі та передача замовнику і платнику містобудівної документації - Детального плану території земельної ділянки (а.с.29).

Листом Донецької філії ДУ Держгрунтохорона від 16.11.2020 №158-5.01/248 надано висновок щодо якості ґрунтового покриву земельної ділянки загальною площею 1,5 га, кадастровий №1410370300:00:001:0420, яка розташована на території міста Соледар Бахмутського району Донецької області та знаходиться у власності ТОВ Соколівські надра (а.с.30-34).

23.11.2020 проведено громадські слухання з обговорення Детального плану території земельної ділянки загальною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар. район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці , про що складено протоколом №2-11/20 від 23.11.2020 (а.с.36-41).

Листом від 09.12.2020 № 72 ПП Фірма Інженер до відділу архітектури та містобудування Соледарської міської ради направлено проект містобудівної документації - Детальний план території земельної ділянки загальною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка - Мічуріна - Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці разом із довідкою консультацію з громадськістю у процесі оцінки проекту містобудівної документації (а.с.42-43).

Однак, відповідачем до теперішнього часу рішення про затвердження проекту містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки загальною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка - Мічуріна - Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці не прийнято.

Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо не розгляду на пленарному засіданні проекту містобудівної документації, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги, суд виходить з такого.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності врегульовано Законом України Про регулювання містобудівної діяльності від від 17.02.2011 № 3038-VI (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі Закон № 3038-VI).

Відповідно до частини першої статті 1 Закону № 3038-VІ у цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; (пункт 2);

детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території (пункт 3);

містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій (пункт 7);

містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією (пункт 8).

Статтею 8 Закону № 3038-VІ визначено, що планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування.

Планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку.

Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.

Згідно приписів частини 1 статті 16 Закону № 3038-VІ планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Відповідно до частини першої статті 19 Закону № 3038-VІ визначено, що детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.

Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці (частина друга статті 19 Закону № 3038-VІ).

Згідно із частиною третьою статті 19 Закону № 3038-VІ на підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід`ємною частиною детального плану території.

Детальний план території визначає:

1) принципи планувально-просторової організації забудови;

2) червоні лінії та лінії регулювання забудови;

3) функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами і правилами;

4) містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території;

5) потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування;

6) доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови;

7) черговість та обсяги інженерної підготовки території;

8) систему інженерних мереж;

9) порядок організації транспортного і пішохідного руху;

10) порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі;

11) межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів (у разі відсутності плану зонування території (частина четверта статті 19 Закону № 3038-VІ).

За приписами частини восьмої статті 19 Закону № 3038-VІ детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою, крім випадків, передбачених цим Законом.

Аналіз положень Закону № 3038- VІ дає підстави для висновку про те, що детальний план території розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання.

Механізм розроблення або внесення змін до містобудівної документації з планування території на державному рівні в частині схем планування окремих частин території України та містобудівної документації з планування території на регіональному і місцевому рівнях визначає Порядок розроблення містобудівної документації, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 листопада 2011 року № 290 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2011 року за № 1468/20206 (далі Порядок № 290).

Відповідно до пункту 4.1 розділу ІV Порядку № 290 рішення про розроблення генерального плану, плану зонування території, детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.

Замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є, при розробленні генерального плану населеного пункту, плану зонування території, а також детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації (пункт 4.3 розділу ІV Порядку № 290).

У відповідності до пункту 4.12 розділу ІV Порядку № 290 детальний план території, яка розташована в межах населеного пункту, розглядається і затверджується виконавчим

органом сільської, селищної, міської ради, а за відсутності затвердженого в установленому порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою протягом 30днів з дня його подання.

Отже, замовник детального плану території відповідно до приписів частини восьмої статті 16 Закону 3038-VІ та пункту 4.12 розділу ІV Порядку № 290 зобов`язаний розглянути та затвердити проект детального плану території у межах населеного пункту протягом 30 днів з дня його подання.

Відповідно до частини першої, четвертої статті 12 Закону України Про основи містобудування до компетенції сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій.

До компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування належать: затвердження детальних планів територій за наявності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території; визначення територій для містобудівних потреб; внесення пропозицій щодо встановлення і зміни меж населених пунктів відповідно до закону.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі Закон № 280).

Згідно із пунктом 42 частини першої статті 26 Закону № 280 виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема, щодо затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації.

Відповідно до частин першої та другої статті 59 Закону № 280 рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Як вбачається з матеріалів справи, після отримання Соледарською міською радою Бахмутського району Донецької області проекту містобудівної документації - детального плану території земельної ділянки загальною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка - Мічуріна - Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці, відповідно до вимог чинного законодавства питання щодо затвердження детального плану території на пленарному засіданні міської ради не розглядалось, рішення по суті порушеного питання не прийнято, проти чого не заперечує відповідач у відзиві на позовну заяву.

Отже, відповідачем допущено порушення встановленого строку розгляду та затвердження проекту детального плану території. При цьому, виходячи з аналізу вказаних вище норм права, суд заважує, що вирішення питання про затвердження детального плану території повинно було відбуватись в порядку, визначеному Законом України Про місцеве самоврядування в Україні , тобто на пленарному засіданні Соледарської міської ради із прийняттям відповідного рішення, оскільки саме такий спосіб прийняття рішення про затвердження проекту детального плану території у межах населеного пункту, передбачений законодавством.

Аналогічна правова позиція висловлена колегією суддів судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України у постановах від 10 грудня 2013 року (справа № 21-358а13), від 07 червня 2016 року (справа №21-1391а16) та Верховним Судом у постанові від 27 березня 2018 року (справа № 463/3375/15-а).

Відтак, в спірних правовідносинах наявна протиправна бездіяльність Соледарської міської ради Бахмутського району Донецької області щодо не розгляду на пленарному засіданні та не прийняття відповідного рішення за результатами розгляду проекту містобудівної документації - детального плану території земельної ділянки загальною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка - Мічуріна - Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці .

Отже, позовні вимоги ТОВ Соколівські надра в частині визнання протиправною бездіяльності відповідача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Що стосується вимог позивача про зобов`язання відповідача розглянути на черговій сесії проект рішення про затвердження детального плану території земельної ділянки орієнтовною площею 1.5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці , затвердивши детальний план території, суд зауважує наступне.

Завдання адміністративного судочинства полягає в гарантуванні ефективного захисту порушених прав осіб, що звертаються до суду за захистом цих прав, з урахуванням принципу розподілу влади, за суттю якого на адміністративний суд покладено обов`язок контролю легальності дій та рішень суб`єктів владних повноважень, які мають діяти у визначених законом межах та на власний розсуд при виборі одного законного рішення із кількох можливих варіантів.

Суд, здійснюючи правосуддя на засадах верховенства права, забезпечує захист гарантованих Конституцією та законами України прав і свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, інтересів суспільства і держави.

Суд звертає увагу, що спосіб захисту має враховувати суть порушення, допущеного суб`єктом владних повноважень - відповідачем, а тому суд має обрати спосіб захисту права, який би гарантував дотримання і захист прав, свобод, інтересів від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно зі статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Частиною четвертою статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у випадку, визначеному пунктом 4 частини 2 цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У відповідності до частини другої статті 9 КАС України суд розглядає адміністративній справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Зважаючи, що мотивоване рішення за наслідками розгляду проекту містобудівної документації у відповідності до вимог чинного законодавства Соледарською міською радою не приймалося, в даному випадку належним способом захисту права позивача у спірних відносинах є зобов`язання відповідача розглянути на найближчому пленарному засіданні Соледарської міської ради питання про затвердження детального плану території земельної ділянки загальною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка - Мічуріна - Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці із прийняттям відповідного рішення.

Суд не надає правової оцінки доводам представника відповідача щодо наявності протоколу громадських слухань з обговорення детального плану території земельної ділянки від 23.11.2020 № 2-11/20 із рекомендацією розробнику детального плану території ПП Фірма Інженер усунути зауваження та пропозиції, оскільки обґрунтоване рішення із визначенням підстав для цього, відповідачем не приймалось в спірних правовідносинах.

З огляду на викладене суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог ТОВ Соколівські надра .

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Платіжним дорученням від 20.05.2021 № 525 позивачем сплачений судовий збір у сумі 2270,00 грн (а.с.3).

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно з частиною третьою статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених вимог.

Частиною восьмою статті 139 КАС України визначено, що у випадку зловживання стороною чи її представником процесуальними правами або якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.

Оскільки спір виник внаслідок неправильних дій відповідача, суд вважає за необхідне стягнути витрати зі сплати судового збору на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача у повному розмірі.

Керуючись статтями 2, 5, 77, 90, 139, 241-245, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю Соколівські надра (ідентифікаційний код 34086384, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул.Донецька, буд. 37 А) до Соледарської міської ради Бахмутського району Донецької області (код ЄДРПОУ 04052873, місцезнаходження: 84545, Донецька область, Бахмутський район, м.Соледар (пн), вул.Паркова, буд. 3-А) про визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити певні дії,-задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Соледарської міської ради Бахмутського району Донецької області щодо не розгляду на пленарному засіданні сесії та неприйняття рішення за результатами розгляду проекту містобудівної документації - детального плану території земельної ділянки орієнтовною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка-Мічуріна-Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці.

Зобов`язати Соледарську міську раду Бахмутського району Донецької області розглянути на найближчому пленарному засіданні Соледарської міської ради питання про затвердження детального плану території земельної ділянки загальною площею 1,5000 га та прилеглої території, розташованої за адресою: Донецька область, м. Соледар, район вулиць Франка - Мічуріна - Підгорна для будівництва відкритого складу тимчасового зберігання гіпсового щебеню та під`їзної дороги до нього в районі залізничної станції Сіль Донецької залізниці із прийняттям відповідного рішення.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Соколівські надра за рахунок бюджетних асигнувань Соледарської міської ради Бахмутського району Донецької області судові витрати по сплаті судового збору у сумі 2270,00 грн (дві тисячі двісті сімдесят гривень 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Суддя К.Є. Петросян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.07.2021
Оприлюднено16.07.2021
Номер документу98302772
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/2635/21

Постанова від 15.11.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 24.09.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 24.09.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 02.09.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Рішення від 13.07.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні