Справа № 367/9373/16-а
Провадження №2-а/367/171/2021
РІШЕННЯ
Іменем України
21 квітня 2021 року Ірпінський міський суд Київської області в складі:
головуючого судді Карабаза Н.Ф.,
при секретарі Ободянській С.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Ірпінь адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Коцюбинської селищної ради Київської області про зобов`язання суб`єкта владних повноважень вчинити певні дії,-
в с т а н о в и в:
До Ірпінського міського суду Київської області надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Коцюбинської селищної ради Київської області про зобов`язання суб`єкта владних повноважень вчинити певні дії. В позовній заяві позивач вказує, що в листопаді 2016 року звернувся до Коцюбинської селищної ради Київської області, з клопотанням та доданими до нього графічними матеріалами в порядку ст.118 ЗКУ про виділення земельної ділянки, надання дозволу на розробку проекту землеустрою по відведенню йому земельної ділянки, орієнтовною площею до 0,10га для індивідуального дачного будівництва у межах смт. Коцюбинське. Проте, відповіді не отримав. Просить зобов`язати Коцюбинську селищну раду Київської області розглянути клопотання про виділення земельної ділянки, надання дозволу на розробку проекту землеустрою по відведенню йому земельної ділянки, орієнтовною площею до 0,10га для індивідуального дачного будівництва у межах смт. Коцюбинське.
В судове засідання позивач не з`явився, подав заяву про розгляд справи у його відсутності, позов підтримав та просив його задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, через канцелярію суду подав заяву про розгляд справи у його відсутності.
Дослідивши зібрані у справі докази та оцінивши їх у сукупності, суд приходить до висновку, що заявлений позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Статтею 14 Конституції України встановлено, що право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Згідно з частинами першою, другою статті 2 Земельного кодексу України (далі - ЗК) земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.
Відповідно до вимог ст.121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства із земель державної або комунальної власності площею не більше 2,0 га.
Згідно положень пунктів 6, 7 ст.118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідної районної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб).
Районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються вимоги та заперечення.
Частиною 2 ст.71 КАС України зазначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, 02.11.2016 року ОСОБА_2 від імені ОСОБА_1 за договором доручення № 170/10/16-зд від 25.10.2016 року звернувся Коцюбинської селищної ради з клопотанням в порядку ст.118 ЗК України, а саме : визначити без його погодження та виділити йому земельну ділянку орієнтовним розміром до 0,10 га в межах смт. Коцюбинське, Київської області з цільовим призначенням для індивідуального дачного будівництва; надати дозвіл на розробку проекту землеустрою по відведенню земельної ділянки орієнтовною площею 0,10 га по передачі його безоплатно у власність для індивідуального дачного будівництва в межах смт. Коцюбинське, Київської області; розглянути дане питання на сесії ради у встановлений законодавством місячний термін з прийняттям об`єктивного і обґрунтованого рішення та повідомити його про прийняте рішення шляхом направлення на його адресу копії витягу з рішення сесії. До заяви ним додано графічні матеріали, на якому зазначене бажане місце розташування, розмір земельної ділянки та копію паспорта, ідентифікаційного коду та копію посвідчення учасника бойових дій.
Про те, що позивач звертався до відповідача з клопотанням щодо виділення йому земельної ділянки Коцюбинська селищна рада не заперечила.
Відповідно до положень ст. 17 Земельного кодексу України та ст. 13 Закону України Про місцеві державні адміністрації розпорядження землями державної власності в межах, визначених Земельним кодексом України, віднесено виключно до повноважень місцевих державних адміністрацій.
Відповідно до ст.116 та 125 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності або права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
В силу вимог п. 1 ст. 39 Закону України Про місцеві державні адміністрації голови місцевих державних адміністрації очолюють відповідні місцеві державні адміністрації, здійснюють керівництво їх діяльністю, несуть відповідальність за виконання покладених на місцеві державні адміністрації завдань і за здійснення ними своїх повноважень.
Тобто, відповідач у спірних правовідносинах є суб`єктом владних повноважень, на якого Конституцією та Законами України покладені обов`язки щодо передання у власність, надання в постійне користування та оренду, продаж, викуп земельних ділянок, припинення права користування та права власності на ці земельні ділянки, а також узгодження місць розташування об`єктів на земельних ділянках та надання дозволів на розробку проектів землеустрою.
Враховуючи досліджені матеріали справи, суд вважає за можливе зобов`язати Коцюбинську селищну раду Київської області розглянути клопотання ОСОБА_1 про виділення земельної ділянки, надання дозволу на розробку проекту землеустрою по відведенню йому земельної ділянки, орієнтовною площею до 0,10га для індивідуального дачного будівництва у межах смт. Коцюбинське Київської області від 02 листопада 2016 року, подане в його інтересах представником ОСОБА_2 в порядку, встановленому ст.118 Земельного кодексу України.
Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору, відповідно до ст. 94 КАС України судові витрати приймаються на рахунок держави.
Керуючись ст. 9, 77, 90, 94, 229, 242, 246, 295 КАС України, Конституцією України, Законом України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , ЗУ Про органи місцевого самоврядування в Україні , ст. 116, 118, 121, 122 ЗК України, суд
в и р і ш и в:
Позовні вимоги ОСОБА_1 до Коцюбинської селищної ради Київської області про зобов`язання суб`єкта владних повноважень вчинити певні дії, - задовольнити.
Зобов`язати Коцюбинську селищну раду Київської області розглянути клопотання ОСОБА_1 про виділення земельної ділянки, надання дозволу на розробку проекту землеустрою по відведенню йому земельної ділянки, орієнтовною площею до 0,10га для індивідуального дачного будівництва у межах смт. Коцюбинське Київської області від 02 листопада 2016 року, подане в його інтересах представником ОСОБА_2 .
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів.
Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України - https://court.gov.ua/sud1013/ та в Єдиному державному реєстрі судових рішень за посиланням - http://reyestr.court.gov.ua.
Суддя: Н.Ф. Карабаза
Суд | Ірпінський міський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2021 |
Оприлюднено | 22.11.2021 |
Номер документу | 101246189 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Ірпінський міський суд Київської області
Карабаза Н. Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні