ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,
тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/
У Х В А Л А
17 листопада 2021 року м. Херсон Справа № 923/147/21
Господарський суд Херсонської області у складі судді Немченко Л.М. , за участі секретаря Степанової Н.Д., розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву ПП "Еліт-Буд" про заміну боржника у виконавчому провадженні по справі
за позовом: Приватного підприємства "ЕЛІТ - БУД" (73000, м. Херсон, смт Антонівка, вул. Дубасова, буд. 18, код ЄДРПОУ 42421292)
до: Групи централізованого господарського обслуговування навчальних закладів та установ освіти Херсонської області (73000, м. Херсон, вул. Морська, буд. 13, код ЄДРПОУ 37542443)
про стягнення 693 611 грн.50 коп.
за участю представників сторін:
від позивача - не прибув;
від відповідача - не прибув;
в с т а н о в и в:
Рішенням Господарського суду Херсонської від 08.04.2021 позовні вимоги задоволені у повному обсязі та ухвалено стягнути з Групи централізованого господарського обслуговування навчальних закладів та установ освіти Херсонської області на користь Приватного підприємства "ЕЛІТ - БУД" 631140,00 грн. основного боргу, 36 811,74 грн інфляційних втрат, 25729,76 грн. 3% річних та 10405 грн. 22 коп. витрат по сплаті судового збору.
З метою примусового виконання рішення Господарського суду Херсонської області від 08.04.2021 Господарським судом Херсонської області 07.05.2021 видано відповідний наказ.
27.10.2021 від Приватного підприємства "ЕЛІТ - БУД" до Господарського суду Херсонської області надійшла заява про заміну сторони у виконавчому провадженні по справі № 923/147/21, в який заявник просить суд замінити боржника - Групу централізованого господарського обслуговування навчальних закладів та установ освіти Херсонської області (73000, м. Херсон, вул. Морська, буд. 13, код ЄДРПОУ 37542443) на його правонаступника - Управління освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації (73000, м. Херсон, вул. Морська, буд. 13, код ЄДРПОУ 38594843).
Ухвалою від 29.10.2021 Господарським судом призначена заява Приватного підприємства "ЕЛІТ - БУД" до розгляду в судовому засіданні 17.11.2021 о 12:00 год., запропоновано сторонам у справі надати суду письмові пояснення по суті заяви. Докази направлення всім учасникам судового процесу письмових пояснень надати суду до судового засідання.
В судовому засіданні заявником підтримано подану заяву, позивач зазначає, що наразі комунальна організація група ЦГО припинена з 02.04.2021, про що свідчить запис в єдиному державному реєстрі №1004991110019013228, його вимоги за виконавчим листом не погашені.
В силу положень ст. 334 ГПК України, заявник вважає, що у даному випадку є підстави для заміни боржника - комунальної організації група ЦГО, яка вибула із виконавчого провадження у зв`язку з ліквідацією, на правонаступника - управління освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації, яке є засновком боржника.
В обґрунтування своєї позиції заявник зазначає наступне.
Відповідно до розділу І Положення про групу централізованого господарського обслуговування навчальних закладів та установ освіти Херсонської області (нова редакція), затвердженого наказом Департаменту освіти, науки та молоді Херсонської обласної державної адміністрації від 28.12.2019 № 343 Група централізованого господарського обслуговування навчальних закладів та установ освіти Херсонської області утворена відповідно до наказу управління освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації від 23.03.2011 № 134. Група ЦГО є структурним підрозділом Департаменту освіти, науки та молоді Херсонської обласної державної адміністрації. Група ЦГО підзвітна та підконтрольна Департаменту освіти, науки та молоді Херсонської обласної державної адміністрації.
Відповідно до розділу VI Положення ЦГО: Матеріально-технічна база Групи ЦГО включає: основні фонди та обігові кошти, інші матеріальні і нематеріальні активи, цінності, вартість яких відображається в балансі Групи ЦГО.
Усе майно є комунальною власністю й закріплюється за Групою ЦГО на правах оперативного управління, відповідно до чинного законодавства України, наказу про створення, Положення Групи ЦГО та укладених нею угод.
Джерелами формування майна Групи ЦГО є:
- майно, передане йому Засновником або уповноваженим ним органом;
- надходження з обласного бюджету;
- плата за оренду майна;
- благодійні внески юридичних і фізичних осіб;
- придбання майна інших підприємств і організацій відповідно до чинного законодавства;
- інше майно, набуте на підставах, не заборонених чинним законодавством.
Група ЦГО є бюджетною неприбутковою установою, фінансується з обласного бюджету.
Відповідно до розділу VII Положення ГЦГО: Фінансово-господарська діяльність Групи ЦГО здійснюється відповідно до чинного законодавства України і Положення.
Фінансування Групи ЦГО здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету.
Відповідно до розділу XI Положення ГЦГО: Рішення про реорганізацію або ліквідацію Групи ЦГО приймається Засновником відповідно до чинного законодавства України.
Ліквідація Групи ЦГО проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником. Порядок і строки проведення ліквідації визначаються згідно з чинним законодавством України.
Під час реорганізації або ліквідації Групи ЦГО працівникам, які звільнюються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.
У разі реорганізації або ліквідації закладу його активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду, або зараховуються до доходу бюджету відповідно до рішення засновника.
Відповідно до статті 136 ГК України правом оперативного управління в цьому Кодексі визнається речове право суб`єкта господарювання, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом) для здійснення некомерційної господарської діяльності, у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами, а також власником майна (уповноваженим ним органом). Власник майна, закріпленого на праві оперативного управління за суб`єктом господарювання, здійснює контроль за використанням і збереженням переданого в оперативне управління майна безпосередньо або через уповноважений ним орган і має право вилучати у суб`єкта господарювання надлишкове майно, а також майно, що не використовується, та майно, що використовується ним не за призначенням. Право оперативного управління захищається законом відповідно до положень, встановлених для захисту права власності.
Отже, право оперативного управління є найбільш обмеженим правовим титулом, похідним від права власності, який обмежується не тільки законом та статутом, але й власником майна.
З огляду на викладене вище, здійснення господарської діяльності бюджетною (комунальною) неприбутковою установою без мети одержання прибутку, на основі матеріальної бази, яка не є її власністю та не включається до ліквідаційної маси в разі банкрутства такого підприємства, зумовлює для законодавця необхідність регулювання спірних відносин у такий спосіб, який би дозволив захистити інтереси можливих кредиторів суб`єкта некомерційної господарської діяльності.
Відповідно до частини десятої статті 78 ГК України особливості господарської діяльності комунальних унітарних підприємств визначаються відповідно до вимог, встановлених цим Кодексом щодо діяльності державних комерційних або казенних підприємств, а також інших вимог, передбачених законом.
Частинами другою та третьою статті 76 ГК України встановлено, що казенне підприємство створюється за рішенням Кабінету Міністрів України. У рішенні про створення казенного підприємства визначаються обсяг і характер основної діяльності підприємства, а також орган, до сфери управління якого входить підприємство, що створюється. Реорганізація і ліквідація казенного підприємства проводяться відповідно до вимог цього Кодексу за рішенням органу, до компетенції якого належить створення даного підприємства. Майно казенного підприємства закріплюється за ним на праві оперативного управління.
Відповідно до частини третьої статті 77 ГК України орган, до сфери управління якого входить казенне підприємство, здійснює контроль за використанням та збереженням належного підприємству майна, і має право вилучити у казенного підприємства майно, яке не використовується або використовується не за призначенням, та розпорядитися ним у межах своїх повноважень.
Згідно з приписами частини сьомої статті 77 ГК України казенне підприємство відповідає за своїми зобов`язаннями лише коштами, що перебувають у його розпорядженні.
У разі недостатності зазначених коштів держава, в особі органу, до сфери управління якого входить підприємство, несе повну субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями казенного підприємства.
З огляду на зазначене вище, спірні відносини прямо врегульовано за допомогою відсильної норми частини десятої статті 78 ГК України та частини сьомої статті 77 цього Кодексу, що виключає необхідність застосування до таких відносин аналогії закону або права.
У Групи ЦГО було відсутнє власне майно, а таке майно було закріплено за вказаною організацією на праві господарського відання.
Яке вище вказано, судовим рішенням по даній справі було стягнуто із боржника заборгованість за ремонт (реконструкцію) будівлі Новоолексіївської школи і вказана школа ніколи не була ні у власності ні на балансі Групи ЦГО, а це є майно, яке перебуває на балансі управління освіти і науки Херсонської ОДА. Група ЦГО лише виступала замовником в укладеному договору підряду на реконструкцію школи. Тому за рішенням суду грошові кошти і були стягнуті із замовника. Але фінансування будівництва (реконструкції), замовником за яким виступала група НГО здійснювалась з державного бюджету.
У випадку ліквідації Групи ЦГО, засновник цієї організації - управління освіти і науки Херсонської ОДА повинно було визначити правонаступника, якому передати права та обов`язки комунальної організації.
Так, у відповідності до 111 ЦК України, ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред`явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.
У разі недостатності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) організовує реалізацію майна юридичної особи.
Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та забезпечує подання податковим органам.
А в нашому випадку взагалі незрозуміло, як була проведена ліквідація і чи складались і як складались ліквідаційні баланси і чи були відображені в ліквідаційних балансах (проміжному та остаточному) борги групи ЦГО, в тому числі перед нашим підприємством.
Відповідно, ми будемо просити суд витребувати в управління освіти і науки Херсонської ОДА ліквідаційні баланси.
До того ж, Група НГО, як вище вказано є комунальною організацією, яка утворена структурним підрозділом органу виконавчої влади.
В свою чергу, механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів регулюється Порядком здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 р. № 1074
У відповідності до п. 7 вищевказаного Порядку, Майнові права та обов`язки органів разі переходять а у разі їх виконавчої їх злиття, правонаступникові влади приєднання на підставі або перетворення передавального акта, поділу - згідно з розподільчим балансом.
У разі ліквідації органу ліквідаційний баланс.
Кабінет Міністрів використання нерухомого ліквідується, та визначає виконавчої влади складається України приймає рішення щодо подальшого майна органу виконавчої влади, що суб`єкта управління підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління такого органу.
Все викладене, свідчить про те, що неможливо було ліквідувати групу ЦГО не визначивши його правонаступника.
Тим більше, що згідно Положення про групу ЦГО, а також відомостей з ЄДР, вказана група є правонаступником всього майна прав та обов`язків Херсонської обласної психолого-медико-психологічної консультації.
Отже, до групи ЦГО, існувала організація зі схожими функціями, яка було реорганізована і був правонаступник (у вигляді самої ЦГО).
Заявник зазначає, що якщо не визначено організації, яка буде правонаступником групи ЦГО, то фактично таким правонаступником і є управління освіти і науки - засновник і власник всього майна, яке було у господарському віданні боржника.
Крім того, статтею 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) та практику Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ) як джерело права.
У низці випадків ЄСПЛ визнавав державу відповідальною за борги підприємств незалежно від їх формальної класифікації у внутрішньодержавному праві (рішення від 30 листопада 2004 року у справі Михайленки та інші проти України , пункт 45, рішення від 04 квітня 2006 року у справі Лисянський проти України , пункт 19, рішення від 03 квітня 2007 року у справі Кооперативу Агрікола Слобозія-Ханесей проти Молдови , пункти 18,19, рішення від 12 квітня 2007 року у справі Григор`єв та Какаурова проти Російської Федерації , пункт 35, рішення від 15 січня 2008 року у справі Р. Качапор та інші проти Сербії . Отже, внутрішньодержавний правовий статус підприємства як самостійної ЮРИДИЧНОЇ особи сам по собі не звільняє державу від відповідальності за борги підприємств у межах Конвенції.
Враховуючи, що майно Групи централізованого господарського обслуговування навчальних закладів та установ освіти Херсонської області знаходилося в оперативному управлінні вказаного суб`єкта господарської діяльності, воно у будь-якому випадку не могло бути включене до ліквідаційної маси (як під час ліквідаційної процедури так і у разі банкрутства) та використане для погашення заборгованості перед кредиторами, яка виникла та існувала протягом тривалого періоду.
Крім того, ЄСПЛ також висловив позицію і щодо субсидіарної відповідальності муніципального органу (органу місцевого самоврядування) за зобов`язаннями муніципального підприємства. Так, у пункті 62 рішення у справі Єршова проти Російської Федерації ЄСПЛ зазначив, що, враховуючи публічний характер діяльності підприємства, істотний ступінь контролю за його майном з боку муніципальних органів влади і рішень останніх, які мали наслідком передачу майна і подальшу ліквідацію підприємства. ЄСПЛ дійшов висновку про те, що підприємство не було наділене достатньою організаційною та управлінською незалежністю від муніципальних органів влади. Отже, незалежно від статусу підприємства як самостійної юридичної особи, муніципальна влада і відповідно держава мають бути в межах Конвенції визнані відповідальними за діяльність і бездіяльність підприємства.
Схожа за змістом правова позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 04 вересня 2018 року у справі № 5023/4388/12 (провадження № 12-102гс18).
Отже, управління освіти Херсонської ОДА, як орган, до сфери управління якого входила Група централізованого господарського обслуговування навчальних закладів та установ освіти Херсонської області, фактично є правонаступником Групи ЦГО і має нести повну субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями останнього, враховуючи публічний характер діяльності Групи ЦГО, істотний ступінь контролю за його майном та рішень відповідача, які мали наслідком передачу майна і ліквідацію Групи ЦГО.
Заміна боржника - групи ЦГО на правонаступника - управління освіти і науки Херсонської ОДА, надасть змогу виконати рішення суду у справі № 923/147/21, а отже дотриматись принципів Конституції України, а вказане рішення про заміну боржника повністю відповідатиме сталій практиці Європейського Суду з прав людини.
Управління освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації належним чином повідомлено про дату, час та місце розгляду справи, про що свідчить поштове повідомлення про вручення 2.11.2021 направленої на їх адресу ухвали Господарського суду від 29.10.2021.
15.11.2021 до суду надійшли пояснення від Управління освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації на підставі яких просить суд відмовити Стягувачу у задоволенні заяви про заміну боржника у виконавчому провадженні за рішенням Господарського суду Херсонської області від 08 квітня 2021 року №923/147/21 на управління освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації на підставі наступного.
Згідно з наказом Управління від 03 вересня 2020 року №77 розпочато процедуру припинення юридичної особи - групи централізованого господарського обслуговування навчальних закладів та установ освіти Херсонської області шляхом ліквідації (без правонаступництва) та на даний час рахунки установи закриті, всі працівники звільнені.
Процедура ліквідації регулюється багатьма нормативно-правовими актами, зокрема Цивільним та Господарським кодексами України, Законами України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , Про господарські товариства тощо.
Ліквідація - це одна із форм припинення юридичної особи. Ліквідація юридичних осіб здійснюється без переходу прав і обов`язків підприємства, що ліквідується, до інших осіб, тобто без правонаступництва. При ліквідації підприємства його права й обов`язки припиняються.
Процедура припинення юридичної особи Групи ЦГО шляхом ліквідації здійснювалась відповідно до статей 104, 105 ЦК України, з дотриманням вимог частини 13 статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .
Також, у відповідності до норм діючого законодавства, а саме частини 5 статті 105 ЦК України, якою передбачений строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється та визначено, що він не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи. Групою ЦГО було повідомлено шляхом розміщення оголошення про припинення юридичної особи (ліквідації) Групи централізованого господарського обслуговування навчальних закладів та установ освіти Херсонської області у друкованих засобах інформації (газеті Гривня ) №37 від 9-16 вересня 2020 року.
Але, жодного звернення щодо погашення заборгованості у сумі 631 140 грн. зі сторони Позивача, як кредитора до Відповідача не надходило. Стягувачем не надано доказів звернення до Боржника про заявлення вимог.
Запис про припинення юридичної особи (Групи ЦГО) внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 02 квітня 2021 року за номером 1004991110019013228. Дані про юридичних осіб - правонаступників не зазначаються через їх відсутність.
З вищевказаного вбачається повне завершення процедури ліквідації юридичної особи, що свідчить про відсутність кредиторської заборгованості. Майно ліквідованої Групи ЦГО передано неприбутковій організації відповідного виду, а саме Комунальній установі Центр з обслуговування закладів та установ освіти Херсонської області , засновником якої є Херсонська обласна рада.
Відповідно до статті 334 ГПК у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Однак, Управління не є правонаступником Групи ЦГО, що підтверджується витягом з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, тож не може бути замінено на боржника у виконавчому провадженні.
Стягувач у заяві про заміну боржника у виконавчому провадженні вказує, що будівля Новоолексіївської школи, де проводились будівельно-монтажні роботи, перебуває на балансі Управління. Однак це є неправдивою інформацією, оскільки Засновником вказаного закладу освіти є Генічеська міська територіальна громада, що підтверджується витягом з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Проведення реконструкції фасаду та покрівлі виконувалось за умовами бюджетної програми Розселення та облаштування депортованих кримських татар та осіб інших національностей, які були депортовані з території України у відповідності до Постанови КМ України Про затвердження порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розселення та облаштування депортованих кримських татар та осіб інших національностей, які були депортовані з території України затвердженої Постановою № 647 від 09.06.2011 року (далі - Постанова). Вказана Постанова визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою Розселення та облаштування депортованих кримських татар та осіб інших національностей, які були депортовані з території України .
Згідно до п. 2 Постанови головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Міністерство соціальної політики України.
Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та, враховуючи те, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що заява про заміну боржника підлягають задоволенню, з наступних підстав.
Відповідно до ст.326 Господарського процесуального кодексу України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а в випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною радою, і за її межами
Відповідно до ст.334 ГПК України у разі вибуття однієї сторони виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником.
При розгляді заяви, суд не приймає до уваги доводи управління освіти і науки Херсонської обласної держадміністрації, що воно не є правонаступником ліквідованої юридичної особи, про що свідчать відомості в ЄДРПОУ та ліквідаційний баланс. поданий до Головного управління ДПС у Херсонської області.
У відповідності до 111 ЦК України, ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред`явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.
У разі недостатності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) організовує реалізацію майна юридичної особи.
Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та забезпечує подання податковим органам.
Таким чином, відповідно до наведеної норми чинного законодавства, ліквідаційна процедура Групи центрального господарського обслуговування навчальних закладів та установ освіти Херсонської області проведена з порушенням. У випадку ліквідації Групи ЦГО , засновник цієї організації - управління освіти і науки Херсонської ОДА повинно було визначити правонаступника, якому передати права та обов`язки комунальної організації.
До того ж, Група НГО, є комунальною організацією, яка утворена структурним підрозділом органу виконавчої влади.
Суд констатує, що механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів регулюється Порядком здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 р. N 1074
У відповідності до п. 7 вищевказаного Порядку, Майнові права та обов`язки органів
виконавчої влади у разі їх злиття, приєднання або перетворення переходять правонаступникові на підставі передавального акта, а у разі їх поділу - згідно з розподільчим балансом.
У разі ліквідації органу виконавчої влади складається ліквідаційний баланс.
Кабінет Міністрів України приймає рішення щодо подальшого використання нерухомого майна органу виконавчої влади, що ліквідується, та визначає суб`єкта управління підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління такого органу.
Таким чином, чинне законодавство зобов`язує засновника при ліквідації групу ЦГО визначити його правонаступника.
Судом встановлено, що до завершення ліквідації, ліквідаційній комісії було відомо про те, що господарським судом розглядається справа № 923/147/21 за позовом ПП ЕЛІТ-БУД і в рішенні суду від 08.04.2021 року зазначено, що Відповідач у визначений строк (до 26.02.2021 року) надав відзив на позов, за яким позовні вимоги не визнав.
Відповідно до ст.2 Господарського процесуального кодексу України завданнями господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, яке ґрунтується на засадах, зокрема засаді щодо обов`язковості судового рішення
Таким чином, враховуючи, що підлягала ліквідації державна установа, то ліквідаційна комісія повинна була здійснити всі дії щодо погашення заборгованості.
Суд, з урахуванням задач та засад господарського судочинства, зобов`заний забезпечити виконання рішення суду, яке набрало законної сили.
Суд не приймає до уваги доводи управління що стягувач документально не підтвердив своє звернення, як юридичної особи щодо погашення заборгованості у передбачений ч. 5 ст. 105 ЦК України строк.
У відповідності до ч. 5 ст. 105 ЦК України, строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.
Як вище вказано, ПП ЕЛІТ-БУД звернулось до суду з позовом до Групи централізованого господарського обслуговування про стягнення суми боргу і Господарським судом Херсонської області відкрито провадження у справі № 923/147/21 ще ухвалою від 08.02.2021 року, тобто коли йшла ліквідаційна процедура.
Чинним законодавством не визначено форми вимоги до юридичної особи, що припиняється. Тому, заявлений позов і є вимогою про сплату заборгованості і Боржник знав про це та надавав до суду відзив на позов.
Таким чином, посилання управління на ту обставину, що стягувач нібито не підтвердив своє звернення з вимогою до боржника не знайшло свого підтвердження в ході розгляду заяви про заміну боржника, оскільки позовну заяву суд розцінює як звернення до ліквідаційної комісії боржника.
Доводи управління, що майно ліквідованої Групи ЦГО передано комунальній установі Центр з обслуговування закладів та установ освіти , засновником якої є Херсонська обласна рада суд також не приймає до уваги, виходячи із наступного.
Ліквідована Група ЦГО була державною установою і в разі її ліквідації повинен бути визначений правонаступник у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 р. № 1074.
Найявне майно ліквідованої Групи ЦГО, яка була державною організацією, мало бути передано правонаступнику та не могло бути передано до комунальної установи. Крім того, документальних доказів такої передачі до пояснення управління освіти не надало.
На підставі викладеного, керуючись ст.334, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд
п о с т а н о в и в:
1.Заяву стягувача- приватного підприємства "Еліт-Буд" про заміну боржника у виконавчому провадженні задовольнити.
2.Замінити боржника - Групу централізованого господарського обслуговування навчальних закладів та установ освіти Херсонської області (73000, м. Херсон, вул. Морська, буд. 13, код ЄДРПОУ 37542443) на його правонаступника - Управління освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації (73000, м. Херсон, вул. Морська, буд. 13, код ЄДРПОУ 38594843).
3. Ухвалу направити сторонам.
Повний текст ухвали складено 19.11.2021
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена відповідно до ст.255.256 ГПК України.
Суддя Л.М. Немченко
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2021 |
Оприлюднено | 22.11.2021 |
Номер документу | 101210734 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Немченко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні