Постанова
від 21.12.2009 по справі 2-а-9056/09/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ц

Справа № 2-а-9056/09/0470

П О С Т А Н О В А

Іменем України

21 грудня 2009 року о 12 годині 45 хвилин м. Дніпропетровсь к

Дніпропетровський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:

головуючий суддя - Ч абаненко С.В.

при секретарі - Ко шляк Ю.В.

за участю представника поз ивача

та третьої особи - Вергун С.І.

представника відповідача - Валовенко Т.Ч.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом пр окурора Кіровського району м . Дніпропетровська в інтерес ах Державної інспекції з ене ргозбереження до Комунально го закладу охорони здоров'я міської клінічної лікарні № 20, третя особа: територіальне управління Державної інспек ції з Енергозбереження по Дн іпропетровській області, про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до Дніп ропетровського окружного ад міністративного суду з позов ними вимогами щодо стягнення з Комунального закладу охор они здоров'я міської клініч ної лікарні № 20 в дохід Держав ного бюджету України підвище ної плати за нераціональне в икористання газу та інших па ливно-енергетичних ресурсів в сумі 12588,43 грн.

В обґрунтування вимог п озивачем вказано, що вказані економічні заходи до відпов ідача були застосовані у зв' язку з допущенням останнім п орушень вимог п. ест. 11 Закону У країни Про енергозбереження , Постанови КМ України № 699 від 0 2.09.1993 Про заходи щодо ефективно го використання газу та інши х ресурсів в народному госпо дарстві, Постанови КМ Україн и № 935 Про організацію державн ого контролю за ефективним (р аціональним) використанням п аливно-енергетичних ресурсі в, а саме допущення нераціона льного використання газу та інших паливно-енергетичних р есурсів за рахунок перевитра ти електроенергії в електрич них мережах через відхилення коефіцієнта потужності від величин нормативного (гранич ного) значення cos ф 1 (tg ф 1) до cos ф 2 (tg ф 2) - 12,303 тис. кВт.г/рік, що було вс тановлено державним інспект ором територіального управл іння Державної інспекції з Е нергозбереження по Дніпропе тровській області 20.03.2009 при про веденні комплексної перевір ки раціонального використан ня паливно-енергетичних ресу рсів у Комунальному закладі охорони здоров'я міської лі карні № 20. Встановлені факти н ераціонального (неефективно го) використання паливно-ене ргетичних ресурсів зафіксов ані в акті № 15-5/3.21-24 від 20.03.2009 компле ксної перевірки використанн я паливно-енергетичних ресур сів у Комунальному закладі о хорони здоров'я міської лік арні № 20. Річні втрати електро енергії склали 12,303 тис. кВт/г, ва ртість 1000 кВт/г складає 511,6 грн., в грошовому виразі річні втра ти електроенергії склали 6294,214 грн., у подвійному виразі - 12588, 43 грн., які відповідач мав спла тити протягом 30 днів з дня вин есення постанови сплату підв ищеної плати за нераціональн е використання газу та інших паливно-енергетичних ресурс ів.

Оскільки відповідачем не сплачена вказана плата, кошт и до Державного бюджету не на дійшли, позивач вимушений зв ернутися з даними позовними вимогами до суду.

Прокурор та представник по зивача в судовому засіданні позов підтримали та просили задовольнити у повному обсяз і.

Відповідач проти позову за перечував, посилаючись на те , що при проведенні перевірки міської лікарні № 20 державним інспектором територіальног о управління Державної інспе кції з Енергозбереження по Д ніпропетровській області не проводилися відповідні інст рументальні виміри перевитр ат енергії. Проміжний акт інс трументального виміру та акт обстеження систем електропо стачання закладу не видавали ся, що суперечить вимогам зак онодавства. У постанові № 15-5/3.12-3 2 від 20.03.2009 при визначенні причи н нераціонального (неефектив ного) використання газу та ін ших паливно-енергетичних рес урсів посилання на законодав чі та нормативно-правові акт и відсутні, тобто припис та по станова складені без обґрунт ування причин. Також відпові дачем зазначено, що міською л ікарнею № 20 до територіальног о управління Державної інспе кції з Енергозбереження по Д ніпропетровській області 24.03. 2009 надсилалися заперечення н а постанову № 15-5/3.12-32 від 20.03.2009, одна к відповіді міська клінічна лікарня № 20 не отримала.

Крім цього, представник від повідача просив звернути ува гу на те, що при проведенні поп ередньої планової перевірки за 2007 рік територіальне управ ління Державної інспекції з Енергозбереження по Дніпроп етровській області не повідо мило міську клінічну лікарню № 20 про необхідність встановл ення компенсуючого пристрою для усунення перевитрат еле ктроенергії, хоча лікарня та ким же чином використовувала електроенергію як і на момен т проведення перевірки стано м на 20.03.2009. Стосовно несплати ек ономічних санкцій, представ ником відповідача зазначено , що міська клінічна лікарня № 20 є бюджетним закладом, отже н е має власних коштів для спла ти підвищеної плати, встанов леної позивачем.

У задоволенні позову позив ачеві представник відповіда ча просив відмовити.

Представник третьої особи підтримав позовні вимоги та також просив їх задовольнит и.

Заслухавши пояснення пр едставників сторін, третьої особи та дослідивши письмові докази у справі суд встанови в наступне.

Згідно із Законом Україн и Про енергозбереження, Поло женням про Державну інспекці ю з енергозбереження, затвер дженим постановою Кабінету М іністрів України від 29.06.2000 № 1039 т а затвердженим планом провед ення перевірок ефективності використання паливно-енерге тичних ресурсів на підприємс твах, в установах та організа ціях на 2009 рік, відповідно до до ручення на перевірку № 15-5/1.25-849 ві д 16.03.2009 територіальним управлі нням Державної інспекції з Е нергозбереження по Дніпропе тровській області в період з 12.03.2009 по 30.03.2009 здійснена планова п еревірка міської клінічної л ікарні № 20, як установи бюджет ної сфери з питань енергозбе реження.

Про проведення перевірки позивач був повідомлений ли стом територіального управл іння Державної інспекції з Е нергозбереження по Дніпропе тровській області від 16.02.2009 № 15-5/ 1.25-517, в якому також зазначено пр о необхідність надати матері али відповідно до Переліку д окументів, що надаються підп риємством до початку проведе ння комплексної перевірки ст ану використання ПЕР для про ведення експертизи норм пито мих витрат ПЕР, відповідно до п. 13 Постанови КМУ від15.07.1997 № 786, а т акож підготувати матеріали, вказані в Переліку документі в, які надаються підприємств ом державним інспекторам з е нергозбереження.

Надана установою позивач а нормативно-технічна докуме нтація, в тому числі довідка п ро споживання електроенергі ї з 01.03.2008 по 01.03.2009 по котельні, голо вному корпусі, господарськом у корпусі та харчоблоці була врахована при перевірці від повідача, та у відповідності до цієї довідки встановлено допущення відповідачем пере витрат електроенергії в елек тричних мережах за рахунок в ідхилення коефіцієнта потуж ності від величини нормативн ого (граничного) значення (cos ф 1 ) tg ф 1 до (cos ф 2) tg ф 2 складають 12,303 тис .кВт год/рік. При цьому у розді лі 4 акту перевірки визначени й зміст порушення, методика п роведення розрахунку переви трат електроенергії та визна чені енергозберігаючі заход и, за рахунок яких можлива реа лізація резервів економії ел ектроенергії.

До Акту перевірки № 15-5/3.21-24 де ржавним інспектором з енерго збереження складено припис в ід 20.03.2008 на виконання заходів, с прямованих на економію елект роенергії.

Відповідно до постанови № 15-5/3.12-32 про сплату підвищеної п лати за нераціональне (неефе ктивне) використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів від 20.03.2009, складеної на підставі акту перевірки № 15-5/3. 21-24 від 20.03.2009 комунального заклад у охорони здоров'я міської лікарні № 20, за нераціональне (неефективне) використання п аливно-енергетичних ресурсі в, а саме: перевитрати електро енергії в електричних мережа х за рахунок відхилення коеф іцієнта потужності від велич ини нормативного (граничного ) значення (cos ф 1) tg ф 1 до (cos ф 2) tg ф 2, від повідно до п. ест. 11 Закону Укра їни Про енергозбереження, по станови Кабінету Міністрів У країни від 02.09.1993 № 699 Про заходи щ одо ефективного використанн я газу та інших паливно-енерг етичних ресурсів в народному господарстві, Постанови Каб інету Міністрів України № 935 в ід 22.10.2008 Про організацію держав ного контролю за ефективним (раціональним) використанням паливно-енергетичних ресурс івдо підприємства позивача з астосовано підвищену плату з а перевитрати ПЕР у розмірі 12 588,43 грн.

Зазначені у постанові № 15- 5/3.12-32 від 20.03.2009 про сплату підвище ної плати за нераціональне в икористання газу та інших па ливно-енергетичних ресурсів порушення відповідають пору шенням, встановленим за резу льтатами комплексної переві рки установи позивача та вик ладені у акті перевірки № 15-5/3.21-2 4 від 20.03.2009.

Відповідно до ст. 11 п. еЗако ну України Про енергозбереже нняекономічні заходи для заб езпечення енергозбереження передбачають введення плати за нераціональне використан ня паливно-енергетичних ресу рсів у вигляді надбавок до ді ючих цін і тарифів залежно ві д перевитрат паливно-енергет ичних ресурсів щодо витрат, в становлених стандартами.

Наказом Мінпаливенерго У країни від 17.01.2002р. № 19, зареєстров аним в Міністерстві юстиції від 01.02.2002р. за № 93/6381 Про затвердже ння Методики обчислення плат и за перетікання реактивної електроенергіїпунктом 1.1. ціє ї Методики зазначено, що Мето дика орієнтована на ринкові відносини електропередавал ьних організацій зі споживач ами при державному економічн ому регулюванні цих відносин за напрямками енергозбереже ння, підвищення якості елект роенергії та надійності елек тропостачання. Зменшення втр ат активної електроенергії, зумовлених перетіканням реа ктивних потужностей, є реаль ною експлуатаційною техноло гією енергозбереження в елек тричних мережах.

Цім же пунктом визначено, що ефективне економічне регулю вання реактивних перетікань потрібне також для забезпеч ення першочергових стандарт них умов якості електричної енергії, а саме рівнів напруг и на межі балансової належно сті електромереж електропер едавальної організації та дл я зменшення аварійності осно вного електрообладнання в ен ергосистемі та у споживачів електроенергії. Пунктом 3.8. Ме тодики визначено нормативну величину, до споживання реак тивної потужності, обмежену значенням граничного коефіц ієнту потужності соs ф = 0,97 (tg ф = 0,25) .

Також листом Державної інс пекції з енергозбереження ві д 23.03.09р. № 06/32-702 надається роз'ясне ння, що зареєстрований в Міні стерстві юстиції України док умент має силу нормативного акту.

Постановою Національної к омісії з питань регулювання електроенергетики України № 28 від 31.07.96р., зареєстрованою в Мі ністерстві юстиції України 2 серпня 1996р. за № 417/1442 Про затверд ження Правил користування ел ектричною енергією, а саме п.1. 1. абзац - 31 Правил встановлено, що компенсація перетікань ре активної електричної енергі ї це комплекс технологічних заходів, які виконуються спо живачем та спрямовані на заб езпечення електромагнітної збалансованості його електр оустановок на межі балансово ї належності. Реактивна поту жність - складова повної поту жності, яка залежно від парам етрів, схеми та режиму роботи електричної мережі спричиня є додаткові технологічні втр ати активної енергії та впли ває на показники якості елек тричної енергії.

Відповідно до п. 8 цих Правил , споживач електричної енерг ії зобов'язаний здійснювати компенсацію перетікань реактивної електричної

енергії з метою енергозбе реження та дотримання показн иків якості електричної енер гії.

Отже, як встановлено акто м № 15-5/3.21-24 перевірки комунально го закладу охорони здоров'я міської лікарні № 20 від 20.03.2009, об ладнання відповідача працюв ало без компенсуючих пристро їв, які є обов'язковими, тобто відповідачем не застосовув алися енергозберігаючі захо ди, за рахунок яких можлива ре алізація резервів економії е лектроенергії.

Незадовільний стан устатк ування обумовлений або непра цюючими компенсаторними уст ановками, або їх відсутністю .

Згідно постанови КМУ ві д 02.09.1993р. № 699 Про заходи щодо ефек тивності використання газу т а інших паливно-енергетичних ресурсів в народному господ арствіп. II абз. 1, за перевитрати газу та інших паливно-енерге тичних ресурсів внаслідок не ефективного його використан ня, виявлені органами Держав ної інспекції з енергозбереж ення, сплачується підвищена плата.

Наказом НКРЕ від 31.07.1996р. № 28 Про затвердження Правил користу вання електричною енергією, зобов'язано споживачів зд ійснювати компенсацію перет ікань електричної енергії.

Факти перевитрат щодо вст ановлених норм та розрахунки даних перевитрат встановлен і на підставі наданої відпов ідачем довідки споживання ел ектроенергії. Обсяг спожитої активної енергії за розраху нковий період за вказаною до відкою встановлений 91670 кВт го д/рік, відповідно tg ф дорівнюв ав 0,79 при гранічному значенні tg ф - 0,25.

У відповідності до ч. 1 ст. 9 К АС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.

Крім цього, як встановлен о ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій ч и бездіяльності суб'єктів в ладних повноважень адмініст ративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та закономи України, з викор истанням повноваження з мето ю, з якою це повноваження нада но, обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії), та інш.

Враховуючи викладені вище обставини, суд вважає, що заяв лені позивачем вимоги є

обгрутованими, відповіда ють діючому законодавству та відповідно підлягають задов оленню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 8, 9, 12, 24-25, 70, 71, 86, 94, 160-162 , 167, 186, 254 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги прокурора Кіровського району м. Дніпро петровська в інтересах Держа вної інспекції з енергозбере ження до Комунального заклад у охорони здоров'я міської клінічної лікарні № 20, третя о соба: територіальне управлін ня Державної інспекції з Ене ргозбереження по Дніпропетр овській області, про стягнен ня заборгованості задовольн ити.

Стягнути з Комунального закладу охорони здоров'я м іської клінічної лікарні № 20 ( ЄДРПОУ 01984458, юридична адреса: ву л. Широка, 222, м. Дніпропетровськ ) в дохід Державного бюджету У країни заборгованість у розм ірі 12 588 (дванадцять тисяч п'я тсот вісімдесят вісім) грн. 43 к оп., код бюджетної класифікац ії 21081200, р/р 31215202700003 в УДКУ Амур-Нижнь одніпровського району м. Дні пропетровська, МФО 805012, код 24244876.

На постанову протягом де сяти днів з дня її складення у повному обсязі до Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного суду через Дні пропетровський окружний адм іністративний суд може бути подано заяву про її апеляцій не оскарження, а протягом два дцяти днів після подання зая ви - апеляційна скарга на по станову суду.

Апеляційна скарга може бу ти подана без попереднього п одання заяви про апеляційне оскарження, у разі її подання протягом десяти днів з дня ск ладання постанови у повному обсязі.

Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження н е було подано, а у разі її пода ння - після закінчення строк у на подання апеляційної ска рги. У разі подання апеляційн ої скарги постанова, якщо її н е буде скасовано, набирає зак онної сили після закінчення розгляду справи апеляційним судом.

Повний текст постанови в икладений 25.12.2009.

Суддя С.В.Чабаненко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2009
Оприлюднено22.07.2010
Номер документу10121578
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-9056/09/0470

Постанова від 21.12.2009

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Постанова від 21.12.2009

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Чабаненко Світлана Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні