Постанова
від 21.12.2009 по справі 2-а-9056/09/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-9056/09/0470

П О С Т А Н О В А

Іменем України

21 грудня 2009 року о 12 годині 45 хвилин м. Дніпропетровсь к

Дніпропетровський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:

головуючий суддя - Ч абаненко С.В.

при секретарі - Ко шляк Ю.В.

за участю представника поз ивача

та третьої особи - Вергун С.І.

представника відповідача - Валовенко Т.Ч.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом пр окурора Кіровського району м . Дніпропетровська в інтерес ах Державної інспекції з ене ргозбереження до Комунально го закладу охорони здоров' я міської клінічної лікарні № 20, третя особа: територіальне управління Державної інспек ції з Енергозбереження по Дн іпропетровській області, про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до Дніп ропетровського окружного ад міністративного суду з позов ними вимогами щодо стягнення з Комунального закладу охор они здоров' я міської клініч ної лікарні № 20 в дохід Держав ного бюджету України підвище ної плати за нераціональне в икористання газу та інших па ливно-енергетичних ресурсів в сумі 12588,43 грн.

В обґрунтування вимог п озивачем вказано, що вказані економічні заходи до відпов ідача були застосовані у зв' язку з допущенням останнім п орушень вимог п. «е» ст. 11 Закон у України «Про енергозбереже ння», Постанови КМ України № 69 9 від 02.09.1993 «Про заходи щодо ефек тивного використання газу та інших ресурсів в народному г осподарстві», Постанови КМ У країни № 935 «Про організацію д ержавного контролю за ефекти вним (раціональним) використ анням паливно-енергетичних р есурсів», а саме допущення не раціонального використання газу та інших паливно-енерге тичних ресурсів за рахунок п еревитрати електроенергії в електричних мережах через в ідхилення коефіцієнта потуж ності від величин нормативно го (граничного) значення cos ф 1 (t g ф 1) до cos ф 2 (tg ф 2) - 12,303 тис. кВт.г/рік , що було встановлено державн им інспектором територіальн ого управління Державної інс пекції з Енергозбереження по Дніпропетровській області 2 0.03.2009 при проведенні комплексн ої перевірки раціонального в икористання паливно-енергет ичних ресурсів у Комунальном у закладі охорони здоров' я міської лікарні № 20. Встановле ні факти нераціонального (не ефективного) використання па ливно-енергетичних ресурсів зафіксовані в акті № 15-5/3.21-24 від 2 0.03.2009 комплексної перевірки ви користання паливно-енергети чних ресурсів у Комунальному закладі охорони здоров' я м іської лікарні № 20. Річні втра ти електроенергії склали 12,303 т ис. кВт/г, вартість 1000 кВт/г скла дає 511,6 грн., в грошовому виразі річні втрати електроенергії склали 6294,214 грн., у подвійному в иразі - 12588,43 грн., які відповіда ч мав сплатити протягом 30 днів з дня винесення постанови сп лату підвищеної плати за нер аціональне використання газ у та інших паливно-енергетич них ресурсів.

Оскільки відповідачем не сплачена вказана плата, кошт и до Державного бюджету не на дійшли, позивач вимушений зв ернутися з даними позовними вимогами до суду.

Прокурор та представник по зивача в судовому засіданні позов підтримали та просили задовольнити у повному обсяз і.

Відповідач проти позову за перечував, посилаючись на те , що при проведенні перевірки міської лікарні № 20 державним інспектором територіальног о управління Державної інспе кції з Енергозбереження по Д ніпропетровській області не проводилися відповідні інст рументальні виміри перевитр ат енергії. Проміжний акт інс трументального виміру та акт обстеження систем електропо стачання закладу не видавали ся, що суперечить вимогам зак онодавства. У постанові № 15-5/3.12-3 2 від 20.03.2009 при визначенні причи н нераціонального (неефектив ного) використання газу та ін ших паливно-енергетичних рес урсів посилання на законодав чі та нормативно-правові акт и відсутні, тобто припис та по станова складені без обґрунт ування причин. Також відпові дачем зазначено, що міською л ікарнею № 20 до територіальног о управління Державної інспе кції з Енергозбереження по Д ніпропетровській області 24.03. 2009 надсилалися заперечення н а постанову № 15-5/3.12-32 від 20.03.2009, одна к відповіді міська клінічна лікарня № 20 не отримала.

Крім цього, представник від повідача просив звернути ува гу на те, що при проведенні поп ередньої планової перевірки за 2007 рік територіальне управ ління Державної інспекції з Енергозбереження по Дніпроп етровській області не повідо мило міську клінічну лікарню № 20 про необхідність встановл ення компенсуючого пристрою для усунення перевитрат еле ктроенергії, хоча лікарня та ким же чином використовувала електроенергію як і на момен т проведення перевірки стано м на 20.03.2009. Стосовно несплати ек ономічних санкцій, представ ником відповідача зазначено , що міська клінічна лікарня № 20 є бюджетним закладом, отже н е має власних коштів для спла ти підвищеної плати, встанов леної позивачем.

У задоволенні позову позив ачеві представник відповіда ча просив відмовити.

Представник третьої особи підтримав позовні вимоги та також просив їх задовольнит и.

Заслухавши пояснення пр едставників сторін, третьої особи та дослідивши письмові докази у справі суд встанови в наступне.

Згідно із Законом Україн и «Про енергозбереження», По ложенням про Державну інспек цію з енергозбереження», зат вердженим постановою Кабіне ту Міністрів України від 29.06.2000 № 1039 та затвердженим планом про ведення перевірок ефективно сті використання паливно-ене ргетичних ресурсів на підпри ємствах, в установах та орган ізаціях на 2009 рік, відповідно д о доручення на перевірку № 15-5/1. 25-849 від 16.03.2009 територіальним упр авлінням Державної інспекці ї з Енергозбереження по Дніп ропетровській області в пері од з 12.03.2009 по 30.03.2009 здійснена плано ва перевірка міської клінічн ої лікарні № 20, як установи бюд жетної сфери з питань енерго збереження.

Про проведення перевірки позивач був повідомлений ли стом територіального управл іння Державної інспекції з Е нергозбереження по Дніпропе тровській області від 16.02.2009 № 15-5/ 1.25-517, в якому також зазначено пр о необхідність надати матері али відповідно до «Переліку документів, що надаються під приємством до початку провед ення комплексної перевірки с тану використання ПЕР для пр оведення експертизи норм пит омих витрат ПЕР», відповідно до п. 13 Постанови КМУ від15.07.1997 № 786 , а також підготувати матеріа ли, вказані в «Переліку докум ентів, які надаються підприє мством державним інспектора м з енергозбереження».

Надана установою позивач а нормативно-технічна докуме нтація, в тому числі довідка п ро споживання електроенергі ї з 01.03.2008 по 01.03.2009 по котельні, голо вному корпусі, господарськом у корпусі та харчоблоці була врахована при перевірці від повідача, та у відповідності до цієї довідки встановлено допущення відповідачем пере витрат електроенергії в елек тричних мережах за рахунок в ідхилення коефіцієнта потуж ності від величини нормативн ого (граничного) значення (cos ф 1 ) tg ф 1 до (cos ф 2) tg ф 2 складають 12,303 тис .кВт год/рік. При цьому у розді лі 4 акту перевірки визначени й зміст порушення, методика п роведення розрахунку переви трат електроенергії та визна чені енергозберігаючі заход и, за рахунок яких можлива реа лізація резервів економії ел ектроенергії.

До Акту перевірки № 15-5/3.21-24 де ржавним інспектором з енерго збереження складено припис в ід 20.03.2008 на виконання заходів, с прямованих на економію елект роенергії.

Відповідно до постанови № 15-5/3.12-32 про сплату підвищеної п лати за нераціональне (неефе ктивне) використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів від 20.03.2009, складеної на підставі акту перевірки № 15-5/3. 21-24 від 20.03.2009 комунального заклад у охорони здоров' я міської лікарні № 20, за нераціональне (неефективне) використання п аливно-енергетичних ресурсі в, а саме: перевитрати електро енергії в електричних мережа х за рахунок відхилення коеф іцієнта потужності від велич ини нормативного (граничного ) значення (cos ф 1) tg ф 1 до (cos ф 2) tg ф 2, від повідно до п. «е» ст. 11 Закону Ук раїни «Про енергозбереження », постанови Кабінету Мініст рів України від 02.09.1993 № 699 «Про за ходи щодо ефективного викори стання газу та інших паливно -енергетичних ресурсів в нар одному господарстві», Постан ови Кабінету Міністрів Украї ни № 935 від 22.10.2008 «Про організацію державного контролю за ефек тивним (раціональним) викори станням паливно-енергетични х ресурсів» до підприємства позивача застосовано підвищ ену плату за перевитрати ПЕР у розмірі 12 588,43 грн.

Зазначені у постанові № 15- 5/3.12-32 від 20.03.2009 про сплату підвище ної плати за нераціональне в икористання газу та інших па ливно-енергетичних ресурсів порушення відповідають пору шенням, встановленим за резу льтатами комплексної переві рки установи позивача та вик ладені у акті перевірки № 15-5/3.21-2 4 від 20.03.2009.

Відповідно до ст. 11 п. «е» За кону України «Про енергозбер еження» економічні заходи дл я забезпечення енергозбереж ення передбачають введення п лати за нераціональне викори стання паливно-енергетичних ресурсів у вигляді надбавок до діючих цін і тарифів залеж но від перевитрат паливно-ен ергетичних ресурсів щодо вит рат, встановлених стандартам и.

Наказом Мінпаливенерго Ук раїни від 17.01.2002р. № 19, зареєстрова ним в Міністерстві юстиції в ід 01.02.2002р. за № 93/6381 ««Про затвердж ення Методики обчислення пла ти за перетікання реактивної електроенергії» пунктом 1.1. ц ієї Методики зазначено, що Ме тодика орієнтована на ринков і відносини електропередава льних організацій зі спожива чами при державному економіч ному регулюванні цих відноси н за напрямками енергозбереж ення, підвищення якості елек троенергії та надійності еле ктропостачання. Зменшення вт рат активної електроенергії , зумовлених перетіканням ре активних потужностей, є реал ьною експлуатаційною технол огією енергозбереження в еле ктричних мережах.

Цім же пунктом визначено, що ефективне економічне регулю вання реактивних перетікань потрібне також для забезпеч ення першочергових стандарт них умов якості електричної енергії, а саме рівнів напруг и на межі балансової належно сті електромереж електропер едавальної організації та дл я зменшення аварійності осно вного електрообладнання в ен ергосистемі та у споживачів електроенергії. Пунктом 3.8. Ме тодики визначено нормативну величину, до споживання реак тивної потужності, обмежену значенням граничного коефіц ієнту потужності соs ф = 0,97 (tg ф = 0,25) .

Також листом Державної інс пекції з енергозбереження ві д 23.03.09р. № 06/32-702 надається роз'ясне ння, що зареєстрований в Міні стерстві юстиції України док умент має силу нормативного акту.

Постановою Національної к омісії з питань регулювання електроенергетики України № 28 від 31.07.96р., зареєстрованою в Мі ністерстві юстиції України 2 серпня 1996р. за № 417/1442 «Про затвер дження Правил користування е лектричною енергією», а саме п.1.1. абзац - 31 Правил встановлен о, що компенсація перетікань реактивної електричної енер гії це комплекс технологічни х заходів, які виконуються сп оживачем та спрямовані на за безпечення електромагнітно ї збалансованості його елект роустановок на межі балансов ої належності. Реактивна пот ужність - складова повної пот ужності, яка залежно від пара метрів, схеми та режиму робот и електричної мережі спричин яє додаткові технологічні вт рати активної енергії та впл иває на показники якості еле ктричної енергії.

Відповідно до п. 8 цих Правил , споживач електричної енерг ії зобов'язаний здійснювати компенсацію перетікань реактивної електричної

енергії з метою енергозбе реження та дотримання показн иків якості електричної енер гії.

Отже, як встановлено актом № 15-5/3.21-24 перевірки комунальног о закладу охорони здоров' я міської лікарні № 20 від 20.03.2009, обл аднання відповідача працюва ло без компенсуючих пристрої в, які є обов'язковими, тобто в ідповідачем не застосовувал ися енергозберігаючі заходи , за рахунок яких можлива реал ізація резервів економії еле ктроенергії.

Незадовільний стан устатк ування обумовлений або непра цюючими компенсаторними уст ановками, або їх відсутністю .

Згідно постанови КМУ від 02.09. 1993р. № 699 «Про заходи щодо ефекти вності використання газу та інших паливно-енергетичних р есурсів в народному господар стві» п. II абз. 1, з а перевитрати газу та інших паливно-енерге тичних ресурсів внаслідок не ефективного його використан ня, виявлені органами Держав ної інспекції з енергозбереж ення, сплачується підвищена плата.

Наказом НКРЕ від 31.07.1996р. № 28 «Пр о затвердження Правил корист ування електричною енергією », зобов' язано споживачів з дійснювати компенсацію пере тікань електричної енергії.

Факти перевитрат щодо вста новлених норм та розрахунки даних перевитрат встановлен і на підставі наданої відпов ідачем довідки споживання ел ектроенергії. Обсяг спожитої активної енергії за розраху нковий період за вказаною до відкою встановлений 91670 кВт го д/рік, відповідно tg ф дорівнюв ав 0,79 при гранічному значенні tg ф - 0,25.

У відповідності до ч. 1 ст. 9 КА С України суд при вирішенні с прави керується принципом за конності, відповідно до яког о органи державної влади, орг ани місцевого самоврядуванн я, їхні посадові і службові ос оби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Крім цього, як встановлено ч . 3 ст. 2 КАС України, у справах що до оскарження рішень, дій чи б ездіяльності суб' єктів вла дних повноважень адміністра тивні суди перевіряють, чи пр ийняті вони на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та закономи України, з використ анням повноваження з метою, з якою це повноваження надано , обґрунтовано, тобто з урахув анням усіх обставин, що мають значення для прийняття ріше ння (вчинення дії), та інш.

Враховуючи викладені вище обставини, суд вважає, що заяв лені позивачем вимоги є

обгрутованими, відповіда ють діючому законодавству та відповідно підлягають задов оленню.

На підставі викладеного, к еруючись ст. ст. 2, 8, 9, 12, 24-25, 70, 71, 86, 94, 160-162, 16 7, 186, 254 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги прокурора Кіровського району м. Дніпро петровська в інтересах Держа вної інспекції з енергозбере ження до Комунального заклад у охорони здоров' я міської клінічної лікарні № 20, третя о соба: територіальне управлін ня Державної інспекції з Ене ргозбереження по Дніпропетр овській області, про стягнен ня заборгованості задовольн ити.

Стягнути з Комунального закладу охорони здоров' я м іської клінічної лікарні № 20 ( ЄДРПОУ 01984458, юридична адреса: ву л. Широка, 222, м. Дніпропетровськ ) в дохід Державного бюджету У країни заборгованість у розм ірі 12 588 (дванадцять тисяч п' я тсот вісімдесят вісім) грн. 43 к оп., код бюджетної класифікац ії 21081200, р/р 31215202700003 в УДКУ Амур-Нижнь одніпровського району м. Дні пропетровська, МФО 805012, код 24244876.

На постанову протягом де сяти днів з дня її складення у повному обсязі до Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного суду через Дні пропетровський окружний адм іністративний суд може бути подано заяву про її апеляцій не оскарження, а протягом два дцяти днів після подання зая ви - апеляційна скарга на по станову суду.

Апеляційна скарга може бу ти подана без попереднього п одання заяви про апеляційне оскарження, у разі її подання протягом десяти днів з дня ск ладання постанови у повному обсязі.

Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження н е було подано, а у разі її пода ння - після закінчення стро ку на подання апеляційної ск арги. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не буде скасовано, набирає за конної сили після закінчення розгляду справи апеляційним судом.

Повний текст постанови в икладений 25.12.2009.

Суддя С.В.Чабаненко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2009
Оприлюднено01.07.2010
Номер документу8470433
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-9056/09/0470

Постанова від 21.12.2009

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Постанова від 21.12.2009

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Чабаненко Світлана Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні