Справа № 420/14070/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 листопада 2021 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді: Юхтенко Л.Р.,
за участю секретаря судового засідання Кушнірука О.А.,
сторін:
від позивача - Петрова А.В. - за ордером
від відповідача - Жукова Т.О. - за Витягом
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю Євротанк Лпіджі (код ЄДРПОУ 38016918, місцезнаходження: 65031, м. Одеса, вул. Михайла Грушевського, 39-з) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про визнання протиправним та скасування рішення №64387 від 29.07.2021 року та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду 09 серпня 2021 року надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю Євротанк Лпіджі до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 29 липня 2021 року № 64387 та зобов`язання виключити позивача з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.
Ухвалою від 12 серпня 2021 року прийнято до розгляду та відкрито загальне позовне провадження.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване рішення, яким віднесено позивача до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості є протиправним, у зв`язку з чим підлягає скасуванню.
Так, оскаржуване рішення не містить розшифровки, яка саме податкова інформація слугувала підставою для віднесення підприємства до переліку ризикових платників податку, та на даний час відсутні будь-які докази на підтвердження наявності податкової інформації, яка стала підставою для прийняття оскаржуваного рішення.
У свою чергу позивач зазначив, що ТОВ Євротанк Лпіджі здійснює господарську діяльність за КВЕДом: оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами. Також позивач має ліцензію на оптову торгівлю пальним, за відсутність місць оптової торгівлі видану ДФС України та ліцензію на право зберігання пального видана ГУ ДФС в Одеській області. Також у позивача наявна матеріально-технічна база та працівники для здійснення господарської діяльності.
Додатково позивач зазначає, що у ТОВ Євротанк Лпіджі органами ДПС системно проводяться перевірки на законність проведення господарських операцій, позивач здійснює прозоро господарську діяльність.
У зв`язку з чим, позивач зазначає, що можна констатувати те, що позивач має достатній обсяг матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення своєї господарської діяльності, а також має необхідні умови для досягнення результатів у відповідній господарській діяльності в силу наявності управлінського персоналу, основних коштів, активів, здійснення операцій з товарно-матеріальними цінностями.
У встановлений судом строк відповідач - ГУ ДПС в Одеській області надав відзив на позовну заяву (вхід. № 46568/21 від 27.08.2021 року), відповідно до якого відповідач проти задоволення позову заперечував та просив відмовити в задоволенні позову повністю, зазначивши, що ТОВ Євротанк Лпіджі було включено до переліку ризикових платників податків, оскільки за результатами проведеного аналізу діяльності позивача встановлено, що ТОВ Євротанк Лпіджі має ознаку вигодоформуючого суб`єкту та встановлено наступні ризики: податковий кредит сформовано за рахунок придбання товарів, які в подальшому не реалізовані та не можуть бути використані у власній фінансово-господарській діяльності платника у такій кількості; придбання та реалізація товарів у/на суб`єктів господарювання з ознаками ризику; недостатня кількість працюючих для здійснення фінансово-господарської діяльності (кількість працюючих осіб - 7); об`єкти оподаткування відсутні.
Відповідач зазначає, що за результатами проведеного моніторингу реєстрації ТОВ Євротанк Лпіджі податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та даних інших інформаційно-аналітичних систем встановлено факт сумнівності проведення ТОВ Євротанк Лпіджі операцій з реалізації обладнання.
Так, за результатами моніторингу реєстрації ТОВ Євротанк Лпіджі податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за період з 03.01.2020 року по 31.05.2021 року встановлено, що податковий кредит ТОВ Євротанк Лпіджі сформовано від суб`єктів господарювання (в тому числі, але не зокрема), яких включено до переліку ризикових платників податку на додану вартість, а саме: позивачем придбано у:
ТОВ ЄГАЗ-РІТЕЙЛ (код ЄДРПОУ 40471320, включено до переліку ризикових платників податку 10.06.2021 року) - шафа збору даних з шести витратомірів; насосний агрегат Blackmer тип LGLD 3 F з електродвигуном 11кВт;
ТОВ СІСТЕМС ЛОГІСТИКС МЕНЕДЖМЕНТ (код ЄДРПОУ 37208543, включено до переліку ризикових платників податку 27.05.2021 року) - транспортно-експедиційні послуги; відшкодування імпортного залізничного тарифу та додаткових зборів;
ТОВ ЛПГ ТЕХНО (включено до переліку ризикових платників податку 10.06.2021 року) - санітарно-технічне устаткування;
Імпорт - газ вуглеводневий скраплений паливний, марки пропан-бутан автомобільний; газ вуглеводневий скраплений.
Питому вагу в загальній сумі ПДВ становить покупка у інших суб`єктів господарювання логістичний послуг, прибирання, інші витрати.
Також відповідач зазначив, що позивачем не надано жодних документів щодо невідповідності критеріям ризиковості, а тому оскаржуване рішення є правомірним.
Позивач не скористався правом на підготовку відповіді на відзив.
Ухвалою суду, що занесено до протоколу підготовчого засідання від 13 вересня 2021 року закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті.
Ухвалою від 03 листопада 2021 року було задоволено клопотання сторін про проведення судових засідань в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду на он-лайн платформі Easycon з використанням ЕЦП представників сторін.
Сторони з`явились на відкрите судове засідання в режимі відеоконференції призначене на 08 листопада 2021 року.
Представник позивача підтримав позовні вимоги та просив задовольнити їх в повному обсязі.
Представник відповідача заперечував проти позовних вимог та просив відмовити у їх задоволенні в повному обсязі.
Доповівши зміст позовних вимог, заслухавши у вступному слові представника позивача та представника відповідача, вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.
Відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ Євротанк Лпіджі зареєстровано в реєстрі з 23.12.2011 року, номер запису: 15561020000043110 та здійснює господарську діяльність за КВЕДом: 47.30. роздрібна торгівля пальним.
Також матеріалами справи підтверджено, що ТОВ Євротанк Лпіджі видано Державною фіскальною службою України ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі від 01.07.2019 року серії АЖ № 078169 та Головним управлінням ДФС в Одеській області ліцензію на право зберігання пального від 01.07.2019 року реєстраційний номер: 15540414201900002.
11.06.2021 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області було прийнято рішення № 52823 про відповідність ТОВ Євротанк Лпіджі критеріям ризиковості платника податку (а.с.34).
22.07.2021 року позивачем через електронний кабінет платника податків, подано до Одеської регіональної комісії ГУ ДПС в Одеській області повідомлення про подання інформації та копії документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, що підтверджується квитанцією № 2 (а.с.35-36).
29.07.2021 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області з урахуванням отриманих від позивача інформації та копії відповідних документів від 22.07.2021 року № 1, прийнято рішення № 64387 про відповідність ТОВ Євротанк Лпіджі критеріям ризиковості платника податку (відповідно п.8 Критеріїв ризиковості платника податку), підстава: наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній/розрахунку коригування (а.с.37).
До позовної заяви позивачем надано документи на підтвердження реальності здійснення господарської діяльності, а саме: копії витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, штатного розпису, договорів про зберігання, перевезення вантажів залізничним транспортом, додаткових угод, акти надання послуг, податкові накладні, копії платіжних доручень, інвойсів, акти приймання, копії відомостей плати за надані послуги та залізничні накладні.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).
Аналізуючи правомірність прийняття оскаржуваних рішень, що є змістом правовідносин у цій справі, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, суд виходить із такого.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.
За правилами п. 61.1 та п. 61.2 статті 61 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.
Положеннями статті 62 ПК України встановлено, що податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин; моніторингу контрольованих операцій та опитування посадових, уповноважених осіб та/або працівників платника податків відповідно до статті 39 цього Кодексу.
Відповідно до п. 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін..
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
При цьому реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України (п. 201.16 статті 201 ПК України).
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі також - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Згідно з п. 5 та п. 6 Порядку № 1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Так, суд встановив, що після надання повідомлення про подання інформації та копії документів щодо невідповідності платника податків критеріям ризиковості в електронному кабінету позивач отримав рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 29.07.2021 року № 64387 про відповідність критеріям ризиковості платника податків, підстава п. 8 Критерії ризиковості платника податку, податкова інформація: наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній/розрахунку коригування (а.с. 37).
Позивач зазначив, що оскаржуване рішення не містить мотивів та обґрунтування віднесення позивача до переліку платника податків, які відповідають критеріям ризиковості, будь-якої інформації, що визначала б ризиковість здійснення ТОВ Євротанк Лпіджі господарських операцій не зазначено, також не зазначено, яка ж саме податкова інформація стала підставою для прийняття оскаржуваного рішення і в якому виді вона існувала на час його прийняття.
Крім того, податковим органом не надано, як результатів проведених перевірок поданих платником податку копій документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації.
У свою чергу у відзиві на позовну заяву відповідач ГУ ДПС в Одеській області зазначив, що за результатами проведеного моніторингу реєстрації ТОВ Євротанк Лпіджі податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та даних інших інформаційно-аналітичних систем встановлено факт сумнівності проведення ТОВ Євротанк Лпіджі операцій з реалізації обладнання.
Так, за результатами моніторингу реєстрації ТОВ Євротанк Лпіджі податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за період з 03.01.2020 року по 31.05.2021 року встановлено, що податковий кредит ТОВ Євротанк Лпіджі сформовано від суб`єктів господарювання (в тому числі, але не зокрема), яких включено до переліку ризикових платників податку на додану вартість.
А саме, позивачем придбано у:
ТОВ ЄГАЗ-РІТЕЙЛ (код ЄДРПОУ 40471320, включено до переліку ризикових платників податку 10.06.2021 року) - шафа збору даних з шесті витратомірів; насосний агрегат Blackmer тип LGLD 3 F з електродвигуном 11кВт;
ТОВ СІСТЕМС ЛОГІСТИКС МЕНЕДЖМЕНТ (код ЄДРПОУ 37208543, включено до переліку ризикових платників податку 27.05.2021 року) - транспортно-експедиційні послуги; відшкодування імпортного залізничного тарифу та додаткових зборів;
ТОВ ЛПГ ТЕХНО (включено до переліку ризикових платників податку 10.06.2021 року) - санітарно-технічне устаткування;
Імпорт - газ вуглеводневий скраплений паливний, марки пропан-бутан автомобільний; газ вуглеводневий скраплений.
Питому вагу в загальній сумі ПДВ становить покупка у інших суб`єктів господарювання логістичний послуг, прибирання, інші витрати.
Також відповідач зазначив, що позивачем не надано жодних документів щодо невідповідності критеріям ризиковості, а тому оскаржуване рішення є правомірним.
Надаючи оцінку вказаним доводам сторін, суд виходить із такого.
Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
У свою чергу Критерії ризиковості платника податку наведені у додатку 1 до Порядку № 1165 є вичерпним.
Зокрема, п. 8 додатку 1 до Порядку № 1165 передбачено наступний критерій ризиковості платника податку на додану вартість: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
За змістом затвердженої форми рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4 до Порядку № 1165) вказане рішення може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
З аналізу вказаних норм права слідує, що у затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме:
- у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності або
- з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів.
Також, суд звертає увагу, що у рішенні необхідно також зазначити, яка саме інформація була підставою для висновків про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Так, суд встановив та підтверджено матеріалами справи, що підставою для прийняття оскаржуваних рішень про відповідність платника податку критеріям ризиковості є - наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Позивач звернув увагу суду, що в рішенні від 29.07.2021 №64387 відповідач не навів мотивів прийняття цього рішення та не зазначив, яка ж саме податкова інформація стала підставою для прийняття оскаржуваного рішення і в якому виді вона існувала на час його прийняття.
Дослідивши зміст оскаржуваного рішення, суд встановив, що у рішенні від 29.07.2021 №64387 зазначено підставу прийняття такого рішення, а саме: з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 22.07.2021 року №1. Також, в рядку Податкова інформація зазначено, що наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування, однак не зазначено суть та характер наявної інформації, що стала підставою для такого висновку, не ідентифіковані конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції. Натомість контролюючим органом лише процитовано зміст п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків.
З урахуванням вище встановлених судом обставин, суд погоджується з доводами позивача, що рішення не містить належної мотивації та підстав його прийняття, а пояснення з приводу прийняття оскаржуваного рішення відповідачем надано лише під час розгляду справи, однак суду не надано документальних доказів, як б надали можливість встановити обставини, що стали підставою для висновків про відповідність безпосередньо позивача критеріям ризиковості платника податку та копії яких документів позивача були складені з порушенням норм податкового законодавства.
У свою чергу позивачем доведено наявність матеріально-технічної бази для здійснення господарської діяльності.
Так, суд встановив, що ТОВ Євротанк Лпіджі здійснює господарську діяльність за КВЕДом: оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, позивач має ліцензію на оптову торгівлю пальним, за відсутність місць оптової торгівлі видану ДФС України та ліцензію на право зберігання пального видана ГУ ДФС в Одеській області, позивачем надані суду копії документів, які були надані контролюючому органу разом із повідомленням від 22.07.2021 року № 1, а саме: копії витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, штатного розпису, договорів про зберігання, перевезення вантажів залізничним транспортом, додаткових угод, акти надання послуг, податкові накладні, копії платіжних доручень, інвойсів, акти приймання, копії відомостей плати за надані послуги та залізничні накладні.
Крім того, оцінюючи підстави прийняття оскаржуваного рішення, суд виходить з того, що норми податкового законодавства не ставлять у залежність достовірність даних податкового обліку платника податків від дотримання податкової дисципліни його контрагентами - постачальниками, якщо цей платник (покупець) мав реальні витрати у зв`язку з придбанням товарів (робіт, послуг), призначених для використання у його господарській діяльності. Порушення певним постачальником товару (робіт, послуг) у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності не може бути підставою для висновку про порушення покупцем товару (робіт, послуг) вимог закону та виникнення для нього правових наслідків, у даному випадку, включення його до переліку платників податків, що відповідають критеріям ризиковості, за умови, якщо судом не встановлено фактів, які свідчать про обізнаність платника податків щодо такої поведінки контрагента та злагодженість дій між ними.
Виходячи з принципу індивідуального застосування відповідальності за порушення правил оподаткування, негативні наслідки можуть бути застосовані саме до того платника податків, який їх припустився, а не до іншої особи.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що оскаржуване рішення не містить підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платників податку, а тому підлягає скасуванню.
Відповідно до п. 6 Порядку №1165, у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Враховуючи, що суд дійшов висновку про протиправність та скасування рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку та керуючись приписами п. 6 Порядку № 1165, суд доходить висновку, що позовні вимоги позивача про зобов`язання Головне управління ДПС в Одеській області виключити позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості є правомірними та належать задоволенню.
Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідачі, заперечуючи проти позову не довели, з посиланням на відповідні докази, правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.
Відповідно до ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи, що вимоги про зобов`язання виключити з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості є похідною позовною вимогою, то належить стягненню судовий збір в розмірі 2270 грн. за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) на користь позивача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю Євротанк Лпіджі (код ЄДРПОУ 38016918, місцезнаходження: 65031, м. Одеса, вул. Михайла Грушевського, 39-з) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про визнання протиправним та скасування рішення №64387 від 29.07.2021 року та зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 29.07.2021 року № 64387, про відповідність товариства з обмеженою відповідальністю Євротанк Лпіджі (код ЄДРПОУ 38016918, місцезнаходження: 65031, м. Одеса, вул. Михайла Грушевського, 39-з) критеріям ризиковості платника податку.
Зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) виключити товариство з обмеженою відповідальністю Євротанк Лпіджі (код ЄДРПОУ 38016918, місцезнаходження: 65031, м. Одеса, вул. Михайла Грушевського, 39-з) з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), як відокремленого підрозділу ДПС на користь товариства з обмеженою відповідальністю Євротанк Лпіджі (код ЄДРПОУ 38016918, місцезнаходження: 65031, м. Одеса, вул. Михайла Грушевського, 39-з) судовий збір в розмірі 2270, 00 грн. (дві тисячі двісті сімдесят гривень 00 копійок).
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України, п. 3 розділу УІ Прикінцевих положень КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 17 листопада 2021 року.
Суддя Л.Р. Юхтенко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2021 |
Оприлюднено | 22.11.2021 |
Номер документу | 101184100 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні