Рішення
від 15.11.2021 по справі 520/17364/21
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

15 листопада 2021 року № 520/17364/21

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Бадюкова Ю.В., розглянувши в приміщенні суду в м. Харкові в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , р.н.о.к.п. НОМЕР_1 ) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі по тексту - позивач, ОСОБА_1 ) звернулася до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області (далі по тексту - відповідач, контролюючий орган, ГУ ДПС), в якому просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення:

- № 586264-2416-2038\3 від 01.06.2021 року частково у сумі 16558,83 грн.;

- № 586264-2416-2038\2 від 01.06.2021 року частково у сумі 12413,31 грн.;

- № 586264-2416-2038\1 від 01.06.2021 року частково у сумі 12413,31 грн.;

- № 692706-2416-2038 від 07.06.2021 року частково у сумі 12413,31 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ОСОБА_1 на підставі договору оренди землі №б/н від 03.04.2006 року є орендарем земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_2 .

За 2018,2019, 2020 та нею сплачено по 37416, 07 грн. щорічно орендної плати з фізичних осіб згідно відповідних податкових повідомлень - рішень ГУ ДПС у повному обсязі.

У 2021 році їй повторно ГУ ДПС направило оскаржувані ППР за 2018, 2019,2020 та 2021 рік з іншими сумами з урахуванням індексу інфляції з 2013 року по 2019 рік, тобто вчинено донарахування за той самий період по тим самим податковим зобов`язанням , через що Позивач вважає зазначені податкові-повідомлення рішення в частині протиправними, які порушують його майнові права та такими, що підлягають скасуванню.

Ухвалою суду від 15.09.2021 року відкрито провадження у справі та призначено розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідач подав до суду відзив на адміністративний позов, в якому він просив відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог, посилаючись на ті обставини, що рішенням Червонозаводського районного суду м. Харкова у справі № 646/2793/15-ц встановлено, що рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 № 1209/13, затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року.

Згідно п. 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.

Отже, сума орендної плати відповідно до даного рішення підлягає індексації з 2013 року.

Зважаючи на викладене, на підставі рішення суду з урахуванням коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки землі, контролюючим органом винесено додатково податкові повідомлення рішення за 2018-2020 роки.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно положень ст. ст. 12, 257 Кодексу адміністративного судочинства України даний спір віднесено до категорії справ, що підлягають розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження, враховуючи, що відповідача повідомлено належним чином про наявність позову щодо оскарження його рішення.

Згідно ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Суд, повно та всебічно дослідивши письмові докази, що містяться в матеріалах справи, встановив наступні обставини.

Фізична особа ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) перебуває на обліку в ГУ ДПС, як платник орендної плати з фізичних осіб за адресою: АДРЕСА_3 , кадастровий номер - 6310138800:01:012:0013.

Між Харківською міською радою (Орендодавець) та ОСОБА_1 (Орендар) укладено договір оренди земельної ділянки від 03.04.2006 року № 940667100013 терміном дії до 01.04.2030 року. Об`єкт оренди - земельна ділянка площею 0,0236 га, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_3 .

Відповідно до п. 9 Договору у редакції додаткової угоди Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м. Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.

Розмір орендної плати з 2007 року складає 1310,45 грн. (на місяць), тобто 15725,54 грн. на рік. Відповідно до п. 10 Договору обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції.

Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 № 1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста станом на 01.01.2013. Згідно з зазначеним рішенням затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у розмірі 291.18 грн. Рішення діє з 01.01.2014.

Згідно витягу з технічної документації № 253 від 08.11.2013 нормативна грошова оцінка вказаної у договорі земельної ділянки становить 586068 грн (замість 316981 грн). Різниця між раніше встановленою орендною платою за землю та новою платою складає 17094,41 гривень.

Відповідно до заочного рішення Червонозаводського районного суду м. Харкова від 21.04.2015р. у справі № 646/2793/15-ц внесено зміни до вказаного Договору оренди землі №940667100013, укладеного 03.04.2006 шляхом укладення додаткової угоди.

Згідно з Інформацією з Єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно, земельна ділянка з кадастровим номером: 6310138800:01:012:0013 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1712474563101), площею 0,0236 га, розташована за адресою: АДРЕСА_3 , була надана у користування на умовах оренди на підставі договору оренди землі, укладеного між позивачем та Харківською міською радою (орендодавцем) 03.04.2006 р., зареєстрованого в Харківській регіональній філії ДП Центр Державного земельного кадастру при Державному комітеті по земельних ресурсах в Державному реєстрі земель від 03.04.2006 р. за № 940667100013.

Також згідно розділу Інформації з Єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно - Актуальна інформація про державну реєстрацію іншого речового права : 29271632, підставою для його реєстрації окрім вказаного договору оренди землі від 03.04.2006 р. є рішення Червонозаводського районного суду м. Харкова від 21.04.2015 у справі № 646/2793/15-ц та ухвала цього ж суду по вказаній справі від 24.06.2020 р.

Як вбачається з опису об`єкта у розділі Актуальна інформація про державну реєстрацію іншого речового права : в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0, 0236 га, у тому числі під забудовою 0, 0092 га, інших угідь 0,0143 га; на земельній ділянці знаходяться об`єкти нерухомого майна - нежитлова будівля літ. А-2 .

Влітку 2018 року ОСОБА_1 отримала податкове повідомлення-рішення № 717654-309- 2038 від 12.03.2018 року щодо сплати орендної плати з фізичних осіб на загальну суму 37 416,07 грн.

28.08.2018 р. року ОСОБА_1 здійснила оплату вищевказаної орендної плати за 2018 рік у сумі 37 416, 07 грн., що підтверджується копією квитанції №48-1447К.

Влітку 2019 року ОСОБА_1 отримала податкове повідомлення-рішення №1464003- 5806- 2038 від 08.04.2019 року щодо сплати орендної плати з фізичних осіб на загальну суму 37 416,07 грн.

04.07.2019 року та 05.07.2019 року ОСОБА_1 здійснила оплату вищевказаної орендної плати за 2019 рік двома платежами на загальну суму 37 416, 07 грн., що підтверджується копіями квитанцій №131 від 04.07.2019 р. та №172 від 05.07.2019 р.

Влітку 2020 року ОСОБА_1 отримала податкове повідомлення-рішення № 4556-5806- 2038 від 12.02.2020 року щодо сплати орендної плати з фізичних осіб на загальну суму 37 416,07 грн.

14.08.2020 року ОСОБА_1 здійснила оплату вищевказаної орендної плати за 2020 рік у сумі 37 416,07 грн., про що свідчить копія квитанції №1-1825К.

В липні 2021 року ОСОБА_1 додатково отримала податкові повідомлення - рішення щодо сплати орендної плати з фізичних осіб за 2018-2020 роки та за 2021 рік, а саме: - №586264-2416-2038\3 від 01.06.2021 року на суму 24 849,87 грн. за 2018 рік;

- №586264-2416-2038\2 від 01.06.2021 року на суму 24 849,87 грн. за 2019 рік;

- №586264-2416-2038\1 від 01.06.2021 року на суму 24 849,87 грн. за 2020 рік;

- №692706-2416-2038 від 07.06.2021 року на суму 62 265,94 грн. за 2021 рік.

Листом від 30.08.2021 р. №35531/6/20-40-24-16-21 Головне управління ДПС у Харківській області надало розрахунок, відповідно до якого сума орендної плати:

- за 2018 рік складає: 32819,81 * 1 (індекс інфляції за 2013 рік) * 1,249 (індекс інфляції за 2014 рік) * 1,433 (індекс інфляції за 2015 рік) * 1,06 (індекс інфляції за 2016 рік) * 1 (індекс інфляції за 2017 рік) - 62235,94,

- за 2019 складає: 32819,81 * 1 (індекс інфляції за 2013 рік) * 1,249 (індекс інфляції за 2014 рік) * 1,433 (індекс інфляції за 2015 рік) * 1,06 (індекс інфляції за 2016 рік) * 1 (індекс інфляції за 2017 рік)*1 (індекс інфляції за 2018) = 62235, 94,

- за 2020 складає: 32819,81 * 1 (індекс інфляції за 2013 рік) * 1,249 (індекс інфляції за 2014 рік) * 1,433 (індекс інфляції за 2015 рік) * 1,06 (індекс інфляції за 2016 рік) * 1 (індекс інфляції за 2017 рік)*1 (індекс інфляції за 2018)* 1 (індекс інфляції за 2019) = 62235,94,

Не погоджуючись із винесеними додатковими ППР на підставі вказаного розрахунку, позивач звернувся до суду.

Суд відзначає, що відповідно до п. 269.1. ст. 269 Податкового кодексу України платниками земельного податку є:

власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) (п.п.269.1.1.);

землекористувачі (п.п. 269.1.2.).

Згідно з п. 270.1 ст. 270 Податкового кодексу України об`єктами оподаткування земельним податком є:

земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні (п.п. 270.1.1.):

земельні частки (паї), які перебувають у власності (п.п. 270.1.2.).

Згідно з п. 271.1. ст. 271 Податкового кодексу України базою оподаткування є:

- нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом (п.п.271.1.1.);

- площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено (п.п. 271.1.2.).

За п. 271.2. ст. 271 ПКУ рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Відповідно до п. 285.1. та п. 285.2. ст. 285 Податкового кодексу України, базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у звязку із набуттям права власності та`або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Згідно п. 288.1. ст. 288 ПКУ підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (п. 288.2.).

Згідно п. 288.3. ст. 288 ПКУ об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем 288.4. ст. 288 ПКУ).

Згідно п. п. 288.5.1 п.288.5. вказаної статті розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

не може бути меншою за розмір земельного податку:

для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки;

для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області;

не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки (п.п. 288.5.2. п. 288.5 ст. 288 ПКУ);

Пунктом 288.7. ст. 288 ПКУ встановлено податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.

За приписами п. 286.5. ст. 286 ПКУ нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу.

Згідно п. 287.1. ст. 287 ПКУ власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Згідно п. 287.5. ст. 287 ПКУ податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

За правилами п. 287.10. ст. 287 ПКУ податкове зобов`язання з цього податку може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених пунктом 102.1 статті 102 цього Кодексу.

Статтею 289 ПКУ встановлено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель і земельних ділянок на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кi = І : 100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік.

У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

За приписами ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Згідно ст. 126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Згідно п.1 ч. 1 ст. 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 р. № 1952-IV (далі - Закон № 1952) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Статтею 4 Закону № 1952 передбачено, що державній реєстрації прав підлягають: право власності та право довірчої власності як спосіб забезпечення виконання зобов`язання на нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва; речові права на нерухоме майно, похідні від права власності; обтяження речових прав на нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва.

Як вбачається із розділу Інформації з Єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно - Актуальна інформація про державну реєстрацію іншого речового права : 29271632 речове право позивача на вказану земельну ділянку - право оренди земельної ділянки зареєстровано згідно рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44424241 від 05.12.2018 року 12:10:12, Перебоєва Тетяна Іванівна, Департамент реєстрації Харківської міської ради.

Водночас, позивачем у позові зазначається, що у п. 9 Договору, в редакції додаткової угоди, відповідно до якого розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 048/14 від 02,12.2013 на рік становить 5,6 % від її нормативної грошової оцінки і складає 32819,81 грн. (тридцять дві тисячі вісімсот девятнадцять гривень 81 копійка), або в місяць 2734,981 грн. (дві тисячі сімсот тридцять чотири гривні 98 копійок), набрав чинності у момент набрання законної сили заочним рішенням суду від 21.04.2015 р. № 646/2793/15-ц.

Враховуючи наведене, сума орендної плати підлягає індексації з 2016 року, та орендна плата розрахована позивачем наступним чином:

- за 2018 рік складає: 32819,81 * 1,433 (індекс інфляції за 2015 рік) * 1,06 (індекс інфляції за 2016 рік) * 1 (індекс інфляції за 2017 рік) = 49852,63 грн.;

- за 2019 складає: 32819,81 * 1,433 (індекс інфляції за 2015 рік) * 1,06 (індекс інфляції за 2016 рік) * 1 (індекс інфляції за 2017 рік) *1 (індекс інфляції за 2018) = 49852,63 грн.:

- за 2020 складає: 32819,81 * 1,433 (індекс інфляції за 2015 рік) * 1,06 (індекс інфляції за 2016 рік) * 1 (індекс інфляції за 2017 рік) *1 (індекс інфляції за 2018) * 1 (індекс інфляції за 20191 = 49852,63 грн.:

- за 2021 складає: 32819,81 * 1,433 (індекс інфляції за 2015 рік) * 1,06 (індекс інфляції за 2016 рік) * 1 (індекс інфляції за 2017 рік) *1 ( індекс інфляції за 2018) * 1 (індекс інфляції за 2019) * 1 (індекс інфляції за 2020) = 49852,63 грн.

Враховуючи сплату позивачем податкових зобов`язань за первинними податковими повідомленнями - рішеннями контролюючим органом протягом 2018-2020 р.р. та враховуючи вищенаведений розрахунок позивача, розрахунок зобов`язання позивача з орендної плати, то він має сплатити:

- за 2018 рік складає: 32819,81 * 1,433 (індекс інфляції за 2015 рік) * 1,06 (індекс інфляції за 2016 рік) * 1 (індекс інфляції за 2017 рік) = 49852,63 грн - 37 416,07 грн. = 12436,56 грн., в тому числі, 4145,52 грн. за січень -квітень 2018 р. та 8291,04 грн. за травень -грудень 2018 року;

- за 2019 складає: 32819,81 * 1,433 (індекс інфляції за 2015 рік) * 1,06 (індекс інфляції за 2016 рік) * 1 (індекс інфляції за 2017 рік) *1 (індекс інфляції за 2018 рік) = 49852,63 грн. - 37 416,07 грн. = 12436,56 грн.:

- за 2020 складає: 32819,81 * 1,433 (індекс інфляції за 2015 рік) * 1,06 (індекс інфляції за 2016 рік) * 1 (індекс інфляції за 2017 рік) *1 (індекс інфляції за 2018 рік) * 1 (індекс інфляції за 2019 рік) = 49852,63 грн. - 37 416,07 грн. = 12436,56 грн.;

- за 2021 складає: 32819,81 * 1,433 (індекс інфляції за 2015 рік) * 1,06 (індекс інфляції за 2016 рік) * 1 (індекс інфляції за 2017 рік) *1 (індекс інфляції за 2018) * 1 (індекс інфляції за 2019рік ) * 1 (індекс інфляції за 2020 рік) = 49852,63 грн.

Водночас, відповідно до п. 102.1. ст. 102 Податкового кодексу України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня - у разі проведення перевірки операції відповідно до статей 39 і 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

Тобто, строк у 1095 днів станом на 01.06.2021 року (дата прийняття спірно ППР №586264-2416-2038\3 за 2018 рік) сплив за період з січня по квітень 2018 року.

Таким чином, сума 4145,52 грн. визначена та нарахована після спливу 1095 днів граничного строку сплати грошових зобов`язань, а отже сума грошового зобов`язання за 2018 рік становить 8291,04 грн.

Водночас, суд зазначає, що приписами статей 58, 287 ПКУ не передбачено порядку прийняття та направлення контролюючими органами ані додаткових, ані будь-яких інших різновидів податкових повідомлень - рішень за той же самий період та з того самого об`єкта оподаткування.

В даному випадку суд керується приписами ч. 2 ст. 9 КАСУ згідно якої суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог, а тому позовні вимоги підлягають до повного задоволення.

У п. 110 рішення Європейського суду з прав людини по справі «Компанія «Вестберґа таксі Актіеболаґ» та Вуліч проти Швеції» (заява №36985/97) вказано, що адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.

Відповідно до ст. 17 ЗУ «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію (995_004 ) та практику Суду як джерело права.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 76 КАС України визначено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч. 1 ст.); жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили (ч. 2 ст. 90); суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності (ч. 3 ст. 90).

З урахуванням встановлених фактів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.

Судовий збір підлягає розподілу відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст. ст. 14, 22, 194, 243, 246, 249, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити у повному обсязі.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 692706-2416-2038 від 07.06.2021 року в частині донарахування ОСОБА_1 орендної плати з фізичних осіб у сумі 12413, 31 грн.

Скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 586264-2416-2038\1 від 01.06.2021 року в частині донарахування ОСОБА_1 орендної плати з фізичних осіб у сумі 12413,31 грн.

Скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 586264-2416-2038\2 від 01.06.2021 року в частині донарахування ОСОБА_1 орендної плати з фізичних осіб у сумі 12413,31 грн.

Скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 586264-2416-2038\3 від 01.06.2021 року в частині донарахування ОСОБА_1 орендної плати з фізичних осіб у сумі 16558,83 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) судовий збір у розмірі 908,00 грн. (дев`ятсот вісім гривень).

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення складено 15 листопада 2021 року.

Суддя Бадюков Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2021
Оприлюднено17.11.2021
Номер документу101113340
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/17364/21

Ухвала від 01.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 26.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 29.11.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 03.02.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 08.12.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Рішення від 15.11.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Ухвала від 15.09.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні