Ухвала
від 17.11.2021 по справі 360/871/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником

17 листопада 2021 року СєвєродонецькСправа № 360/871/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Свергун І.О., розглянувши у письмовому провадженні заяву ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження в справі № 360/871/20 за позовом ОСОБА_2 до Головного управління ДФС у Київській області, Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

08.11.2021 до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження в справі № 360/871/20 за позовом ОСОБА_2 до Головного управління ДФС у Київській області, Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

В обґрунтування заяви зазначено, що відповідно до п. 1 наказу Державної податкової служби України видано наказ №755 "Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій", з 01.01.2021 розпочато здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 № 529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби", повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до п. 1 постанови №893, в тому числі, головного управління ДПС у Київській області. На виконання постанови КМУ від 30.09.2020 №893 Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби 14.12.2020 було утворено Головне управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 44096797), як відокремлений підрозділ Державної податкової служби. Відповідно до п.1 Положення про Головне управління ДПС у Київській області, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12.111.2020 №643 Головне управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 44096797) є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби та є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 43141377).

При цьому у виконавчих листах виданих Луганським окружним адміністративним судом у справі №360/971/20 боржником було вказано Головне управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 43141377) замість належного боржника - Головного управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 44096797).

Оскільки Головне управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 44096797) є правонаступником Головного управління ДПС у Київській (код ЄДРПОУ 43141377), тому представник позивача просить суд замінити боржника у виконавчому провадженні з виконання виконавчих листів, виданих у справі № 360/871/20.

Представник стягувача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином.

Представники боржників в судове засідання не прибули, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлялися належним чином.

Згідно з частиною другою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Відповідно до частини 9 статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи положення статті 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження за наявними матеріалами у справі.

Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження та дослідивши матеріали справи, суд встановив таке.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 17.06.2020 позов ОСОБА_2 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління ДФС у Київській області (місцезнаходження: 03151, місто Київ, вулиця Народного ополчення, будинок 5А, код за ЄДРПОУ 39393260), Головного управління ДПС у Київській області (місцезнаходження: 03151, місто Київ, вулиця Народного ополчення, будинок 5А, код за ЄДРПОУ 43141377) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Київській області від 25 жовтня 2018 року № 124563-5606-1008, яким ОСОБА_2 визначена сума податкового зобов`язання за платежем земельний податок з фізичних осіб за 2018 рік у сумі 34033,47 грн. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Київській області від 23 травня 2019 року № 104751-5606-1031, яким ОСОБА_2 визначена сума податкового зобов`язання за платежем земельний податок з фізичних осіб за 2019 рік у сумі 34033,47 грн. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Київській області від 09 грудня 2019 року № 164166-5605-1031, яким ОСОБА_2 визначена сума податкового зобов`язання за платежем земельний податок з фізичних осіб за 2016 рік у сумі 192642,27 грн. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Київській області на користь ОСОБА_2 судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 1681,60 грн. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Київській області на користь ОСОБА_2 судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 1926,25 грн (том 1 арк. спр. 193-197).

Додатковим рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 01.07.2020 стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Київській області (місцезнаходження: 03151, місто Київ, вулиця Народного ополчення, будинок 5А, код за ЄДРПОУ 39393260) на користь ОСОБА_2 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 10000,00 грн (десять тисяч гривень 00 коп.). Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Київській області (місцезнаходження: 03151, місто Київ, вулиця Народного ополчення, будинок 5А, код за ЄДРПОУ 43141377) на користь ОСОБА_2 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 10000,00 грн (том 1 арк. спр. 228-231).

Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 13.10.2020 рішення Луганського окружного адміністративного суду від 17 червня 2020 року по справі №360/871/20 - скасовано в частині визнання протиправними та скасування податкового повідомлення рішення від 25 жовтня 2018 року №124563-5606-1008, яким визначена сума податкового зобов`язання за платежем земельний податок з фізичних осіб за 2018 рік у сумі 34033,47 грн. та податкового повідомлення рішення від 25 жовтня 2018 року №104751-5606-1031, яким визначена сума податкового зобов`язання за платежем земельний податок з фізичних осіб за 2018 рік у сумі 34033,47 грн. У задоволені позовних вимог ОСОБА_2 про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення рішення від 25 жовтня 2018 року №124563-5606-1008, яким визначена сума податкового зобов`язання за платежем земельний податок з фізичних осіб за 2018 рік у сумі 34033,47 грн. та податкового повідомлення рішення від 25 жовтня 2018 року №104751-5606-1031, яким визначена сума податкового зобов`язання за платежем земельний податок з фізичних осіб за 2018 рік у сумі 34033,47 грн. відмовлено. Абзац п`ятий резолютивної частини рішення Луганського окружного адміністративного суду від 17 червня 2020 року по справі №360/871/20 - виключено. В іншій частині рішення Луганського окружного адміністративного суду від 17 червня 2020 року по справі №360/871/20 залишено без змін (том 2 арк. спр. 30-33).

Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 13.10.2020 додаткове рішення Луганського окружного адміністративного суду від 01 липня 2020 року по справі №360/871/20 змінено. Абзац другий резолютивної частини додаткового рішення Луганського окружного адміністративного суду від 01 липня 2020 року по справі №360/871/20 виключено. В абзаці третьому резолютивної частини додаткового рішення Луганського окружного адміністративного суду від 01 липня 2020 року по справі №360/871/20 вислів 10000,00 грн. (десять тисяч гривень 00 коп.) замінити висловом 14750,00 грн. (чотирнадцять тисяч сімсот п`ятдесят гривень 00 коп.) . В іншій частині додаткове рішення Луганського окружного адміністративного суду від 01 липня 2020 року по справі №360/871/20 - залишено без змін (том 2 арк. спр. 34-36).

04.11.2020 стягувачем отримано два виконавчих листа (арк. спр. 45, 50).

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 3 Закону України від 02 червня 2016 року № 1404-VIII Про виконавче провадження (далі - Закон № 1404) відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів: виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України.

Частиною п`ятою статті 15 Закону № 1404 визначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником.

Відповідно до частини першої статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Відповідно до частини четвертої статті 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Згідно з частиною першою статті 46 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач.

Відповідно до частин другої, третьої статті 46 КАС України позивачем в адміністративній справі можуть бути громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, підприємства, установи, організації (юридичні особи), суб`єкти владних повноважень. Відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (пункт 7 частини першої статті 4 КАС України).

Згідно з підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 цього пункту, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.4 статті 41 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 41.5 статті 41 Податкового кодексу України повноваження і функції контролюючих органів визначаються цим Кодексом, Митним кодексом України та законами України.

Статтею 19-1 Податкового кодексу України визначені функції контролюючих органів.

Так, згідно з підпунктами 19-1.1.22, 19-1.1.45 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, зокрема, Головне управління ДПС у Луганській області.

Абзацами першим, третім-четвертим пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» установлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій; права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

ДПС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи. ДПС та її територіальні органи є контролюючими органами (податковими органами, органами стягнення) (пункт 7 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 227).

Наказом Державної податкової служби України від 30 вересня 2020 року № 529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи, зокрема, Головне управління ДПС у Київській області як відокремлений підрозділ.

Наказом Державної податкової служби України від 08 жовтня 2020 року № 556 «Про ліквідацію територіальних органів ДПС» ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, зокрема, Головне управління ДПС у Київській області.

Відповідно до наказу Державної податкової служби України від 24 грудня 2020 року № 755 «Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій» розпочато з 01 січня 2021 року здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30 вересня 2020 року № 529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» , повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови № 893.

Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Головне управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код 43141377) з 19 жовтня 2020 року перебуває в процесі припинення. Державна реєстрація створення відокремленого підрозділу юридичної особи Головного управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44096797) проведена 30 вересня 2020 року, номер запису 1000741030008085321.

Отже, з 01 січня 2021 року відбулося фактичне (компетенційне) адміністративне правонаступництво, оскільки саме норми адміністративного права врегулювали умови та порядок передання компетенції від ліквідованого територіального органу ДПС як юридичної особи публічного права до територіального органу ДПС як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.

Під публічним правонаступництвом у сфері управлінської діяльності органів державної влади слід розуміти повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції; це вступ у чинні адміністративно - правові відносини нового суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) на місце суб`єкта, що або припинив своє існування або повністю чи частково позбувся адміністративної компетенції.

Перехід до Головного управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код 44096797) як відокремленого підрозділу функцій і повноважень Головного управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код 43141377) як юридичної особи публічного права, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, є фактом публічного правонаступництва, а тому факт припинення (ліквідації) юридичної особи не є вирішальним.

Враховуючи зазначене, суд вважає, що заяву про заміну сторони виконавчого провадження слід задовольнити та замінити боржника - Головне управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код 43141377) на правонаступника - Головне управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44096797), який у спірних правовідносинах є органом державної влади та контролюючим органом (податковим органом, органом стягнення).

Керуючись статтями 248, 256, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження в справі № 360/871/20 задовольнити.

Замінити боржника за виконавчими листами у справі № 360/871/20 з Головного управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код 43141377) на правонаступника - Головне управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44096797, місцезнаходження: 03151, місто Київ, вул. Народного ополчення, будинок 5А).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення ухвали.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, строк на апеляційне оскарження обчислюється з дня складення повного судового рішення.

СуддяІ.О. Свергун

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.11.2021
Оприлюднено18.11.2021
Номер документу101141938
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/871/20

Ухвала від 17.11.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 10.11.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 05.10.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 16.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 07.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 13.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Постанова від 13.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 24.09.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні