Постанова
від 17.11.2021 по справі 200/7122/20-а
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 листопада 2021 року справа №200/7122/20

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Казначеєва Е.Г., суддів: Геращенка І.В., Міронової Г.М., секретаря судового засідання Ашумова Т.Е., за участю представника відповідача Помалюк І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРОТРЕЙДІНГ ЛТД" на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 09 грудня 2020 р. у справі № 200/7122/20-а (головуючий І інстанції Буряк І.В.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЄВРОТРЕЙДІНГ ЛТД до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень, зобов`язання вчинити певні,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ЄВРОТРЕЙДІНГ ЛТД (далі - позивач, ТОВ ЄВРОТРЕЙДІНГ ЛТД ) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області (далі - відповідач, ГУ ДПС у Донецькій області), в якому просило: визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 02.04.2020 № 0064535404, від 28.05.2020 № 0087965404, від 07.07.2020 № 0102785404.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 09 грудня 2020 року відмовлено і задоволені позовних вимог.

Позивач, не погодившись з судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги. Апеляційна скарга обґрунтована тим, що правопорушення, за яке на платника податків може бути накладено штрафні санкції, є винне діяння такого платника податків. Відсутність вини свідчить про відсутність підстав для застосування покарання (санкції). Позивачем було виконано усі покладені на нього обов`язки як на платника податків щодо направлення податкових накладних до ЄРПН у строки, встановлені законодавством, однак ймовірно в ході реєстрації ключ електронного цифрового підпису або програмне забезпечення ДПС працювали зі збоями , у зв`язку з чим виникла несвоєчасна реєстрація податкових накладних. Оскільки позивач не допустив протиправних дій та навіть за умови відсутності відомостей про дату виконання позивачем встановленого законом обов`язку з реєстрації податкової накладної, останній не підлягає притягненню до відповідальності.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення апеляційної скарги заперечував.

Представник позивача у судове засідання не з`явися, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, що дає суду право провести апеляційний перегляд справи у його відсутність.

Суд, заслухавши суддю-доповідача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, здійснюючи апеляційний перегляд у межах доводів та вимог апеляційної скарги, відповідно до частини 1 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України, встановив наступне.

ТОВ «Євротрейдінг ЛТД» , зареєстроване у якості юридичної особи, місцезнаходження: Україна, 87500, Донецька обл., місто Маріуполь, Запорізьке шосе, будинок 9, офіс 2, з 01.01.2020, перебуває на обліку Маріупольської ОДПІ ГУ ДПС у Донецькій області, код КВЕД 46.34 Оптова торгівля напоями (основний) згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Починаючи з 2020 року ТОВ «Євротрейдінг ЛТД» перебуває на обліку у ГУ ДПС у Донецькій області.

ГУ ДПС у Донецькій області проведено камеральну перевірку ТОВ «Євротрейдінг ЛТД» з питань дотримання граничних термінів реєстрації ПН/РК з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних з періодом складання січень 2020 року.

За результатами перевірки складено акт від 12.02.2020 № 699/05-99-54-04/42089437 (далі - акт перевірки від 12.02.2020), яким встановлено, що за даними ЄРПН ТОВ «Євротрейдінг ЛТД» зареєстровано ПН від 31.12.2019 № № : 12, 16, 13, 14, 9, 20, 18, 19, 15, 10, 11, 17, 8, 7, 6, 2, 3, 4, 5, 1 з порушенням граничних строків реєстрації у тому числі із затримкою терміну реєстрації до 15 календарних днів на загальну суму ПДВ 4 504 913,71 грн., чим порушено вимоги п. 201.10 ст. 201 ПК України.

ГУ ДПС у Донецькій області, на підставі висновків вказаного акта перевірки, прийнято податкове повідомлення-рішення форма «Н» від 02.04.2020 № 0064535404, яким згідно з пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, визначених ст. 201 ПК України та згідно зі ст. 120-1 ПК України за затримку реєстрації податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 4 504 913,71 грн., застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 450 491,37 грн.

До вказаного ППР додано додаток «Розрахунок штрафу за порушення термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН ТОВ «Євротрейдінг ЛТД» відповідно до якого датою виписки ПН є 31.12.2020, датою фактичної реєстрації: ПН № 12 зареєстрована 27.01.2020, протермінування - 12; ПН № 16 зареєстрована 28.01.2020, протермінування - 13; ПН № 13 зареєстрована 27.01.2020, протермінування - 12; ПН № 14 зареєстрована 28.01.2020, протермінування - 13; ПН № 9 зареєстрована 24.01.2020, протермінування - 9; ПН № 20 зареєстрована 29.01.2020, протермінування - 14; ПН № 18 зареєстрована 27.01.2020, протермінування - 14; ПН № 19 зареєстрована 27.01.2020, протермінування - 14; ПН № 15 зареєстрована 28.01.2020, протермінування - 13; ПН № 10 зареєстрована 27.01.2020, протермінування - 12; ПН № 11 зареєстрована 27.01.2020, протермінування - 12; ПН № 17 зареєстрована 28.01.2020, протермінування - 13; ПН № 8 зареєстрована 23.01.2020, протермінування - 8; ПН № 7 зареєстрована 22.01.2020, протермінування - 7; ПН № 6 зареєстрована 22.01.2020, протермінування - 7; ПН № 2 зареєстрована 22.01.2020, протермінування - 7; ПН № 3 зареєстрована 22.01.2020, протермінування - 7; ПН № 4 зареєстрована 22.01.2020, протермінування - 7; ПН № 5 зареєстрована 22.01.2020, протермінування - 7; ПН № 1 зареєстрована 22.01.2020, протермінування - 7.

Також, ГУ ДПС у Донецькій області проведено камеральну перевірку ТОВ «Євротрейдінг ЛТД» з питань дотримання граничних термінів реєстрації ПН/РК з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних з періодом складання січень 2020 року.

За результатами перевірки складено акт від 13.05.2020 № 2970/05-99-54-04/42089437 (далі - акт перевірки від 13.05.2020), яким встановлено, що за даними ЄРПН ТОВ «Євротрейдінг ЛТД» зареєстровано ПН з порушенням граничних строків реєстрації у тому числі із затримкою терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів, чим порушено вимоги п. 201.10 ст. 201 ПК України, а саме: від 31.01.2020 № 40, від 31.01.2020 № 42, від 31.01.2020 № 38, від 31.01.2020 № 39, від 31.01.2020 № 43, від 31.01.2020 № 41 на загальну суму ПДВ 2 040 000,00 грн.

ГУ ДПС у Донецькій області, на підставі висновків вказаного акта перевірки, прийнято податкове повідомлення-рішення форма «Н» від 28.05.2020 № 0087965404, яким згідно з пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, визначених ст. 201 ПК України та згідно зі ст. 120-1 ПК України за затримку реєстрації податкових накладних на 61 і більше календарних днів на суму ПДВ 2040000,00 грн., застосовано штраф у розмірі 40% у сумі 816 000,00 грн.

До вказаного ППР додано додаток «Розрахунок штрафу за порушення термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН ТОВ «Євротрейдінг ЛТД» відповідно до якого датою виписки ПН є 31.01.2020, датою фактичної реєстрації - 08.05.2020.

Також, ГУ ДПС у Донецькій області проведено камеральну перевірку ТОВ «Євротрейдінг ЛТД» з питань дотримання граничних термінів реєстрації ПН/РК з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних з періодом складання січень 2020 року.

За результатами перевірки складено акт від 10.06.2020 № 3310/05-99-54-04/42089437 (далі - акт перевірки від 10.06.2020), яким встановлено, що за даними ЄРПН ТОВ «Євротрейдінг ЛТД» у травні 2020 року зареєстровано ПН з порушенням граничних строків реєстрації у тому числі із затримкою терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів, чим порушено вимоги п. 201.10 ст. 201 ПК України на загальну суму ПДВ 23 749 849,78 грн.

ГУ ДПС у Донецькій області, на підставі висновків вказаного акта перевірки, прийнято податкове повідомлення-рішення форма «Н» від 07.07.2020 № 0102785404, яким згідно з пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, визначених ст. 201 ПК України та згідно зі ст. 1201 ПК України за затримку реєстрації податкових накладних на 61 і більше календарних днів на суму ПДВ 23 749 849,78 грн., застосовано штраф у розмірі 40% у сумі 9 503 939,85 грн.

До вказаного ППР додано додаток «Розрахунок штрафу за порушення термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН ТОВ «Євротрейдінг ЛТД» відповідно до якого відображено дату складання ПН та дату фактичної реєстрації таких, а саме: від 31.12.2019 № 21, дата реєстрації 01.06.2020, протермінування - 138 днів; від 31.01.2020 № 169, дата реєстрації 29.05.2020, протермінування - 104 дні; ПН № № 109, 108, 113, 115, 110, 118, 114, 116, 117, 122, 120, 119, 112, 123, 111, 121, 107 складені 31.01.2020, дата реєстрації 18.05.2020, протермінування - 93 дні; ПН № № 124, 125, 127, 126 складені 31.01.2020, дата реєстрації 20.05.2020, протермінування - 95 дні; ПН № № 129, 136, 143, 147, 139, 146, 135, 142, 137, 145, 133, 138, 132, 131, 130, 134, 140, 148, 141, 144 складені 31.01.2020, дата реєстрації 22.05.2020, протермінування - 97 днів; ПН № № 87, 103, 48, 56, 60, 92, 54, 96, 51, 99, 64, 45, 104, 102, 98, 106, 93, 44, 47, 52, 57, 97, 50, 53, 46, 86, 89, 100, 101, 105, 94, 95, 55, 65, 88, 49, 90, 62, 61, 63, 91 складені 31.01.2020, дата реєстрації 13.05.2020, протермінування - 88 днів; ПН від 31.01.2020 № 128 дата реєстрації 21.05.2020, протермінування - 96 днів; ПН № № 158, 168, 152, 155, 156, 159, 162, 163, 150, 165, 149, 157, 160, 166, 151, 153, 161, 167, 164 154 складені 31.01.2020, дата реєстрації 26.05.2020, протермінування - 101 день; ПН № № 75, 73, 69, 72, 78, 83, 70, 77, 82, 79, 80, 66, 74, 67, 76, 81, 85, 84, 71, 68 складені 31.01.2020, дата реєстрації 14.05.2020, протермінування - 89 днів;

У матеріалах справи наявні ПН та відповідні їм квитанції про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН: ПН від 31.12.2019 № 1 квитанція від 22.01.2020; ПН від 31.12.2019 № 2 квитанція від 22.01.2020; ПН від 31.12.2019 № 3 квитанція від 22.01.2020; ПН від 31.12.2019 № 4 квитанція від 22.01.2020; ПН від 31.12.2019 № 5 квитанція від 22.01.2020; ПН від 31.12.2019 № 6 квитанція від 22.01.2020; ПН від 31.12.2019 № 7 квитанція від 22.01.2020; ПН від 31.12.2019 № 8 квитанція від 23.01.2020; ПН від 31.12.2019 № 9 квитанція від 24.01.2020; ПН від 31.12.2019 № 10 квитанція від 27.01.2020; ПН від 31.12.2019 № 11 квитанція від 27.01.2020; ПН від 31.12.2019 № 12 квитанція від 27.01.2020;ПН від 31.12.2019 № 13 квитанція від 27.01.2020; ПН від 31.12.2019 № 14 квитанція від 28.01.2020; ПН від 31.12.2019 № 15 квитанція від 28.01.2020; ПН від 31.12.2019 № 16 квитанція від 28.01.2020; ПН від 31.12.2019 № 17 квитанція від 28.01.2020; ПН від 31.12.2019 № 18 квитанція від 29.01.2020; ПН від 31.12.2019 № 19 квитанція від 29.01.2020; ПН від 31.12.2019 № 20 квитанція від 29.01.2020; ПН від 31.01.2020 № 38, квитанція від 08.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 39, квитанція від 08.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 40, квитанція від 08.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 41, квитанція від 08.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 42, квитанція від 08.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 43, квитанція від 08.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 44, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 45, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 46, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 47, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 48, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 49, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 50, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 51, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 52, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 53, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 54, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 55, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 56, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 57, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 60, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 61, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 62, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 63, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 64, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 65, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 66, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 67, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 68, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 69, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 70, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 71, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 72, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 73, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 74, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 75, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 76, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 77, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 78, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 79, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 80, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 81, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 82, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 83, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 84, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 85, квитанція від 14.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 86, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 87, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 88, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 89, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 90, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 91, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 92, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 93, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 94, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 95, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 96, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 97, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 98, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 99, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 100, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 101, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 102, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 103, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 104, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 105, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 106, квитанція від 13.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 107, квитанція від 18.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 108, квитанція від 18.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 109, квитанція від 18.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 110, квитанція від 18.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 111, квитанція від 18.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 112, квитанція від 18.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 113, квитанція від 18.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 114, квитанція від 18.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 115, квитанція від 18.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 116, квитанція від 18.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 117, квитанція від 18.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 118, квитанція від 18.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 119, квитанція від 18.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 120, квитанція від 18.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 121, квитанція від 18.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 122, квитанція від 18.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 123, квитанція від 18.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 124, квитанція від 20.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 125, квитанція від 20.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 126, квитанція від 20.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 127, квитанція від 20.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 128, квитанція від 21.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 129, квитанція від 22.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 130, квитанція від 22.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 131, квитанція від 22.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 132, квитанція від 22.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 133, квитанція від 22.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 134, квитанція від 22.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 135, квитанція від 22.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 136, квитанція від 22.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 137, квитанція від 22.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 138, квитанція від 22.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 139, квитанція від 22.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 140, квитанція від 22.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 141, квитанція від 22.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 142, квитанція від 22.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 143, квитанція від 22.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 144, квитанція від 22.05.2020; ПН від 31.01.2020 № 145, квитанція від 22.05.2020.

Відповідно до скриншота з сайту АЦСК України позивач має Сертифікат № 01000000000000000000000000000000071с4036, видавець: UA-36865753-0117 АЦСК ТОВ «Центр сертифікації ключів «Україна» , найменування «Соколовська Олена Андріївна» терміном дії з 06.12.2019 по 05.12.2020.

Відповідно до витягів з Єдиного вікна подання електронної звітності підсистеми Архів електронної звітності по ТОВ «Євротрейдінг» за період січень-травень 2020 року, позивачем протягом вказаного періоду направлялись на реєстрацію документи податкової звітності та запити у електронній формі.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та фактам, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Відповідальність за порушення термінів реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також допущення помилок, при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної встановлена статтею 120-1 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Приписами підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України визначено, що платник податків, зокрема, зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, рри здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246) (у редакції на час подання накладних) визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр) (п.1).

Відповідно до пункту 2 Порядку, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) - електронний документ, який складається платником податку до податкової накладної відповідно до вимог Кодексу в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

За пунктом 3 Порядку, операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Відповідно до п. 5, 7-9, 10-13 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Отримувач (покупець) - платник податку має право звіряти дані отриманих податкової накладної та/або розрахунку коригування на відповідність даним Реєстру.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються постачальником (продавцем) - платником податку, крім випадків, визначених пунктом 9 цього Порядку.

За операціями з постачання послуг нерезидентом податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються зареєстрованим на території України отримувачем (покупцем) - платником податку таких послуг.

Після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі на них накладається електронний цифровий підпис посадових осіб постачальника (продавця) у такому порядку: електронний цифровий підпис головного бухгалтера (бухгалтера) або електронний цифровий підпис керівника (у разі відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера); електронний цифровий підпис, який за правовим статусом прирівнюється до печатки (у разі наявності).

Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

За п. 14-15 Порядку, квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

За п.2 розділу І Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженої наказом Міністерства фінансів України 06.06.2017 № 557, друга квитанція - електронне повідомлення, що формується у форматі, затвердженому в установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням контролюючого органу (адресатом) за результатами ідентифікації, обробки електронного документа та засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації такого електронного документа.

Операційний день - частина дня, протягом якої за наявності технічної можливості здійснюється електронний документообіг.

Перша квитанція - електронне повідомлення, що формується у форматі (стандарті), затвердженому в установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням контролюючого органу за результатами автоматизованої перевірки електронного документа та засвідчує факт і час отримання такого електронного документа в момент такого отримання.

За п. 4 - 6, 9, 11 - 12 розділу ІІ Порядку, після накладання ЕЦП автор здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв`язку до адресата протягом операційного дня.

Автор здійснює надсилання електронних документів з урахуванням встановлених законодавством граничних строків для подання таких документів.

Електронні документи, відправлені автором після закінчення строку, встановленого законодавством для подання аналогічних документів в паперовому вигляді, вважаються поданими з порушенням строків їх подання.

Автоматизована перевірка здійснюється у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня або за 1 годину до його закінчення.

Перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня.

У першій квитанції, що формується за результатами автоматизованої перевірки, зазначеної у пункті 10 цього розділу, повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується. На першу квитанцію накладається електронна печатка контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилання автору електронного документа. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в контролюючому органі.

Якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.

Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено законодавством та цим Порядком, формується друга квитанція.

Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції).

Відповідно до Наказу ДПС України від 14.06.2012р. №516 Про затвердження Методичних рекомендацій щодо приймання та обробки податкової звітності платників податків , який розроблено на підставі вимог чинного законодавства та яким регламентуються всі операції з приймання та обробки податкової звітності, податкова звітність складається та надсилається до ЦОЕЗ (центр обробки електронних звітів) в електронному вигляді з накладанням ЕЦП засобами телекомунікаційного зв`язку без подання роздрукованих оригіналів на паперових носіях відповідно до наказу ДПА України зід 10.04.2008р. №233 Про подання електронної податкової звітності .

Пункт 4.13.1 - 4.13.6 Методичних рекомендацій, податкова звітність складається та надсилається до ЦОЕЗ (центр обробки електронних звітів) в електронному вигляді з накладанням ЕЦП (електронний цифровий підпис) засобами телекомунікаційного зв`язку без додання роздрукованих оригіналів на паперових носіях відповідно до наказу ДПА України від 10.04.2008 № 233 "Про подання електронної податкової звітності".

Звітність приймається засобами телекомунікаційного зв`язку.

Документ, підготовлений за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення або будь-якого іншого програмного забезпечення, яке формує вихідний документ у форматі, затвердженому ДПС України, з накладеним ЕЦП, зашифрований та поданий в електронному вигляді до АЗ (адресат звітності) засобами телекомунікаційного зв`язку, вважається оригіналом.

Електронні звіти від платників податків приймаються за звітні періоди у терміни, визначені законодавством для відповідних податкових документів у паперовій формі.

АЗ при одержанні звітності в електронній формі від платника податків формує та направляє повідомлення про отримання звітності, що засвідчує факт і час доставки звітності до ЦОЕЗ.

ЦОЕЗ АЗ здійснює приймання звітів від платників податків, після чого обробляє звіти, формує і направляє платнику податків першу квитанцію, якою засвідчує факт і час отримання звітності, та другу, якою засвідчує факт приймання/неприймання звіту АЗ за місцем обліку платника.

ЦОЕЗ працює щоденно.

Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що прийняття податкової документації є обов`язком контролюючого органу, за умови дотримання вимог законодавства та правильності заповнення всіх обов`язкових реквізитів. Законодавством передбачено подання платником податків у електронній формі податкових документів, зокрема, податкових накладних. Підставою для направлення до відповідного контролюючого органу податкової звітності (у тому числі податкових накладних) в електронній формі є наявність укладеного між платником податків та контролюючим органом договору про визнання електронних документів.

При цьому, порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу.

Згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.

У разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120-1.2 цієї статті, не застосовуються.

Суд зазначає, що п. 109.1 ст. 109 ПК України визначено загальне поняття податкового правопорушення - це протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, встановлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

У постанові від 01.07.2020 у справі №520/3640/19 Верховний Суд зазначив, що відповідно до пункту 109.1 статті 109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

У визначенні податкового правопорушення законодавець прямо не зазначає про необхідність встановлення вини у діях платника податків.

Проте, відповідно до за правової позиції Верховного Суду (постанови від 14.08.2018 у справі №803/1583/17, від 30.01.2018 у справі № 815/2745/17, від 02.07.2019 у справі № 2340/3802/18, від 20.08.2019 у справі № 1640/3125/18) вчинення платником податків всіх залежних від нього дій для своєчасної реєстрації податкової накладної, яка не відбулась внаслідок протиправної поведінки суб`єкта владних повноважень, від якого залежало забезпечення можливості належним чином виконати цей обов`язок, унеможливлює притягнення такого платника податків до відповідальності.

Верховний Суд у постанові від 14.02.2019 у справу №809/1040/17 дійшов висновку, що оскільки судами встановлено, що позивач не допустив протиправних дій у даному випадку, тому навіть за умови відсутності у відповідача відомостей про дату виконання позивачем встановленого законом обов`язку з реєстрації податкової накладної, останній не підлягає притягненню до відповідальності. Також у цій справі суд звертав увагу на безпідставність доводів контролюючого органу про те, що платник повинен розрахувати всі ризики, пов`язані з роботою електронної системи та врахувати те, що відповідач повинен мати достатньо часу на проведення перевірки податкових накладних на відповідність, оскільки Порядком не встановлено будь-яких обмежень платнику у надсиланні податкових накладних для реєстрації в останній день 15-денного строку.

У постанові Верховного Суду від 12.07.2019 у справі № 0940/1600/18 суд касаційної інстанції за результатами системного аналізу норм матеріального права дійшов висновку, що в процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН є дві окремі стадії: 1) надання платником податку на додану вартість податкової накладної (розрахунку коригування); 2) прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН. Перша із цих стадій залежить від платника податку на додану вартість і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється ДФС, та/або безпосередніх дій працівників ДФС, на яку (які) платник податку не має впливу.

Системний аналіз наведених норм права та висновків Верховного Суду в контексті конкретних обставин справи дає підстави для такого висновку, що при встановленні обставин вчинення платником усіх необхідних дій щодо своєчасної реєстрації податкової накладної, натомість її реєстрація була здійснена з порушенням граничного терміну з незалежних від платника податку причин, у такому випадку відсутній склад податкового правопорушення, як наслідок - відсутні підстави для притягнення до відповідальності на підставі статті 120-1 ПК України.

Зазначене спростовує посилання апелянта, що за умови відсутності відомостей про дату виконання позивачем встановленого законом обов`язку з реєстрації податкової накладної, відсутні підстави для притягнення до відповідальності на підставі статті 120-1 ПК України, оскільки зазначене унеможливлює встановлення обставин які б свідчили про вчинення ним усіх необхідних дій щодо своєчасної реєстрації податкової накладної.

Судами встановлено, що податкові накладні направлені позивачем з порушенням строку, встановленого пунктом 201.10 статті 201 ПК України.

Матеріали справи не містять доказів вчинення позивачем будь-яких дій спрямованих на забезпечення своєчасної реєстрації зазначених податкових накладних.

Суд не приймає посилання позивача на збої у роботі ключа електронного цифрового підпису та не те, що податкові накладні надіслані в останній граничний день реєстрації податкових накладних та у межах операційного дня, оскільки зазначене жодним належним та допустимим доказом не підтверджується.

Крім того, як вірно зазначено судом першої інстанції, відповідно до витягу з Єдиного вікна подання електронної звітності підсистеми Архів електронної звітності по ТОВ «Євротрейдінг ЛТД» за період січень-травень 2020 року, позивачем протягом спірного періоду направлено на реєстрацію 410 документів, сформовано 165 запитів щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних та щодо сум податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні. За період січня - травня 2020 року позивачем подано та зареєстровано 385 податкових накладних/розрахунків коригування. Зазначене свідчить про відсутність технічних проблем при надісланні іншої податкової звітності.

Таким чином, оскільки затримка реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних виникла з вини позивача, висновок суду першої інстанції про обґрунтоване застосування контролюючим органом до нього штрафу згідно з оскаржуваним актом індивідуальної дії ґрунтується на правильному застосуванні норм матеріального права.

Враховуючи вищенаведене, суд погоджується з висновками суду першої інстанції, не спростованими доводами скарги.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, що відповідно до вимог ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а судового рішення без змін.

Керуючись статями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРОТРЕЙДІНГ ЛТД" на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 09 грудня 2020 р. у справі № 200/7122/20-а - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 09 грудня 2020 р. у справі № 200/7122/20-а - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів після складення повного тексту в порядку, визначеному ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повне судове рішення складено та підписано колегією суддів 17 листопада 2021 року.

Суддя-доповідач Е.Г. Казначеєв

Судді І.В. Геращенко

Г.М. Міронова

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.11.2021
Оприлюднено19.11.2021
Номер документу101148103
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/7122/20-а

Постанова від 17.11.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Постанова від 17.11.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 17.11.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 07.04.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 10.02.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 10.02.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 27.01.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Рішення від 09.12.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 05.08.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні