ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 листопада 2021 року м. Київ № 640/17009/21
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Арсірія Р.О., ознайомившись з позовною заявою і доданими до неї матеріалами
за позовомДержавної наукової установи "Науково-практичний центр профілактичної та клінічної медицини" Державного управління справами до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві пропро визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
прийняв до уваги наступне,
Державна наукова установа "Науково-практичний центр профілактичної та клінічної медицини" Державного управління справами звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення ГУ ДПС у м. Києві від 17.04.2020 № 0398920405 в частині застосування до ДНУ НПЦ ПКМ ДУС штрафу у розмірі 101 124,01 грн. за порушення граничних строків реєстрації:
- розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до зведених податкових накладних № 6 від 31.12.2017, № 9 від 31.12.2017, № 4 від 31.12.2017, № 11 від 31.12.2017, № 2 від 31.12.17, № 12 від 31.12.2017, №16 від 31.12.2017, №8 від 31.12.2017, №1 від 31.12.2017, №7 від 31.12.2017, №5 від 31.12.2017, №10 від 31.12.2017, №11 від 31.12.2018, №10 від 31.12.2018, №9 від 31.12.2018, №4 від №5 від 31.12.2018, №6 від 31.12.2018, №3 від 31.12.2018, №2 від №8 від 31.12.2018, №7 від 31.12.2018, №1 від 31.12.2018, №12 від №3 від 31.12.2019, №4 від 31.12.2019, №10 від 31.12.2019, №9 від №7 від 31.12.2019, №12 від 31.12.2019;
- зведених податкових накладних за загальним фондом № 350 від 30.11.2019, № 400 від 31.12.2019, № 402 від 31.12.2019;
- зведених податкових накладних за спеціальним фондом № 351 від №401 від 31.12.2019.
22.06.2021 ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідачем проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, якою встановлено порушення вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в частині порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних. Проте чинним законодавством України передбачено, що штрафні санкції не застосовуються до платника податку у разі порушення граничного строку реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної, для податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою. Позивач вказує, що усі податкові накладні, що зазначені в акті камеральної перевірки, мають умовний індивідуальний податковий номер " 600000000000", не видаються покупцю.
Відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог, до матеріалів справи надано відзив, в якому зазначено, що позивачем не дотримано граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, визначених п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України).
Розглянувши наявні документи, матеріали, пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Головним державним ревізором-інспектором відділу камеральних перевірок податкової звітності з ПДВ управління податків і зборів з юридичних осіб головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві Ковальчук Оленою Володимирівною було проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної наукової установи Науково-практичний центр профілактичної та клінічної медицини Державного управління справами за період з квітня 2017 року по грудень 2019 року.
13.03.2020 ДНУ НПЦ ПКМ ДУС отримано Акт № 4394/26-15-04-05-16 від 26.02.2020 про результати камеральної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В Акті зазначено, що перевіркою встановлено порушення ДНУ НПЦ ПКМ ДУС граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, визначених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України.
17.04.2020 ГУ ДПС у м. Києві винесено податкове повідомлення-рішення № 0398920405, у якому зазначено, що на підставі Акта та/або за даними ЄРПН встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, визначених п. 201.10 статті 201, та згідно пункту 120і . 1 статті 120і Податкового кодексу України:
за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 1 011 240,10 грн. застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 101 124,01 грн.;
за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 0 грн. застосовано штраф у розмірі 20% у сумі 0грн.;
за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 0 грн. застосовано штраф у розмірі 30% у сумі 0грн.;
за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 61 до 365 календарних днів на суму ПДВ 0 грн. застосовано штраф у розмірі 40% у сумі 0грн.;
за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 366 і більше календарних днів на суму ПДВ 0 грн. застосовано штраф у розмірі 50% у сумі 0грн.
Загальна сума штрафу становить 101 124, 01 грн.
ППР від 17.04.2020 № 0398920405 оскаржувалось в адміністративному порядку (до вищого органу). За результатами розгляду скарги Державною податковою службою України прийняте рішення № 21961/6/99-00-06-02-05-06 від 14.07.2020 про відмову в задоволенні скарги.
Не оспорюючи факту порушення граничних строків реєстрації вказаних у Акті розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до зведених податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних Позивач вважає, що ППР в частині застосування штрафу в загальному розмірі 101 124, 01 грн.:
31.12.2018, за затримку реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до зведених податкових накладних № 6 від 31.12.2017, № 9 від 31.12.2017, № 4 від 31.12.2017, № 11 від 31.12.2017, № 2 від 31.12.17, № 12 від 31.12.2017, №16 від 31.12.2017, №8 від 31.12.2017, №1 від 31.12.2017, №7 від №5 від 31.12.2017, №10 від 31.12.2017, №11 від 31.12.2018, №10 від №9 від 31.12.2018, №4 від 31.12.2018, №5 від 31.12.2018, №6 від 31.12.2018, №3 від 31.12.2018, №2 від 31.12.2018, №8 від 31.12.2018, №7 від №1 від 31.12.2018, №12 від 31.12.2018, №3 від 31.12.2019, №4 від №10 від 31.12.2019, №9 від 31.12.2019, №7 від 31.12.2019, №12 від 31.12.2019;
- за затримку реєстрації зведених податкових накладних за загальним фондом № 350 від 30.11.2019, № 400 від 31.12.2019, № 402 від 31.12.2019;
- за затримку реєстрації зведених податкових накладних за спеціальним фондом №351 від 30.11.2019, №401 від 31.12.2019
прийняте без врахування аргументації ДНУ НПЦ ПКМ ДУС та надання їй належної оцінки.
Державна наукова установа Науково-практичний центр профілактичної та клінічної медицини Державного управління справами вважаючи податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві від 17.04.2020 № 0398920405 таким, що не відповідає вимогам діючого податкового законодавства України та підлягає скасуванню, звернулася з позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI.
Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України Єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконаної влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Згідно підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Згідно пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів, 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів, 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів, 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
У відповідності до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України визначено, що штрафні санкції застосовуються за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації всіх податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних . Винятком є виключно порушення термінів реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
При розгляді справи встановлено, що позивач визнає факт несвоєчасної реєстрації податкових накладних.
Положеннями Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 (далі - Порядок № 1307) визначено детальний перелік податкових накладних, які не підлягають наданню отримувачу (покупцю). Цей перелік включає в себе не тільки податкові накладні, складені на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість та операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість, але й інші групи операцій, здійснення яких обумовлює ненадання податкових накладних продавцю.
Відповідно до пункту 8 Порядку № 1307 при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10-15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі "Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини" робиться помітка "X" та зазначається тип причини:
01 - Складена на суму збільшення компенсації вартості поставлених товарів/послуг (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 13 цього Порядку);
02 - Складена на постачання неплатнику податку;
03 - Складена на постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах із платником податку;
04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання;
05 - Складена у зв`язку з ліквідацією основних засобів за самостійним рішенням платника податку;
06 - Складена у зв`язку з переведенням виробничих основних засобів до складу невиробничих;
07 - Складена на операції з вивезення товарів за межі митної території України;
08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість;
09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість;
10 - Складена з метою визначення при анулюванні реєстрації платника податку податкових зобов`язань за товарами/послугами, необоротними активами, суми податку за якими були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності;
11 - Складена за щоденними підсумками операцій;
12 - Складена на постачання неплатнику, в якій зазначається назва покупця (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 10 цього Порядку);
13 - Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності;
14 - Складена отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента;
15 - Складена на суму перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до статей 188 і 189 Податкового кодексу України, над фактичною ціною постачання.
Пунктом 11 Порядку № 1307 передбачено, що у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України платник податку складає окремі зведені податкові накладні за товарами/послугами, необоротними активами, які призначаються для їх використання/починають використовуватися:
1) в операціях, що не є об`єктом оподаткування;
2) в операціях, звільнених від оподаткування;
3) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів
4) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.
Такі зведені податкові накладні складаються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду.
У разі складання зведеної податкової накладної у графі "Зведена податкова накладна" зазначається код ознаки:
1 - у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України;
2 - у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України;
3 - у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 15 цього Порядку;
4 - у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 19 цього Порядку.
У зведених податкових накладних, у яких зазначено код ознаки 1 або 2, у графі "Отримувач (покупець)" платник податку зазначає власне найменування (П. І. Б.), у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" проставляється умовний ІПН "600000000000", рядок "Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта" не заповнюється, а у верхній лівій частині зазначається відповідний тип причини відповідно до пункту 8 цього Порядку (04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання; 08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість; 09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість; 13 - Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності).
У такому самому порядку складається податкова накладна у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, за якими не були нараховані податкові зобов`язання відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України (для товарів/послуг, придбаних або виготовлених до 01 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту) у межах балансу платника податку для невиробничого використання; використання товарів/послуг, за якими не були нараховані податкові зобов`язання відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України (для товарів/послуг, придбаних або виготовлених до 01 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), в операціях, які не є об`єктом оподаткування або звільняються від оподаткування; використання виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг, за якими не були нараховані податкові зобов`язання відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України (для виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг, придбаних або виготовлених до 01 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), не в господарській діяльності; визначення при анулюванні реєстрації платника податку податкових зобов`язань за товарами/послугами, необоротними активами, за якими не були нараховані податкові зобов`язання відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 01 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту) та які не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності.
Отже, положеннями Порядку № 1307 визначено детальний перелік податкових накладних, які не підлягають наданню отримувачу (покупцю). Цей перелік включає в себе не тільки податкові накладні, складені на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість та операції, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість, але й інші групи операцій, здійснення яких обумовлює ненадання податкових накладних продавцю.
З аналізу правових норм статті 201, пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України, а також Порядку № 1307 вбачається, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
В матеріалах справи містяться податкові накладні у яких у верхній лівій частині вищевказаних податкових накладних у графах "Зведена податкова накладна" зазначено код ознаки: 1 - у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України, у графі "Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини" зроблено помітку "X" та зазначено тип причини відповідно до пункту 8 цього Порядку (09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість), у графі "Отримувач (покупець)" зазначено власне найменування Позивача, у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" проставлено умовний ІПН "600000000000".
Тобто, вказані зведені податкові накладні оформлені згідно зі спеціальними вимогами п. 11 Порядку № 1307 щодо податкових зобов`язань відповідно до п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України і містять однозначну інформацію як щодо звільнення операцій, на які вони складені, від оподаткування податком на додану вартість, так і щодо того, що ці зведені податкові накладні не повинні надаватися отримувачу.
Крім того, позивачем долучено до матеріалів справи докази, з яких вбачається, що він є установою неприбутковою та повністю утримується за рахунок державного бюджету та благодійних внесків.
Контролюючий орган стверджує, що за порушення термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН або відсутність реєстрації податкової накладної в ЄРПН штрафні санкції, визначені Кодексом, не застосовуються виключно до податкових накладних двох видів: 1) що не надаються отримувачу (покупцю), складених на операції з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, та/або; 2) що не надаються отримувачу (покупцю), складених на операції з постачання товарів/послуг, які оподатковуються за нульовою ставкою.
Позивач стверджує, що саме такі складові і визначені у податкових накладних, які були об`єктом камеральної перевірки, яка проводилась Відповідачем.
Пунктами 12, 13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.12.2010 № 1246, визначено, що після надходження ПН до ДФС в автоматизованому режимі проводяться перевірки такої ПН, зокрема, її відповідності затвердженому формату (стандарту), дотримання вимог пункту 192.1 статті 192 та пункту 201.10 статті 201 ПКУ, наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів, наявності підстав для зупинення реєстрації ПН. За результатами таких перевірок формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації ПН.
Відповідачем не спростовано факт прийняття ПН, квитанцій про їх неприйняття або зупинення їх реєстрації в суд не надавались.
Відповідно до підпунку 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 ПКУ податкове законодавство України, зокрема, ґрунтується на такому принципі як презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.
Враховуючи вищевказане, суд приходить до висновку, що з огляду на те , що зведені ПН та розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної, по-перше, не підлягають наданню отримувачу (покупцю); по-друге, складені на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; як наслідок, вони підпадають під виняток, встановлений пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПКУ, і, отже, застосування до Позивача штрафу, передбаченого цією статтею, є неправомірним.
У відповідності до частини другої статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно із частинами першою, другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд вважає, що відповідачем, у порушення приписів частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, не доведено правомірність прийняття ним оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.
За таких обставин, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про протиправність податкового повідомлення-рішення.
Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.
Керуючись ст. ст. 72-77, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України суд,
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов "Науково-практичного центру профілактичної та клінічної медицини" Державного управління (вул. Верхня, буд. 5, м. Київ, 01014, код ЄДРПОУ05415786) до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (вул. Шолуденка,33/19,Київ 116,04116, код ЄДРПОУ43141267)- задовольнити повністю.
2. Скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві від 17.04.2020 № 0398920405 в частині застосування до ДНУ НПЦ ПКМ ДУС штрафу у розмірі 101 124,01 грн.
3. Стягнути на користь "Науково-практичного центру профілактичної та клінічної медицини" Державного управління справами (вул. Верхня, буд. 5, м. Київ, 01014, код ЄДРПОУ05415786) понесені судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2270,00 грн. за рахунок бюджетних Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (вул. Шолуденка,33/19,Київ 116,04116, код ЄДРПОУ43141267)
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України.
Суддя Р.О. Арсірій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2021 |
Оприлюднено | 26.11.2021 |
Номер документу | 101329074 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні